Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä tuotteet menee kirpparilla kaupaksi? Sinun vinkkisi? Muut yleiset kirppisvinkit?

Vierailija
19.09.2017 |

Myyn yleensä vaatteita, mutta niillä ei tahdo saada pöytävuokraa maksettua (kun ei ole merkkivaatteita joista kehtaisi pyytää paljoa), ja olisi kiva päästä edes pari kymppiä plussalle myynnissä. Olen huomannut että sisustustuotteilta uskaltaa pyytää enemmän ja siitä saa hieman tuottoa. Mutta mitkä on sellaisia myyviä? Meneekö verhot, matot, koriste-esineet, lyhdyt, lamput, taulut, ryijyt, koristetyynynpäälliset..? Kirjoja ja dvd:tä on jonkin verran ylimääräisiä myös. En omista mitään aurinkopulloja tai muita sellaisia keräilyjuttuja, mutta jos olisi jotain "normaalia" tavaraa jolla on menekkiä ja saisi pöytävuokran kuitattua.
Ja jos on muuten vinkkejä kirpparimyyntiin niin niitäkin saa laittaa. Tiedän että kirpparit on erilaisia, on "vaatekirppiksiä", "lastenkirppiksiä", "antiikkikirppiksiä" jne, että pitää tietää millaiset tavarat menee milläkin alueen kirppiksellä kaupaksi. Ja pöytää pitää käydä järkkäämässä päivittäin, sekä hieman vaihdella paikkoja jos pidempään pitää, että kirppishaukat näkee että uutta tavaraa on tuotu.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupaksi menevät:

Asiallisesti hinnoitellut hyväkuntoiset ja riittävän muodikkaat vaatteet ja jalkineet. Älä unohda vaatteisiin kuuluvia vöitä ja huppuja!

Asiallisesti hinnoitellut hyväkuntoiset harrastusvälineet.

Tänä vuonna ilmestyneet aikakausi-, sisustus- ja sporttilehdet yms.

Uudehkot kirjat, klassikkoromaanit ja esim. Agatha Christien dekkarit.

Arabian ja Iittalan ehjät ja muutenkin hyväkuntoiset astiat yms. tuotteet, joita ei ole ylihinnoiteltu.

Suomalaiset hyväkuntoiset aterimet, kauhat, ottimet yms.

Hyväkuntoiset suomalaiset teräskattilat.

Kukaan ei halua:

Likaisia, tahraisia, hielle ja homeelle haisevia vaatteita tai tekstiilejä. Homeen haistaa kirppiksellä oikein hyvin.

Linttaan tai korot hajalle tallusteltuja kenkiä.

Vanhainkodilla nimikoituja edesmenneen rakkaan puhki pestyjä vaatteita.

Rikkinäisiä astioita. Ei edes "vähän" haljenneita Iittalan laseja tai Arabian korvattomia muumimukeja. Poltetut paistinpannut kannattaa jättää jo tuontimatkalla oman taloyhtiön metalliroskikseen.

Avattuja ja käytettyjä meikkejä, pesuaineita, kasvorasvoja, vartalovoiteita ja deodorantteja.

Vanhentuneita ensiapulaukkuja, sidetaitoksia, haavanhoitotuotteita ja kuoleentuneita ideal-siteitä.

Ikivanhoja sanakirjoja.

Haljenneita ulkoruukkuja.

Vanhoja silmälaseja vahvuuksilla.

Vierailija
42/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan taas kerran jo aikaisemmin kirjoittamani vinkkilistan kirppispöydän pitäjille:

Korut, kellot, muistitikut, varavirtalähteet yms. helposti varastettavat arvoesineet kannattaa sijoittaa myytäväksi lukittuun vitriiniin. Koskee myös uusia haju- ja partavesiä. Muuten pullo on pian puolillaan, kun lukutaidottomat lotraavat tuotteen päälleen "kokeilumielessä."

Vaatteisiin kannattaa laittaa hintalappuihin kokonumero isolla, jolloin pöytien tonkiminen vähenee, kun ei tarvitse arvailla kokoa. Jotkut laittavat koko pöytää koskevia kylttejä, kuten "Miesten XL -vaatteita ja naisten M -koon vaatteita". Erityisesti farkkujen koon selvittäminen vaatii penkomista, joten pöydät näyttävät pian kamalilta, ellei kokoja ole merkitty vaikkapa nitomalla hintalappu vyötärön etupuolelle, missä se ei haittaa sovitusta.

