Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tarkkoja zalandolla ollaan palautettavien tuoteiden kanssa?

Vierailija
16.09.2017 |

Tilasin zalandolta kasan kenkiä sovitettavaksi, kun en sopivia löytänyt paikallisista kaupoista. Kahdet oli sellaiset, että heti jalkaan vetäessä huomasi, että ne eivät sovi, joten niissä ei toki mitään "käytön jälkiäkään" ole. Yhdet sitten oli sellaiset, että jouduin niitä sovittamaan useaan kertaan, kävelemään niillä kotona edestakaisin, vaihtamaan niiden nauhat erilailla jne. ennen kuin tulin lopulta siihen tulokseen, että eivät nekään niin hyvät ole, että haluan ne pitää. Ne ovat melko pehmeää nahkaa, ja toki niissä nyt näkyy jo vähän, että niitä on tosiaan kokeiltu. Näkyy esim. mistä kohtaa kävellessä taittuu. Ja toiseen tuli jossain välissä yksi lähes huomaamaton n. sentin mittainen naarmu kärkeen. Ei siis pinta rikki, vaan varmasti jollain vahalla katoaisi täysin. Nauhat olen tietysti laittanut takaisin alkuperäiseen sidontaan.

En ole koskaan ennen tilannut mitään postimyynnistä. Miten tarkkoja siellä (ja erityisesti zalandolla) ollaan palautettavien tuotteiden kanssa? Voivatko kieltäytyä palauttamasta rahoja nuista enemmän kokeilluista kengistä, koska eivät näytä tismalleen samalta kuin mulle lähetettäessä? Onko kellään ollut koskaan ongelmia palautusten kanssa?
(Yhdet kengät tuosta tilauksesta päätin pitää)

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautat vain. Kyllähän kauppojenkin kenkiä sovitetaan.

Vierailija
2/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha!

Juu kiitos vaan. Meille tuli juuri lasten talvisaappaat zalandolta joita oli " koitettu" yksi talvi.

Toinen vielä oli kokoa 28 ja toinen 33...

Eli eivät ole tarkkoja!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat kengät tuohon kuntoon sovittamalla? Taisit selkeästi käyttää.

Vierailija
4/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuumaisit, jos saisit itse sellaiset kengät Zalandolta?

Vierailija
5/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tulla naarmu kokeillessa? Paha sanoa näkemättä, mutta voivathan ne kieltäytyä. Kuka haluaa ostaa sinun pilaamat kengät jos priimatkin voisi saada? Ja palautuksesta tulisi taas kaupalle kuluja.

Vierailija
6/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut juhlakenkiä ja käyttänyt aina yksissä juhlissa. 

Sitten palauttanut ja koskaan mitään noottia ei ole tullut. Samoin olen toiminut vaatteiden kanssa. 

Kätevä tapa olla aina hyvin pukeutunut :D

Vierailija
7/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuumaisit, jos saisit itse sellaiset kengät Zalandolta?

Huomaisin, etten ole ensimmäinen, jonka luo ne lähetetään. Mutta ei vaikuttaisi ainakaan itselläni ostopäätökseen.

Vierailija
8/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tulla naarmu kokeillessa? Paha sanoa näkemättä, mutta voivathan ne kieltäytyä. Kuka haluaa ostaa sinun pilaamat kengät jos priimatkin voisi saada? Ja palautuksesta tulisi taas kaupalle kuluja.

Kynsi osui kokeillessa. Ei siis ole pinta rikki, mutta kiiltävässä mustassa nahassa näkyy vähän sameampana kohtana jos valo osuu sopivasti.

Vierailija
9/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, kaupastakaan ei usein halua saada sitä viimeistä paria, jossa toinen kenkä on ollut sovitushyllyssä. Toinen kenkä on ihan rutussa ja kulunut ja toinen uutukainen.

Vierailija
10/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka palautat juhlien jälkeen. Otatko laput pois vai piillotatko laput käyttäessäsi 😂?

Vierailija
11/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka palautat juhlien jälkeen. Otatko laput pois vai piillotatko laput käyttäessäsi 😂?

Riippuu aina tilanteesta. Ovat erilailla eri tuotteissa. 

Jos menevät sujuvasti piilotettuna, niin sitten niin. Jos ei, niin irrotan. 

Ei ole siitäkään mitään tullut. 

Asiakasvolyymi on ilmeisesti niin suuri, ettei ole aikaa kyttäillä tällaisia palautuspäässä. Kunhan vaate on täysin kunnossa, se riittää. 

Jos vaatteelle tapahtuu jotain tai arvioin siinä käytön jälkiä, niin sitten tietysti ostan sen. 

Vierailija
12/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa...

Jopas tuli alapeukutuksia tälle todella toimivalle säästövinkille. 

Todella katson, että vaatteet ja kengät ovat ihan samassa kuosissa kuin tullessankin minulle. 

Ei nyt maailman suuri synti ole olla esteetikko, joka haluaa vaihtelua pukeutumiseensa eikä vahingoita tällä ketään. Olen ihan työssäkäyvä nettomaksaja. Rahat eivät aina vain riitä monipuoliseen juhlapukeutumiseen. 

Vierailija
13/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se synti. Palautus maksaa kaupalle ja me oikeat asiakkaat se maksetaan hinnoissa. Mietipä jos kaikki harrastais tuota? Ja vielä kehuskelet asialla.

Vierailija
14/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 jatkaa...

Todella katson, että vaatteet ja kengät ovat ihan samassa kuosissa kuin tullessankin minulle. 

Ei nyt maailman suuri synti ole olla esteetikko, joka haluaa vaihtelua pukeutumiseensa eikä vahingoita tällä ketään. Olen ihan työssäkäyvä nettomaksaja. Rahat eivät aina vain riitä monipuoliseen juhlapukeutumiseen. 

En usko. Tuollainen ajatuskulku ei kuulu normaalin ihmisen elämään. Kuuluu ns.narkkiajatteluun.

Vierailija
15/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se synti. Palautus maksaa kaupalle ja me oikeat asiakkaat se maksetaan hinnoissa. Mietipä jos kaikki harrastais tuota? Ja vielä kehuskelet asialla.

Ei ole olemassa mitään "kaikki"-juttua. 

Kukin rasittaa yhteiskuntaa ja maapalloa omalla tavallaan. 

En välitä matkustelusta enkä käytä autoa. Ihan oikeasti on pienempi paha tehdä näin kuin ajaa päivät pitkät maasturilla ja lentää vain huvin vuoksi pari kertaa Dubaihin ja muihin ökykohteisiin viemään tulonsa muualle ilmastoa pilaten. 

Vähän suhteellisuudentajua nyt tähän. Mun palautukset maksaa muutaman kympin vuodessa ihan maksimissaan. Ihan yhtälailla maksan muiden laillisista elämäntavoista. 

Palautus on aivan laillista. Ei missään ole määritelty muuten kuin että tuotteen pitää olla alkuperäisessä kunnossa. 

Vierailija
16/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan nyt on! En ikinä lähettäisi käyttämiäni/vahingoittamiani vaatteita takaisin. Sehän on läimäisy naamalle sitten sille seuraavalle tilaajalle. Ihmisten itsekeskeisyydessä pitäisi olla joku raja!

Vierailija
17/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 jatkaa...

En usko. Tuollainen ajatuskulku ei kuulu normaalin ihmisen elämään. Kuuluu ns.narkkiajatteluun.

Mitä on narkkiajattelu? 

Tunnen kyllä lääkkeiden väärinkäyttäjiä ja ihan huumeidenkin. Heidän ajatusmaailmansa eroavat toisistaan siinä missä muidenkin ihmisten. 

Vierailija
18/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 jatkaa...

Olet takuuvarmasti sellainen tyyppi, joka lokkeilee muiden juhlissa ja on sitä mieltä, että korvaukseksi kavereillesi ja muille riittää ihastuttava seurasi.

Millä ihmeen logiikalla Zalandolla on velvollisuus toimia sinun ilmaisena vaatelainaamona? Jos ihan aidosti olet sitä mieltä, että tuollainen käytös on ok, miksi et mene johinkin kivijalkaliikeesseen esittämään, että saat varmasti ilmaiseksi laita heidän myyntirekeiltä kasan kolttuja, jotka sitten palautat bileiden jälkeen. Tuskin kehtaat.

Vierailija
19/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun palautukset maksaa muutaman kympin. Kerropa tuo "muutama kymppi" tuhansilla tai kymmenellä tuhannella, niin saat hieman kuvaa kauppiaalle koituvista kuluista, jos moni tekisi kuten sinä.

Mietipä jos olisit kauppias. Tuskin tykkäisit tuosta? Kulujen lisäksi se sitoo varastoja turhaan ja aiheuttaa työtä mm. postitusten ja rahanpalautusten muodossa.

Ei ole mitään hyväksyttävää syytä tahallisesti toimia noin kuten toimit.

Vierailija
20/50 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan nyt on! En ikinä lähettäisi käyttämiäni/vahingoittamiani vaatteita takaisin. Sehän on läimäisy naamalle sitten sille seuraavalle tilaajalle. Ihmisten itsekeskeisyydessä pitäisi olla joku raja!

Ennen vanhaan vaatteet ostettiin kaupoista ja käytettiin sovituskoppia. 

Olet mahdollisesti ostanut kymmenen hikisen ihmisen sovittaman vaatteen?

Miten asia eroaa siitä kielteisesti, että täysin puhtaana ja siistinä ihmisenä pidän vaatetta päällä muutaman tunnin? 

Te vain moralisoitte, mitään muuta perustetta ei ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi