Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin mieheltä, milloin on minun vuoroni nukkua viikonloppuna pitkään

Vierailija
16.09.2017 |

Miehen vastaus oli: mikäs pakko sun on nousta ylös. Meillä siis kaksi pientä lasta, joiden kanssa herään yleensä seiskaan mennessä. Mies itse vetelee unia vielä tunnin pari sen jälkeen joka viikonloppu, molempina aamuina. Ajatteli varmaan, että vaipat vaihtuu itsekseen ja aamupalat päätyy pöytään samoin itsestään...

Kommentit (240)

Vierailija
81/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli samanlainen. Lopulta vkoloppu aamuisin heräsin vauvan kanssa aikaisin, syötin vauvan, vaihdoin kuivan vaipan ja päivävaatteet, laitoin vauvan miehen kanssa makkariin ja lähdin koirien kanssa pitkälle lenkille. Mies joutui huolehtimaan vauvasta sillä välin. Ymmärsi yskän, nykyään touhuilee aamusin tytön kanssa ilman kehoituksia.

Vierailija
82/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi menette yhteen ja teette lapsia tuollaisten miesten kanssa, jotka eivät hoida omaa osaansa kodinhoidosta ja lastenhoidosta. Kyllähän tuollaiset asenteet tulevat esiin puheissa ja teoissa ja jo tapailu- ja seurusteluaikoina. Ei kannata olettaa, että mies siitä kasvaa tai muuttuu; kyllä ne hallitsevat asenteet on jo parikymppisenä selkärangassa. Vaihtoon vaan, jos asenne ei ole kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua loukata, mutta teit itse päätöksen nukkua huonosti.

Sinkkumies

Vierailija
84/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi menette yhteen ja teette lapsia tuollaisten miesten kanssa, jotka eivät hoida omaa osaansa kodinhoidosta ja lastenhoidosta. Kyllähän tuollaiset asenteet tulevat esiin puheissa ja teoissa ja jo tapailu- ja seurusteluaikoina. Ei kannata olettaa, että mies siitä kasvaa tai muuttuu; kyllä ne hallitsevat asenteet on jo parikymppisenä selkärangassa. Vaihtoon vaan, jos asenne ei ole kunnossa.

Juuri näin. Ja tehdään enemmänkin lapsia. SITTEN märistään mutkurutku kun on vauvoja kainalot täynnä.

Vierailija
85/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisella naisella ole mitään vaihtoarvoa. 

Sinkkumies

Vierailija
86/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töni toista aamulla selkään ja sano että sinä et nouse piste. Sitten sanot lapsille että isi hoitaa teiät, äiti nukkuu. Toista useasti mikäli tarpeen.

Vierailija
87/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.

Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.

Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.

Kannattaa miettiä mihin on _itse_ sitoutunut.

Sinkkumies

Eli jos olisit halunnut lapsia, sinua ei haittaisi, että toinen ei tee heidän hoidossaan mitään?

Ymmärrän harmituksesi. Kuitenkaan niiden lapsien haluaminen ei yleensä mene 50/50. Se jolla on enemmän intohimoa saa hoitaa suurimman osan. Tietenkin älykäs puolis huomioi tämän ja yrittää hoitaa edes 40%.

Kyseessä on sama kuin haluaisin hommata koiran ja vaimoke ei oikein tästä innostuisi vaatisin sitten häntäkin hoitamaan koiraa 24/7.

Sinkkumies

Eihän ole, koska ap:n mies on halunnut lapsia, eikä mistään käynyt ilmi, että josko vielä innokkaammin kuin ap. Sinun esimerkkisi ei toimi, koska missä ap nyt vaati miestä tekemään kaikki aamuheräämiset??? Eihän tätä tähän sun esimerkkitilanteeseesi voi verrata.

Olet väärässä.

Sinkkumies

Vierailija
88/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos Sinkkumies osallistuisi kimppaveneeseen tai kimppahevoseen, niin häntä ei haittaisi, jos muut vain purjehtisivat tai ratsastaisivat, mutta sä hoitaisit ylös- ja vesillelaskut, pohjanhoidot ja lannanluonnin? Oisithan sä veneeseen tai heppaan sitoutunut.

Olen ihan yksinäni hoitanut veneeni pohjamaalaukset, hionnat yms. En ole koskaan vaatinut silloista naistani osallistumaan asioihini. En työssä, en rahallisesti, koska itse olen valintani tehnyt.

Sinkkumies

Vierailija
89/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippain mielin ylös käymme. On riemun raikkahin aika! 

Vierailija
90/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan lapsen aina viikonloppuisin päivä kuntoon ja keitän miehelle kahvitkin ennenkuin herää :) yleensä pyykkikone jo jyllää ja päivän ruuat valmistumassa.

Miksi tämä saa alapeukkuja? Pitäisi väkisin herättää mies ja huutaa niinkuin ap että kaikilla olisi ikävää?

Laiskat mammat peukuttaa, kukaan ei saisi olla hyvä vaimo koska he eivät ole.

Vierailija
91/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.

Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.

Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.

Sinkkumies

Eli jos olisit halunnut lapsia, sinua ei haittaisi, että toinen ei tee heidän hoidossaan mitään?

Tietenkin teen itse ne asiat, joita olen halunnut. Jos en tykkää jääkiekosta, niin en osta luistimia. Jos en tykkää lasten kanssa olemisesta, niin en hanki lapsia. Ja niin edelleen.

Mä en kysynyt sitä. Voitko sä tuolla asenteella muuten tykätä mistään?

Kuten sanoin, hoidan itse asiat, joita olen halunnut. Eli ei haittaisi. Kai nyt tuon verran osaat päätellä?

En tee asioita, joita en halua = en tykkää mistään. Aikamoista logiikkaa tässäkin. Kaikilla meistä on omat vahvuutemme, ja älykkyys ei taida olla sinulla yksi niistä?

Tarkoitin sitä, että miten uskallat tykätä mistään, koska et ainakaan voi olettaa, että toiset hoitaisivat siinä osansa?

En halua, että toiset hoitavat mitään osia. Haluan tehdä itse.

Ai? Tarkoititko: En edellytä tai vaadi, että toiset hoitavat mitään osia. Minulle sopii tehdä itse"??

Ja oletat itsesi fiksuksi? Tai no, ethän ä oo kyllä niin sanonut 🙂

Turhaa viisastelua. Jos henkilö sanoo, että eksplisiittisen viestin ulkopuolinen tulkinta on väärä, niin se on silloin väärä. Turha silloin on alkaa puida sanavalintoja ja väitellä, että tarkoittiko toinen jotain vai ei.

Seli seli, vastaat itse viestisi oikein perillemenosta, koska se, jos se menee väärin perille, ei ainakaan haittaa muita.

Jos syvemmin ajattelet, niin tämä on erittäin vaarallinen näkökulma. Annat mandaatin vetää kenet tahansa pahasti lokaan tuolla, jos vedät linjaa, jossa ei saa edes korjata väärinkäsitystä.

Masentavaa, jos ihmiset tosiaan ovat tuota mieltä. Syyttömien tuomitsemisen ei pitäisi kuulua kenenkään sivistyneen maailmankuvaan.

Saa tietenkin korjata, mutta siitä oletkin itse vastuussa, että korjaat, jos haluat muiden sitten ymmärtävän oikein, jos tulit ensin väärinymmärretyksi. Missä olin, että kerran sanottua et saa ikinä muuttaa? :)

Vierailija
92/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan mainitse tätä vaihtoehtoa: Äiti tai isi käy kaatamassa lapsille lautasille muroja ja maitoa. Sen jälkeen kömpii takaisiin nukkumaan. Niin omassa kodissani kuulema tapahtui. Minä katsoin sitten sen jälkeen aamun piirrettyjä tai pelailin pelejä. Vanhemmat nousivat sitten varsinaiselle aamupalalle 10 maissa.

Vierailija
93/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos Sinkkumies osallistuisi kimppaveneeseen tai kimppahevoseen, niin häntä ei haittaisi, jos muut vain purjehtisivat tai ratsastaisivat, mutta sä hoitaisit ylös- ja vesillelaskut, pohjanhoidot ja lannanluonnin? Oisithan sä veneeseen tai heppaan sitoutunut.

Olen ihan yksinäni hoitanut veneeni pohjamaalaukset, hionnat yms. En ole koskaan vaatinut silloista naistani osallistumaan asioihini. En työssä, en rahallisesti, koska itse olen valintani tehnyt.

Sinkkumies

Mutta se oli silti teidän molempien vene, right? Ja hän sai purjehtia sillä kuten huvitti?

Vierailija
94/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ymmärrän harmituksesi. Kuitenkaan niiden lapsien haluaminen ei yleensä mene 50/50. Se jolla on enemmän intohimoa saa hoitaa suurimman osan. Tietenkin älykäs puolis huomioi tämän ja yrittää hoitaa edes 40%.

Kyseessä on sama kuin haluaisin hommata koiran ja vaimoke ei oikein tästä innostuisi vaatisin sitten häntäkin hoitamaan koiraa 24/7.

Sinkkumies

Eihän ole, koska ap:n mies on halunnut lapsia, eikä mistään käynyt ilmi, että josko vielä innokkaammin kuin ap. Sinun esimerkkisi ei toimi, koska missä ap nyt vaati miestä tekemään kaikki aamuheräämiset??? Eihän tätä tähän sun esimerkkitilanteeseesi voi verrata.

Olet väärässä.

Sinkkumies

Ei, vaan olen oikeassa.

Vierailija
95/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjussa nyt kaksi munatonta miessinkkua?

Vierailija
96/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama meno, jatkunut jo neljä vuotta. Mies ympäripuhui minut hankkimaan lapsia, olin aluksi itse sitä mieltä, että en ehkä ole hyvää äitimateriaalia. Vakuutteli auttavansa ja että yhdessä selvitään, että hän aivan ehdottoman varmasti haluaa osallistuvaksi isäksi. Noo, asiasta on kerta toisensa jälkeen puhuttu, olen pyytänyt apua yöheräämisiin sekä viikonloppuaamuihin; siis jonkinlaista vuorosysteemiä (että molemmat saisivat edes yhden rauhallisen aamun viikossa, koska itsekin olen kokopäivätyössä, ja olin kahden lapsemme äitiyslomien välissäkin). Miehen kommentti on "Nallekarkit ei mee aina tasan, lapset tekee tollasia sulle mulle-sopimuksia kun eivät muuten osaa asioita järjestää" ja että "jos mä teen tollasia vuorolistoja, niin tuntuu siltä, että oon kotonakin vaan töissä". Ahaa. Lisäksi hän on kuulemma "niin huono lasten kanssa aamuisin".  Kotitöistä en viitsi edes sanoa mitään enää.

Olen tullut siihen tulokseen, että meillä asuu kahden alle kouluikäisen lisäksi aikuisen miehen kroppaan joutunut 15-vuotias. Vielä.

Vierailija
97/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan mainitse tätä vaihtoehtoa: Äiti tai isi käy kaatamassa lapsille lautasille muroja ja maitoa. Sen jälkeen kömpii takaisiin nukkumaan. Niin omassa kodissani kuulema tapahtui. Minä katsoin sitten sen jälkeen aamun piirrettyjä tai pelailin pelejä. Vanhemmat nousivat sitten varsinaiselle aamupalalle 10 maissa.

Ei kun se pointti on että miehen on noustava. Marisijalle ei muu käy. Murotkin olis vääriä. Ja nyt alkaa kalenterin teko että herätykset menee minuutilleen puoliksi.

Voishan marisijakin lähteä jo töihin ja mies jää kotiin. Mitenköhän päin noi heräämiset sit sais mennä? Kyllä, naisen pitäisi saada nukkua vkonloppuisin kun on rankka työviikko takana KOSKA mieshän nukkuu päiväunia.... ;)

Vierailija
98/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen vastauksiasi ketjuun ap. Kylläpä vaikutat epämiellyttävältä ihmiseltä. Olitko sellainen jo ennen univajetta? Joka vastaus takakireä ja vittumainen, kivat vaan perheelle. Pari sivua riitti sinua.

Vierailija
99/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen tuo vanhempi lapsi on ? Kerro että menee aamulla isin luokse ja taputtaa naamaan ja pomppii päälle ja huutelee kovaan ääneen iiiiiiiisiiiii !

Tuo on hyvä. Meillä 5- ja 3-vuotiaat pitää nykyään hyvin huolen siitä ettei mieskään saa jäädä makoilemaan. Asiasta käytiin meilläkin aikoinaan keskustelua, tosin mä sanoin että miehen on hoidettava viikonloppuisin toisena aamuna lapset jotta mä saan nukkua. Älä alistu tuollaiseen! Pane ukko hommiin ja jää itse nukkumaan.

Vierailija
100/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat nyt heti miehelle, että tästä eteenpäin mies hoitaa lapset aina sunnuntai aamuisin. Kannattaisi mennä nukkumaan ajoissa! Huomis aamuna sitten et nouse sängystä vaan tönit miehen hereille! Jos ei onnistu laitat ulkovaatteet päälle, kannat lapset miehen sänkyyn ja lähdet lenkille!! Tulet kotiin min 1,5 tunnin päästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme