Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä tuotteet menee kirpparilla kaupaksi? Sinun vinkkisi? Muut yleiset kirppisvinkit?

Vierailija
19.09.2017 |

Myyn yleensä vaatteita, mutta niillä ei tahdo saada pöytävuokraa maksettua (kun ei ole merkkivaatteita joista kehtaisi pyytää paljoa), ja olisi kiva päästä edes pari kymppiä plussalle myynnissä. Olen huomannut että sisustustuotteilta uskaltaa pyytää enemmän ja siitä saa hieman tuottoa. Mutta mitkä on sellaisia myyviä? Meneekö verhot, matot, koriste-esineet, lyhdyt, lamput, taulut, ryijyt, koristetyynynpäälliset..? Kirjoja ja dvd:tä on jonkin verran ylimääräisiä myös. En omista mitään aurinkopulloja tai muita sellaisia keräilyjuttuja, mutta jos olisi jotain "normaalia" tavaraa jolla on menekkiä ja saisi pöytävuokran kuitattua.
Ja jos on muuten vinkkejä kirpparimyyntiin niin niitäkin saa laittaa. Tiedän että kirpparit on erilaisia, on "vaatekirppiksiä", "lastenkirppiksiä", "antiikkikirppiksiä" jne, että pitää tietää millaiset tavarat menee milläkin alueen kirppiksellä kaupaksi. Ja pöytää pitää käydä järkkäämässä päivittäin, sekä hieman vaihdella paikkoja jos pidempään pitää, että kirppishaukat näkee että uutta tavaraa on tuotu.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käropi kirjoitti:

Jotkut on niin tyhmiä että vievät vajanaisia shampoopullojakin ja hajuvesiä myyntiin ja yrittävät saada niillä vielä rahaakin...

Olen miettinyt että ketkä ostaa näitä käytettyjä kosmetiikkatuotteita? Olen itsekin laittanut muutamalla sentillä kerran kokeillun mekkivoiteen (joka olikin käytössä väärää sävyä) myyntiin, ja ajatellut ettei kukaan sellaista halua. No, opin että jotkut näitä ostaa.

Ap

Ainakin yhden esimerkin voin lähipiiristä mainita, työtön, jatkuvasti rahaton tätini (no käyttää rahansa mihin käyttää) mutta haluaa säilyttää edes jonkinlaisen hygieniatason.

Vierailija
22/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vajaa hajuvesi on ihan ok. myytävä, kunhan hinta on 0,5 - 2 €, eikä tuoksu ole vanhentunut pilalle. Pullot ovat usein niin isoja, että tuoksuun ehtii itse jo kyllästyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydän yleisilme ratkaisee mulla ainakin sen, kävelenkö ohi vai pysähdynkö katsomaan. Ja on oikeestaan ihan sama mitä myy, niin tuotteiden pitää olla puhtaita, ehyitä ja siististi esille laitettuja. Jos on jotain likaista tai rikkinäistä, niin mä jatkan matkaa saman tien.

Lisäksi tietenkin selkeät ja kohtuulliset hinnat.

Vierailija
24/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iittala, Arabia, Rörstrand, Villeroy&Boch. Ja tietysti nuo kaikki priimaa ja 1-2 e kpl. Kyllä myy. Myy ei meidän mammoille kelpaa.

Juuh, totta tosiaan. Meiltä varastettiin Arabia Uhtua syvä lautanen, 8 €, vaikka meiltä olisi myös saanut 50 sentillä siistiä englantilaista ei-merkkiposliinia. Laatutietoutta ilmassa.

Vierailija
25/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkki kirppismyyjille on, että vaatteet henkareihin ja rekkiin.

Itse en ole enää pariin vuoteen muuta vuokrannutkaan kuin leveän rekin pöytiä joissa kapea hylly. Pöytä pysyy järjestyksessä, kerta viikkoon siivoaminen riittää. Myynnissä on ollut ihan selvä nousu ja myönnän kyllä itsekin, että ei mua enää nykyyän kiinnosta penkoa pöytiä.

Jos pöydässä on vähän tavaraa ja järjestyksessä, pysähdyn. Mutta jos pöytä on tupaten täysi, ja vaikka olisi suht siistikin, kävelen ohi. Henkareissa roikkuvat, vaikka vaatteita olisi paljonkin, käyn läpi. Henkarista vaatteen kunnon, mallin ja koon näkee yhdellä silmäyksellä, pinosta ei viitsi avata jokaista ja viikata takaisin.

Luulen, että samanlaisia "nopeita" kirppareilla kiertäjiä kuten minä on nykyään aina vain enemmän. Työvikkolla ei ehdi käymään ja vapaapäiviäkään ei malta tai voi uhrata kokonaan kirppareilla penkomiseen.

Haen monesti vain jotain tiettyä esim. lapsille urheiluvarusteita, takkeja, juhlavaatteita, tai itselleni jotain tietyn väristä tietynlaista vaatekappaletta, silloin kyllä rekkipöydät saa täyden huomion.

Vierailija
26/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aika sitten oli meillä kirppispöytä ja kun ei ollut mitään vaatteita myynnissä, niin vietiin sitten hyväkuntoisia verhoja ja pöytäliinoja vaikka olin ihan varma, ettei niitä kukaan osta. Nehän meni ihan hetkessä.

Sellaisia ihania vanhanaikaisia pöytäliinoja ei edes löydä kuin kirpparilta.

Vierailija
27/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi vastustaa keittokirjojen ostamista, vaikka ne on ihan turhia. Ostan miesten paidat kirpputorilta. Olen huomannut ostavani ne sulatetut ja ryppyiset jää ostamatta. Ryppyiset ajattelee ettei niitä saa sileäksi. Ostan myös erikoisuuksia.

Vierailija
28/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät menee aika hyvin kaupaksi jos hinta on edullinen. Samoin itselläni on aina mennyt vaatteet kaupaksi, kun hinnat on 20snt-2e. Tosin niitä on ollut iso kasa, jolloin on tullut myös voittoa. 

Kaikkien tavaroiden täytyy olla ehjiä, koska kukaan ei osta rikkinäistä. Jotenkin ällöttävää, kun kirpparit pursuaa oikein rikkinäistä ja rispaantunutta vaatetta sekä asustetta. Myös likaista. Menee fiilis koko kirppistelyyn, kun kaikki on ihan hirveää roinaa. Kirpputori ei ole mikään kaatopaikka. 

Vierailija
29/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa pöytiä pitäessäni oon huomannut että sellaiset pienet posliiniset koriste-esineet, siis koirat ja kissat ja mitä niitä nyt on, on aivan hittikamaa! :D Kuulin tuon vinkin joltakin ja piti testata, totta se on.

Vierailija
30/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet käyttöesineet myy hyvin.(keittiötavara,kellot,kynät,taskulamput,radiot,kynttilät,lakanat yms. )

Vierailija
31/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käropi kirjoitti:

Jotkut on niin tyhmiä että vievät vajanaisia shampoopullojakin ja hajuvesiä myyntiin ja yrittävät saada niillä vielä rahaakin...

Tyhmää tai ei, juuri kirpparitulot hakeneena tienasin niillä shampoilla, hoitoaineilla ja kynsilakoilla 70 euroa..

Vierailija
32/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kellastuneet ja kolhiintuneet kynttilät menee, kunhan hinta on kohdillaan, koska ne voi vielä polttaa esim. ulkolyhdyssä.

Vierailija
33/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon merkkivaatteita, osa käyttämättömiä, ja kokoa M. Samoin asusteita.

Asuin ulkomailla, joten osa on erikoisempia eli sellaisia joita ei Suomesta saa. Muutin isosta talosta pienempään asuntoon joten kaikki ei mahdu kaappeihin, ja koska minulla ei enää valitettavasti ole yli parin kymmenen neliön kokoista vaatehuonetta niin täytyy hankkiutua niistä eroon.

Ajattelin myydä ne jossain ja antaa rahat esim. hyväntekeväisyyteen, mutta missä ne kannattaisi myydä? Onko Espoossa tai Helsingin länsipuolella mitään kirppistä josta voisi ottaa pöydän ja jossa kävisi muotitietoisia naisia?

Vierailija
34/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan opetussuunnitelman lukiokirjat eivät mene kaupaksi ihan ymmärrettävistä syistä. Olen testannut :)

Vierailija
35/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljon merkkivaatteita, osa käyttämättömiä, ja kokoa M. Samoin asusteita.

Asuin ulkomailla, joten osa on erikoisempia eli sellaisia joita ei Suomesta saa. Muutin isosta talosta pienempään asuntoon joten kaikki ei mahdu kaappeihin, ja koska minulla ei enää valitettavasti ole yli parin kymmenen neliön kokoista vaatehuonetta niin täytyy hankkiutua niistä eroon.

Ajattelin myydä ne jossain ja antaa rahat esim. hyväntekeväisyyteen, mutta missä ne kannattaisi myydä? Onko Espoossa tai Helsingin länsipuolella mitään kirppistä josta voisi ottaa pöydän ja jossa kävisi muotitietoisia naisia?

Miten olisi käytettyjen vaatteiden nettikirppis Rekki esimerkiksi? Muistaakseni on muitakin tai joku muukin, mutta tämä nyt tuli mieleen. Lähetät vaatteet sinne ja ne hoitaa myyntiin laiton/ myymisen sun puolesta.

Vierailija
36/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä pöytävuokraa varten jokunen kalliimpi tuote, esim. joulun alla tai kesälomaa ennen jotain sellaista tupari/mökki/lahjaviemistä.

Sitten ne varsinaiset myyntiartikkelini eli lastenvaatteet ja lelut ja lastenkirjat myyn hintaan 10 snt - 1 e ja kerron sen myös isolla plakaatilla. Pöydässä on myös ilmaiskori nukkaantuneita vaatteita varten.

Tärkeää on, että kama on ilmavasti ja siististi eikä tavaraa ole järjettömästi. Näteimmät henkareihin etualalle. Vaatteiden pitää olla puhtaita, silitettyjä ja ehjiä.

Vierailija
37/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parhaillaan neljän viikon loosi, kun on tuota muuttokuorman tavaraa. Kirjat ei mene, vaatteita menee vähäsen. Niistä on niin kamalasti tarjontaa, että vaikka laittaisi farkkuja eurolla, niin ei välttämättä mene, kun jollain toisella on paremmat 50 sentillä. Eikä aina ole oikean koon etsijöitä. Mutta lelut mulla on mennyt ihan kaikki, tosin ei mulla paljon ollutkaan, ne on myyty jo aiemmin suurin osa. Samoin asusteet, mm. tuubihuivi 2 eurolla meni heti. Astioita menee tosi vähän, kaupasta saa niin halvalla, että pitää laittaa hinnat ihan sentteihin, eikä silti meinaa mennä. 

Tietokirjoja, tuntuuko tuo 3-4 euroa kalliilta? Just kävin omieni hintoja laskemassa 1-2 euroon, siistejä ja hyväkuntoisia. Kun ei ole mennyt kuin pari kappaletta. Kattelin netistä romaaneille divareiden hintoja ja pistin puolet siitä silti tuntuu olevan liikaa, vaikka on tämän hetkisiä hittikirjoja. Sen sijaan mun 70-luvun Tiina-kirjat 2 euroa kappale hävisi välittömästi. Niillä on varmaan jotain arvoa, mutta ei ole tilaa pitää, olisi voinut pyytää ehkä enemmän. 

Aika heikolta näyttää tuotto...

Vierailija
38/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina johdu siitä että rahapulan takia ostaisi käytetyn yleispuhdistuaineen tai vaikka shampoon.Mulla on esim. Käynyt niin että kierrellessä olen huomannut vaikka shampoon, jota muutenkin olisi pitänyt ostaa.Ja jos merkki on joku vieraampi jota ehkä tekisi mieli kokeilla, edullinen hinta tekee testauksen helpoksi.Samalla jonkun toisen virheostos tulee käyttöön eikä mene kaatopaikalle.

Vierailija
39/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein muiden kirppistavaroiden lisäksi kaikenlaisia pieniä koriste-esineitä, ja ne vietiin käsistä jo siinä vaiheessa, kun vasta laittelin pöytää kuntoon. Tyhjensin samana päivänä laatikonpohjat erilaisista koriste-esineistä, laitoin nekin myytäväksi, ja yhtään ei tarvinnut tuoda takaisin kotiin. Eihän noista paljon saanut, mutta pääsin rihkamasta eroon eikä tarvinnut roskiin heittää.

Vierailija
40/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit lahjoittaa myös vaatteesi suoraan myytäväksi jollekin järjestölle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi