En saa 5300 e bruttopalkasta yhtään säästöön
Vuokra 1300!e
Netti 30
Kuntosali 50
Työlounaat 240
Ruoka 450 e
Muut perustarpeet 150
Vaatteet 400
Lomamatkat ym 300
Laskekaas Swiddu siitä!
Kommentit (247)
Et tarvitse noin paljon ruokaa työlounaiden lisäksi. Mulla menee vaatteisiin vuodessa max 400 sisältäen asusteet ja alusvaatteet, myös laukut, joita en osta edes joka vuosi. Tänä vuonna jää alle sataseen kun en ole tarvinnut paljon mitään.
No, onneksi on isot tulot, niin voit kuitenkin hankkia 400 eurolla uutta vaatetta.
Itse tienaan 2000 e vähemmän kuin sinä, ja minulla jää käteen kuukaudessa jopa 1400-1700 e säästöön. Rahat säästän perheelle ja lapsien säästötileille, sijoitan ja käytän matkusteluun. Nyt lähdemme viikoksi etelään, 5 henk. perhe. Seuraavaksi sitten koulujen hiihtolomalla.
Minulla on työ, jossa ei todellakaan tarvitse merkkivaatetta käyttää, lapsille ostan laatua, mutta senkin aina superalesta. Itselleni ostan mieluiten kirpparilta vaatteet, niin saan nekin roposet työnnettyä säästöön ;) Kaikki ovat erilaisia.
Ja kun omakotitalossa asuu, on kaksi autoa ja lasten harrastukset ei rahaa voi olla liikaa.
Kyllä on tosi paljo turhia menoja. Elä ihmettele jos mitään ei jää säästöön. Halvempia kämppiäki olis varmasti ja vaatteita ei tarvi jatkuvasti ostaa.
Vierailija kirjoitti:
No, onneksi on isot tulot, niin voit kuitenkin hankkia 400 eurolla uutta vaatetta.
Itse tienaan 2000 e vähemmän kuin sinä, ja minulla jää käteen kuukaudessa jopa 1400-1700 e säästöön. Rahat säästän perheelle ja lapsien säästötileille, sijoitan ja käytän matkusteluun. Nyt lähdemme viikoksi etelään, 5 henk. perhe. Seuraavaksi sitten koulujen hiihtolomalla.
Minulla on työ, jossa ei todellakaan tarvitse merkkivaatetta käyttää, lapsille ostan laatua, mutta senkin aina superalesta. Itselleni ostan mieluiten kirpparilta vaatteet, niin saan nekin roposet työnnettyä säästöön ;) Kaikki ovat erilaisia.
Ja kun omakotitalossa asuu, on kaksi autoa ja lasten harrastukset ei rahaa voi olla liikaa.
Mitä tarkoittaa 2000 vähemmän? Aloittajalla jää käteen 3200 kuussa, sinulla siis 1000? Ja siitä säästät 1400-1700?
Sinulla selvästi on perheessä toinenkin työssäkäyvä, joka myös omalta osaltaan kustantaa perheen elämistä. Vai yritätkö väittää, että yksin tuolla palkalla kannattelet itseäsi ja neljää lasta, JA säästät 1400-1700 kuussa? Olisi mielenkiintoista myös tietää, paljonko kumppanisi ansaitsee ja mitä hän saa säästöön kuukaudessa.
Suurin osa perheellisistä voi vain uneksia tuollaisista säästöistä. Itse tienaan saman verran kuin aloittaja, mutta ei mulla jää säästöön satasia joka kuukausi (ellei sitten asuntolainan lyhennystä lasketa pakkosäästöksi). Mutta mulla ei olekaan sitä kumppania, joka osallistuisi kustannuksiin.
Viestisi oli kertakaikkisen typerä.
Vierailija kirjoitti:
Viikko Lontoossa 1 hlö neljän tähden hotelli helposti 2000 e. Pelkkä hotelli!
Just katselin Lontoon matkoja. 4 henkilöä 1400-1500 eur lennot+hotelli. Hei haloo 2000 eur pelkkä hotelli. Pitäisikö tinkiä tasosta jos ei ole varaa.
mammat ottaa kuumaa provosta :D popparit esiin
Pakko ottaa kantaa ruokakuluihin:
Työpaikkaruokailujen käyttö on naurettavan kallista, tuohan on käytännössä sama kuin että ottaisi 240€ pienemmän palkan vapaaehtoisesti.
450€ ruokaan kuussa ei sen sijaan ole ihan älyttömän paljon, vaikka ei ostasi ihan kamalan kallista.
Täällä on varmaan moni nainen, joten sen ymmärtää.
Naiset kuluttaa keskimäärin vähemmän = menee vähemmän rahaa ruokaan.
Esim 180-190cm & 80-100kg lihaksikas mies, joka liikkuu kävellen/pyörällä ja harrastaa päivittäin jotain liikuntaharrastetta = saa syödä 3000-4500 kcal päivässä eikä paino nouse tai laske
160-170cm & 45-60kg nainen joka liikkuu bussilla ja käy pari kertaa viikossa jumpassa = saa syödä 1500-1800 kcal päivässä eikä paino nouse/laske.
Tässä tulee jo 2-3x isompi energiantarve miehelle.
Eli jos naisella menee perusruokaan 100€/kk, miehellä menee jo 200-300€.
Itsellä menee 185/90 mitoilla ~300€/kk vaikka ostan melkolailla halvimpia tuotteita, ja lihana kanaa. En tosin syö leipää/maitotuotteita ym halpaa höttöä.
Kuukausina jolloin on jäänyt liikunta pois esim tapaturman takia = ruokaan menee ~200€.
Eli sekin on suhteellista kuka on syöjänä