Kenkäparin molempiin kenkiin hintalappu, koska toisinaan kenkäparin toinen kenkä voi löytyä kirpputorin toisesta päästä ja ilman hintalappua ei oikeaa osoitetta enää löydy.

Hintalaput kannattaa kiinnittää vaatteisiin ompelemalla parilla pistolla, koska ne eivät pysy liimallaan vaatteissa kiinni tai varas voi vaihtaa edullisemman hintalapun kalliimpaan vaatteeseen. Pahimmillaan olen nähnyt, kuinka tunti aikaisemmin tuoduista vaatteista alkoivat hintalaput rullautua irti ja pudota lattialle. Kiinni ommeltu hintalappu ei myöskään takerru vaatetta sovittavan henkilön omiin vaatteisiin ja katoa sen tien.

Nuppineulat hintalapun pitiminä ovat aina ikävä yllätys. Hakaneulat ovat liian helppo nakki hintalappujen vaihtajalle. Jos käytätte nitojaa, älkää nitoko hintalappua suoraan trikoopuseroon, koska se reikiintyy. Nitokaa hintalappu vaikka kiinni pesuohjelappuun.

Jos ette ompele hintalappuja vaatteeseen kiinni, hintalappuun kannattaa kirjoittaa, millainen vaate on, merkki, miesten/naisten, väri jne. Pelkkä "hame/pusero/paita" on suorastaan kutsu epärehelliselle vaihtaa hintalappuja tuotteista toiseen. Sama koskee astioita, aneemisin luonnehdinta on "kuppi."

Hupullisten takkien huppu kannattaa muistaa etsiä kotoa, jotta ostaja saa kokonaisen takin. Tänä syksynä olen jättänyt ainakin kaksi takkia ostamatta sen takia, että huppu puuttui. Vyöt kannattaa muistaa myös. Samoin käsilaukkujen olkahihnat!

Kiitos kaikille pöytiään Jyväskylän Silinterissä ja Kirpparilla.fi:ssä pitäville! Olen tehnyt paljon hyviä ja ilahduttavia löytöjä kirpputorihinnoin, ja omalta osaltani pitänyt huolta siitä, että jotkut tavarat ovat päässeet takaisin omiin pöytiinsä sen sijaan, että olisivat tallautuneet lattialle tai lojuneet väärissä pöydissä. Hauskoja kirppiskäyntejä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käropi kirjoitti:

Jotkut on niin tyhmiä että vievät vajanaisia shampoopullojakin ja hajuvesiä myyntiin ja yrittävät saada niillä vielä rahaakin...

Minäpä olin tyhmä ja vein. Kaikki meni kaupaksi. Neljä hajuvettä, yksi huuhteluaine sekä 2 vajaata yleispuhdistusainetta. Hinta ratkaisee.

Mä olen sekä ostanut että myynyt hajuveden kirpparilla. Ostin Anna Suin hajuveden kirpparilta, hinta oli tosiaan vain muutaman euron. Normaalisti en olisi kaupassa tuoksutellut Anna Suin tuoksuja. Tuohon ihastuin niin, että kirppispullon käytettyäni ostin sitä lisää, siis ihan uutena kaupasta.

Vierailija
44/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjat ei mene kaupaksi.

Kovakantiset uudenveroiset esim. tietokirjat nykyään kirppiksellä 3-4 euroa kappale!

Pokkareita en osta kuin eurolla, mielummin 50 senttiä, kovakantiset romaanit 2 euroa.

Sisustuslehdet (2017) Max. euron kappale.

Vanhemmista ehkä parikymmentä senttiä...

Mä oon myynyt sisustuslehtiä (Glorian Koti, Deko) 20 sentillä/kpl. Hyvin on mennyt. Euron maksaisin uusimmasta numerosta, tai en aina sitäkään: esim. juuri nyt Glorian Koti kaupassa 3 €, joten ostaisin uuden.

Vierailija
45/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kirpparilta "turhaa sisustusrompetta". Varmaan moni voi pitää niitä sellaisena, etteivät mene kaupaksi. Ostan niitä nimenomaan kirppareilta, koska niissä ei yleensä näy mitenkään, että ne on "käytettyjä", ja en ostaisi niitä ikinä uuden hinnalla kaupasta. En ikinä osta pölyisiä, likaisia tai haisevia. Kyllä, haistelen kirppistavaroita ennen ostamista 😊.

Vierailija
46/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn jatkuvasti kirppiksillä ja myös ostan, nämä menee:

-hyväkuntoiset merkkivaatteet, esim. itse voin ostaa kalliimmallakin, jos on hyväkuntoinen

- hyväkuntoiset kengät

- uudehkot lehdet ja kirjat, pokkarit

-hyväkuntoiset lastenvaatteet ja nuortenvaatteet

Nämä eivät mene:

-roskiksista kaivetut vanhat lehdet vuodelta 2011, näitä harrastavat mm. mummomyyjät, eri asia esim. käsityölehdet

-likaiset ja reikäiset vaatteet, pesussa värjääntyneet, kutistuneet epämääräiset topit ja T-paidat

- vanhanaikaiset ysärivaatteet, osa vie sellaisia vaatteita ettei kukaan ota niitä edes ilmaiseksi saati maksa niistä

-ylihinnoitellut perusvaatteet, esim. Henkkamaukan vaatteet käytettynä liki saman hintaisia kuin uutena, haloo....

-kuluneet kengät

-syksyllä ei mene kesäkengät tai kesävaatteet, älä siis vie niitä

-ilmaistavarat kuten tyhjät pullot, tyhjät purkit, mainosvaatteet tyyliä Nokia-colleget vuodelta 2009,  tai "Markun autohuolto, Rymättylä"-paidat...Ei kukaan osta sellaisia , järki käteen

-kukaan ei osat merkkivaatetta vain merkin takia, jos se on huonossa kunnossa. Esim. lastenvaatteissa näkee järjettömiä hinnoitteluja huonokuntoisissa vaatteissa, esim. Mini Rodinin yms suhteen. Välillä  tuntuu, että missä on äly ollut kun näitä vaatteita on hinnoiteltu

Vierailija
47/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parhaillaan neljän viikon loosi, kun on tuota muuttokuorman tavaraa. Kirjat ei mene, vaatteita menee vähäsen. Niistä on niin kamalasti tarjontaa, että vaikka laittaisi farkkuja eurolla, niin ei välttämättä mene, kun jollain toisella on paremmat 50 sentillä. Eikä aina ole oikean koon etsijöitä. Mutta lelut mulla on mennyt ihan kaikki, tosin ei mulla paljon ollutkaan, ne on myyty jo aiemmin suurin osa. Samoin asusteet, mm. tuubihuivi 2 eurolla meni heti. Astioita menee tosi vähän, kaupasta saa niin halvalla, että pitää laittaa hinnat ihan sentteihin, eikä silti meinaa mennä. 

Tietokirjoja, tuntuuko tuo 3-4 euroa kalliilta? Just kävin omieni hintoja laskemassa 1-2 euroon, siistejä ja hyväkuntoisia. Kun ei ole mennyt kuin pari kappaletta. Kattelin netistä romaaneille divareiden hintoja ja pistin puolet siitä silti tuntuu olevan liikaa, vaikka on tämän hetkisiä hittikirjoja. Sen sijaan mun 70-luvun Tiina-kirjat 2 euroa kappale hävisi välittömästi. Niillä on varmaan jotain arvoa, mutta ei ole tilaa pitää, olisi voinut pyytää ehkä enemmän. 

Aika heikolta näyttää tuotto...

Tässähän se juju piilee. Ei kukaan osta arvottomia romaaneja, joita saa kierrätyskeskuksesta euron kappale. Toisaalta noista 70-luvun tietyistä tyttökirjoista voi saada nettikirppiksillä huimia summia. Joku ammattilainen on luultavasti hakenut nuo kirjasi ja myy niitä nyt nettikirppareilla. Joistain Lotta-kirjoista saanut välillä esim. 7o euroa kappale..Että silleen

Vierailija
48/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala, Marimekko, pienet sisustustavarat, käsityökirjat, uudet muotilehdet (ulkomaiset), hyvännäköiset kulhot, käyttämnättömät sisustuskankaat ja muut kankaat esim. Marimekko, hyvät lelut ja rakennuspalikat jne.

Vierailija
49/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan taas kerran jo aikaisemmin kirjoittamani vinkkilistan kirppispöydän pitäjille:

Korut, kellot, muistitikut, varavirtalähteet yms. helposti varastettavat arvoesineet kannattaa sijoittaa myytäväksi lukittuun vitriiniin. Koskee myös uusia haju- ja partavesiä. Muuten pullo on pian puolillaan, kun lukutaidottomat lotraavat tuotteen päälleen "kokeilumielessä."

Vaatteisiin kannattaa laittaa hintalappuihin kokonumero isolla, jolloin pöytien tonkiminen vähenee, kun ei tarvitse arvailla kokoa. Jotkut laittavat koko pöytää koskevia kylttejä, kuten "Miesten XL -vaatteita ja naisten M -koon vaatteita". Erityisesti farkkujen koon selvittäminen vaatii penkomista, joten pöydät näyttävät pian kamalilta, ellei kokoja ole merkitty vaikkapa nitomalla hintalappu vyötärön etupuolelle, missä se ei haittaa sovitusta.

Kenkäparin molempiin kenkiin hintalappu, koska toisinaan kenkäparin toinen kenkä voi löytyä kirpputorin toisesta päästä ja ilman hintalappua ei oikeaa osoitetta enää löydy.

Hintalaput kannattaa kiinnittää vaatteisiin ompelemalla parilla pistolla, koska ne eivät pysy liimallaan vaatteissa kiinni tai varas voi vaihtaa edullisemman hintalapun kalliimpaan vaatteeseen. Pahimmillaan olen nähnyt, kuinka tunti aikaisemmin tuoduista vaatteista alkoivat hintalaput rullautua irti ja pudota lattialle. Kiinni ommeltu hintalappu ei myöskään takerru vaatetta sovittavan henkilön omiin vaatteisiin ja katoa sen tien.

Nuppineulat hintalapun pitiminä ovat aina ikävä yllätys. Hakaneulat ovat liian helppo nakki hintalappujen vaihtajalle. Jos käytätte nitojaa, älkää nitoko hintalappua suoraan trikoopuseroon, koska se reikiintyy. Nitokaa hintalappu vaikka kiinni pesuohjelappuun.

Jos ette ompele hintalappuja vaatteeseen kiinni, hintalappuun kannattaa kirjoittaa, millainen vaate on, merkki, miesten/naisten, väri jne. Pelkkä "hame/pusero/paita" on suorastaan kutsu epärehelliselle vaihtaa hintalappuja tuotteista toiseen. Sama koskee astioita, aneemisin luonnehdinta on "kuppi."

Hupullisten takkien huppu kannattaa muistaa etsiä kotoa, jotta ostaja saa kokonaisen takin. Tänä syksynä olen jättänyt ainakin kaksi takkia ostamatta sen takia, että huppu puuttui. Vyöt kannattaa muistaa myös. Samoin käsilaukkujen olkahihnat!

Kiitos kaikille pöytiään Jyväskylän Silinterissä ja Kirpparilla.fi:ssä pitäville! Olen tehnyt paljon hyviä ja ilahduttavia löytöjä kirpputorihinnoin, ja omalta osaltani pitänyt huolta siitä, että jotkut tavarat ovat päässeet takaisin omiin pöytiinsä sen sijaan, että olisivat tallautuneet lattialle tai lojuneet väärissä pöydissä. Hauskoja kirppiskäyntejä kaikille!

Mulla oli justiinsa silinterissä pöytä ja lapsen toppahaalari lähti varkaan matkaan sekä uusi juhlapaita. Kyllä harmittaa ja tästä opin ettei varashälyttimetkään estä lappujenvaihtajia. Ensikerralla ompelen hintalaput kiinni aivan varmasti!

Vierailija
50/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kokeilumielessä myyntiin vanhoja cd-levyjä 1-2 euroa kappaleelta ja lähes kaikki menivät (n. 50 kpl). Sen sijaan käyttämättömät Marimekon paidat eivät menneet kympillä kaupaksi. Torissa laitoin hinnaksi myöhemmin 25 euroa/kpl ja menivät kaupaksi heti.

Vierailija
51/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin ensin, että kuka ostaa koriste-esineitä... Mutta ostin itsekin Madonna-posliiniesineen viimeksi kirpparilta. Kävi sitä jotenkin sääliksi, oli niin hellyttävä.

Vierailija
52/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki edellä mainittu tavara menee hyvin. Kaikki koriste-esineet ym. Vaatteetkin menee jos eivät ole kulahtaneita ja laitat halvat hinnat tyylikn 1e, 1,5e, 2e. Kalliimmat kuten takit ym 5-10e. Myös kengät menee jos ovat siistejä.

Ai koriste-esineetkiin menee? Olin ajatellut että sellaiset olisi hankala myydä, mutta varmaan siinäkin sitten että millaisia ovat. Että ovat "muodikkaita". Vaatteet olen yleensä tosi halvalla laittanut että pääsee eroon, ihan senteillä menee jotkut "huonommat".

Ap

Ei, tosiaan esineistä menee mitä kummallisempia..itse ihmetellyt että aijaa tuokin meni vaikka itse en ostaisi ikinä sellaista ja haluaisi vain esineestä eroon, ja ns.kokeeksi siihen pöytään laittanutkin jos sattuu menemään kaupaksi. Ja menee ne. Kumma kyllä. Ihan kassista suoraankin myynyt sellaisia "hassuja" tai rumia koriste-ja pikkuesineitä kun mennyt kohentamaan pöytää tai laittamaan lisää tarjolle..

Vierailija
53/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalehinnalta halvat tavarat viemme hyväntekeväisyyteen so. Kontti, Fida tms.. Sitä kautta ne saavat uuden käyttäjät ja järjestöt varoja toimintaansa.

Rahallisesti arvokkaammat tavarat ovat löytäneet ostajansa tori.fi -kautta.

Jotain kahden euron farkkuja tai euron kippoja näyttää kirppareilla olevan paljon myynnissä. Itse en näe mitään mieltä vuokrata pöytää tuollaiseen tarkoitukseen ellei muuten halua kirpputoria harrastaa. Silloinkin kannattaa ajatella pöytäkustannus harrastuskuluna ja jos jotain myynnistä saa niin se on vähän kuin pieni pelivoitto.

Vierailija
54/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan Lanttila siirtyi uuteen paikkaan Varistolle.  Aika tylsää vähävaraisten vantaalaisten lapsiperheiden roinaa tarjolla. Kumma kyllä ostajia edelleen riittää. Paljon on venäläisiä vaatteiden perässä. Maahantulijat puolestaan ostaa lomamatkatuliaisina hankittuja yleensä suomalaiseen tyyliin huonosti sopivia rumia astioita ja koriste-esineitä. Kaitpa se on heistä kotoisaa ja kivaa.

Vierailija
55/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa pöytiä pitäessäni oon huomannut että sellaiset pienet posliiniset koriste-esineet, siis koirat ja kissat ja mitä niitä nyt on, on aivan hittikamaa! :D Kuulin tuon vinkin joltakin ja piti testata, totta se on.

Oulussa on joillakin myyjillä outo käytäntö et myyntiajan loppuvaiheessa leimataan OSA tavaroista ja vain niistä alennus???

Eli ostajan pitäisi valkata tuotteita ja etsiä onko "leimaa"? En ole missään muualla törmännyt sellaiseen ja ohitan pöydät. Jos pitää Alea myynnin viime päivinä, selkeintä on et kaikki ovat alennuksessa.

Vierailija
56/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hintalapun kiinnittämistä pahviseen pohjaan (esim. muropaketista leikattuun) joka sitten langalla kiinnitetään tuotteeseen. Vähän enemmän vaivaa, mutta hinta on selkeästi esillä, kivan näköinen ja ostaja saa hinnan leikattua helposti pois. Eikä myöskään vaaraa lapun hukkumisesta. 

Vierailija
57/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
58/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
59/59 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla köyhä ja/tai röyhkeä jos kirppariltakin pitää varastaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän