Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenlapseni nimettiin toisen isoäidin mukaan.

Vierailija
18.09.2017 |

Ihan kutsumanimi on sama, mitään minun nimeäni ei ole missään. Tuntuu hieman loukkaavalta?

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naurettavavaa vaan kaunis tapa

Vierailija
2/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille yhdelle lapselle mahdu kaikkien isovanhempien nimet. Odota vuoroasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaa? Olisiko nimesi puuttuminen loukannut, jos nimenä olisi joku ihan muu?

Joissain suvuissa on älyttömiä nimenkierrätystapoja, joista he itse ovat äärimmäisen ylpeitä ja heille se on tärkeää. Ehkä miniäsi suvussa on joku tällainen.

Vierailija
4/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nimi on heistä todella kaunis ja plussaa että suvussa. Jos taas sinun nimi/nimet ei niminä miellytä niin niitä ei valittu. Kyllähän vanhempien pitää tykätä nimistä, suvussa kulkeva nimi on plussaa toki mutta jos nimet ei lapsen niminä miellytä niin ei niitä oteta sukulaisuuden perusteella.

Vierailija
5/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tuosta nyt on loukkaantua.

Vierailija
6/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi? Ei kai lapsella nyt koko suvun nimeistöä voi olla käytössä? Jospa pitivät nimestä paljon. Ei kai siinä sen kummempaa tarvii olla. Mutta siis outoa on ylipäätään että onko lapsella siis äidin oman äidin tai isän äidin nimi kutsumanimenä? Kuka haluaa kutsua äitiään ja lastaan samalla nimellä.. Jos on isän puolen äiti niin silloinhan todnnäköisesti sukunimikin olisi sama?? Outoa porukkaa.

Vierailija
7/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinun nimi on seuraavalle vuorossa? Kai sinä nyt muistat omien lasten kanssa, miten vaikeaa nimien keksiminen on varsinkin, jos toisen suvussa on sukupolvelta toiselle periytyvä nimi ja vanhempi haluaa pitää tavasta kiinni. Teki niin tai näin, niin aina joku loukkaantuu lapsen nimestä.

Vierailija
8/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata loukkaantua. Onko se toinen mummo siis hengissä? Ja jos oma nimesi on tyyliin Pirjo, Irmeli tai Ritva ja toisen vaikka Hanna tai Maria, niin en yhtään ihmettele, miksei sinun nimeäsi valittu.

Vierailija
9/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskikö mummoon nimikateus?

Vierailija
10/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiraukkaa jos olisi vain mummien nimiä. Meillä olis irmeli anneli

Vierailija
11/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinun nimesi on, jos se on lapsen vanhempien mielestä ruma? Esim oma nimeni on niin kamala, etten missään tapauksessa halua sitä annettavan enää ikinä kenellekään.

Vierailija
12/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskikö mummoon nimikateus?

Aina niihin joku kateus iskee. Huoh.

Vierailija
13/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mielestä tämä ei osoita eriarvoisuutta? Vieläpä juuri lapsen kutsumanimi oli sen toisen isoäidin kutsumanimi. Meidän suvusta ei mitään nimeä, saati mitään minun nimeäni. Tuntuu tarkoitukselliselta mielenosoitukselta?

Vierailija
14/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 oli ap. En kateellinen vaan hämmentynyt, ehkä loukkaantunutkin...

Vierailija
15/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopin nimi on H Moilanen. Ja ei, kukaan meidän perheessä ei ole saanut hänen nimeään. Ei edes sukunimeä.

Vierailija
16/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiraukkaa jos olisi vain mummien nimiä. Meillä olis irmeli anneli

Eiei, ihan väärin menee. Lapsen pitää olla Anneli Irmeli, kun Anneli on omasta mielestään parempi ja tärkeämpi mummi.

Vierailija
17/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nimi on vain valittava. Omalla kohdalla vanhimman lapsen perinnenimi tuli mun puoleisen suvusta, seuraavan lapsen isänpuoleisesta. Kolmannella onkin sitten molemmista suvuista löytyvä nimi. Sovittiin miehen kanssa, että ekan lapsen sukupuoli määrittää perinnenimen suvun eli kun tuli tyttö, on mun puolelta, jos olisi ollut poika, isän puolelta.

Lapsilla on siis ensimmäisenä nimenä ns. ei suvussa kulkeva nimi ja toisena suvussa kulkeva nimi.

Vierailija
18/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä, kaikesta sitä jaksetaan vetää herneet nenään 😂

Vierailija
19/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ei ole mitään nimiä miehen suvusta. Koska siellä ei vaan ollut nättejä nimiä. En halua lapsistani esim Pirjoa, Perttiä, Teuvoa, Kaukoa, Irmeliä, Hilkkaa, Olavia.

Vierailija
20/138 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni nimi tuli miehen suvusta.  Ismael tai Tahvo ei oikein napannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi