Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön. Miten pian jouduit jollekin työllisyyskurssille?

Vierailija
18.09.2017 |

Jäin työttömäksi viime viikolla ja alan töitä on avoinna todella vähän. Missähän vaiheessa alkavat patistaa jollekin työllisyyskurssille? Vieläkö on pakko mennä esim. Työnhakukurssille?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei ajattele kuin itseään. Itse olen jonkin verran koulutettu ja hakenut töitä. Oon atm täyspäivänen opiskelija. Mulla on myös sairauksia, jonka vuoksi en ihan kaikkea saa tehdä. Hain erääseen työhön, ja merkitsin oikein selkeästi ensinnäkin ajat milloin voin tulla. He luulivat että tuun niinäkin aikoina, kun sanoin etten pääse. Sitten laitoin että mulla ei ole hygieniapassia. Tai oon sen tehnyt, muttei oo todistusta enää. Sain koululta lapun, että oon sen tehnyt ja tiedustelin josko se riittäisi. 

No joku boss mulle äsken soitti, että se ei käy, että hyg.pas. on tehtävä uudelleen. Johon sanoin, en pääse opinnot estävät, enkä ala uudestaan maksamaan passia ja vielä lukemaan siihen. Opinnot rajoittavat kaikkea rumbaa. Rupesi ukko väen vänkää vänkäämään, että pitäisi tulla. Siinähän vängätkööt, sanoin mietin. En todellakaan mene. Mulla, kun ei ole mitään keppiä, eikä porkkanaa koko paskassa, kun ei ole mitään ansiotukia tulossa, joita te-toimisto voisi karsia.

Työnantaja aattelee vaa omaa napaansa, eikä sitä kiinnosta työtön tai opiskelija. Kova tais tulla kiire ukolla rekrytoida uutta tekijää. Kaiken lisäksi en ees sais tommosta työtä pitkään tehdä, mutta aattelin nyt kokeilla onneani. Opetus työttömille. Ne aattelee vaa ihteää.

Vierailija
62/68 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta työttömänä. Ei ainuttakaan kurssia, kuntouttavaa, työkokeilua tai työtarjousta.

Vain rauhallista eloa.

Kuinka tuo on edes mahdollista? Ainiin, eihän työnantajat halua palkata pitkään työttömänä olleita, valitettavasti. Mutta se, ettei edes mihinkään kursseille ole passitettu pitkäaikaistyötöntä, aika erikoista tosiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap, että tunkeen ketjuusi.. onko teille muille tullut tehtäväksi tehdä ehdotus työllistymissuunnitelmaksi Omille sivuille? Mitä olette siihen laittaneet? En oikein tiedä, miksi tuli tuollainen nyt, aiemmin se on tehty virkailijan kanssa joko tapaamisessa tai puhelimitse. Pitäisikö jotain ottaa huomioon, kun itse sen tekee..?

Mikä on tuo aiemmin ketjussa mainittu TYP? 

t. 50+ pitkäaikaistyötön, yhdellä kurssilla ollut

Vierailija
64/68 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 10 vuotta työttömänä. En millään kurssilla oo käyny. Amk- koulutus.

Vierailija
65/68 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27-vuotias maisteri, töissä olin 3 vuotta. Olen ollut työtön elokuun 2017 puolivälistä eli tasan kuukauden. Kyllä itketti, kun tänään soitettiin, että ensi kuussa joudun työnhakukurssille. Oman alan töitä 0 kpl auki Suomessa.

Vierailija
66/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

27vuotias. Työtön vuodesta 2012 asti. Työnhaku ollut voimassa siitä asti. Eivät ole laittaneet mua mihinkään ikinä.

Vierailija
67/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan ilmoittauduin niille itse, niin eivät voineet passittaa tai syyttää passiiviseksi

Vierailija
68/68 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo joku kunnia asia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme