Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jotkut äidit jaksaa ulkoilla 2 kertaa päivässä lapsen kanssa?

Lillasputte
18.09.2017 |

tuossakin naapurin nainen käy 2 kertaa päivässä pihalla lapsen kanssa leikkimässä, en tieedä käykö vielä kävelyllä mutta mutta siinähän joutuu pukemaan 2 kertaa päivässä ulkovaatteet itselle ja lapselle ja katsomaan ullkona sitä lapsen leikkimistä vielä ellei kännykkää

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä työttömänä yksin elävänä jaksa käydä kuin 2 kertaa viikossa ehkä kaupassa, kotona istun vaan ja pelaan

Vierailija
2/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin kun olin lasten kanssa kotona. Me ulkoiltiin mieluummin kerralla pidempään, eikä edes päivittäin jos oli huono sää eikä huvittanut. Terveitä on lapset silti olleet, vaikka kovin "vääräoppisesti" onkin ulkoilutettu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas otan kotona aina iltapäivä kännit juon siideriä ja viiniä kun mies on töissä ja lapsi saa leikkiä tuossa ihan itse kun oon netissä, ulkona ei käydä ellei parvekkeella

Vierailija
4/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihmeellistä siinä ulkoilussa on ? Ihan normi toimintaa.

Vierailija
5/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä jaksaa, kun ajattelee sitä lapsen parasta. Sitä paitsi lapsi syö ja nukkuu paremmin, kun saa ulkoilla vähintään sen kaksi kertaa päivässä. Rutiinit eivät rasita samalla tavalla kuin satunnaiset jutut. 

Vierailija
6/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ennemmin ihmetyttää, miten naapurin perhe jaksaakin kökkiä sisällä aina. Kuuluukohan se jotenkin kulttuuriin... En ole kansallispukuisia nähnyt useinkaan hiekkalaatikon reunalla.

Vierailija
7/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei työssä käy niin miksei jaksaisi ainakin hyvällä säällä. Ei kai se mikään pakko ole, jos on muutakin ohjelmaa.

Vierailija
8/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli niin energinen että oli pakko mennä sen kanssa ulos ja siellä olikin helpompaa sen kanssa, sen kun antoi vaan juosta. Kaksi seuraavaa ovat olleet rauhallisempia ja en nuorimmaisen kanssa olekaan ollut niin paljon ulkona kun vanhin pärjää jo itse pihalla. Tietysti ulkoillaan pääsääntöisesti hyvällä ilmalla mutta sateella ei tosiaankaan.

Vierailija
9/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapsi keksii paremmin leikkejä ulkona ja on tilaa juosta ym.Ei kyllä siltikään ulkoilla yleensä 2x päivässä.

Vierailija
10/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pukeminen on kurakeleilläkin korkeintaan viiden minuutin homma/lapsi, joten ei se minua rasita pariinkin kertaan tehtynä päivässä. 

Kovin kurjilla säillä jää ulkoilukerta yhteen, jolloin pyrimme olemaan pidempään. Lapset tulevat ainakin meillä kovin levottomiksi ja jopa huonotuulisiksi, jos happiannos ja kunnon liikunta jää väliin. 

Meillä ei ole tiloja kovin raisuihin juoksuleikkeihin sisällä. Eikä kovin naapuriystävällistäkään se olisi näin kerrostalossa. 

Mutta kukin aivan vapaasti tyylillään. En todellakaan moralisoi kenenkään ulkolematta jättämisiä. Enkä usko, että lapsi siitä mitenkään "kärsii" varsinkin, jos on rauhallisempi tapaus. 

Vierailija
11/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että kesällä vähän ihmettelin kun yksi mökkinaapurieina oleva lapsiperhe saattoi käydä viisi, kuusikin kertaa päivässä uimassa. Monta lasta ja parin tunnin välein pikainen pulahdus järveen, eikä edes ollut helle. Ei siinä mitään vikaa tietenkään ole, lähinnä ihmettelen miten niin usein viitsii vekslata vaatteita edestakaisin, kuivatella itseä ja uimakamoja, etekin kun usein vielä roudasivat jotain uimarenkaita yms sälää mukana. Sanotaan vielä etten mitenkään kyylännyt naapureita, mutta sen verran ääntä lapsista lähti ettei uimareissuja voinut olla huomaamatta ;)

Vierailija
12/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli just sillon se henkireikä. Aamupäivällä ulos ja päikkäreiden jälkeen ulos. Pääsi neljän seinän sisältä pois, ja jos hyvin kävi joku muukin oli puistossa lapsensa kanssa. Sai itekin seuraa.

Vierailija
13/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään lasten kanssa useamman kerran päivässä ulkona, kerrallaan ei aina olla välttämättä kovin kauaa, mutta etenkin syksystä kevääseen aiheuttaa pukeutusmisrumbaa, kesällä tyrkkää pihalle vaan.

Aamulla käyn navetalla itkuhälyttimen kanssa, ja kun lapset herää, menen sisälle ja sitten aamupalat, vaatteet ym. ja takaisin navetalle ja tallille. Monesti aamupäivä touhutaan pihalla n. klo 11 asti, jolloin ruoka. Sitten pienin unille ja isompien kanssa ulos hetkeksi, mm. hevosille päiväheinät ja postin haku. Kun pienin herää, syödään välipalaa ja sitten lähdetään taas pariksi tunniksi ulos, ja navetalle ja tallille, jonka jälkeen taas ruoka. Iltatarkastuksella käyn navetassa yksin, mutta jos mies on yövuorossa, niin silloin jätän pienimmän nukkumaan sisälle itkuhälyttimen kanssa ja isommat otan mukaan.

Meillä ei ole sisävessaa, joten ulkohuussiinkin on lapsille puettava syksystä kevääseen edes takki ja pipo sisävaatteiden päälle. Tosin osaavat jo itsekin aika hyvin. Ja kun itse menee vessaan, on muiden aikuisten puuttuessa pakattava ainakin osa lapsista mukaan, etteivät keksi omiaan..

Aloittajalle sanoisin, että se pari kertaa päivässä ulkovaatteiden kanssa on ihan asennekysymys :-)

Vierailija
14/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on royhthaerl koira mä sidon lapsen kiinni siihen sitten ne menee kahdestaan ulos

Vierailija
15/128 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään lasten kanssa useamman kerran päivässä ulkona, kerrallaan ei aina olla välttämättä kovin kauaa, mutta etenkin syksystä kevääseen aiheuttaa pukeutusmisrumbaa, kesällä tyrkkää pihalle vaan.

Aamulla käyn navetalla itkuhälyttimen kanssa, ja kun lapset herää, menen sisälle ja sitten aamupalat, vaatteet ym. ja takaisin navetalle ja tallille. Monesti aamupäivä touhutaan pihalla n. klo 11 asti, jolloin ruoka. Sitten pienin unille ja isompien kanssa ulos hetkeksi, mm. hevosille päiväheinät ja postin haku. Kun pienin herää, syödään välipalaa ja sitten lähdetään taas pariksi tunniksi ulos, ja navetalle ja tallille, jonka jälkeen taas ruoka. Iltatarkastuksella käyn navetassa yksin, mutta jos mies on yövuorossa, niin silloin jätän pienimmän nukkumaan sisälle itkuhälyttimen kanssa ja isommat otan mukaan.

Meillä ei ole sisävessaa, joten ulkohuussiinkin on lapsille puettava syksystä kevääseen edes takki ja pipo sisävaatteiden päälle. Tosin osaavat jo itsekin aika hyvin. Ja kun itse menee vessaan, on muiden aikuisten puuttuessa pakattava ainakin osa lapsista mukaan, etteivät keksi omiaan..

Aloittajalle sanoisin, että se pari kertaa päivässä ulkovaatteiden kanssa on ihan asennekysymys :-)

Nostaa hattua.

Vierailija
16/128 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se nyt ole ihan normaalia? Kyllä mä nautin ulkoilusta lapseni kanssa. Sisällä vaan sotkevat ja saa olla kokoajan vahtimassa etteivät putoo sohvan reunalta tms. Pukeminen on asennekysymys, ei ehkä se mukavin homma mut eihän elämässä kaikki ookkaan. 88OOOo

Vierailija
17/128 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommallahan sitä ulkona pääsee ja itsellekin löytyy juttuseuraa puistosta. Koko päivä sisällä energisten lasten kanssa...HORROR!!!

Vierailija
18/128 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää että kesällä vähän ihmettelin kun yksi mökkinaapurieina oleva lapsiperhe saattoi käydä viisi, kuusikin kertaa päivässä uimassa. Monta lasta ja parin tunnin välein pikainen pulahdus järveen, eikä edes ollut helle. Ei siinä mitään vikaa tietenkään ole, lähinnä ihmettelen miten niin usein viitsii vekslata vaatteita edestakaisin, kuivatella itseä ja uimakamoja, etekin kun usein vielä roudasivat jotain uimarenkaita yms sälää mukana. Sanotaan vielä etten mitenkään kyylännyt naapureita, mutta sen verran ääntä lapsista lähti ettei uimareissuja voinut olla huomaamatta ;)

Tuo uiminenhan on parasta koko kesässä.

Myös meillä on pitkiä uimasessioita, viileällä ilmalla saunan kanssa. Eikä me välttämättä edes vaihdeta välillä uikkareita pois jos niillä tarkenee hillua mökillä. Muutoinkin ollaan ulkona koko ajan.

Tulimme juuri etelän lämmöstä. Useampina päivinä olimme meressä ( ei siis rannalla) 6 h. Toki nousimme välillä rantaan eväitä syömään ja pissatauolle, mutta tuo aika on vähennetty tuosta 6h.

Hyvin meni aika kilpaa uidessa, sukellellessa, snorklatessa, lisua pelatessa jne.

Vierailija
19/128 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään 2x päivässä, koska pakko. 3,5.v esikoinen niin vilkas tapaus, että etenkin illat jotain aivan järkyttävää mikäli ei ole ulkona käynyt sitä paria kertaa purkamassa energiaa. Käytännössä liki kirjaimellisesti hyppii pitkin seiniä. Tarpeeksi ulkoiltuaan päivät menee suht mukavasti.

Vierailija
20/128 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla masokisti jos nyt tuonne sateesene, tuuleen ja hämärään lähtee lasten kanssa kaksi kertaa päivässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän