En saa 5300 e bruttopalkasta yhtään säästöön
Vuokra 1300!e
Netti 30
Kuntosali 50
Työlounaat 240
Ruoka 450 e
Muut perustarpeet 150
Vaatteet 400
Lomamatkat ym 300
Laskekaas Swiddu siitä!
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kuin muutamat ensimmäiset sivut kun kukaan ei kommentoinut, että menoista kertyy vain 3000€ ja tulot yli 5000€. Kyllä pitäisi verojen jälkeen jäädä ylimääräistä.
Et tainnut lukea muutakaan kovin tarkasti. Kyse oli viiden tonnin bruttotuloista. Siitä jää verojen jälkeen about 3200 euroa käteen.
Aloittajalla 5300.
Missä muuten jää 5000 brutosta 3200 käteen? Mulla jää tasan kolme, ei aina sitäkään (kakkosella alkaa usein) ja mulla on vähennyksiäkin. Pitääkö muuttaa Kauniaisiin?
Paljonko saat palautuksia? Huomioitko palkasta pidätetyt edut? Kirkollisvero vai ei? Ylitöitä tai isoja bonuksia?
Espoossa 5000 brutolla saa aika tarkkaan tuon 3200 käteen.
Onnea espoolaiset siis. Viime vuodelta tuli 80 euroa jäännösveroja maksettavaksi. Etuja tai mitään bonuksia ei ole. Kirkkoon kuulun.
Korkein kunnallisveroprosentti on tällä hetkellä Savonlinnassa ja sielläkin 5000e pitäisi jäädä käteen 3062e. Joku jutuissasi ei nyt täsmää...
Jaa-a. Vaikea sitten ottaa kantaa, kun en muiden veroista tiedä. Oman tilinauhani tunnen. Enkä tiedä Savonlinnan veroprosenttia, meillä veroäyri on 22,5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kuin muutamat ensimmäiset sivut kun kukaan ei kommentoinut, että menoista kertyy vain 3000€ ja tulot yli 5000€. Kyllä pitäisi verojen jälkeen jäädä ylimääräistä.
Et tainnut lukea muutakaan kovin tarkasti. Kyse oli viiden tonnin bruttotuloista. Siitä jää verojen jälkeen about 3200 euroa käteen.
Aloittajalla 5300.
Missä muuten jää 5000 brutosta 3200 käteen? Mulla jää tasan kolme, ei aina sitäkään (kakkosella alkaa usein) ja mulla on vähennyksiäkin. Pitääkö muuttaa Kauniaisiin?
Paljonko saat palautuksia? Huomioitko palkasta pidätetyt edut? Kirkollisvero vai ei? Ylitöitä tai isoja bonuksia?
Onnea espoolaiset siis. Viime vuodelta tuli 80 euroa jäännösveroja maksettavaksi. Etuja tai mitään bonuksia ei ole. Kirkkoon kuulun.
Korkein kunnallisveroprosentti on tällä hetkellä Savonlinnassa ja sielläkin 5000e pitäisi jäädä käteen 3062e. Joku jutuissasi ei nyt täsmää...
Jaa-a. Vaikea sitten ottaa kantaa, kun en muiden veroista tiedä. Oman tilinauhani tunnen. Enkä tiedä Savonlinnan veroprosenttia, meillä veroäyri on 22,5.
Oliko suoria vähennyksiä nettopalkasta (lounasvähennykset)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla 5300.
Yli 53-vuotiaalta otetaan isompi eläkemaksu. Voisiko olla kyse jostain tällaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla 5300.
Savonlinnassa se sama 22.5 mutta näköjään ei tuohon laskuriin tallentunut se kirkollisvero eli 3012e olisi sitten ilman mitään vähennyksiä. Minun mokani, sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla 5300.
Yli 53-vuotiaalta otetaan isompi eläkemaksu. Voisiko olla kyse jostain tällaisesta?
Tuo voisi selittää hyvinkin, kiitos vinkistä!
Kyllä pitää olla tosi tyhmä jos ei tollasella rahamäärällä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Olen bisnesmaailmassa jossa yksinkertaisesti täytyy olla tyylikäs ja vaihdella. Työlounaat kaverien kanssa, en voi edes vaikuttaa hintaan, yleensä 10,50-13 e.
Tuo on tyhmyyttä eikä tyylikkyyttä. Bisnespukeutuminen on taitolaji, eivätkä ne bisneskumppanit todellakaan arvostaisi, jos tietäisivät, että sinun on pakonomaisesti osteltava sadoilla euroilla uusia vaatteita joka kuukausi. Panosta muutamaan laatuasuun, joihin sitten luot sen vaihtelun asusteilla, eikä niitäkään tarvitse koko ajan olla ostelemassa.
Pitää olla jo perhettä, jos saat 450 € menemään ruokaan.
Oletan, että 1300 euron asumiskuluihin sisältyy oman asunnon lainan lyhennys.
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte että ole ns pikkuhyvätuloinen! Ei minulla pitäisi olla pakko kytätä ruokaostoksiani yms. Että näin Suomessa.
Yli 5000 tienaava joutuu kyttäämään punalapputuotteita!
Hyvistä tuloista johtuen sinulla ei siis jää mitään säästöön.
Kymmenen vuoden kuluttua joudut toteamaan, että pirun naapurisi, joka tienaa puolta vähemmän, on jo maksanut omistusasuntonsa. Hän on myös hyväkuntoisempi ja terveempi kuin sinä, koska on "joutunut" valmistamaan kaikki ne vuodet itselleen terveellistä ja edullista kotiruokaa ja pyöräilee / kävelee liikunnakseen.
Säästät noissa sun lomamatkat ym. osioissa sekä vaatteissa kyllä sievoisen summan kepeesti
Vierailija kirjoitti:
Viikko Lontoossa 1 hlö neljän tähden hotelli helposti 2000 e. Pelkkä hotelli!
Pikkuisen kauemmas keskustan turistirysistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra 1300!e
Netti 30
Kuntosali 50
Työlounaat 240
Ruoka 450 e
Muut perustarpeet 150
Vaatteet 400
Lomamatkat ym 300Laskekaas Swiddu siitä!
Huono trolli. Fiksut tietää ettei ne bruttotulot, vaan se netto.
Mulla on netto 5300/kk ja vien silti eväät töihin enkä maksa kuntosalista. Matkat makselen pääomatuloilla.
Eväät töihin noilla tuloilla? Aika kipeetä.
Miten niin "kipeetä"? Inhottaa lounasravintoloiden ylisuolatut tarjoomukset. Kotona valmistetaan lähes päivittäin ruoka, josta riittää seuraavaksi päiväksi eväät töihin. Ei varsinaisesti raha- vaan kulinaristinen kysymys, mutta sivussa koituu merkittävät säästöt ruokamenoissa.
Valmisruokakin voi olla halpaa. Esim. Keittoja alle 2€, siihen mukaan kotoa myös 2 palaa ruisleipää. Pärjää päivälliseen asti.
Jos käyttää yksin ruokaan kuukaudessa 450 euroa + 240 euroa, eli yhteensä 690 euroa, niin ehkä ne vaatteet sitten on juuri siitä syystä jotain todella isokokoisia ja siksi noin kalliita. Mutta siis rehellisesti ei kai kukaan täysijärkinen käytä joka kuukausi viimeistä 400 euroaan vaatteisiin jos sen takia ei jää säästöön mitään. Ruokaakin voisi joskus tehdä vaikka kotona
Säästääksesi rahaa sinun on luovuttava tuosta elämäntyylistä. Miksi haluat säästää rahaa? Mieti sitä tavoitetta, niin esimerkiksi kahvin keittäminen kotona kahvilan sijaan ei tunnu niin pahalta.
Aika monella keittiöllä ku pitää saada viimesetkin voitot itelle. Kokit tuo joko omat eväät mukana tai maksavat lounaan minkä itse valmistivat, kouluruokalassa sit menee se 15-40kg ruokaa roskiin päivittäin ravintolan koosta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Missä työssä ei ole ateriaetua tai lounasseteliä käytössä?
Siis hitto tähän piti vastata;
Aika monella keittiöllä ku pitää saada viimesetkin voitot itelle. Kokit tuo joko omat eväät mukana tai maksavat lounaan minkä itse valmistivat, kouluruokalassa sit menee se 15-40kg ruokaa roskiin päivittäin ravintolan koosta riippuen.
Anteeksi tuplapostaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ihmetteli, kuka ostaa vaatteita joka kuukausi ? Minä ostan joka viikko :)
ei-apVinkki: Osta laadukkaita vaatteita niin ei koko aikaa tarvitse uusia hankkia. Kertakäyttövaatteet ovat rahan ja luonnon tuhlausta.
En osta kertakäyttövaatteita...
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko niitä vaatteita joka kuukausi ostella?
400 ekuussa vaatteisiin? mulla ei mee edes vuodessa noin paljoo, fidalta tai uff josksu eurolal saa hyvät farkut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra 1300!e
Netti 30
Kuntosali 50
Työlounaat 240
Ruoka 450 e
Muut perustarpeet 150
Vaatteet 400
Lomamatkat ym 300Laskekaas Swiddu siitä!
Huono trolli. Fiksut tietää ettei ne bruttotulot, vaan se netto.
Mulla on netto 5300/kk ja vien silti eväät töihin enkä maksa kuntosalista. Matkat makselen pääomatuloilla.
Eväät töihin noilla tuloilla? Aika kipeetä.
Miten niin "kipeetä"? Inhottaa lounasravintoloiden ylisuolatut tarjoomukset. Kotona valmistetaan lähes päivittäin ruoka, josta riittää seuraavaksi päiväksi eväät töihin. Ei varsinaisesti raha- vaan kulinaristinen kysymys, mutta sivussa koituu merkittävät säästöt ruokamenoissa.
Jos tekee itse ruokaa laadukkaista aineksista ja syö vieläpä kaksi ateriaa päivässä, niin ei kai tuokaan mitään kovin halpaa ole?