Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyin mieheltä, milloin on minun vuoroni nukkua viikonloppuna pitkään

Vierailija
16.09.2017 |

Miehen vastaus oli: mikäs pakko sun on nousta ylös. Meillä siis kaksi pientä lasta, joiden kanssa herään yleensä seiskaan mennessä. Mies itse vetelee unia vielä tunnin pari sen jälkeen joka viikonloppu, molempina aamuina. Ajatteli varmaan, että vaipat vaihtuu itsekseen ja aamupalat päätyy pöytään samoin itsestään...

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko puhuneet asiasta kuin aikuiset vai meneekö niin että sinä vaadit ja mökötät?

Miten se on vaatimista, jos kysyn, milloin saan nukkua vuorostani pitkään edes jonain aamuna, kun mies nukkuu kaikki viikonloppuaamut pidempään kuin minä? Miten asiasta muuten voisi puhua kuin aikuiset, kun mies ei suostu käsittämään, että jonkun niiden lasten kanssa pitää herätä eikä ole todellakaan sama asia nukkua rauhassa pidempään yksin kuin niin että ne lapset pyörii siinä vieressä.

Taidan huomenna aamulla mennä toiseen huoneeseen jatkamaan unia, kun lapset heräävät ja mies saa jäädä vaihtamaan vaippoja unissaan, kun se niin helposti hänestä ilmeisesti onnistuu.

Ap

Millaisen vastauksen hyväksyisit?

"Hyvä ehdotus, nuku sinä viikonloppuisin  toisena aamuna rauhassa myöhempään, minä hoidan lasten aamutoimet ja nouse aikaisemmin heidän kanssaan että saat nukkua rauhassa." Onko liikaa vaadittu?

Niin ja miksi on pakko nousta? Sille taaperolle vissiin sitten saa aamupalan tehtyä ja telkkarin päälle sängystä käsin nousematta vai? Sama vaipanvaihdon kanssa. Ja se vauva ei välttämättä enää halua jatkaa unia vaan alkaa ähistä ja pyöriä ja taapero tulee kertomaan ja höpöttämään juttuja. Yritä siinä sitten nukkua rauhassa. 

Ap

No aika epärealistinen, jos toista ei jo ole tähän mennessä haitannut se, mitä kaikkea sä teet yksin.

Vierailija
42/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt? Mikset vaan nuku? Onks sun mies sun pomo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helevetti ku saa olla taas tyytyväinen, ettei oo muksuja hankkinu! Oon niitä aina halunnu, mut onneks järki lopulta voitti. Huomenna saa taas nukkua piiiiiiitkäään ja herätä miehen vieressä. On tää elämä niin ihanaa. ;)

Vierailija
44/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikella on hintansa.

Sinkkumies

Mikä se isyyden hinta on? Ap:n perheessä ei ainakaan unenpuute.

Asia on helppo nähdä ulkopuolelta. Vaikea käsittää sisältä. Esim. työaikojen rytmittäminen, kun toinen hoitaa lasta, niin toinen nukkuu. Tällä on tietenkin myös parisuhteeseen vaikuttavia asioita, kaikki kannattaa miettiä ja sopia ajoissa. 

Muuten tulee ikäviä juttuja.

Sinkkumies

Vierailija
45/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos Sinkkumies osallistuisi kimppaveneeseen tai kimppahevoseen, niin häntä ei haittaisi, jos muut vain purjehtisivat tai ratsastaisivat, mutta sä hoitaisit ylös- ja vesillelaskut, pohjanhoidot ja lannanluonnin? Oisithan sä veneeseen tai heppaan sitoutunut.

Vierailija
46/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt? Mikset vaan nuku? Onks sun mies sun pomo?

Nokun on kivempaa marista ja uhriutua. Itkunkin voi tuhertaa. Ja näin om perheessä kolme lasta. Ja jos noin tyhmän miehen kanssa tekee vielä toisenkin lapsen niin vois kattoo....

Vierailija
47/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.

Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.

Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.

Kannattaa miettiä mihin on _itse_ sitoutunut.

Sinkkumies

Eli jos olisit halunnut lapsia, sinua ei haittaisi, että toinen ei tee heidän hoidossaan mitään?

Tietenkin teen itse ne asiat, joita olen halunnut. Jos en tykkää jääkiekosta, niin en osta luistimia. Jos en tykkää lasten kanssa olemisesta, niin en hanki lapsia. Ja niin edelleen.

Vierailija
48/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mä tiedän mikä auttaa! Tehkää vielä kolmas lapsi, sitten mies alkaa herätä aikaisemmin!

Vierailija
49/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitään sopimuksia lastenhankinnassa. Oletus on tietenkin se, että kumpikin hoitaa sen minkä pystyy ja reilua täytyy olla, ilman mitään ihmeen sopimuksia. Ajatella sitä toistakin.

Vierailija
50/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jostain kumman taivaallisesta syystä se tollo herääkin huomenna lasten kanssa niin marisijan mielestä on väärin herätty. Puuro liian myöhään, vaippa vinossa, telkkari liian kovalla, vauvalla väärät sukat, taaperolla liian pitkään yökkäri päällä ja astianpesukone väärin täytetty.

Vierailija
51/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.

Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.

Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.

Sinkkumies

Eli jos olisit halunnut lapsia, sinua ei haittaisi, että toinen ei tee heidän hoidossaan mitään?

Tietenkin teen itse ne asiat, joita olen halunnut. Jos en tykkää jääkiekosta, niin en osta luistimia. Jos en tykkää lasten kanssa olemisesta, niin en hanki lapsia. Ja niin edelleen.

Mä en kysynyt sitä. Voitko sä tuolla asenteella muuten tykätä mistään?

Vierailija
52/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ymmärrän harmituksesi. Kuitenkaan niiden lapsien haluaminen ei yleensä mene 50/50. Se jolla on enemmän intohimoa saa hoitaa suurimman osan. Tietenkin älykäs puolis huomioi tämän ja yrittää hoitaa edes 40%.

Kyseessä on sama kuin haluaisin hommata koiran ja vaimoke ei oikein tästä innostuisi vaatisin sitten häntäkin hoitamaan koiraa 24/7.

Sinkkumies

Vierailija
53/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tekee lapsia, jos ne ovat noin hirmuinen taakka?

Vierailija
54/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Eli sä annat itsesi olla hyväksikäytettävä hölmö, jos haluat jotain. Tämä selvä.

Vierailija
55/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittellä nuorempi on nyt 4 ja silti joudun toisinaan heräilemään öisin.

Univelkaa on järkyttävästi, eikä mies ole jakanut missään vaiheessa heräämisen taakkaa. Eikä kyllä mitään muutakaan taakkaa, joka liittyy perhe-elämän velvollisuuksiin.

Monivuotinen (omassa tapauksessa jo 7 vuotta) huonounisuus katkeroittaa takuuvarmasti, jos vain toinen joutuu heräilemään ja tinkimään palauttavasta unesta.

Meillä on seuraava virstanpylväs on varmasti avioero.

Kannattaa siis tukea kumppanin nukkumista.

Vierailija
56/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ymmärrän harmituksesi. Kuitenkaan niiden lapsien haluaminen ei yleensä mene 50/50. Se jolla on enemmän intohimoa saa hoitaa suurimman osan. Tietenkin älykäs puolis huomioi tämän ja yrittää hoitaa edes 40%.

Kyseessä on sama kuin haluaisin hommata koiran ja vaimoke ei oikein tästä innostuisi vaatisin sitten häntäkin hoitamaan koiraa 24/7.

Sinkkumies

Eihän ole, koska ap:n mies on halunnut lapsia, eikä mistään käynyt ilmi, että josko vielä innokkaammin kuin ap. Sinun esimerkkisi ei toimi, koska missä ap nyt vaati miestä tekemään kaikki aamuheräämiset??? Eihän tätä tähän sun esimerkkitilanteeseesi voi verrata.

Vierailija
57/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Kuten sanoin, hoidan itse asiat, joita olen halunnut. Eli ei haittaisi. Kai nyt tuon verran osaat päätellä?

En tee asioita, joita en halua = en tykkää mistään. Aikamoista logiikkaa tässäkin. Kaikilla meistä on omat vahvuutemme, ja älykkyys ei taida olla sinulla yksi niistä?

Vierailija
58/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapset kasvaa ja alkaa nukkua pitkään.

Bullshit. Nukut seuraavan kerran pitkään, kun pershedelmäsi lennähtävät pesästänne. Ei siis kauaa enää..

Vierailija
59/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Kuten sanoin, hoidan itse asiat, joita olen halunnut. Eli ei haittaisi. Kai nyt tuon verran osaat päätellä?

En tee asioita, joita en halua = en tykkää mistään. Aikamoista logiikkaa tässäkin. Kaikilla meistä on omat vahvuutemme, ja älykkyys ei taida olla sinulla yksi niistä?

Tarkoitin sitä, että miten uskallat tykätä mistään, koska et ainakaan voi olettaa, että toiset hoitaisivat siinä osansa?

Vierailija
60/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan lapsen aina viikonloppuisin päivä kuntoon ja keitän miehelle kahvitkin ennenkuin herää :) yleensä pyykkikone jo jyllää ja päivän ruuat valmistumassa.

Miksi tämä saa alapeukkuja? Pitäisi väkisin herättää mies ja huutaa niinkuin ap että kaikilla olisi ikävää?