Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tarkkoja zalandolla ollaan palautettavien tuoteiden kanssa?

Vierailija
16.09.2017 |

Tilasin zalandolta kasan kenkiä sovitettavaksi, kun en sopivia löytänyt paikallisista kaupoista. Kahdet oli sellaiset, että heti jalkaan vetäessä huomasi, että ne eivät sovi, joten niissä ei toki mitään "käytön jälkiäkään" ole. Yhdet sitten oli sellaiset, että jouduin niitä sovittamaan useaan kertaan, kävelemään niillä kotona edestakaisin, vaihtamaan niiden nauhat erilailla jne. ennen kuin tulin lopulta siihen tulokseen, että eivät nekään niin hyvät ole, että haluan ne pitää. Ne ovat melko pehmeää nahkaa, ja toki niissä nyt näkyy jo vähän, että niitä on tosiaan kokeiltu. Näkyy esim. mistä kohtaa kävellessä taittuu. Ja toiseen tuli jossain välissä yksi lähes huomaamaton n. sentin mittainen naarmu kärkeen. Ei siis pinta rikki, vaan varmasti jollain vahalla katoaisi täysin. Nauhat olen tietysti laittanut takaisin alkuperäiseen sidontaan.

En ole koskaan ennen tilannut mitään postimyynnistä. Miten tarkkoja siellä (ja erityisesti zalandolla) ollaan palautettavien tuotteiden kanssa? Voivatko kieltäytyä palauttamasta rahoja nuista enemmän kokeilluista kengistä, koska eivät näytä tismalleen samalta kuin mulle lähetettäessä? Onko kellään ollut koskaan ongelmia palautusten kanssa?
(Yhdet kengät tuosta tilauksesta päätin pitää)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hemmetti mikä pummi. Jos on niin köyhä, ettei ole varaa ostaa, niin on ilman!

Mä olen itse töissä nettikaupassa (en tosin vaatekaupassa) ja päivittäin on näitä persaukisia, jotka yrittää palauttaa selvästi käytettyjä tuotteita muka vain kokeiltuina. Tai sitten rikkovat tuotteen ja yrittävät saada reklamaationa läpi.

Ja jos ei onnistu, uhkaillaan laittaa vidota juutuubiin, huonoja arvosteluja jne.

Vain tyhmä kuvittelee, että mistään saa mitään ilmaiseksi. Ilmainen palautus tarkoittaa "palautusten kustannukset on lisätty hintoihin" eli kaikki maksaa niistä plautuksista ja maksullinen palautus taas tarkoittaa, että vain ne asiakkaat maksaa, jotka palauttelee.

Totta. (Myöskin nettikaupassa työskentelevä olen.) Jos tämä "juhlakokeilija" yrittää väittää rikostaan uhrittomaksi, niin aika pihalla on.

Ihmiset ovat usein myös täysin tietämättöä omista erityishajuistaan, jotka tarttuvat vaatteeseen, vaikkei mitään hajusteita käyttäisikään. Samat ihmiset kaivelevat vaatekasoista sen alimmaisen silloin, kun oikeasti ovat jotain ostamassa. Koska eivät itse halua maksaa siitä useimmin sovitetusta koltusta. :D

Vierailija
42/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä eräs joka tuli paljastamaan oman vilppinsä Zalando-kengistä on pakko olla ap itse. Tuli sepustamaan pitkiä kommenttejaan kuinka käyttää kenkiä ja palauttaa ne. Nyt vaan kävi ap:lle niin että ei ehkä uskallakaan enää palauttaa näitä nahkakenkiä joihin tuli "kynnen jälki".

Tuohan on petos. Ip-osoite poliisitutkintaan tällaisilta.

Itse asiassa just kävin ne palauttamassa. On ne kuitenkin paljon paljon paremmassa kunnossa kuin perus kenkäkaupassa esillä olevat kengät.

Ja en ole tuo "esteetikko". Mun mielestä tuo sen toiminta on jo hyvin lähellä varastamista, ei aikomustakaan ostaa ja myyjälle tulee tappiota postikuluista molempiin suuntiin. Ja jos jollain kengillä jossain juhlissa vaikka käy, niin jos niitä ei tyyliin kenkälaatikossa kuljeta juhlapaikalle ja sieltä pois ja pidä vaan sisällä, niin varmasti kuluvat ja alkaa näkyä jälkiä... +Vaatteet, jos niillä ei vaan tyyliin seiso paikallaan, niin kyllähän ne rypistyy ja pahimmillaan alkaa nöyhtääntyä. (Ja kuka muutenkaan käyttää uusia vaatteita pesemättä ensin? Kaiken maailman koisuoja-aineet jne. niissä)

En vaan jaksa alkaa vastailemaan, kun täällä joku tarkoituksella yrittää provosoida puhumalla "pilatuista" tms. kengistä ja väittämällä, että oon niitä varmasti kuitenkin käyttänyt.

Noh, vastasinpa sun provokatiiviseen viestiin kuitenkin :/

(Ap)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä vien sovariin 2 kpl sitä kokoa ja kokeilen vaa toista. Jos sopiva, ostan kokeilettoman

Vierailija
44/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärretty näin että kotona voi kävellä mutta jos menee ulos ei voisi enää palauttaa.

Postimyynnistä vaikeampaa ostaa kuin kivijalkakaupasta, Kookengästä saatu kerrasta sopivia.

Mä ostan kengät aina kivijalkakaupasta.

Kengät on yksi asia, mistä mä en säästä. Ne pitää olla just sopivat ja hyvät jalassa. Jos haluan toisen samanlaisen parin vaikka eri värissä, niin sitten voisin tilata netistä, kun koko ja istuvuus on jo selvillä. En ole kuitenkaan koskaan tilannut kenkiä netistä, eikä kukaan mun perheestä ole myöskään.

Vierailija
45/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pakkaatte vaatteet kun palautatte? Tuleeko mukaan joku palautus pussi/pahvilaatikko jonne ne voi laittaa?  Joutuuko postituksen maksamaan itse?

Vierailija
46/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilauksia tehdään vuosittain 55,3 miljoonaa kappaletta, mistä voi arvioida palautuksia olevan yli 25 miljoonaa.

Jos yhden lähetyksen kooksi otetaan kenkälaatikko, on palautuksia noin 1 500 puoliperävaunullista täytettynä katosta lattiaan."

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kuinka-suuri-sirkus-on-zaland…

Sillä lailla.

Vierailija
47/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laput tosiaan voi olla sopivassa paikassa niin että voi käyttää. Ihan kaupasta ostamani poplarin kainalosta, sisäpuolelta, löysi kaverini laput kahden käyttö vuoden jälkeen, kun takki roikkui naulakossa. Kaiken maailman lippua ja lappua sielä oli muutenkin, kuka sitä hintalappua huomaa. Kiva tunne, ei tämä niin vanha takki olekaan.

Vierailija
48/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää välittäkö tuosta juhlavaatteiden palauttelijasta, on se palstan vakiotrolli. En ymmärrä miten surkea pitää oman elämän olla että viitsii keksiä satuja vauvapalstalle? Hupinsa kullakin...

Kyllä näitä tyyppejä on oikeasti, esim. miehen ex. Ei vaan sekään riittänyt, vaan on ajautunut pikavippikierteeseen. Ei muuten mitään, hoitakoot asiansa miten parhaaksi näkee, mutta kun opettaa omat moraaliarvonsa myös lapsille, niin siitä en pidä.

Vierailija
49/50 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauheassa kunnossa olevaa kamaa sieltä joskus on tullut... Eiköhän ne mene läpi takastuksesta, jos siellä sellaista edes on.

Vierailija
50/50 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te pakkaatte vaatteet kun palautatte? Tuleeko mukaan joku palautus pussi/pahvilaatikko jonne ne voi laittaa?  Joutuuko postituksen maksamaan itse?

Palautat siinä paketissa jossa sen olet saanutkin. Paketin mukana tulee palautusohjeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi