Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy taiteilijalta mitä vain

Vierailija
19.09.2017 |

Kysy mitä vain taiteilijalta.

Kommentit (196)

Vierailija
21/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin mielestäsi ihminen on taiteilija? Oletko keksinyt hyvää määritelmää.

Silloin, kun hän tekee taidetta ja pitää sitä esillä tai jopa myy sitä. Silloin, kun hän ei piirrä tai maalaa vain harrastuksenaan. Siten minä sen määrittelisin :)

AP

Vierailija
22/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi Albert Edelfelt vai Akseli Gallen-Kallela?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastelijamaalari. Usein mulla on selvä visio siitä, millaisen kuvan haluan tehdä. Mutta hups - työskennellessä käsi ja silmä yhdessä päättävät tehdä aivan toisennäköisen työn! Lopputulos on ollut aina parempi kuin olen uskaltanut odottaa, ja usein ihmetyttää, että minäkö tuon tein, joskus ihan liikutun omasta aikaansaannoksesta.

Vaikea selittää kuulostamatta itsekehulta. Tiedätkö tunteen?

Vierailija
24/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi Albert Edelfelt vai Akseli Gallen-Kallela?

En voi tehdä päätöstä, molemmissa on omat hyvät puolensa. Edelfeltillä on upeita naturalistisia teoksia kuten lapsen ruumissaatto ja leikkiviä poikia rannalla. Pidän myös Eero Järnefeltistä tämän takia. Gallen-Kallelalla taas on naturalisminsa lisäksi teoksia, jotka ovat merkittäviä, kuten hänen Kalevala-kuvituksensa. 

AP

Vierailija
25/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydät inspiraation? Minulla se on aina hukassa.

Vierailija
26/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastelijamaalari. Usein mulla on selvä visio siitä, millaisen kuvan haluan tehdä. Mutta hups - työskennellessä käsi ja silmä yhdessä päättävät tehdä aivan toisennäköisen työn! Lopputulos on ollut aina parempi kuin olen uskaltanut odottaa, ja usein ihmetyttää, että minäkö tuon tein, joskus ihan liikutun omasta aikaansaannoksesta.

Vaikea selittää kuulostamatta itsekehulta. Tiedätkö tunteen?

Tiedän! :) Älä pelkää itsekehua, kyllä omista töistään ja teoksistaan saa olla ylpeä. Omaa kädenjälkeään pitää ihailla ja arvostaa. Itsensä arvostaminen kehittää myös eteenpäin; ei pidä ajatella suomalaisittain, että vain itsensä ruoskiminen nostaa omaa osaamistaan. Joskus katson töitäni ihan, että "vau". 

Vierailija
27/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löydät inspiraation? Minulla se on aina hukassa.

Olin vastikään ulkomailla taidenäyttelyssä, jossa oli uskomattoman hienoja paikallisten nuorten teoksia, että inspiroiduin valtavasti, se innosti minua enemmän kuin kuvien katselu, kun teoksia näki ihan läheltä.

Joskus selaan ihan instagramista tägien mukaan muiden teoksia ja googlailen englanniksi esimerkiksi "acrylic painting" tai "oil paint inspiration" "watercolor whale" ja ihailen muiden upeita teoksia.

Joskus se on kadoksissa se inspiraatio, saatan joskus olla tyhjän paperin edessä koko päivän enkä siltikään saa mitään visiotani tehdyksi. Joskus vihaan maaleja ja välineitäni ja papereitani. Hyh, ne oikein ihan v-tuttaa. Älä säikähdä näitä ajatuksia.

AP

Vierailija
28/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin parista viestistä AP-allekirjoituksen, mutta varmaan huomasitte, että minä se niihin kysymyksiin vastasin :D

AP

Vierailija
29/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätkö karikatyyrinomaista boheemia taiteilijaelämää?

Vierailija
30/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätkö karikatyyrinomaista boheemia taiteilijaelämää?

En :D Oletan, että tarkoitat sellaista viinirenttuilua, yöllisiä maalaussessioita ja päihteiden käyttöä erikoiset vaatteet päällä ja värikkäät puuhelmet paitulin päällä roikkuen. Näytän ihan tavalliselta ja olen yleisesti muihin taiteilijoihin verrattuna aika "oikeistolainen".

AP

Vierailija
31/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäreni kouluttautui kuvataiteilijaksi vanhemmalla iällä, ja maalaa sekä pitää näyttelyitä ahkerasti. Kadehdin häntä, haluaisin tehdä niin itsekin. Mutta ehkä minusta ei sittenkään ole taiteilijaksi, koska en ryhdy alalle - en uskalla tai olen liian mukavuudenhaluinen ja arka. 

Vierailija
32/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävättäreni kouluttautui kuvataiteilijaksi vanhemmalla iällä, ja maalaa sekä pitää näyttelyitä ahkerasti. Kadehdin häntä, haluaisin tehdä niin itsekin. Mutta ehkä minusta ei sittenkään ole taiteilijaksi, koska en ryhdy alalle - en uskalla tai olen liian mukavuudenhaluinen ja arka. 

Aloita maalaaminen itseksesi tai käy joku kansanopiston kurssi. Saat sellaisesta paljon irti ja edetessäsi saatat huomata arkuuden jääneen. Mikään ei pakota sinua pitämään näyttelyitä tai tätä ammattina. Kaikenlainen maalaaminen ja askartelu luo mielelle hyvää ja se kannattaa. Kokeile, et menetä mitään. Äläkä kadehdi negatiivisessa mielessä, ole ennemmin ylpeä ja iloinen ystäväsi rohkeudesta ja ammenna siitä itsellesi inspiraatiota ja voimaa.

AP

Vierailija
33/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
34/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä taidekirjoja sinulta löytyy?

Mitä maalaat juuri nyt?

Miten saisin maalattua pikkutarkkoja vesiväreillä, kuten esimerkiksi eläinten karvoja?

Vierailija
35/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimesi TT?

Vierailija
36/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä taidekirjoja sinulta löytyy?

Mitä maalaat juuri nyt?

Miten saisin maalattua pikkutarkkoja vesiväreillä, kuten esimerkiksi eläinten karvoja?

Jonkin verran sellaisia missä esitellään erilaisia tekniikkoja ja teoriaa, lisäksi Dalílta paljon kirjoja, muutama Picasso ja Modiglianin kirja.

Maalaan teoksia yhtä projektia varten, jota en uskalla kertoa tunnistuksen pelossa. Teokset ovat akvarelleja. 

En ole ihan varma mitä tarkoitat, mutta kokeile 0 tai 00 -pensseliä. Pensselin pitää olla sopivan kostea/kuiva ja väriä runsaasti. Eli sivele väri suoraan paletisti pensseliin, älä sekoita veteen pigmenttiä. Kokeilemalla saat sopivan veden ja värin combon. Älä testaa teokseen, vaan aina testipaperiin joka kerta, kun lisäät vettä tai väriä.

AP

Vierailija
37/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nimesi TT?

Ei ole :)

AP

Vierailija
38/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin lahjaton ystäväni alkoi taiteilijaksi ja hyvin näyttää sujuvan.

Vierailija
39/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin lahjaton ystäväni alkoi taiteilijaksi ja hyvin näyttää sujuvan.

Miten määrittelet lahjattomuuden, varsinkin jos taiteilijaura sujuu? :)

AP

Vierailija
40/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta myyt teoksia?

Olen kuullut monen löytävän paljon asiakkaita netin kautta ympäri maailmaa. Meneekö teoksia paljon suoraan Suomen rajojen ulkopuolelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän