Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin mieheltä, milloin on minun vuoroni nukkua viikonloppuna pitkään

Vierailija
16.09.2017 |

Miehen vastaus oli: mikäs pakko sun on nousta ylös. Meillä siis kaksi pientä lasta, joiden kanssa herään yleensä seiskaan mennessä. Mies itse vetelee unia vielä tunnin pari sen jälkeen joka viikonloppu, molempina aamuina. Ajatteli varmaan, että vaipat vaihtuu itsekseen ja aamupalat päätyy pöytään samoin itsestään...

Kommentit (240)

Vierailija
141/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelta mies herää viikolla töihin?

Meillä mies meni töihin klo 6. Omasta  tahdostaan. Olisi saanut mennä myöhemminkin, (muut työntekijät menivätkin. ) Minä heräsin yleensä klo 5 kun vauvakin heräsi ja olin pystyssä ennemin mies nousi ylös. Siltikin nousin  aina myös viikonloppuisin ylös kun vauva heräsi(vauva söi osittain pullosta, koska maitoa ei riittänyt) vaikka mieskin olisi voinut herätä, mutta ei koskaan. Eli ei riipu siitä, joutuuko mies heräämään arkena aikaisin, koska joutuuhan se äitikin heräämään arkena(kin) aikaisin ja sen lisäksi vielä viikonloppunakin. Vaikka mies joutuu herämään arkena aikaisin, voi hän toisena aamuna nousta viikonloppuisinkin, että   äitikin saa joskus nukkua.

Vierailija
142/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikin saa joskus nukkua ^ no se äitihän saa nukkua! Joka päivä päiväunia! Tässä on kyse kiukuttelusta; miks mä en saa kun sä saat.

Jos on kokenut niin ylitsepääsemättömäksi tuon yhden päivän viikossa aamunukkumisen niin miksi, oi miksi on tehnyt lisää lapsia???

Ruikuttava uhriutuja. Tämän takia se tollo mies ei ota tosissaan kun kuulee sen vaan marinana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapset kasvaa ja alkaa nukkua pitkään.

Joo, nyt on lapsi 14 ja saan nukkua ihan niin pitkään kuin haluan.

Saan myös nukkua juuri niin leveästi kun haluan, koska potkaisin ulos juuri tuollaisen miehen kuin ap:llä. Mitään en jäänyt siitä kaipaamaan. Harmittaa että vieläkään ei viitsi nähdä mitään vaivaa lapsen eteen. Valitettavasti voin hoitaa vain oman osani, häntä en edelleenkään voi pakottaa hoitamaan mitään.

Vierailija
144/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mistä noita laiskoja miehiä sikiää..? Lapseni isä herää lapsen kanssa aamuvarhain, siivoaa, tekee ruuat ym. ihan itse. Syy tällaiseen oma-aloitteseen toimintaan on se että olemme eronneet eikä palvelua omassa kämpässä ole.

Vierailija
145/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitella, minä vauvan ja 3v:n äiti heräilen vielä muutaman kerran yössä lähinnä vauvan vuoksi - joskus esikoisenkin. Tämän vuoksi mieheni antaa minun nukkua aamuisin pitkään. Eli mies nukkuu rauhassa yönsä, mutta minä saan nukkua aamuisin. Veikkaan, että kun yöt rauhoittuvat, niin toinen nukkuu la aamuna pitkään ja toisen su aamuna.

Ja jos arkena esikoinen pomppaa todella aikaisin ylös, niin mies nousee hänen kanssaan, enkä minä, joka olen jo yöllä herännyt sen 3-4 kertaa.

Siinä olisi sun miehelle miettimistä ja kasvun paikka. Vaatikaa naiset enemmän miehiltänne, ette te ole yksinhuoltajia.

Vierailija
146/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä huonot perusteet "no mutta saahan ne äidit päiväunia nukkua!". Ette sattumoisin ole tietoisia siitä, että ihminen on paljon virkeämpi nukuttuaan putkeen kuin lyhyitä päiväunia pitkin päivää. Siinä ei välttämättä ehdi nukkua syvää unta.

Päiväunet eivät korvaa hyvin nukuttuja yöunia.

Vierailija
147/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on suostunut parisuhteeseen, jossa molemmilla ei ole mahdollista nukkua viikonloppuisin niin pitkään kuin huvittaa?

Vierailija
148/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap? Kuka nukku tänään ja mihin asti?

Esikoinen herätti karjumalla kuudelta, en saanut selvää syystä. Vauva puolestaan ähinällä seitsemältä. Heitin molemmat mukelot miehen kanssa olohuoneeseen ja nukuin itse vielä vähän lisää.

Ja marttyyripuheet voitte tunkea sinne, minne aurinko ei paista. Ei ollut aamupalasta paljoa valitettavaa, kun sitä ei esikoinen saanut ennen kuin minä heräsin sen antamaan. Enkä siitäkään huomauttanut. Ja joo, katsoi lastenohjelmia niissä vaatteissa, missä nukkuikin. Mikäpä siinä. Pääasia, että sain kerrankin nukkua myöhempään ja rauhassa.

Ap

Vierailija
149/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä te näitä kusipäitä löydätte? ja Miksi te lisäännytte niiden kanssa?

Vierailija
150/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.

Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.

Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.

Kannattaa miettiä mihin on _itse_ sitoutunut.

Sinkkumies

Sen isän pitäisi miettiä mihin on sitoutunut. Kuvailun perusteella iskä ei ymmärrä lapsiperheen arkea.

Vierailija
151/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.

Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.

Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.

Sinkkumies

Eli jos olisit halunnut lapsia, sinua ei haittaisi, että toinen ei tee heidän hoidossaan mitään?

Ymmärrän harmituksesi. Kuitenkaan niiden lapsien haluaminen ei yleensä mene 50/50. Se jolla on enemmän intohimoa saa hoitaa suurimman osan. Tietenkin älykäs puolis huomioi tämän ja yrittää hoitaa edes 40%.

Kyseessä on sama kuin haluaisin hommata koiran ja vaimoke ei oikein tästä innostuisi vaatisin sitten häntäkin hoitamaan koiraa 24/7.

Sinkkumies

Jos luit AP:n vastaukset, mies on halunnut lapsia vähintään yhtä paljon ellei jopa enemmän. Näin ollen hänen tulisi herätä joka aamu hoitamaan lapsia.

Vierailija
152/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Eli jos olisit halunnut lapsia, sinua ei haittaisi, että toinen ei tee heidän hoidossaan mitään?

Ymmärrän harmituksesi. Kuitenkaan niiden lapsien haluaminen ei yleensä mene 50/50. Se jolla on enemmän intohimoa saa hoitaa suurimman osan. Tietenkin älykäs puolis huomioi tämän ja yrittää hoitaa edes 40%.

Kyseessä on sama kuin haluaisin hommata koiran ja vaimoke ei oikein tästä innostuisi vaatisin sitten häntäkin hoitamaan koiraa 24/7.

Sinkkumies

Jos luit AP:n vastaukset, mies on halunnut lapsia vähintään yhtä paljon ellei jopa enemmän. Näin ollen hänen tulisi herätä joka aamu hoitamaan lapsia.

Kyllä mies halusi lapsia ehkä jopa enemmän kuin minä. Kolmaskin olisi kuulemma ollut haaveissa. Sinne saa kyllä minun puolestani jäädäkin, tai sitten etsii naisen, joka sen kolmannen hänelle suo, minä en siihen enää lähde ennen kuin mies voi olla raskaana, synnyttää ja imettää.

Ap

Vierailija
153/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kehtaatko lapsen vartuttua kirkkain silmin kertoa hänelle, että "kulta, sinä merkitset minulle niin vähän, että mieluummin selailin nettiä sängyssä kuin hoidin sinua"?

Nii, kun Ap ei edelleenkään ole yksinhuoltaja, vaan sillä lapsella on myös isä. AP:lla on ihan täysi oikeus välillä rentoutua vaikka sitten selailemalla nettiä sängyssä, ja isällä velvollisuus hoitaa lasta..

Vierailija
154/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi menette yhteen ja teette lapsia tuollaisten miesten kanssa, jotka eivät hoida omaa osaansa kodinhoidosta ja lastenhoidosta. Kyllähän tuollaiset asenteet tulevat esiin puheissa ja teoissa ja jo tapailu- ja seurusteluaikoina. Ei kannata olettaa, että mies siitä kasvaa tai muuttuu; kyllä ne hallitsevat asenteet on jo parikymppisenä selkärangassa. Vaihtoon vaan, jos asenne ei ole kunnossa.

Ei tuollaisella naisella ole mitään vaihtoarvoa. 

Sinkkumies

Kirjoittelevalla sinkkumiehellä ei taida olla mitään ihmisarvoa.

Vierailija
155/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mennyt kotikasvatuksessa pieleen, kun suuri osa suomalaisista isistä on niin itsekkäitä? Mitään ei haluta tehdä kumppanin ja hyvin vähän lastensa eteen. Ja kyllä nyt yleistän, ihan syystäkin. Kaikki ystäväni, sukulaiseni ja tuttavani joiden kanssa on asiasta puhuttu, sama juttu.

Vierailija
156/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen nukkua. Meilläkin vaimo herää öisin imettämään kaksosia, kun minä vedän sikeitä. Se on hänen tehtävänsä.

Vierailija
157/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole miehen kanssa lapsia ja silloin kun oomme yhessä yöt niin mies nukkuu pidempään kuin mä. Nyt ku oon omassa kämpässä yötä, nukuin jonku 9h. 00.30-9.30. Kello kyllä soi klo 8.00 mutta sammutin ja nukuin lisää. Ihanaa olla näin virkeä

Vierailija
158/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lapsetkin menisivät vähän myöhemmin nukkumaan ja saisitte kaikki nukkua pidempään. Toimii!

Tää on mulle uusi, tähän mennessä olen muutamaankin kertaan kuullut että vaikka lapset laittaisi nukkumaan tuntia aiemmin niin ne herää silti samaan aikaan (ja itselle jää enemmän ns. omaa aikaa). Mutta toimiiko näinkin päin?

Vierailija
159/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitikin saa joskus nukkua ^ no se äitihän saa nukkua! Joka päivä päiväunia! Tässä on kyse kiukuttelusta; miks mä en saa kun sä saat.

Jos on kokenut niin ylitsepääsemättömäksi tuon yhden päivän viikossa aamunukkumisen niin miksi, oi miksi on tehnyt lisää lapsia???

Ruikuttava uhriutuja. Tämän takia se tollo mies ei ota tosissaan kun kuulee sen vaan marinana.

Missä välissä se äiti saa nukkua joka päivä päiväunia? Tunnen useita pienten lasten äitejä, kellään heistä ei ole tuollaista luksusta. Meinaako vierailija, että sillä välin kun lapsi ottaa torkut äitikin voi iloisesti nukahtaa, ja esimerkiksi ruoanlaitto tai siivous tapahtuu ihan itsessään? Varmaan jollain mies hoitaa ne oma-aloitteisesti, mutta epäilen että edellisen vastaajan tapauksessa siitä ei ole kyse.

Vierailija
160/240 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja itse kertoo nukkuvansa lasten kanssa päiväunet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan