Tili tuli, laskut maksettu ja 500e jäi kuukaudeksi rahaa :/
Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!
Kommentit (154)
Oon opiskelija, asun yksin ja tilillä on n. 6000e, pitäisi tulla vielä lisääkin. Aika luksusta opiskella kun ei tarvitse murehtia rahasta. Vuokraan menee 350e yksiöön, joten sekin kustannus aika olematon.
M31.
Meillä on ihan normitilanne, että rahat menee laskuihin ja juuri mitään ei jää yli. Sen verran menee säästöön, mitä asuntolainaa tulee lyhennettyä, yleensä 1000€/kk. Ei ehkä ihan ideaali tilanne, mutta nyt on näköjään tällainen vaihe että ostetaan vähän parempia lihoja ja juustoja ja sinne ne rahat menevät.
Opiskelija tienaa nykyään luokkaa 520e/kk. Olisin äärettömän onnellinen, jos käyttörahaa olisi kuukaudessa 500e....
Vierailija kirjoitti:
Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!
Laskuja saa pienemmiksi kun vähentää kulutusta. Sitten sitä rahaa jää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi 600e, mutta odotan vielä yhtä 200e laskua (toivon että siinä olisi päiväys niin, että voisi maksaa ensi palkasta).
Kesäloman jäljiltä kun ei tule lisiä, niin palkka sitten tuollainen. Ei sillä, kyllä 600 eurolla pärjää, ilman että pitää kituuttaa, mutta se 400 euroa vähän hirvittää, siitä on aikaa kun on pitänyt sellaisella summalla kuukausi selvitä.Kyllä minäkin pärjään, sen tiedän. Olisi mukava joskus tehdä jotain ekstraa. Nytkin neljän päivän vapaat ja kotonahan se menee kun ei ole varaa minnekään sen erityisemmin lähteä. Onneks työpaikka tarjoaa muutamia liikuntaetuja paikallisiin puljuihin :)
Mulla on laskujen eräpäivien siirto onnistunut usein ihan soittamalla firmaan, kokeile!
Niin, sulla varmasti kurjempi jos AINA tulee tuollainen tili. Mulla tuli siis nyt käteen 1500e, yleensä lisiä tulee sen verran, että tuohon tulee 400-500 euroa päälle, eli tiedän, että ensi kuussa helpottaa.
Firma josta lasku tulee on yhdistys, mutta voihan sitä eräpäivän siirtämistä kokeilla, aika iso lasku kuitenkin ja vaikea kun ei koskaan tiedä, että millainen eräpäivä siinä tulee olemaan. Usein ollut eräpäivä jo esim. viikon päästä laskun saapumisesta ja jos myöhässä maksaa niin tulee 20% korko laskulle, tietysti hätätapauksessa voi senkin seuraavassa kuussa maksaa.
Yhdistyksiin kuuluminen on vapaaehtoista.....oma valinta siis.
Toi on ihan huikea summa, jos omaan käyttöösi tulee.
Mä olen 60-vuotias pitkäaikaistyötön, sinkku, jonka aikuiset lapset käyvät joskus syömässä jääkaapista jotain ja sanon, että mitä sä oikein ajattelet? Eikö pääse raflaan ja muualle?
500 euroa jos saisin ihan vain omaan käyttööni, niin saisin sillä paljon aikaan ja ostettua ja epäilen että jäisi muutama kymppi säästöönkin matkaa varten.
Jos kaikkien kulujen jälkeen jä ihan omaan käyttöön 500 euroa kuussa, niin sehän on hyvä summa.
Mulla olisi todella huoleton olo ja vapauttava tunne, jos kaikki laskut maksettu ja ruokakulut huomioitu ja tilillä 500 euroa! Hyppisin varmaan riemusta ja nukkuisin 12 tuntia putkeen siitä helpotuksesta, että saa olla rauhassa kuukauden maksumurheista ruokahuolista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi 100e. Pitäs käydä lääkärissäkin mutta en voi koska laskun maksuaika on kaksi viikkoa. Punkki purrut jalkaan ja siinä on iso rinkula. Toivottavasti en kuole. Ruokana nuudelia, puuroa ja kauden kasviksia.
Voiks siiihen kuollakin
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkien kulujen jälkeen jä ihan omaan käyttöön 500 euroa kuussa, niin sehän on hyvä summa.
Mulla olisi todella huoleton olo ja vapauttava tunne, jos kaikki laskut maksettu ja ruokakulut huomioitu ja tilillä 500 euroa! Hyppisin varmaan riemusta ja nukkuisin 12 tuntia putkeen siitä helpotuksesta, että saa olla rauhassa kuukauden maksumurheista ruokahuolista.
Missä vaiheessa ap sanoi, että ruokakulujen jälkeen on 500 käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 60-vuotias pitkäaikaistyötön, sinkku, jonka aikuiset lapset käyvät joskus syömässä jääkaapista jotain ja sanon, että mitä sä oikein ajattelet? Eikö pääse raflaan ja muualle?
500 euroa jos saisin ihan vain omaan käyttööni, niin saisin sillä paljon aikaan ja ostettua ja epäilen että jäisi muutama kymppi säästöönkin matkaa varten.
Ap ruokkii tuolla 500 eurolla vielä 3 teiniä. On yh. Ettekö osaa ketjua lukea?
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, mitä sä vikiset? Mulla jos jäis noin paljon eläisin herroiksi! 90e jäi ja kuukauden päästä tulee lisää.
Joo, kyllä itse ainakin tiedän, että ihmiset tulee toimeen paljon vähemmälläkin, mutta kyllä.se rahanriittävyys riippuu siitäkin minkätasoiseen elämään on tottunut, totta hemmetissä se tuntuu kun yhtäkkiä saakin paljon vähemmän rahaa kuin yleensä, vaikkei nälkää olisikaan sen vuoksi näkemässä. Ja päivitelläkkin sitä saa vaikka aina löytyy joku jolla menee kurjemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tää meidän verotus on kyllä ihana asia <3 Tein vähän, siis hyvin vähän, ylitöitä. Sain niistä 80 euroa lisää palkkaa bruttona. Käteen mulla jäi 40 euroa _vähemmän_ kuin viime kuussa, jossa en tehnyt yhtään ylimääräistä. Kyllä kuulkaa työnteko kannattaa <3
Ja tätä peukutetaan into pinkeänä. Tässähän ei ole kyse verotuksesta vaan sinun ennakkoveroprosentistasi. Verotuksessa saat takaisin 2018.
Pieni vihje, sinun ja peukuttajien kannattaa laskea se ennakkoveroprosentti tarkemmin kohdilleen ja huomioida kuukausi ja vuositulorajat.
Vierailija kirjoitti:
Oon opiskelija, asun yksin ja tilillä on n. 6000e, pitäisi tulla vielä lisääkin. Aika luksusta opiskella kun ei tarvitse murehtia rahasta. Vuokraan menee 350e yksiöön, joten sekin kustannus aika olematon.
M31.
Se on hyvä ku isi ja äiti maksaa. Kermaperse.
Vierailija kirjoitti:
No riippuen siitä mitä noilla "laskuilla" jo sai niin ihan hyvä summahan tuo on. 200 ruokakauppaan, 100e vaatteisiin, 100 vaihtelevaan hömppään ja 100e säästötilille.
Sulla ei taida olla perhettä.
Itse saan n.500€/kk Kelasta, maksan siitä vuokran, laskut ja ruuat. Sillä rahalla onneksi pärjään ihan hyvin, elintaso ok ja olen kiitollinen. Toivottavasti pääsen pian töihin että minullekin jää joskus kaiken jälkeen 500!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap saa varmaan myös lapsilisää, tai jos teinit on jo yli 17v niin kai niillä nyt opintotuki tai muita tuloja on.
Jos kampaaja leikkaa hiukseni rumaksi, niin kyllä se tuntuu kurjalta vaikka tiedänkin, että joillakin on kaljuus-ongelmaa tai hiukset lähtee syöpähoidon takia tai afrikassa kuolee lapset nälkään ja aikuiset sairauksiin.
Käsi ylös jonka elämä tuntuu 100% huolettomalta, koska aina löytyy joku jolla asiat on niin pielessä kuin voi vain olla?
Positiivinen merkkikin se on, ei ole isoja murheita jos se pienempikin murhe ahdistaa.
Voihan sitä kertoa näissä ketjuissa omista pahemmista ongelmista, mutta kyllästyttää kun tullaan sanomaan että sen vuoksi ei toiset saisi valittaa tai tuntea oloaan surkeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap saa varmaan myös lapsilisää, tai jos teinit on jo yli 17v niin kai niillä nyt opintotuki tai muita tuloja on.
18-vuotiaani opintotuki on 29€/kk.
t. yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31.
Se on hyvä ku isi ja äiti maksaa. Kermaperse.
Ei ole maksanut euroakaan, ihan omalla kovalla työllä ansaittu. Ei tarvitse elättää kuin itsensä, joten reiluhkosta kesätyöpalkastakin jää kivasti sukanvarteen.
Päiväkodeissa aamurukoukset kielletty.
Mutta mekkaan päin kumarrukset tehdään ohjatusti.
itä mieltä tälläisestä kehityksestä?