Mitkä tuotteet menee kirpparilla kaupaksi? Sinun vinkkisi? Muut yleiset kirppisvinkit?
Myyn yleensä vaatteita, mutta niillä ei tahdo saada pöytävuokraa maksettua (kun ei ole merkkivaatteita joista kehtaisi pyytää paljoa), ja olisi kiva päästä edes pari kymppiä plussalle myynnissä. Olen huomannut että sisustustuotteilta uskaltaa pyytää enemmän ja siitä saa hieman tuottoa. Mutta mitkä on sellaisia myyviä? Meneekö verhot, matot, koriste-esineet, lyhdyt, lamput, taulut, ryijyt, koristetyynynpäälliset..? Kirjoja ja dvd:tä on jonkin verran ylimääräisiä myös. En omista mitään aurinkopulloja tai muita sellaisia keräilyjuttuja, mutta jos olisi jotain "normaalia" tavaraa jolla on menekkiä ja saisi pöytävuokran kuitattua.
Ja jos on muuten vinkkejä kirpparimyyntiin niin niitäkin saa laittaa. Tiedän että kirpparit on erilaisia, on "vaatekirppiksiä", "lastenkirppiksiä", "antiikkikirppiksiä" jne, että pitää tietää millaiset tavarat menee milläkin alueen kirppiksellä kaupaksi. Ja pöytää pitää käydä järkkäämässä päivittäin, sekä hieman vaihdella paikkoja jos pidempään pitää, että kirppishaukat näkee että uutta tavaraa on tuotu.
Kommentit (76)
Taisin itse saada hiljattain vastauksen siihen, miksi kirppiksillä mun on ollut vaikea saada liikkumaan vaatteita. Kaikki siistejä, hyväkuntoisia, ja myös laadukkaita/luksus-merkkejä. Kokeilin paikallista puistokirppistä, eli niin että olin itse paikalla myymässä. Vaatteita hipellettiin kyllä, mutta jatkuvasti sai kuulla huudahduksia ”Voi voi kun on liian pieniä!”, ”En minä näihin mahdu” etc. Vaatteiden koot XS-M.
Eli liian pientä kokoa ilmeisestikin. XL-kokoisia ja suurempia vaatteita myyvillä kojuilla kävi kuhina.
Mitä sitten meni kaupaksi? Retrolelut, retrorintamerkit, koriste-esineet ja pienet astiat.
500-1000 palan palapelit, jos on merkinnyt totuudenmukaisesti, että kaikki palat ovat tallessa. Legosarjat, joita ei enää valmisteta. Tosin pitää olla kaikki osat ja ohje. Hyväkuntoiset lompakot ja avaimenperät.
Olen myynyt takkasetin, Marimekon laukun, vauvan puuvillapeiton, virkattuja eläimiä, tunikan, t-paidan, kahdet lasten kengät, yhdet naisten avokkaat, pehmoja ja leipäkorin.
Eli ihan mitä sattuu.
Meneekö lastenkirjat, esim Mauri Kunnas tai Tatu ja Patu?
Vierailija kirjoitti:
Kirjat ei mene kaupaksi.
Ai, minä kyllä ostan kirjoja. Niitä saa halvalla. En tykkää ääni- ja digikirjoista. Ja ei, en ole seniorikansalainen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjat ei mene kaupaksi.
Ai, minä kyllä ostan kirjoja. Niitä saa halvalla. En tykkää ääni- ja digikirjoista. Ja ei, en ole seniorikansalainen :)
Minäkin ostan kirjoja!
Vierailija kirjoitti:
Joku aika sitten oli meillä kirppispöytä ja kun ei ollut mitään vaatteita myynnissä, niin vietiin sitten hyväkuntoisia verhoja ja pöytäliinoja vaikka olin ihan varma, ettei niitä kukaan osta. Nehän meni ihan hetkessä.
Minä ostan melko pienelle keittiön pöydälleni kankaisia n. 90x90cm pöytäliinoja. Niitä on jo aika pino, helppo aina vaihtaa kun likaantuu. Silitän sitten kerralla niitä pinkan pestyäni. En pidä vahakankaista.
Ajattomat vaatteet jotka ei ole rispaantuneita tai nukkaisia. Sellaiset jotka etenkin kokoa 36-42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita hintalaput kiinni niin että ne ei irtoa! Esim takit ja tuulihoisut vatii hakaneulan ei pelkkä tarra pysy koskaan päivää pidempään.
Näin! Laitan laput kiinni yleensä ompelemalla, eli kerran langalla lapusta(joka on liimattu kartongille) ja vaatteesta läpi. Itseä tympii nuppineulalla laitetut laput kun niihin nirhaa kätensä, ja tarralla laitetut ei tunnu koskaan pitävän. Siis vaatteissa ja tekstiileissä.
Ap
Mutta ne tarrat kyllä pysyy helkkarin hyvin joissakin keräilyesineissä. Jätän siksi ostamatta kun liimat jää näkyviin eikä kaikkia voi pestä.
Ostaja löytää kirpparilta kaikkea halvalla.
Myyjä sen sijaan tuskailee kun kauppa ei käy ja pöytä maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita hintalaput kiinni niin että ne ei irtoa! Esim takit ja tuulihoisut vatii hakaneulan ei pelkkä tarra pysy koskaan päivää pidempään.
Näin! Laitan laput kiinni yleensä ompelemalla, eli kerran langalla lapusta(joka on liimattu kartongille) ja vaatteesta läpi. Itseä tympii nuppineulalla laitetut laput kun niihin nirhaa kätensä, ja tarralla laitetut ei tunnu koskaan pitävän. Siis vaatteissa ja tekstiileissä.
ApMutta ne tarrat kyllä pysyy helkkarin hyvin joissakin keräilyesineissä. Jätän siksi ostamatta kun liimat jää näkyviin eikä kaikkia voi pestä.
Itse olen tällaiset laittanut esim minigrippussiin ja tarran pussin päälle. Juuri tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö enää osteta vanhoja pöytäliinoja, verhoja, kankaita? Mitkään vanhaa ohutta lasia olevat erilaiset juomalasit on näköjään turhaa tavaraa. Enää ei juoda martinilasista, snapsilasista, konjakkilasista, vaan kaikki jostain muumimukiata tai ikean laseista?
Minulla on v 1900 rakenttu talo joka on täynnä väärän sulukpolven tavaraa.
Ei ole käyttöä. Kukaan ei osta. Kahtena kesänä pitänyt mökkikunnassa kirppistä eikä mikään oikein mene. No pellavapyyhkeet meni.Eikö kukaan enää käytä kukkamaljakoita?
:D no minä olen varmaan niin vanhanaikainen, että minulla on niin pöytäliinoja, ikkunaverhoja kuin maljakoitakin. Vieraille katan vanhat kauniit kahvikupit ja laitan tarjottavat Riihimäen lasin kauniille vadeille. Sokerikkoni on mummon peruja 50-luvulta. Kalusteista suurin osa on kunnostettuja vanhoja puisia. Kunnostan itse harrastuksenani. 618
Vierailija kirjoitti:
Eikö enää osteta vanhoja pöytäliinoja, verhoja, kankaita? Mitkään vanhaa ohutta lasia olevat erilaiset juomalasit on näköjään turhaa tavaraa. Enää ei juoda martinilasista, snapsilasista, konjakkilasista, vaan kaikki jostain muumimukiata tai ikean laseista?
Ei ole käyttöä. Kukaan ei osta. Kahtena kesänä pitänyt mökkikunnassa kirppistä eikä mikään oikein mene. No pellavapyyhkeet meni.Eikö kukaan enää käytä kukkamaljakoita?
Jos pidät liian kallista hintaa ja astioitten reunoissa on riskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D no minä olen varmaan niin vanhanaikainen, että minulla on niin pöytäliinoja, ikkunaverhoja kuin maljakoitakin. Vieraille katan vanhat kauniit kahvikupit ja laitan tarjottavat Riihimäen lasin kauniille vadeille. Sokerikkoni on mummon peruja 50-luvulta. Kalusteista suurin osa on kunnostettuja vanhoja puisia. Kunnostan itse harrastuksenani. 618
Niin ja nimenomaan olen ostanut niitä kirppareilta.
Vuosia sitten pöytävuokrat olivat kohtuulliset. Nyt hinnat ovat karanneet pilviin ja on oltava todella paljon myytävää tai merkkivaatteita, design-lasia tai -huonekaluja. Muuten et saa mitään myydyksi. Luovuin kirpputoreista enkä edes viitsi käydä niillä enää. Netissä saa paljon helpommin myytyä. Ei tarvitse kirpputorien pitäjien ihmetellä asiakaskatoa, kun ahneuttaan ovat nostaneet niin paljon pöytien hintoja. Peräkonttikirppiksetkin ovat parempi vaihtoehto myymiseen ja ostamiseen
Mä en ole saanut myytyä suunnilleen yhtään mitään, ehkä ison kasan astioita todella halvalla. Vaatteet ei yhtään liiku.