Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyin mieheltä, milloin on minun vuoroni nukkua viikonloppuna pitkään

Vierailija
16.09.2017 |

Miehen vastaus oli: mikäs pakko sun on nousta ylös. Meillä siis kaksi pientä lasta, joiden kanssa herään yleensä seiskaan mennessä. Mies itse vetelee unia vielä tunnin pari sen jälkeen joka viikonloppu, molempina aamuina. Ajatteli varmaan, että vaipat vaihtuu itsekseen ja aamupalat päätyy pöytään samoin itsestään...

Kommentit (240)

Vierailija
21/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella on hintansa.

Sinkkumies

Vierailija
22/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko puhuneet asiasta kuin aikuiset vai meneekö niin että sinä vaadit ja mökötät?

Miten se on vaatimista, jos kysyn, milloin saan nukkua vuorostani pitkään edes jonain aamuna, kun mies nukkuu kaikki viikonloppuaamut pidempään kuin minä? Miten asiasta muuten voisi puhua kuin aikuiset, kun mies ei suostu käsittämään, että jonkun niiden lasten kanssa pitää herätä eikä ole todellakaan sama asia nukkua rauhassa pidempään yksin kuin niin että ne lapset pyörii siinä vieressä.

Taidan huomenna aamulla mennä toiseen huoneeseen jatkamaan unia, kun lapset heräävät ja mies saa jäädä vaihtamaan vaippoja unissaan, kun se niin helposti hänestä ilmeisesti onnistuu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit halunnut nukkua pitkään, et olisi tehnyt lapsia. Joten sitä saa, mitä tilaa. Tämä aika päättyy muutamien vuosien päästä. Älä valita.

Vierailija
24/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit halunnut nukkua pitkään, et olisi tehnyt lapsia. Joten sitä saa, mitä tilaa. Tämä aika päättyy muutamien vuosien päästä. Älä valita.

Niin? Mies halusi lapsia ihan yhtä lailla. Miksi vain hän sitten saa nukkua pitkään? Miksi vain minun pitää herätä aikaisin joka helvetin viikonloppuaamu? Miksei hänelle päde, sitä saa, mitä tilaa? Jos hän haluaa nukkua pitkään, niin miksi hän sitten halusi lapsia? 

Ap

Vierailija
25/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun myöhään ja pitkään.

On nautinto.

Sinkkumies

Vierailija
26/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.

Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.

Vierailija
27/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit sitten sen toisenkin lapsen? Miksi? Ja kirjoitit että pystyt nukkumaan päiväunet lasten kanssa. Pystyykö mies?

Vierailija
28/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuku pitkään! Pakkoko oikeasti on nousta ja sitten uhriutua? Kun vauva herää aamulla, töki miehesi hereille ja käske häntä vaihtamaan vauvalle vaipat.

Itse asiassa miehesi vastaus on ollut tosi fiksu. Pakkoko nousta? Pakkoko keittää puolisolle aamukahvit? Pakkoko siivota? Ei mitään noista. Vauvalle tissi suuhun, kun miehesi on vaihtanut vaipat, ja jatkat unta vauvan kanssa. Taapero (?) voi katsoa vaikka televisiota, niin sitä muissakin perheissä tehdään.

Vierailija
29/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun hoidin vauvaa kotona niin oli ihan itsestäänselvää että viikonloppuisin sain nukkua vähintään toisena päivänä niin pitkään kuin nukutti. Lapsi herätteli monta kertaa yössä parivuotiaaksi ja olin todella väsynyt välillä. Silloin kun vielä imetin, pumppasin maitoa miehelle valmiiksi aamua varten. Vaikka mies kävi töissä, osallistui myös hän välillä yöherätysten hoitamisiin, vaikka pääasiassa minä hoidin ne.

juuri näin tehtiin myös meillä. miehellä oli jo silloin matkatyö, ja sai nukkua rauhassa hotelleissa 2-4 yötä viikossa. Kotona ollessaan osallistui sitten tasapuolisesti yöheräilyihin ja viikonloppuna aina toinen nukkui pitkään lauantaina ja toinen sunnuntaina.

AP:lle ehdotan kunnon keskustelua miehen kanssa.

Vierailija
30/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko puhuneet asiasta kuin aikuiset vai meneekö niin että sinä vaadit ja mökötät?

Miten se on vaatimista, jos kysyn, milloin saan nukkua vuorostani pitkään edes jonain aamuna, kun mies nukkuu kaikki viikonloppuaamut pidempään kuin minä? Miten asiasta muuten voisi puhua kuin aikuiset, kun mies ei suostu käsittämään, että jonkun niiden lasten kanssa pitää herätä eikä ole todellakaan sama asia nukkua rauhassa pidempään yksin kuin niin että ne lapset pyörii siinä vieressä.

Taidan huomenna aamulla mennä toiseen huoneeseen jatkamaan unia, kun lapset heräävät ja mies saa jäädä vaihtamaan vaippoja unissaan, kun se niin helposti hänestä ilmeisesti onnistuu.

Ap

Millaisen vastauksen hyväksyisit?

Vierailija
31/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt huomenna aamulla ennen sängystä nousemista (kun lapset heräilee), voiko mies hoitaa lasten aamutoimet, kun sinä hoidit eilen. Jos mies on fiksu, se vastaa kyllä ja nousee sängystä. Sinä jäät nukkumaan.

Jos mies ei ole fiksu ja vastaa ei, huomauta kipakasti että sinä olet herännyt lasten kanssa jo x monena päivänä sinullakin on oikeus nukkua/rötvätä aamulla sängyssä. Vaadi miestä nousemaan. Vaikket saisi enää nukuttuakaan, makoile sängyssä kunnes aamutoimet on tehty ja toista seuraavana viikonloppuna.

Niin, ja jos mies yrittää vedota vielä päiväuniin, huomauta ettet kaipaa pelkästään unta vaan myös yhden aamun viikossa, jolloin saat nousta sängystä omaan tahtiisi, makoilla, venytellä, vähän selata nettiä tai lehteä tai mistä nyt nautitkin. Painota että kyse ei ole pelkästään unen tarpeesta vaan rauhallisesta aamuheräämisestä.

Vierailija
32/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit sitten sen toisenkin lapsen? Miksi? Ja kirjoitit että pystyt nukkumaan päiväunet lasten kanssa. Pystyykö mies?

Mies halusi toisen lapsen eikä minullakaan mitään sitä vastaan ollut. Eli tuo nyt ei edelleenkään vaikuta siihen, etten minä saa nukkua viikonloppuisin ikinä rauhassa pitkään. Mies nukkuu päiväunia viikonloppuisin ihan yhtä lailla kuin minäkin. Minä en niitä häneltä kiellä.

Ap

Vierailija
33/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.

Kannattaa miettiä mihin on _itse_ sitoutunut.

Sinkkumies

Vierailija
34/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi toisen lapsen eikä minullakaan mitään sitä vastaan ollut. Eli tuo nyt ei edelleenkään vaikuta siihen, etten minä saa nukkua viikonloppuisin ikinä rauhassa pitkään. Mies nukkuu päiväunia viikonloppuisin ihan yhtä lailla kuin minäkin. Minä en niitä häneltä kiellä.

Ap

Kai sä sen jo ensimmäisen lapsen jälkeen tiesit, ettei herää vklpaamuisin. Joten älä valita.

Vierailija
35/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikella on hintansa.

Sinkkumies

Mikä se isyyden hinta on? Ap:n perheessä ei ainakaan unenpuute.

Vierailija
36/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko sä nyt ap ihan huono äiti jos laittaisit lapset myöhemmin nukkumaan, että ne ei herää niin aikaisin? Niin mä tein.

Vierailija
37/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millaisen vastauksen hyväksyisit?

"Hyvä ehdotus, nuku sinä viikonloppuisin  toisena aamuna rauhassa myöhempään, minä hoidan lasten aamutoimet ja nouse aikaisemmin heidän kanssaan että saat nukkua rauhassa." Onko liikaa vaadittu?

Niin ja miksi on pakko nousta? Sille taaperolle vissiin sitten saa aamupalan tehtyä ja telkkarin päälle sängystä käsin nousematta vai? Sama vaipanvaihdon kanssa. Ja se vauva ei välttämättä enää halua jatkaa unia vaan alkaa ähistä ja pyöriä ja taapero tulee kertomaan ja höpöttämään juttuja. Yritä siinä sitten nukkua rauhassa. 

Ap

Vierailija
38/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset nuku pitkään? Kyllä se mies nousee jos sä et nouse. Vai eikö nouse oikealla just sulle sopivalla tavalla?

Käännäpä kylkeä, ei ne lapset siihen kuole.

Vierailija
39/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadi vaadi ja vaadi. Itse jos olisin halunnut lapsia tehdä (kaksi naista on kysynyt) niin nousisin ylös reippain mielin, enkä vaatimaan.

Kannattaa miettiä mihin on _itse_ sitoutunut.

Sinkkumies

Eli jos olisit halunnut lapsia, sinua ei haittaisi, että toinen ei tee heidän hoidossaan mitään?

Vierailija
40/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pumppasin maitoa miehelle

Njams, kiihottavaa!