Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa 5300 e bruttopalkasta yhtään säästöön

Vierailija
15.09.2017 |

Vuokra 1300!e
Netti 30
Kuntosali 50
Työlounaat 240
Ruoka 450 e
Muut perustarpeet 150
Vaatteet 400
Lomamatkat ym 300

Laskekaas Swiddu siitä!

Kommentit (247)

Vierailija
141/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin muutamat ensimmäiset sivut kun kukaan ei kommentoinut, että menoista kertyy vain 3000€ ja tulot yli 5000€. Kyllä pitäisi verojen jälkeen jäädä ylimääräistä.

Vierailija
142/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin muutamat ensimmäiset sivut kun kukaan ei kommentoinut, että menoista kertyy vain 3000€ ja tulot yli 5000€. Kyllä pitäisi verojen jälkeen jäädä ylimääräistä.

Et tainnut lukea muutakaan kovin tarkasti. Kyse oli viiden tonnin bruttotuloista. Siitä jää verojen jälkeen about 3200 euroa käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 300 e/kk ole palon vaatteisiin, jos tähän lasketaan siis koko vuoden vaatemenot jaettuna 12:sta. Ostapa yksi hyvä takki (800 e) tai jakkupuku (toinen 800 e)...

Kuulostiko AP:n viesti sinusta siltä, että hän kykenisi näin pitkäjänteiseen ajatteluun ja tulojen jakoon kuukausille?

Vierailija
144/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 300 e/kk ole palon vaatteisiin, jos tähän lasketaan siis koko vuoden vaatemenot jaettuna 12:sta. Ostapa yksi hyvä takki (800 e) tai jakkupuku (toinen 800 e)...

Kuulostiko AP:n viesti sinusta siltä, että hän kykenisi näin pitkäjänteiseen ajatteluun ja tulojen jakoon kuukausille?

Minusta kuulosti tai ainakin oletin niin. Toki tuon olisi voinut esittää vuosibudjettinakin, mutta se olisi laittanut osan lukijoista käsityskyvyn tiukille. Tuskin hän matkustaakaan joka kuukausi parilla sadalla vaan harvemmin vähän isommin kerralla. 

Vierailija
145/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin matkailun suhteen vaikuttaisi, että kykenee. 300 euroa ei ole kovin paljon ulkomaanmatkalle hyvine hotelleineen ja oopperoineen.

Vierailija
146/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyn kallis vuokra. Vaatteita ei tarvitse ostaa joka kuukausi. Millaisella konklaavilla reissaat? Vähempikin riittää yhden matkoihin.

Asutko pääkaupunkiseudulla uudessa talossa kolmiossa yksin?  Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
147/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä ei ole ateriaetua tai lounasseteliä käytössä?

Esimerkiksi meillä. Ja on yksi Suomen suurimmista yrityksistä.

Mutta sitten on varmasti edullinen työpaikkaruokala.

Vierailija
148/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut lukea muutakaan kovin tarkasti. Kyse oli viiden tonnin bruttotuloista. Siitä jää verojen jälkeen about 3200 euroa käteen.

Aloittajalla 5300.

Missä muuten jää 5000 brutosta 3200 käteen? Mulla jää tasan kolme, ei aina sitäkään (kakkosella alkaa usein) ja mulla on vähennyksiäkin. Pitääkö muuttaa Kauniaisiin?

Vierailija
149/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä? Mun palkka bruttona 3400€

Syön mitä haluan ja välillä ulkona, tänä vuonna on tehty 4 viikonloppu matkaa eurooppaan ja 3,5viikkoa lomaa jenkkeihin. Ja asun omakotitalossa jonka ite tein ja ajan haluamallani audilla - meitä kaksi taloudessa ja jaetaan tasan kaikki vaikla puoliso tienaa 2x enemmän kuin minä

Siinäpä se.  Yksinasuja maksaa joka sentin itse.  Vuokrat, lainat, vakuutukset, auton oston ja bensat, ihan kaiken.   Sinulla on vain puolet menoista maksettavana ja tarpeentullen puoliso jeesaa sitten kun tienaa enemmän, eli sinulla ei ole huolta kun on hyväpalkkainen emäntä.

Vierailija
150/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun nettopalkka on reilusti yli 3000 euroa joten säästöön pitäisi jäädä.

Ei se kovin reilusti ole. Itselläni brutto on 5500€, josta käteen tulee 3500€.

Vierailija
151/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta, että joillakin korkeasti kouluteluilla ei ole talouden hallintaa.

Terkuin 2200 brutto ja säästöön 10000 säästöön vuodessa

Asutko vielä kotona äitin ja iskän luona?  Netto n. 1600 €.  Vuokra 800 € ruoka 400 € muut laskut  400 € eli jäät miinukselle.  Ajat iskän autolla ja äiskä ostaa bensat.

Vierailija
152/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla 5300.

Missä muuten jää 5000 brutosta 3200 käteen? Mulla jää tasan kolme, ei aina sitäkään (kakkosella alkaa usein) ja mulla on vähennyksiäkin. Pitääkö muuttaa Kauniaisiin?

Hieman harhaanjohtavasti kirjoitin. Tarkoitin siis tuota 5300 euron palkkaa. Oma liksa aika tarkkaan 5000 euroa kaikkinensa ja käteen jää 2850 euroa. Aika kallis kunnallisvero, ei vähennyksiä, kirkkoon en kuulu.

Vierailija
153/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla 5300.

Hieman harhaanjohtavasti kirjoitin. Tarkoitin siis tuota 5300 euron palkkaa. Oma liksa aika tarkkaan 5000 euroa kaikkinensa ja käteen jää 2850 euroa. Aika kallis kunnallisvero, ei vähennyksiä, kirkkoon en kuulu.

Aivan. Tää on just tätä. Mä itse olin aina ajatellut että 5000 bruttopalkka on jo ihan hyvä. Mutta ei käteenjäävä summa kummoinen ole. Itse olen ns. urani huipulla, ei se tuosta tule enää nousemaan. Kyllä sillä itsensä ja lapsensa elättää mutta ei elintaso ole kovin häävi. Vrt. kahden työssakäyvän talous, jossa yhteenlasketut tulot sama 5000 -> käteen jää 500-600 enemmän kuussa (ja siinä on lapsilisän yh-korotus huomioitu). Mutta meni off topicin puolelle, jatkakaa.

Vierailija
154/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 2500-3000 € / kk nettoansiot ovat Helsingissä hyvin pienet sinkkutaloudelle (jollei ole rikkaiden vanhempien perintöasuntoa saanut ja osakkeiden osinkotuloista saisi kymmeniä tuhansia vuosittain ylimääräistä).

No tästä, että tuon kokoiset nettotulot olisivat Helsingissä "hyvin pienet" sinkkutaloudessa olen kyllä vähän eri mieltä. Jos nyrkkisääntönä pidetään sitä, että asumiseen saisi mennä korkeintaan 1/3 nettotuloista, niin 2500 €:n tuloista tuo on 730 €/kk, ja 3000 €/kk tuloista jo 1000 €/kk. Jos on valmis asumaan muualla kuin ydinkeskustassa tai jopa esim. muiden pk-seudun kaupunkien puolella, noilla summilla saa aivan hyvän vuokra-asunnon. Sen asunnon löytäminenkään ei ole vaikeaa, jos tulot ovat säännölliset. Se on kyllä totta, ettei 2500 €:n tuloista välttämättä hirveästi asuntosäästä omistusasuntoa varten, mutta 3000 €:n nettotuloista tuon kyllä pitäisi olla hyvinkin mahdollista juurikin asumisesta väliaikaisesti pihistämällä.

Mulla jää 2500e netosta 800e omaa varten säästöön, vuokra on 750e 25m2 yksiöstä etu-Töölössä. Toki vaatteisiin ja matkusteluun ei näin budjetoimalla voi käyttää tonnia kuussa mutta ihan mukavasti tässä elelee.

Vierailija
155/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla 5300.

Aivan. Tää on just tätä. Mä itse olin aina ajatellut että 5000 bruttopalkka on jo ihan hyvä. Mutta ei käteenjäävä summa kummoinen ole. Itse olen ns. urani huipulla, ei se tuosta tule enää nousemaan. Kyllä sillä itsensä ja lapsensa elättää mutta ei elintaso ole kovin häävi. Vrt. kahden työssakäyvän talous, jossa yhteenlasketut tulot sama 5000 -> käteen jää 500-600 enemmän kuussa (ja siinä on lapsilisän yh-korotus huomioitu). Mutta meni off topicin puolelle, jatkakaa.

Varmaan sitten kahden aikuisen taloudessa menotkin ovat selvästi korkeammat kuin yhden aikuisen taloudessa.

Vierailija
156/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tarhamaksut halpenevat.  Koskee halpeneminen kaikkia vai vain 'pienituloisia' perheitä.   Hyvä olisi koskea kaikkia, koska tarhamaksut ovat esim normaalista kahdesta lapsesta todella suolaiset, kun perhe kluuluu korkeimpaan maksuluokkaan.  Ja ne nettopalkat eivät ole todellakaan kovin korkeat.

Vierailija
157/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, kuluttaminen on ihan hyvä asia, sillä työllistetään ihmisiä. Kyllä monille ravintoloille on ihan kullanarvoisia nämä ihmiset, jotka syö siellä lounaan joka päivä. Ja jos nuo vaatteet ostaa oikeasti kivijalkaliikkeistä eikä netistä, putiikinpitäjät kiittää. Älytöntähän se kansantalouden kannalta on, jos kaikki vaan pihistelee eikä osta yhtään mitään palveluja tai tavaroita.

Vierailija
158/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien tms. määrästä ei ollut puhetta, mutta kyllähän noilla tuloilla pitää pärjätä, vaikka itselläkin on tuossa tuloluokassa kroonisesti persaukisia perheellisiä kavereita.

Keinothan on listattu monta kertaa: omistusasunto (kiinteäkorkoisella tai muuten korkosuojatulla lainalla) tarvittaessa huonommalla sijainnila ja punalappuista saa ostaa kaupasta, vaikka olisi miljoonia tilillä - näitäkin ihmisiä muuten tunnen. Jos ei ego anna myöden, sitten pitää vaan ylläpitää kulisseja.

Miljoonia tilillä ja ostaa punalappuisia???? Sairasta.

Vierailija
159/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla 5300.

Paljonko saat palautuksia? Huomioitko palkasta pidätetyt edut? Kirkollisvero vai ei? Ylitöitä tai isoja bonuksia?

Espoossa 5000 brutolla saa aika tarkkaan tuon 3200 käteen.

Vierailija
160/247 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla 5300.

Paljonko saat palautuksia? Huomioitko palkasta pidätetyt edut? Kirkollisvero vai ei? Ylitöitä tai isoja bonuksia?

Espoossa 5000 brutolla saa aika tarkkaan tuon 3200 käteen.

Onnea espoolaiset siis. Viime vuodelta tuli 80 euroa jäännösveroja maksettavaksi. Etuja tai mitään bonuksia ei ole. Kirkkoon kuulun.