Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jotkut äidit jaksaa ulkoilla 2 kertaa päivässä lapsen kanssa?

Lillasputte
18.09.2017 |

tuossakin naapurin nainen käy 2 kertaa päivässä pihalla lapsen kanssa leikkimässä, en tieedä käykö vielä kävelyllä mutta mutta siinähän joutuu pukemaan 2 kertaa päivässä ulkovaatteet itselle ja lapselle ja katsomaan ullkona sitä lapsen leikkimistä vielä ellei kännykkää

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli, ettei lapsia kannusteta liikkumaan. Toiset ovat jo pienestä alkaen rohkeampia menemään; juoksemaan, hyppimään, pallottelemaan ja kiipeämään. Sitä arempaakin lasta kannattaisi houkutella liikkumaan sieltä hiekkalaatikolta. Sen näkee leikki- ja alakouluikäisestä lapsesta kellä on perusliikuntataidot ja vartalonhallinta hallussa. No motoriikka kehittyy kyllä isommallakin lapsella vielä , kun vaan innostuu liikkumaan.

Lapsia voi kannustaa liikkumaan ilman ulkoiluakin. Lapsemme on päiväkodissa ja ulkoilee siellä 1-2 kertaa riippuen päivän pituudesta. Sen lisäksi hänellä on kaksi kertaa viikossa liikuntaharrastus, ja käymme viikottain joko Liikutamaassa tai uimahallissa, talvella joskus luistelemassa hyvällä ilmalla. Sisällä meillä on jumppatramppa, puolapuut, hyppynarut, koripallokori, ja välillä teen lapselle jumpparadan sisälle pitkin olohuonetta ja eteisaulaa.

Minä vihaan ulkoilua. Olen aina vihannut. Lapsena minut pakotettiin ulos, yksin pihalle seisomaan. Siellä sitten norkoilin tunnin, kunnes hiivin takaisin takaovesta sisälle omaan huoneeseeni lukemaan kirjaa. Olin varmaan pettymys urheilulliselle isälleni.

Mieheni on ulkoilmaihminen. Hän vie välillä lapsen ulos pyöräilemään tai metsään tms. mutta lapsi ei koskaan itse oma-aloitteisesti pyydä päästä ulos leikkimään. Meillä on kyllä pihassakin hiekkalaatikkoa ja liukumäkeä ja muuta, mutta ei lapsi siellä juurikaan viihdy, vaikka joskus yritänkin houkutella lasta miehen kanssa menemään ulos.

Vierailija
122/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeesti tajua niitä vanhempia jotka jaksavat olla lasten kanssa sisällä kotona. Se vasta puuduttavaa onkin! Aika menee sikanopeesti ulkona. Joo ei se kahen lapsen pukeminen kivaa oo varsinkin kun toisen pukeminen on samanlaista kun yrittäis laittaa mustekalaa verkkopussiin mutta hitto se hyöty siitä ulkoilusta. Tosi kliseistä nyt mutta mä tuun aina paremmalle tuulelle ulkona, kaikki vitutukset unohtuu. Himassa nuohotessa tulee vaa pierunen olo. Ja mä en oo mikään eräjormailija vaan kaupunkityttö.

Mun kokemus on päinvastainen, ulkona aika hidastuu. Aina ajattelee, että nyt ollaan oltu jo ainakin tunti ja sitten kattoo kelloa niin kakskyt minuuttii hätäsee ollaan ulkoiltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeminen on rasittavaa, mutta kun sitä tekee useasti päivässä, se sujuu lapsiltakin paremmin. Minä puen päivittäin kolme pientä lasta itseni lisäksi, ja nautin siitä kun lapset ovat valmiina ulkotamineissa. Sen jälkeen kaikki onkin helpompaa. Lapsilla on monipuolisemmin tekemistä ulkona, kun leikkimateriaalia löytyy loputtomiin pihalta. Jos itsestä tuntuu tylsältä ulkona, voi alkaa vaikka valokuvaamaan ympäristöä. Sadesäällä saa mahtavia kuvia.

Vierailija
124/128 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeesti tajua niitä vanhempia jotka jaksavat olla lasten kanssa sisällä kotona. Se vasta puuduttavaa onkin! Aika menee sikanopeesti ulkona.

No mulla on just täysin päinvastainen kokemus, missään ei aika kulunut hitaammin kuin taaperoiden kanssa ulkona. Se oli jotain ihan järkyttävää kun vartti tuntui tunnilta.

Kotona oli leikkiä ja puuhaa, ulkona ei oikeen mitään.huh, onneksi ne ajat on jo kaukana takana.

Vierailija
125/128 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa olla melkein koko päivän sisällä? Täällä ainakin äiti ja vilkas lapsi hyppii pitkin seiniä jos ei päästä kaksi kertaa päivässä ulos. 

Niin, toiset ulkoilee mukavuudenhalusta ja toiset pysyvät sisällä mukavuudenhalusta, mutta vain sisällä pysyviä moralisoidaan. 

Se johtuu siitä että ulkona liikkuminen on tutkitusti terveellisempää kuin sisällä liikkuminen. Toisen mukavuudenhalu parantaa terveyttä, toisen heikentää sitä.

Mitä enemmän ihminen ulkoilee, sitä vähemmän se sairastaa.

Ja nyt sitten vähän tutkimustietoa tälle väitteelle, kiitos.

Eiköhän toi riipu vähän intensiteetistä. Lapsi joka istuu räkä poskella 3 h hiekkalaatikolla ei taatusti saa niin paljon liikuntaa kuin jossain temppukoulussa tai luistelukoulussa oleva lapsi.

Se äiti ei taatusti saa siellä puistossa enempää liikuntaa seistessään ja juorutessaan, kuin vaikka salilla tunnin viettävä äiti.

Nää ei tietty sulje toisiaan pois, mutta joku ulkoilmsssa oleminen ei ole mikään terveystekijä.

Suomessa ollaan aika ylipainoisia ja sairaita ottaen huomioon miten fanaattisesti täällä suhtaudutaan ulkoiluun. Jos ulkona olemisella olis niin radikaalit terveyshyödyt, suomalaisten pitäis olla ihan huipputerveitä. Harvassa paikassa törmää esim. allergioihin niin hillittömästi kuin suomalaisilla lapsilla. Ulkomailla asuessa ainoat lapset joilla oli sen sata allergiaa oli aina suomalaisia.

Minä en kyllä näe ylipainoisia ulkoilijoita tai puistoilijoita juuri koskaan. Täälläpäin ei tosin näe oikein muitakaan, koska lapsiperheet ei joko ulkoile tai lapset hyppii vain trampoliinilla omassa pihassa. Jopa rivitalojen pihaan pystytetään tramppa. Ja kotihoitolapsia on yhä vähemmän muutenkin. Tyhjiä leikkipuistoja vaan

Vierailija
126/128 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelu! Sattui tulemaan vastaan. Meidän perheessä on kolme lasta ja pyrimme tekemään vaihtelevasti eri juttuja koko perheen kesken. Löysin tällaisen artikkelin: https://wellnessandarts.fi/10-parasta-tapaa-ulkoilla-koko-perheen-kanss…; Minusta täällä oli hyviä vinkkejä koko perheen ulkoiluun! 

Vierailija
127/128 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sehän on yksi syy,miksi lapset työnnetään pväkotiin.

Kun ei jakseta itse ulkoilla.

Vierailija
128/128 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen iltavirkku, samoin molemmat lapseni. Hämmennyin neuvolassa, kun vanhempi terveydenhoitaja jostain aamupalaan tms. liittyvässä keskustelussa aivan tiukkana faktana totesi, että "yhdeksältä aamullahan ollaan jo leikkipuistossa!"

Jotenkin niin kummallinen näkemys, että koko suomenmaan kaikki lapset ovat klo 9 leikkipuistossa. Joka aamu. Miksikö? No koska ollaan! 

Kaikki perustellaan passiivissa. "Aamuisin ei nukuta yli kahdeksaan." "Puurot on syöty klo 8:40 mennessä." "Klo 20 lapset ovat jo sängyssä."

En todellakaan jaksanut siinä koliikkien ja refluksien ja muiden ongelmien välissä tuollaisista kiristellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän