Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rekkakuskit on idiootti-sikoja!

Vierailija
05.04.2006 |

Kiitos vaan sillekkin Saarioisten isoa rekkaa ajavalle, joka tuli törkeesti liikenneympyrään. Tietääkseni mulla oli etuajo-oikeus, kun siellä ympyrässä jo olin. Kännykkä korvalla ajetaan muista välittämättä, ns. isomman oikeudella.

Mulla oli kallis lasti kyydissä, lapseni.

Eikä ollut enismmäinen kerta kun rekka toheloi. Vituttaa vieläkin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei välitä muista tiellä liikkujista. Rekkakuskienkin pitää ottaa muut huomioon.

Valitettavan usein näin ei ole. Selitykseksi ei kelpaa se että, on kiire.

Vierailija
2/50 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pelännyt olen rekkoja viime kesän jälkeen, kun keskellä kirkasta päivää, hyvällä säällä ja ilman mitään ennakkovaroitusta rekka ajautui vastaantulevien kaistalle. Onneksi kuski havahtui - mitä lienee sitten ollutkaan tekemässä - ja sai oikaistua ja minä hieman penkan kautta väistettyä. Säilyi henkipolo minulta ja mahassa olevalta vauvalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu, että rekkakuskit käyttävät useasti hyväkseen isomman etuoikeuttaan. Eli rikkovat liikennesääntöjä, tai muuten ajavat piittaamattomasti vain, koska tietävät, että kukaan ei ehdoin tahdoin aja alle, vaan siinä sitten poljetaan jarrua, ja toivotaan, ettei kukaan aja perään.

Esim risteykseen tuleva rekka ei paljon kolmiolla hidasta, vaan paahtaa suoraan tien yli, vaikka ko tietä olisi lähes risteyksessä ajava auto, joka vaivoin saa auton pysähtymään.

Ajan useasti terminaalien ohi, joihin tuodaan paljon tavaraa. Terminaalien pihasta rekat ajavat suoraan tielle, AIVAN tiellä ajavien autojen eteen, jotka taas näiden takia jarruttelevat paniikissa. Ymmärrän, että joskus, jos olisivat joutuneet esim odottaneet tiellä pääsyä, niin sitten menisivät eteen sellaiseen pieneen väliin. Mutta kun nämä tunkevat pysähtymättä suoraan tielle, muista välittämättä.

Samanlaisia piittaamattomia kuskeja löytyy varmasti meistä henkilöautoilijoistakin, mutta rekkakuskien kohdalla se on silmiinpistävää.

Vierailija
4/50 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan päivittäin töihin sellaisen " tonneittain vastuuta -ammattilainen vaatii ja pitää turvavälin" kyltin ohi (en tarkasti muista sanamuotoa). Vähintään joka toinen viikko roikkuu rekka takapuskurissa kiinni vaikka minä ja edellä menevät ajamme reilua kahdeksaakymppiä. Niin, ja mittarinkin olen tarkistuttanut joten virhe on tarkasti tiedossa ja huomioitu. Todellinen vitsi koko kyltti...

Vierailija
5/50 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos te ajatte reilua kaheksaakymppiä, niin se ei todellakaan ole se kaheksankymppiä, vaan vähemmän.

Ja yritäs 60tonnin painoisella REKALLA päästä ylämäkeä ylös!!!!

Kannattaisko sitten miettiä omaa vauhtia???

ja poliisit ei sakota, vaikka ajaisitkin 85km/h

Vierailija
6/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa niistä ei tiedä liikennesäännöistä mitään. Tai sitten ei välitä. Tää Saarioisten kuski oli kyllä pohjanoteeraus. Onneksi ei vauhtini ollut niin kova ettenkö ois kerenny jarruttamaan. Rännästä liukkaat tiet tosin.

Vierailija
7/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi mieheni on rekkakuski (ei Saarioisilla ;), ja hänen kyydissään useita kertoja olleena tiedän kyllä, millaista taitoa sen ison auton ajaminen todella vaatiikaan. Mutta ikävä tuo sinun tapauksesi, hyvä ettei käynyt mitenkään!

Vierailija
8/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ne kaikki ovat sikoja, isolla S:llä! liikenteessä ei tietoa. onneks ei tarvii olla tekemisissä niin kovin usein ja yhen kaa ei yhtään. sääliks käy niitä jotka joutuu kattoo sitä.

varmasti löytyy niitä kivojakin tapauksia, en vaa oo tavannu..

Vierailija
9/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä SINÄ et niitä liikennesääntöjä tiedä?

Ja turhaan sä yleistät!!! Oletko ajatellut, että rekkekuskeilla on minuuttiaikataulut. Jos lastaus-/purkauspaikka nemee klo 7.00 kiinni, ni sitten menee ja jos ei ehdi siihen mennessä, niin joutuu odottamaan pahimmassa tapauksessa seuraavaan aamuun. Joten kyllä siinä täytyy välillä ihan röyhkeäkin olla!

terv 2

Vierailija
10/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa siellä rekkakuskin eukko huudella.

Katotaan mitä mieltä sä oot siinä vaiheessa kun tuhansien kilojen iso rekka tulee yllättäen sun eteen.

Onni onnettomuudessa oli se että, painoin jarrua ja auto kerkesi pysähtymään. Joo, ja en ole ammattikuski, paljon autolla ajan ja paljon myös nään näitä läheltä piti tilanteita. Pidän itseäni rauhallisena ja maltillisena kuskina, joka ei ota turhia riskejä.

Koskaan aikaisemmin ei vaan ole näin läheltä liippaissut. Jos oisit ollut kyydissä, niin varmaan oisit erimieltä, ja sydämmes ois hypännyt kurkkuun myös sulla. Tai sit oot ihan sairaan kylmähermoinen tai itsemurha altis.

Vierailija
11/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei välitä ihmishengistä, pitää elintarvikelastiaan arvokkaampana niin ei mene hyvin!

Vierailija
12/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi vittu kun noi henkilöautokuskit on sitten sikoja eikä piittaa mitään liikennesäännöistä. EI, olisit vaan haukkunut sen yksittäisen kuskin!

Vierailija
13/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taa. Ei ne saa mitään erillisiä oikeuksia etytä pysyvät minuuttiaikataulussaan

Kiitos vaan sillekkin Saarioisten isoa rekkaa ajavalle, joka tuli törkeesti liikenneympyrään. Tietääkseni mulla oli etuajo-oikeus, kun siellä ympyrässä jo olin. Kännykkä korvalla ajetaan muista välittämättä, ns. isomman oikeudella. Vierailija:

Ehkäpä SINÄ et niitä liikennesääntöjä tiedä?

Ja turhaan sä yleistät!!! Oletko ajatellut, että rekkekuskeilla on minuuttiaikataulut. Jos lastaus-/purkauspaikka nemee klo 7.00 kiinni, ni sitten menee ja jos ei ehdi siihen mennessä, niin joutuu odottamaan pahimmassa tapauksessa seuraavaan aamuun. Joten kyllä siinä täytyy välillä ihan röyhkeäkin olla!

terv 2

Vierailija
14/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se kuski ei havainnut sinua ajoissa, joten sitten oli pakko ryykätä siihen liikenneympyrään, kun ei enää olisi ehtinyt jarruttaakaan. Virheitä sattuu.

Isäni ja veljeni ajavat rekkaa ja ovat hyviä kuskeja, kummankin kyydissö olen ollut :)

Vierailija
15/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaikilla on oikeus mielipiteeseen, niin ap:lla, sulla ku mulla.

tuskin löytyy täydellistä ihmistä. ihmellistä et toiset heti hyökkää kimppuun ku vähänkin poikkee aiheesta. täällä taitaa olla kiellettyä " puolustaa" muita (vaikka en puolustanu tai mitään ap:ta vaan ilmaisin omaa mielipidettäni) tai puhua muusta ku kuolleista ihmisistä. ihme porukka kun toisilla on oikeus mielipiteisiin ja toisilla ei.

-7-

Vierailija
16/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Todennäköisesti se kuski ei havainnut sinua ajoissa, joten sitten oli pakko ryykätä siihen liikenneympyrään, kun ei enää olisi ehtinyt jarruttaakaan. Virheitä sattuu.

Isäni ja veljeni ajavat rekkaa ja ovat hyviä kuskeja, kummankin kyydissö olen ollut :)

Vierailija
17/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tilanteita sattuu, ja sattuu niitä henkilöautoillekin keskenään, mutta kyllähän sitä isompaa autoa herkemmin säikähtää. Minusta olet silti hyvin ajattelematon leimatessasi kaikki rekkakuskit huonoiksi. Suomessa ei kaikenlisäksi ole olemassakaan vaihtoehtoa rekkakuljetuksille, tällä hetkellä, joten toivoa vain sopii, että ne pahimmat suharit karsiutuvat kuljettajanpukilta.

En tiedä, miksi sinä kuvittelet, etten minä tiedä rekkojen vaarallisuutta, jos huonosti käy.. Olen nähnyt kyllä, miten kärpäsenkakalta henkilöautot kuorma-auton ohjaamosta näyttävät, ja voin kyllä kuvitella, mitä vahinkoa voi syntyä. Juuri tästä syystä myös arvostan niitä hyviä rekkakuskeja, koska he ovat vastuussa paitsi lastistaan, myös kaikkien muiden tielläliikkujien hengestä, koska rekalla toki saa isompaa vahinkoa kuin henkilöautolla.

En tiedä, miksi kuvittelit minun vähättelevän sinun tuntemuksiasi, kun lapset olivat kyydissä. Sanoinpahan vain, että vähän lapsellista leimata jokin ammattiryhmä holtittomaksi ja kusipäiseksi vain yhden tapauksen perusteella. Edelleen olen tätä mieltä.

t.6

Vierailija
18/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuspäissään tulee monesti yleistettyä. Silti tää Saarioinen meinas jyrätä minut. Ja jos joku väittää että, tein virheen kun painoin jarrua, niin kumman itse valitset? Sen että, joku ajaa sun perseeseen? vai sen että ajat itse rekan alle?

No anyway, tässä sitä ollaan ehjänä lapsien kanssa. Taksikuskeistakin voisin muutaman sanan sanoa, mut nyt ei jaksa.

Vierailija
19/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä verukkeella saa olla vaaraksi toisille liikenteessä olijoille. Jos aikataulu kusee, niin sitten kusee.

Mä itse epäilen suurimman osan rekkaonnettomuuksista tapahtuneen just siksi kun ollaan kiirehditty, ei ole tavarat kunnolla kiinni tai puhutaan kännykkään. Valitettavan usein siinä kärsii justiin viaton henkilöautoilija.

Vierailija
20/50 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna laittaisin muuten palautetta Saarioisille. Saavat kyllä tietää, kuka kuljettaja on suhannut liikenneympyrässä juuri sillä hetkellä.