Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jotkut äidit jaksaa ulkoilla 2 kertaa päivässä lapsen kanssa?

Lillasputte
18.09.2017 |

tuossakin naapurin nainen käy 2 kertaa päivässä pihalla lapsen kanssa leikkimässä, en tieedä käykö vielä kävelyllä mutta mutta siinähän joutuu pukemaan 2 kertaa päivässä ulkovaatteet itselle ja lapselle ja katsomaan ullkona sitä lapsen leikkimistä vielä ellei kännykkää

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa olla melkein koko päivän sisällä? Täällä ainakin äiti ja vilkas lapsi hyppii pitkin seiniä jos ei päästä kaksi kertaa päivässä ulos. 

Vierailija
102/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä viihtynyt itse ulkona. Ei kävisi mielessäkään leikittää lapsia siellä useampaa kertaa päivässä. No kesällä juostaan edestakaisin hyvällä ilmalla mutta muina vuodenaikoina ei todellakaan.

Onneksi on päiväkoti josta haen lapset niin että ehtivät ulkoillakin välipalan jälkeen vaikka voisin myös hakea ajoissa ja jatkaa töitä kotona illalla tunnin. Mutta mielummin käytän tunnin työpaikalla "ylimääräistä", lapset saa pakollisen ulkoilutuksen ja voidaan käyttää sitten se illasta säästyvä aika johonkin minuakin miellyttävään yhteiseen tekemiseen ja luetaan, leivotaan, askarrellaan tai ihan vaik löhöillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä viihtynyt itse ulkona. Ei kävisi mielessäkään leikittää lapsia siellä useampaa kertaa päivässä. No kesällä juostaan edestakaisin hyvällä ilmalla mutta muina vuodenaikoina ei todellakaan.

Onneksi on päiväkoti josta haen lapset niin että ehtivät ulkoillakin välipalan jälkeen vaikka voisin myös hakea ajoissa ja jatkaa töitä kotona illalla tunnin. Mutta mielummin käytän tunnin työpaikalla "ylimääräistä", lapset saa pakollisen ulkoilutuksen ja voidaan käyttää sitten se illasta säästyvä aika johonkin minuakin miellyttävään yhteiseen tekemiseen ja luetaan, leivotaan, askarrellaan tai ihan vaik löhöillään.

Älä nyt monen tekisi mieli lynkkaa sut tuosta väärästä elintavasta.

Vierailija
104/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää heitä jotka hoitavat toisten lapsia päivittäin ja pukevat ja riisuvat heitä parikertaa päivässä niin pakkasella kuin sateellakin :D siinäpäs kiskot kuriksia esim. 14taaperolle sormet verissä.

Vierailija
105/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa olla melkein koko päivän sisällä? Täällä ainakin äiti ja vilkas lapsi hyppii pitkin seiniä jos ei päästä kaksi kertaa päivässä ulos. 

Niin, toiset ulkoilee mukavuudenhalusta ja toiset pysyvät sisällä mukavuudenhalusta, mutta vain sisällä pysyviä moralisoidaan. 

Vierailija
106/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa suunnattomasti tasan tarkkaan neuvolan ohjeiden mukaan elävät vanhemmat. "me ulkoillaan 2 kertaa päivässä ja lapsi menee nukkumaan siihen ja siihen aikaan koska neuvolassa sanottiin näin." :,D mitään ei kyseenalaisteta tai mietitä mikä sopisi sille omalle lapselle.

Vierailija
107/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole lapsen terveyden kannalta mitään merkitystä ulkoileeko 2 kertaa päivässä vai ulkoileeko edes joka päivä.

Vierailija
108/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla masokisti jos nyt tuonne sateesene, tuuleen ja hämärään lähtee lasten kanssa kaksi kertaa päivässä!

Täytyy olla huonot ulkoluvarusteet jos kokee oikeastaan minkään kelin Suomessa huonoksi. Ei täällä oikeasti edes ole ikinä oikein huonoa keliä.

Ihan hyvät varusteet löytyy meiltä, mutta en vaan keksi ainoatakaan syytä miksi mä lähtisin tonne pimeyteen, jossa tällä hetkellä tuulee niin, että varmaan loputkin lehdet irtoaa puista ja vettä vihmoo vaakasuorassa. 

Mikä ihme mut ja lapset saisi lähtemään seisoskelemaan jonnekin leikkipuistoon tonne pimeyteen. Ei sitten mikään. Lapset tosin on jo teinejä, että ei asia ole edes ajankohtainen, mutta ei todellakaan käyty tällaisisilla ilmoilla ulkoilemassa ja ihan terveitä heistä kasvoi. Me laitettiin sauna tulille, kynttilät palamaan ja teevesi kiehumaan.Tunnin päästä haen yhden treeneistä, autolla - koska tämä sää. Normaalisti menis pyörällä. Ysiltä katotaan porukalla Pinnan Alla. 

Menkää metsään. Siellä ei tuule. Putoavat lehdet ovat kauniita ja voitte löytää sieniäkin. Suppikset ovat parhaimmillaan.

Vierailija
109/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, toiset ulkoilee mukavuudenhalusta ja toiset pysyvät sisällä mukavuudenhalusta, mutta vain sisällä pysyviä moralisoidaan. 

Se johtuu siitä että ulkona liikkuminen on tutkitusti terveellisempää kuin sisällä liikkuminen. Toisen mukavuudenhalu parantaa terveyttä, toisen heikentää sitä.

Mitä enemmän ihminen ulkoilee, sitä vähemmän se sairastaa.

Lisäksi ihminen on koko kehityshistoriansa ajan viettänyt valtaosan valveillaoloajastaan ulkona. Agraariyhteiskunnassakin erittäin iso osa töistä edellytti joko ihan ulkona oloa tai vähintäänkin vetoisessa navetassa oloa -eikä talotkaan olleet sellaisia muovipusseja kuin nykyisin.

Ei ole ihme että unettomuus senkun lisääntyy.

Vierailija
110/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti tajua niitä vanhempia jotka jaksavat olla lasten kanssa sisällä kotona. Se vasta puuduttavaa onkin! Aika menee sikanopeesti ulkona. Joo ei se kahen lapsen pukeminen kivaa oo varsinkin kun toisen pukeminen on samanlaista kun yrittäis laittaa mustekalaa verkkopussiin mutta hitto se hyöty siitä ulkoilusta. Tosi kliseistä nyt mutta mä tuun aina paremmalle tuulelle ulkona, kaikki vitutukset unohtuu. Himassa nuohotessa tulee vaa pierunen olo. Ja mä en oo mikään eräjormailija vaan kaupunkityttö.

Vierailija
111/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset keksivät paremmin tekemistä sisällä kun ulkona, ulkona seisoivat lähinnä tumput suorina ja odottivat sisälle menoa. Vaati paljon mielikuvitusta keksiä pihalle jotain tekemistä tai retkeä tai ylipäänsä jotain minkä parissa olisivat viihtyneet. Pihakavereita ei ole.

Ulkovaatteiden päälle saaminen kesti jotain puolituntia kaikkine pelleilyineen, kun heitä ei yhtään kiinnostanut ulkoilu. Lapset olivat ihan jee, kun pääsivät sisään jatkamaan leikkejään.

Käytiin sitten kerran päivässä ulkona, kun en kahta kertaa jaksanut.

Vierailija
112/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain sisällä pysyviä moralisoidaan? 😂😂 Luitko tämän ketjun? Kahdesti päivässä ulkoilevat on leimattu mm. hysteerisiksi himoulkoilijoiksi, joille vanhemmuus on pakonomaista suorittamista...

Vierailija
113/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin mukavuudenhaluinen, että inhoan ulkoiluja. Mutta pakko niitäkin on lasten kanssa harrastaa, mutta kyllä se sitten on puistoilua max 1 kertaa päivässä. Kotona on niin kiva olla, mulla rauhalliset lapset jotka helposti upoutuvat leikkimään yhdessä ja itse saan tehdä kotitöitä tai katsella telkkaria. Myös askarrellaan yms. Ulkona ollessa lähinnä tuijotan kelloa, paitsi jos mennään kävelylle tai pyöräilylle. Kesällä käydään monta kertaa päivän aikana uimassa, se on meidän kaikkien suosikkipuuhaa.

Vierailija
114/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeesti tajua niitä vanhempia jotka jaksavat olla lasten kanssa sisällä kotona. Se vasta puuduttavaa onkin! Aika menee sikanopeesti ulkona. Joo ei se kahen lapsen pukeminen kivaa oo varsinkin kun toisen pukeminen on samanlaista kun yrittäis laittaa mustekalaa verkkopussiin mutta hitto se hyöty siitä ulkoilusta. Tosi kliseistä nyt mutta mä tuun aina paremmalle tuulelle ulkona, kaikki vitutukset unohtuu. Himassa nuohotessa tulee vaa pierunen olo. Ja mä en oo mikään eräjormailija vaan kaupunkityttö.

Tämä! <3

Vierailija
115/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvikaan tajuta. En minäkään ymmärrä niitä jotka saa riemua ulkoilusta kelillä kuin kelillä. Mulla se vaan lisää v-käyrää. Annetaan silti kaikkien kukkien kukkia jookos.

Vierailija
116/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se riippuu lapsen iästä, lasten määrästä, siitä käykö molemmat töissä ja siitä missä asutaan.

Kun olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla, Helsingissä, kävin aamulla leikkipuistossa ja iltapäivällä kerrostalon pihalla. Oli kiva nähdä muita mammoja.

Sitten muutettiin Espooseen rivitaloon, jossa suojaisa sisäpiha oli täynnä kakaroita, eikä mua enää kaivattu. Välillä menin pihalle lukemaan kirjaa tai lumisotaan tai kilpahiihtoon.

En muista että oma äitini olisi ikinä ollut kanssani pihalla...

Vierailija
117/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paine saada lapset pihalle niin voi tehdä miehelle tällaisen ehdotuksen:

Toinen vie lapset pihalle

Toinen laittaa ruoan ja tiskaa. Pyykkäämisen voi lisätä listaan jos haluaa.

Tiedämme kumman mies valitsee. Mä käytin aina näitä.

Illalla: toinen laittaa iltapalan ja tekee iltapesut

Toinen lukee iltasadun ja nukuttaa..

Kodinhoidossa mulla oli vaihtoehdot:

Toinen pyykkää ja tiskaa

Toinen laittaa ruokaa ja siivoaa.

Vierailija
118/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen pyykkää ja tiskaa

Jaa a, meillä miehen oma aika on sitä kun hän on esim koneella ja minun sitä kun teen kotitöitä / ruokaa jne.

Vierailija
119/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen pyykkää ja tiskaa

Jaa a, meillä miehen oma aika on sitä kun hän on esim koneella ja minun sitä kun teen kotitöitä / ruokaa jne.

No, se riippuu siitä minkä hyväksyy. Miesten kanssa pitää olla tiukkana. Jos hän ei osallistu niin poistut talosta ilman lapsia ja ilmoitat että on hänen vuoro.

Vierailija
120/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä että ulkona liikkuminen on tutkitusti terveellisempää kuin sisällä liikkuminen. Toisen mukavuudenhalu parantaa terveyttä, toisen heikentää sitä.

Mitä enemmän ihminen ulkoilee, sitä vähemmän se sairastaa.

Ja nyt sitten vähän tutkimustietoa tälle väitteelle, kiitos.

Eiköhän toi riipu vähän intensiteetistä. Lapsi joka istuu räkä poskella 3 h hiekkalaatikolla ei taatusti saa niin paljon liikuntaa kuin jossain temppukoulussa tai luistelukoulussa oleva lapsi.

Se äiti ei taatusti saa siellä puistossa enempää liikuntaa seistessään ja juorutessaan, kuin vaikka salilla tunnin viettävä äiti.

Nää ei tietty sulje toisiaan pois, mutta joku ulkoilmsssa oleminen ei ole mikään terveystekijä.

Suomessa ollaan aika ylipainoisia ja sairaita ottaen huomioon miten fanaattisesti täällä suhtaudutaan ulkoiluun. Jos ulkona olemisella olis niin radikaalit terveyshyödyt, suomalaisten pitäis olla ihan huipputerveitä. Harvassa paikassa törmää esim. allergioihin niin hillittömästi kuin suomalaisilla lapsilla. Ulkomailla asuessa ainoat lapset joilla oli sen sata allergiaa oli aina suomalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi