Kysyin mieheltä, milloin on minun vuoroni nukkua viikonloppuna pitkään
Miehen vastaus oli: mikäs pakko sun on nousta ylös. Meillä siis kaksi pientä lasta, joiden kanssa herään yleensä seiskaan mennessä. Mies itse vetelee unia vielä tunnin pari sen jälkeen joka viikonloppu, molempina aamuina. Ajatteli varmaan, että vaipat vaihtuu itsekseen ja aamupalat päätyy pöytään samoin itsestään...
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan mainitse tätä vaihtoehtoa: Äiti tai isi käy kaatamassa lapsille lautasille muroja ja maitoa. Sen jälkeen kömpii takaisiin nukkumaan. Niin omassa kodissani kuulema tapahtui. Minä katsoin sitten sen jälkeen aamun piirrettyjä tai pelailin pelejä. Vanhemmat nousivat sitten varsinaiselle aamupalalle 10 maissa.
Ei kun se pointti on että miehen on noustava. Marisijalle ei muu käy. Murotkin olis vääriä. Ja nyt alkaa kalenterin teko että herätykset menee minuutilleen puoliksi.
Voishan marisijakin lähteä jo töihin ja mies jää kotiin. Mitenköhän päin noi heräämiset sit sais mennä? Kyllä, naisen pitäisi saada nukkua vkonloppuisin kun on rankka työviikko takana KOSKA mieshän nukkuu päiväunia.... ;)
Se pointti on nimenomaan että miehen on noustava. Mikä siinä ongelma? Ne/se lapset on yhteisiä ja myös miehen tulee jälkikasvustaan huolehtia. Viikonloppuun kuuluu kaksi päivää, kyllä siinä isä voi toisena nousta aikaisin.
Minun silmissäni totuus on se, että useimmat parisuhteessa elävät ovat enemmän yksinhuoltajana kuin minä, yh. Isä joutuu edes 4 päivää/kk olemaan vastuussa lapsestaan. Tätä ei tapahtunut ikinä yhdessä ollessamme.
Vierailija kirjoitti:
Äitikin saa joskus nukkua ^ no se äitihän saa nukkua! Joka päivä päiväunia! Tässä on kyse kiukuttelusta; miks mä en saa kun sä saat.
Jos on kokenut niin ylitsepääsemättömäksi tuon yhden päivän viikossa aamunukkumisen niin miksi, oi miksi on tehnyt lisää lapsia???
Ruikuttava uhriutuja. Tämän takia se tollo mies ei ota tosissaan kun kuulee sen vaan marinana.
Oot kyllä aika torvi ja tyhjän marisija itse! Vai saa äiti nukkua päiväunia? Esikoisen kanssa, ehkä voitkin, mutta et aina silloinkaan. Mutta jo toisen lapsen kohdalla päiväunet on monesti pelkkä haave vain. Ei se isompi lapsi välttämättä enää nuku päikkäreitä ja vaikka nukkuisikin. voi olla , että vauva nukahtaa ihan eri aikaan kuin isompi, etkä tietenkään voi itse nukkua, jos jompi kumpi lapsista valvoo. Vain mies voi nukkua päiväunia ja lapsi valvoa. Näitä on valitettavasti nähty,
Eikö niiden lasten unirytmiin voi vaikuttaa? Tämä ihan viaton kysymys, kun en tiedä. Meidän lapsella oli luontaisesti myöhäinen rytmi, en muista että hän olisi koskaan ainakaan ennen yhdeksää herännyt. Vähän tuskaa oli toki siinä vaiheessa kun piti opetella ensin päiväkodin ja myöhemmin koulun rytmiin, mutta kyllä sekin sitten alkoi sujua.
Vierailija kirjoitti:
Miehen vastaus oli: mikäs pakko sun on nousta ylös. Meillä siis kaksi pientä lasta, joiden kanssa herään yleensä seiskaan mennessä. Mies itse vetelee unia vielä tunnin pari sen jälkeen joka viikonloppu, molempina aamuina. Ajatteli varmaan, että vaipat vaihtuu itsekseen ja aamupalat päätyy pöytään samoin itsestään...
Olet nähtävästi yhtä pöljä kuin annat ymmärtää, SINÄ olet HALUNNUT ja SINÄ olet HANKKINUT ne kersat, joten SINÄ niistä myös huolehdit. Capisce ?!
Kaikenlaisia se leipäkin elättää . . . . . .
Vierailija kirjoitti:
Nukun myöhään ja pitkään.
On nautinto.
Sinkkumies
Ei ihme ettei sinulla ole naista. Tumputa sinä vaan hanskaasi, ei kiinnosta ollenkaan sinun yksinäinen elämä. Itselläni on iso ja hyvä perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukun myöhään ja pitkään.
On nautinto.
Sinkkumies
Ei ihme ettei sinulla ole naista. Tumputa sinä vaan hanskaasi, ei kiinnosta ollenkaan sinun yksinäinen elämä. Itselläni on iso ja hyvä perhe.
Ja täällä kirjoittelet rumia tuntemattomille. Et ole kovinkaan hyvä ihminen.
Sinkkumies
Onneksi olen välttänyt miinat ja ei ole tuollaisia rasitteita. On se niin ilo kun saa nukkua hyvin.
Sinkkumies
Kaikenlaiset ihmiset tulee hyväksyä. Ette te voi olla minulle katkeria siitä mitä olette itse omaan elämäänne järjestäneet.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos Sinkkumies osallistuisi kimppaveneeseen tai kimppahevoseen, niin häntä ei haittaisi, jos muut vain purjehtisivat tai ratsastaisivat, mutta sä hoitaisit ylös- ja vesillelaskut, pohjanhoidot ja lannanluonnin? Oisithan sä veneeseen tai heppaan sitoutunut.
Olen ihan yksinäni hoitanut veneeni pohjamaalaukset, hionnat yms. En ole koskaan vaatinut silloista naistani osallistumaan asioihini. En työssä, en rahallisesti, koska itse olen valintani tehnyt.
Sinkkumies
Mutta se oli silti teidän molempien vene, right? Ja hän sai purjehtia sillä kuten huvitti?
Annan jopa ystävieni käyttää venettäni aivan vapaasti, koska en kuulu niihin katkeriin ihmisiin joille elämä on aina yhtä pelkkää hankaluutta.
Rise above that.
Sinkkumies
Minä olen nukkunut jo viimeiset 10 vuotta pitkään, myös arkena. Lapsi on 16. Typerää ja/tai itsekästä miestä ei kyllä kannata vuosikausia katsella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset ihmiset tulee hyväksyä. Ette te voi olla minulle katkeria siitä mitä olette itse omaan elämäänne järjestäneet.
Sinkkumies
Minkä takia vastailet ketjuun joka ei kosketa sinua millään tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet nähtävästi yhtä pöljä kuin annat ymmärtää, SINÄ olet HALUNNUT ja SINÄ olet HANKKINUT ne kersat, joten SINÄ niistä myös huolehdit. Capisce ?!
Tiedoksi, että miehetkin haluavat ja hankkivat lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapset kasvaa ja alkaa nukkua pitkään.
Milloin?
Meidän esikoinen täytti juuri 18v, ja herää edelleen aikaisin. Tosin enää minun ei tarvitse herätä häntä viihdyttämään. Joskus 10v tienoilla oli ongelmana, että hän herätti pikkusiskonsakin kuudelta, kun itse heräsi ja oli tylsää kun kaikki muut nukkuivat. Heräsin sitten minäkin, kun kesken unien herätetty ekaluokkalainen haastoi riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.
Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.
Kannattaa miettiä mihin on _itse_ sitoutunut.
Sinkkumies
Eli jos olisit halunnut lapsia, sinua ei haittaisi, että toinen ei tee heidän hoidossaan mitään?
Jos olisin halunnut, niin olisin hyväksynyt myös seuraukset. Kuten kun ostaa veneen, niin tietää, että joka vuonna on töitä tehtävä.
Ei se tulisi minään yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö on ??!!!
Yksikään, siis YKSIKÄÄN täysissä sielun & ruumiin voimissa oleva mies ei vapaaehtoisesti halua ensimmäistäkään kersaa. Ja jos haluaa, niin se ei nuku myöhään vaan tietää että kersan rääkyessä on noustava ylös koska on itse halunnut sen kersan. Se joka niitä ei ole alunperinkään halunnut, vetää peittoa syvemmälle sitä myöten kun kersan rääkyminen yltyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö on ??!!!
Yksikään, siis YKSIKÄÄN täysissä sielun & ruumiin voimissa oleva mies ei vapaaehtoisesti halua ensimmäistäkään kersaa. Ja jos haluaa, niin se ei nuku myöhään vaan tietää että kersan rääkyessä on noustava ylös koska on itse halunnut sen kersan. Se joka niitä ei ole alunperinkään halunnut, vetää peittoa syvemmälle sitä myöten kun kersan rääkyminen yltyy.
Kyllä minä tunnen monta miestä, kotka ovat ihan itse halunneet lapsia. Osa yrittää silti lusmuta kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Minkä takia vastailet ketjuun joka ei kosketa sinua millään tavalla?
Koskettaa se oikein paljonkin. Minulta on kysytty asiaa ja olen vastannut, etten ole kiinnostunut lapsien tekemisestä.
Arvostan todellakin yöuntani enemmän, kuin että minun on väellä ja vängällä pakko pukata tälle pallolle lisää ihmisiä, joka on jo muutenkin ylikansoitettu.
Ethän sinä voi sanoa, että asia ei kosketa mitenkään vastakkaisella mielipiteellä olijoita, kun se koskettaa. Jokapäiväisessä elämässä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.
Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.
Kannattaa miettiä mihin on _itse_ sitoutunut.
Sinkkumies
Eli jos olisit halunnut lapsia, sinua ei haittaisi, että toinen ei tee heidän hoidossaan mitään?
Jos olisin halunnut, niin olisin hyväksynyt myös seuraukset. Kuten kun ostaa veneen, niin tietää, että joka vuonna on töitä tehtävä.
Ei se tulisi minään yllätyksenä.
Ei voi enempää olla ulalla kuin sinä, arvon sinkkumies. Veneen huolto keväällä ja syksyllä nyt vaan on eri asia kuin elävä ihminen, Niinkuin sinäkin. Edelleenkin ihmettelen miksi tulet ketjuun, joka ei koske sinua millään tavalla. Taidat salata jotakin? Jossakin on lapsesi, jota et ole koskaan halunnut tavata?
Ap, miksi valitat asiasta täällä? Ei se sillä korjaannu. Mikään määrä sympatiaa meiltä ei saa miestäsi huomioimaan sinua.
Joko taot tavalla tai toisella miehellesi järkeä päähän tai muutut katkeraksi, alistuneeksi äiti-ihmiseksi.