Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan saikuttelijat v*tuttaa!!!!

Vierailija
17.09.2017 |

Pitäisi irtisanoa.

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 tunnin työt.

Vierailija
142/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on sairaalahuoltaja. Sellaista ei taida olla olemassakaan.[/quote]

Sairaalahuoltajan ammattinimike oli aiemmin laitoshuoltaja ja sitä ennen sairaala-apulainen. Joko kuulostaa tutulta? Heidän työnkuvaansa kuuluu mm. osaston ruoka- ja siivoushuolto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos joka viikko vuodesta toiseen ollaan omalla ilmoituksella pari päivää sairauslomalla, niin työnantajalla pitäisi olla mahdollisuus irtisanoa työntekijä. Viikonloppuisin dokataan ja sitten ei kyetä maanantaina töihin.

Älä puhu p askaa. Ei ole mahdollista. Vuositasolla, kun 12vrk saiputtaa tulee täyteen on järjestettävä keskustelu asiasta esimiehen kanssa. 20vrk kun tulee käyntiin tulee aika keskusteluun työterveydessä.

Niin ja mitä sitten? Keskustelut käydään ja homma jatkuu. Mihinkään ei puututa ja me muut teemme työt. Sitten kun ikänsä kaikesta valittanut hetkellisesti tekee työtä ennen seuraavaa saikkuaan, häntä ylistetään. Koko ajan työt tekeviä ei kiitetä

Vierailija
144/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä home oireilijat on ihan uusi supersaikuttelijaryhmä - keräävät hillot duunista, mutta aina sairiksella. valittavat joka asiasta muutoinkin. narssuja kaikki, mitä tunnen. maksimiedut, minimi effortilla. käyttävät hyväkseen systeemiä kybällä. yök.

Vierailija
145/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja auta armias jos se joka tekee kahden tai kolmen työt jääkin sairaslomalle uupumuksen vuoksi. Kyllä pomoa vi.....

Vierailija
146/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa ap:n kaltaiset tuomitsijat.

Olin itse terve ja urheilullinen nainen ennenkuin yhtäkkiä aloin sairastella ihan jatkuvasti. Mulla oli lopulta nuha 1,5 vuotta putkeen. Jatkuvaa köhää, joka viikko kuumetta.. Mitään ei mistään verikokeista selvinnyt. Töissä vihjailtiin jo että keksin tämän jatkuvan flunssailun. Aloin itsekin epäillä olenko tulossa hulluksi, kun tiistai-keskiviikkona melkein joka viikko 1,5 vuoden ajan mulle nousi töissä kuume. Aloin olla fyysisesti täysin lopussa, sekä tietysti henkisesti kun lääkärissä tolkutettiin ettei mitään ole, pitäisi "syödä terveellisemmin ja liikkua ja levätä" (juoksin ennen sairasteluani marathoneja ja olin kovassa fyysisessä kunnossa).

Lopulta kollegani sanoi että on kyllästynyt saikutteluuni ja toivoisi "tilanteeseen ratkaisua" eli vaarmaan vihjasi että mulle pitäisi antaa potkut.

Pitkän selvittelyn jälkeen kävi ilmi että työpaikan sisäilma on saastunut. Itseasiassa, nimenomaan juuri siinä kohta lattiaa, jossa minun työpisteeni oli, pääsi hengitysilmaan muovimaton saumoista vaarallista liimahöyryä. Olin jo aiemmin yrittänyt ottaa puheeksi mahdollisuutta siitä että rakennuksessa olisi jotain hometta tms, mutta se tyrmättiin "naisten haihatteluna".

Työpisteeni vaihdettiin ja vajaassa kolmessa kuukaudessa kaikki oireeni olivat lähes kadonneet. Olen silti edelleen katkera siitä 1,5 vuotta kestäneestä räkäilystä, ja siitä että minun sairastumiseni ei riittänyt epäilemään sisäilmaongelmaa, vasta kun kaksi muuta lähelläni työskentelevää henkilöä alkoi valittaa jatkuvasta sairastelusta, tilannetta alettiin tutkia. Tuo kollega joka melkein suoraan syytti minua lintsaamisesta, vähättelee edelleen ongelman syytä sillä hänelle ei tullut oireita-> sisäilmassa ei voi olla ongelmaa.

Lopetin työt tuossa firmassa, sillä oireet eivät täysin kadonneet eikä etätyöskentelyä sallittu. Nyt olen töissä toisaalla, enkä ole ollut kohta 6 kk kertaakaan sairaana. Työpaikan vaihto auttoi.

Vierailija
147/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalan laitoshoitajat ovat suojatyöpaikassa.

Kaikki hartiakipuiset ja jalkavaivaiset.

Anteeksi mitä?! Ilman sairaalahuoltajien työpanosta yksikään sairaala ei pyörisi ja sairaalainfektioiden määrä olisi moninkertainen nykyiseen verrattuna, jos sairaalahuoltajat tekisivät työnsä hällä väliä -asenteella.          T: sairaanhoitaja, joka todellakin arvostaa kaikkien työkavereidensa työtä.

Paperit lisätään. Hanat kiillotetaan, roskat tyhjennetään. Katotaan yleisilme, ettei kukaan huomaa. Ja seuraavaan. Kiitos saikuttelijat.

Vierailija
148/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyteen kun menee ja sanoo että kärsii migreenistä, saa saikkua.

Luuletko että ne lähettää erikoissairaanhoitoon tutkimuksiin työterveydestä muutaman/kymmenen pääpipisaikkupäivän vuoksi vuodessa?

Juu ei.

Kyllä ne vaan lähettää. Migreeni vaatii lääkityksen. Sitä en tiedä pystyykö työnantaja erikseen kieltämään, ettei lähetteitä jaeta, ellei työntekijä ole kuoleman kielissä.

En mä ole saanut migreeniini mitään lääkitystä. On kuulemma niin epäsäännöllinen, että kyllä buranalla pärjää. Olenkin siis e-pillereiden avulla ajoittanut menkat alkamaan viikonloppuna, koska silloin on aina migreeni, mutta ei töitä.

Vierailija
149/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks työkaveri sietäisi joutua väliaikaisesti kuntoutustuelle (vai mikä se nyt on), koska ei vaan pysty käymään töissä ongelmiensa takia. Miksi ongelmaiselle pitäisi maksaa täyttä palkkaa siitä, ettei jaksa/pysty tekemään hommiaan kunnolla?

Vierailija
150/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks työkaveri sietäisi joutua väliaikaisesti kuntoutustuelle (vai mikä se nyt on), koska ei vaan pysty käymään töissä ongelmiensa takia. Miksi ongelmaiselle pitäisi maksaa täyttä palkkaa siitä, ettei jaksa/pysty tekemään hommiaan kunnolla?

Niinpä. Työttömyysaikana töissä pitäisi olla ne, jotka pystyvät töitä tekemään.

Työntekijä, joka ei pysty työskentelemään, joka silti roikkuu työssä, vaikka tietää työkavereiden juoksevan persesilmä pitkällä.

Vierailija
151/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en ymmärrä niitä saikuttajia, jotka pystyvät juhlimaan sairauslomalla...

Kai se nyt vähän riippuu sairaudestakin...

Mutta silti, kyllä sitä ehtii juhlia myöhemmin. Ei ole moraali kohdillaan..

Jos juhliminen ei häiritse toipumista mitenkään, niin mitä se kenellekään moralistille kuuluu?

Mä olen eri mieltä ja olen sanonut lapsillenikin , että jos koulustra pois, niin sitten ollaan kotona eikä todellakaan lähdetä ulkoilemaan ( ja vielä juhlimaan..) ja olen samaa mieltä aikuisillakin: helvetti jos ei jaksa töihin mennä niin ei pitäisi kyllä jaksaa juhliakaan. Hwelvetti mikä moraali täällä näillä ihmisillä on ! Jos olisin työnantajas niin heittäisin helvettiin tollaset lusmut.

Kaikissa sairauksissa ei tosiaan ole kyse jaksamisesta, vaan pystymättömyydestä. Esim. itselläni oli erään sairausepäilyn takia ajokielto, ja työni vaatii ajamista. Kyseessä siis kohtauksia aiheuttava sairaus. Ihan hyvin olisin jaksanut mennä töihin, ja ihan hyvin jaksoin juhlia. Olin vaan niin iso riski liikenteelle, että en saanut mennä töihin.

Vierailija
152/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä?! Ilman sairaalahuoltajien työpanosta yksikään sairaala ei pyörisi ja sairaalainfektioiden määrä olisi moninkertainen nykyiseen verrattuna, jos sairaalahuoltajat tekisivät työnsä hällä väliä -asenteella.          T: sairaanhoitaja, joka todellakin arvostaa kaikkien työkavereidensa työtä.

Niinhän sitä tosiaan luulisi. Kysy laikkareilta palkataanko sijaisia ja miten poissaolevan työt tehdään.

Vierailija
153/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nasahti niskassa ikävästi eräänä päivänä töissä. Tunsin kun niska jämähti ihan lukkoon. Sain lihasrelaksantteja ja buranaa. Sinnittelin töissä ja lääkäri käski liikkua ja syödä relaksantteja. Kolme kuukautta kestin kipua, ja sitten kun tavarat alkoi vasemmasta kädestä putoilla, otti lääkäri tosisaan vaivani ja laittoi magneettikuvaan. Kuvassa näkyi iso välilevynpullistuma niskassa ja suoraan leikkausjonoon. Sairauslomaa tuli kaikenkaikkiaan 2,5 kuukautta. Leikkaava lääkäri sanoi että koska niskaa ei oltu hoidettu heti asiaan kuuluvalla vakavuudella, jäi toiseen käteen pysyvä hermovaurio. Vittu, minähän yritin juosta lääkärissä ja kertoa vaivasta, lääkäri vaan ei ottanut vakavasti. Sinnittelin töissä itku kurkussa vaikka olin aivan hirveiden kipujen vallassa.

Palattuani töihin, sain ensimmäiseksi kuulla että mikään sairaus ei kuulemma estä tekemästä edes kotoa. Että lusmuiluni ansiosta tiimini oli täysin romahduspisteessä. 

Oli aivan helvetin hieno fiilis tulla töihin takaisin. Ihan kuin olisin itse aiheuttanut välilevynpullistuman niskaani. Yritin olla töissä, koska en halunnut olla "se lusmu saikuttaja". Lopulta vaihdoin työpaikkaa sillä en jaksanut kuunnella syyllistämistä sairastamisestani. 

Vierailija
154/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa julkisen sektorin suojatyöpaikkoja koskeva ongelma. Säännöllisiä YT:eitä käyvissä yksityisen sektorin firmoissa ei liikoja saikutella, ei edes todellisen sairauden vuoksi.

Kyllä ne siellä yksityisellä saikuttelee ihan yhtä paljon.

Vierailija
155/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan heille suojatyöpaikat. Kaupungilla.

Vaivaistalot.

Oletko todella sitä mieltä, että esim. sairaala on suojatyöpaikka? Meillä ei ainakaan sijaisia palkata lyhyisiin sairaslomiin, joten sekä työkaverit että potilaat kärsivät aina, kun joku puuttuu vahvuudesta. Turhia sairauslomia ei todellakaan ole.

Tarkoitatko siis laitoshuoltajia (siivooja), vai sairaanhoitajia tai lähihoitajia?

Meillä ainakin laitoshuolto siivoaa paljon paremmin kuin ostopalveluna siivousfirmalta ostetut siivoojat.. Ymmärrys esim. wc-hygieniassa on näillä ostetuilla siivoojilla aivan olematonta.

Vierailija
156/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivaistalot.

Oletko todella sitä mieltä, että esim. sairaala on suojatyöpaikka? Meillä ei ainakaan sijaisia palkata lyhyisiin sairaslomiin, joten sekä työkaverit että potilaat kärsivät aina, kun joku puuttuu vahvuudesta. Turhia sairauslomia ei todellakaan ole.

Tarkoitatko siis laitoshuoltajia (siivooja), vai sairaanhoitajia tai lähihoitajia?

Meillä ainakin laitoshuolto siivoaa paljon paremmin kuin ostopalveluna siivousfirmalta ostetut siivoojat.. Ymmärrys esim. wc-hygieniassa on näillä ostetuilla siivoojilla aivan olematonta.

Kaupungin laitoshuoltajia. Ei enää paljoa eroa yksetyisestä firmasta. Etuudet vähän parempia ja sairaslomapalkat.

Vierailija
157/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivaistalot.

Laitoshuoltajalla on koulutus, mutta sairaalassa voi olla myös siivooja, jolla ei ole koulutusta.

Vierailija
158/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se MRSA välillä ryöpsähtää käsistä ja noro. Silloin myös laitoshuoltajat saavat sijaisia.

Älkää olko niin sinisilmäisiä.

Vierailija
159/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sen työkaverin ongelma v*ttumaiset työkaverit?

Vierailija
160/195 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä eikö teillä puututa kunnolla näihin? Itselläni oli puoleen vuoteen varmaan yhteensä kolme viikkoa poissaoloa. Sairastuin erääseen sairauteen.. No joka tapauksessa, käytiin paljon palaveria esimiehen kans ja myös työterveyden kanssa, että miten saikkuja voitais vähentää. Meillä syyniin joutuu myös ne, jotka ovat olleet paljon pois eri syillä eli saikkupäivät ratkaisee. Olin yhden pidemmän saikun jälkeen ehtinyt olla töissä ehkä puoli tuntia niin johan esimies tuli ovelle, että nyt palaveri työterveyden kans jne jne.. Ymmärrän ja tää on mun mielestä tosi hyvä käytäntö! Meillä ei tosiaan näitä hupisaikuttelijoita ole ollenkaan, varmaan sen takia kun poissaoloihin puututaan heti kun niitä alkaa kertyä. Meillä on myös joku sääntö, että jos oot kolme kertaa vuoden aikana (tai jotain vastaavaa) pois just ennen lomaa tai viikonloppua tai sit esim. maanantait, niin sit on kans palaveri. Eli nää, jotka on aina pois viikonlopun ympäriltä niin joutus sit vielä tiukempaan seurantaan.

Onko muissa työpaikoissa todella mahdollista, että joku on useamman kerran kuussa pois ja ei joudu palaveriin esimiehen tai työterveyden kanssa? Miten nää hupisaikuttelijat oikeen selviää niistä jos palaveria on pidetty? Ennen meillä tosiaan oli yks joka alkoi olee aika paljon pois milloin milläkin syyllä. Selvisikin sitten, että on niin uupunut eli työuupumus. Pääsi sitten psykologille yms ja hyvä niin, eli hänelläkin aktiivisesti puuttuttiin mikä on ongelma ja nyt on ollut vähemmän pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä