Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää pullojen palauttaminen

Vierailija
17.09.2017 |

tulee sellanen olo, että muut luulee mua köyhäks

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandee ostaa väkeviä ja tehdä drinksuja, ei tarvi niin paljon tyhjien pullojen ja tölkkien kanssa pelata.

Limu-pulloja lantringiksi niin saa lisää pulloja

Vierailija
22/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä se tuntuu nololta. Silti pullojen kierrättäminen on ekologista ja järkevää. Mitä niiden kanssa pitäisi tehdä? Hukkua kotiinsa niiden keskelle vai pitäisikö heittää sekajätteisiin? Sekään ei ole järkevää. Kierrätetyistä pulloista tehdään uusia pulloja, muovikasseja ym. Tietenkin silloin on ne järkevintä ja ekologisinta palauttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo alkoholia mutta kerään roskia. Tölkkejä en varsinaisesti kerää mutta jos nyt siellä muiden roskien kanssa ovat niin otan tietysti talteen. Näitä kaljatölkkejä sitten vien limsapullojen kanssa kauppaan ja tuntuu että luullaan että olen tyyliin alkoholisti vaikken edes käytä alkoholia.

Tuttavani kerää vapaa-ajallaan nimenomaan vain tölkkejä. Niistä oli ihan riitaa tietyn porukan kesken eli nämä tölkit on kovin tavoiteltuja ja niitä oikein kytätään tietyissä paikoissa. Tuttavani on uskovainen joten hän kävelee yli 3 km viemään tölkit isoon automarkettiin jotta kukaan ei kiinnitä huomiota niihin tölkkeihin niinkuin lähikaupassa tms.

Vierailija
24/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tölkkidiggari kirjoitti:

tuttavan kanssa viedään kimpassa säännöllisesti 4 -5 jätesäkillistä

eikä vähääkään kiinnosta, mitä ne takanajonottajat ajattelee, enemmän ärsyttää

jos automaatti takkuilee

Se automaatti takkuilee ihan teidän vuoksi! Ei niitä ole suunniteltu massiivisten pullolastien (lue: peräkärryllinen) määrille. Nehän tarvitsevat vähintään jo huoltoa tuollaisten määrien välissä.

Vierailija
25/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kandee ostaa väkeviä ja tehdä drinksuja, ei tarvi niin paljon tyhjien pullojen ja tölkkien kanssa pelata.

Limu-pulloja lantringiksi niin saa lisää pulloja

No eipä ole niin noloa kuin kalja-tölkit.

Vierailija
26/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä. Jos näet jonkun palauttavan pulloja , ajatteletko että tuo on köyhä? Ajatteletko ylipäänsä mitään? Niinpä. En minäkään. Joten ihan turha häpeillä.

Vierailija
27/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä se tuntuu nololta. Silti pullojen kierrättäminen on ekologista ja järkevää. Mitä niiden kanssa pitäisi tehdä? Hukkua kotiinsa niiden keskelle vai pitäisikö heittää sekajätteisiin? Sekään ei ole järkevää. Kierrätetyistä pulloista tehdään uusia pulloja, muovikasseja ym. Tietenkin silloin on ne järkevintä ja ekologisinta palauttaa.

Miksi et jättäisi roskakatokseen, kyllä sieltä joku ne palauttaa ihan tyytyväisenä

Vierailija
28/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pulloja ja tölkkejä palauttamalla saa vain omansa takaisin, onhan se pantti maksettu täyttä tölkkiä ostettaessa.

Tämä tietenkin vain silloin, kun palauttaa itse ostetut.

Vierailija
29/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin katson ihaillein,toisin kun niitä torvia jotka heittää nuo pitkin leikkipuistoja.

Vierailija
30/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin katson ihaillein,toisin kun niitä torvia jotka heittää nuo pitkin leikkipuistoja.

Hämmennystä herätti herrasmies, joka polkupyöränsä selästä laskeutui tölkin takia, ravisteli sitä muutaman kerran... ja tunki roskikseen. Mit vit? Palautusautomaatti oli noin kolmenkymmenen metrin päässä.

Vierailija
31/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas hävettää, että juopoksi luulevat!

Mutta kun ostat ne juomat, niin eivät luule?

Minä en osta mitään viinoja enkä limuja, vaan palautan vain löytöpulloja ja -tölkkejä. Silti hävettää :). 

- eri vastaaja

Vierailija
32/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä häpeäisin vain tilannetta että mulla olisi isoja muovisäkkejä täynnä pulloja ja purkkeja ja taakseni syntyisi pitkä jono jolle joutuisin irvistellä ja huudella hopuuttajille turpa kiinni!

Siksi vien joka viikko pienemmän satsin eli muutaman pullon ja tölkin, niin ei tavitse hävetä.

Vierailija
33/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin taukki, että kierrättämistä häpeää, niin kyllä niille pulloille tosiaan ottajia on. Vie sinne palautuspisteelle ja kysyy ensimmäiseltä pullojen palauttelijalta joka paikalle sattuu. Todennäköisesti hän ei ole yhtä hölmö, vaan ottaa ilmaisen rahan vastaan.

Vierailija
34/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palautusrahat hyväntekeväisyyteen niin eivät luule köyhäksi, saat vielä arvostusta päälle. Problem solved.

Vierailija
35/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä kirjoitti:

Anna ne vaikka romanikerjäläisille. 

Laitan rahat mieluummin roskiin ihan kirjainellisesti kuin lahjoitan tai tuen romaneja mitenkään.

Vierailija
36/38 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän aktviivisesti ja pullonpalautukseen käytän Canit sovellusta. Saisipa siihen sellaisen, että voisi kierrättää muutakin kuin pulloja sen avulla. Pullojen palauttamiseen tuo on todella hyvä. Tulee aina hyvä mieli sen käyttämisestä :) 

Vierailija
37/38 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie aikaisin aamulla, kun kaupassa ei vielä ole juuri ketään tai sitten vastaavasti juuri ennen sulkeutumisaikaa. 

Vierailija
38/38 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas kyylättiin huolella kolmenkin eri ihmisen toimesta kun synttäreiden jälkeen kannoin koneeseen kahdeksan tyhjää Dom Perignon pulloa. Osa oli vielä Dompan omassa mustassa pahvilaatikossa. On se tuo persaukisten elämä hankalaa ja aikaakin on selvästi liikaa. Olisi kannattanut käydä koulut kunnolla niin voisi itsekin litkiä kunnon juomia. Toisaalta, alkoholi on epäterveellistä eikä sitä kukaan täysjärkinen juo, itselleni tämä oli todella harvinainen poikkeustapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi