Mitä ajattelet ihmisestä, joka käyttää feikkikoruja?
Kultakoruilta näyttävät korut, jotka ovat kuitenkin vain kullanväristä metallia. Timanttikoru, joka on kuitenkin vain trimmattua, kimmeltävää hopeaa.
Onko oikeasti ihmisiä, jotka käyttää feikkikoruja? Mitä ajattelet ihmisestä, joka käyttää feikkikoruja?
??
Kommentit (53)
Mä käytän mieluiten 1960-70-lukujen kotimaisia koruja, pronssia ja puolijalokiviä. Ovatkos ne nyt feikkejä vai eivät? Korujen alkuperäisenä ideana on ollut, että on voitu mennä design edellä ja tarjota isoja, näyttäviä koruja, joihin tavan tallaajilla on varaa. Eli pahasti kuulostaa samalta kuin pukukorujen idea.
No, tämä nyt on mun tyylini. Ei mitään pikku piperryksiä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ns. pukukoruja löytyy myös ihan isoilta kansainvälisisltä muotitaloilta ja eivät nekään mitään "aitoja" ole.
Juuri näin. Isoilla muotitaloilla just on usein näitä ökyjä strassikoruja, siinä on lasinpalalla hintaa. Toisaalta aitoja vastaavia ei taida olla kuin kuningatar Elisabetilla.
Minä olen pitkä nainen ja aidot korut ovat usein minulle liian pieniä. Ihoni on myös hyvin vaalea, eikä mikään kauniin ruskea, josta esim. kulta pomppaisi kauniisti näkyviin. Pidänkin enemmän ns. pukukoruista ja muutenkin näyttävämmistä koruista kuin aidoista koruista. Olisin konkurssissa, jos yrittäisin ostaa itselleni kultakoruja oman mieleni mukaisesta kokoluokasta. Ostan esim. mieluummin jostain halvemmasta materiaalista tehdyt korvakorut, jotka sopivat itselleni kuin pistän korviini pienet kultaiset helmikorvakorut, jotka näkyvät korvistani jos katsoo suurennuslasilla. Ostan mm. goottien koruja mielelläni, mutta koska en kuitenkaan osta pääkalloja ja ristejä ja tyylini on klassinen, on monen varmaan vaikea arvata mistä koruni ovat peräisin.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiselle naiselle vain aitoja koruja. Laatu > määrä.
Naiset ovat varmaan kaikki yhtä mieltä siitä, että ranta-rolex kädessä kulkeva mies ei ole kaikkein seksikkäin olento. Sama se on naisissa.
Noo, yleensähän se meneekin juuri näin, että miehen pitää olla aito ja nainen saa olla feikki.
Miehen pitää olla syntymäkomea; ihmis-kenit ja synthol-lihakset on ällöjä yäääk - naisille sallitaan feikkitissit, -perseet, -tukat, -ripset...
Miehen pitää olla oikeasti rikas ja pitää vain aitoa omegaa tai rolexia, h&m-kellot on noloja yäääk - nainen saa koristella itsensä rihkamalla.
Kaksoisstandardit.
Coco Chanel lanseerasi pukukorut ja rohkaisi käyttämään sekä puku- että arvokoruja sekaisin keskenään.
Mun piti oikein tulla katsomaan mikä on feikkikoru.
En ajattele yhtään mitään pukukorunkorun käyttäjästä.
Enemmän ihmettelen ikäisiäni, noin 50v, naisia, jossain lomamatkalla, miksi ihmeessä kaulassa on kolme kultaista sentin paksuista kultaketjua, joka sormessa tuhansien eurojen sormukset, jotka muusta olemuksesta näkee pyllysilmälläkin aidoiksi. Tulee olo että ihanko oikeasti haluat tulla ryöstetyksi.
Ulkomailla pitkaan asuneena kaytan aina feikkikoruja. Sormukset ovat aitoa tavaraa, mutta kaikki muu feikkia. Minulla on kylla "aitoja" koruja, mutta tuolla ne ovat korulippaassa.
Muutama vuosi sitten tutulta saksalaisnaiselta riuhtaistiin paksu kultainen perintokaaty kaulasta keskella paivaa kahvilassa. Sinne meni lopullisesti. Ihmettelinkin joskus hanen koruaan.
Kullan kaivuu ja muu prosessointi on niin epäekologista, että sen käyttö pitäsi sallia vain sitä vaativissa laitteissa ja muissa teknisissä sovelluksissa.
Ajattelen heidän olevan onnekkaita, kun eivät ole allergisia niiden materiaaleille. Itselle tulee ihottumaa ei- aidoista ja aitoihin ei ole juuri varoja.
Harva osaa sanoa vaikkapa laadukkaista hopeisista korvanapeista, joissa on pieni zirkonia, ovatko ne timanttikorvikset vai ei. Ja siinä vaiheessa kun korvis irtoaa vaikkapa sovituskopissa, v-tuttaa paljon vähemmän että oli vain "feikki".
Minulla on aitoja Chanelin koruja jotka ovat kalliimpia kuin kultakorut. Niitäkin kyllä on myös perittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen heidän olevan onnekkaita, kun eivät ole allergisia niiden materiaaleille. Itselle tulee ihottumaa ei- aidoista ja aitoihin ei ole juuri varoja.
Onhan sellaisia allergiakorviksia, mitä lie titaania, eivätkä ole kalliita. Jos hopeastakin tulee allergiaa.
Ihmettelen enemmän ihmistä, oka jaksaa kytätä muiden koruja. Ei mua ne kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat varmaan kaikki yhtä mieltä siitä, että ranta-rolex kädessä kulkeva mies ei ole kaikkein seksikkäin olento. Sama se on naisissa.
Noo, yleensähän se meneekin juuri näin, että miehen pitää olla aito ja nainen saa olla feikki.
Miehen pitää olla syntymäkomea; ihmis-kenit ja synthol-lihakset on ällöjä yäääk - naisille sallitaan feikkitissit, -perseet, -tukat, -ripset...
Miehen pitää olla oikeasti rikas ja pitää vain aitoa omegaa tai rolexia, h&m-kellot on noloja yäääk - nainen saa koristella itsensä rihkamalla.Kaksoisstandardit.
Naisten muoti on totta kai monipuolisempaa, ja naisilla on usein myös parempi nyanssien taju pukeutumiseen liittyvissä valinnoissa. Rahaa tähän tosiseikkaan on turha sotkea, vaikka toki kalliisti ja klassisesti pukeutuminen on yksi tyylikkyyden alalaji,
Mutta jos olet pitkätukkainen hevarimies mustissa vaatteissa, ei taatusti kukaan tule valittamaan rihkamasta, jos kaulassasi on teräskoru nahkanarussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää olla oikeasti rikas ja pitää vain aitoa omegaa tai rolexia, h&m-kellot on noloja yäääk - nainen saa koristella itsensä rihkamalla.Kaksoisstandardit.
Se on ihan oma mokasi jos sallit silarit rinnoissa mutta et vatsalihaksissa. En pidä kummastakaan, niin miehet kuin naisetkin saavat olla aitoja.
Siis tarkoitatko kullanvärisiä koruja? Jotain hm:n koruja? Eikö sinun mielestäsi niitä voi käyttää?
Itse suosin aitoja koruja ekologisista syistä. Kyllä, kullan louhiminen on hirvittävän epäekologista, mutta kultakorut voi kierrättää, korjata, ja ne kestävät vaikka perinnöksi jätettäviksi. Toki moni muukin materiaali kuin jalometalli täyttää nämä vaatimukset ainakin suunnilleen. Määrittelen nekin siksi aidoiksi. Lasi voi olla taidelasia, kivi voi olla timantin sijaan vaikka puolijalokivi jne. Aidoille korulle tyypillistä on kestävyys ja se että niitä kannattaa mieluummin muodistaa tai kierrättää kuin heittää roskiin.
Feikkikorulla taas itse tarkoitan halpakorua joka yrittää näyttää kalliilta, esim. strassit timantteina, ohut kultaus tuomassa väriä halpametalliin. Kun aitoja koruja kritisoidaan, pitäisi kai samalla kritisoida kullattuja tai muuten pinnoitettuja rihkamakorujakin? Yhteen rihkamakoruun menee kultaa minimaalinen määrä, mutta se kuluu pian pois ja korusta tulee jätettä.
Otsikon kysymykseen: en ajattele paljon mitään. Miksi ajattelisin? Jos haluan tietää, millainen joku on, koitan tutustua sen verran että saan asiasta käsityksen.
No mikä on Hermesin braceletin arvo? Brändin arvo on 500€, mutta koru ei ole aitoa jalometallia tietääkseni.
Minusta korun materiaalilla ei ole merkitystä, tai kierrätysmateriaali on plussaa. En edes ymmärrä, miksi nykypäivänä kullanpalan tai timantin omistamisesta maksetaan suhteettomia summia. Tuo periytyy vain ajalta, jolloin korutkin olivat valuuttaa.