Tili tuli, laskut maksettu ja 500e jäi kuukaudeksi rahaa :/
Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!
Kommentit (154)
Jösses. Olen ollut töissä yli 30 vuotta, eikä mulla ainakaan jää 'ylimääräistä' viissatasta laskujen maksun jälkeen! Ole iloinen jos sulla moinen rikkaus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanokaa sitten riittääkö se kun itsellänne on 3 opiskelevaa pikkuhiljaa itsenäistyvää urheilevaa teiniä ;)
Mutta nyt lähden apteekkiin, enpä aamulla muistanut että sinnekin menee n. 40e rahaa. Samalla viikonlopun ruokaostokset.
Ap
Tietysti oletimme sinun olevan sinkku. Ei ihminen jolla on lapsia voi olla noin köyhä.
Et ole sitten yksinhuoltajista kuullut?
Muuttakaa Afrikkaan.
Siellä 500e pitää riittää loppuelämäksi.
Eipä kyllä ikinä jää noin paljon.
T. AMK-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi 200 euroa. Ne menee Sri Lankan viisumiin, Ikeareissuun ja noin 100 eurolla saan tehdä mitä vaan, ostan varmaan vaatteita. Ei oo heleppoa ei.
Et syö kuukauteen mitään?
Ruokarahat miinustettu jo. Pidän ruokarahat samanlaisina pakollisina menoina kuin esim vuokran maksun ja laskut.
500 e on aika hyvin jos on kaikki laskut siitä jo maksettu. Ruoka tietty posilukien. Eli voit sen kyttää vapaasti.
Ei sillä tietysti juhlita, mutta piisaa loppukuun.
Itsellä jää noin samanverran asumiskulujen jälkeen, mutta sitten pitää siitä lisäksi vielä maksaa ruoka ja kaikki muut laskut ja menot kuun aikana.
Laskuja ei ollut lähelläkään 500€, joten rahaa jäi reilu 3000€.
Vierailija kirjoitti:
Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!
Sä sentään pystyt laskusi maksaa.. siitä kannattaa olla iloinen.
Itselle kun jäisi 500e käteen laskujen jälkeen eläisin kuin ruhtinas. Normaalisti jää 250e jos sitäkään kuukaudeksi.
Opiskelijana mulle jää alle satanen joka kuukausi. :/
Itselle jäin vain 1500€. Jos jäisi noin vähän, en edes töissä kävisi.
Mul jää aikalailla joka kuukausi laskujen jälkeen 1200e elämiseen ja oon kahden pienen lapsen yh.
Vierailija kirjoitti:
Tää meidän verotus on kyllä ihana asia <3 Tein vähän, siis hyvin vähän, ylitöitä. Sain niistä 80 euroa lisää palkkaa bruttona. Käteen mulla jäi 40 euroa _vähemmän_ kuin viime kuussa, jossa en tehnyt yhtään ylimääräistä. Kyllä kuulkaa työnteko kannattaa <3
Verotus kyllä loppujen lopuksi lasketaan koko vuodelta, ja silloin tuollaiset tasautuu. Puhtaasti palkkatulojen verotuksessa ei koskaan käy niin, että enemmän tekemällä jäisi tappiolle.
Sillä tavoin voi kyllä jäädä, että esim. lasten päivähoitomaksut on porrastettu tuloluokittain, eli jos tienaat kaksi euroa enemmän kuin ennen, voit joutua maksamaan monta kymppiä enemmän. Mutta sehän ei liity verotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi 200 euroa. Ne menee Sri Lankan viisumiin, Ikeareissuun ja noin 100 eurolla saan tehdä mitä vaan, ostan varmaan vaatteita. Ei oo heleppoa ei.
Et syö kuukauteen mitään?
Jos on kaapit ja pakastin täynnä ruokaa?
Minulla on joskus ollut ja päätin kokeilla. Selvisin vähän yli kuukauden ostamatta mitään elintarvikkeita. Paino kyllä putosi kaksi kiloa, mutta olipa sitä varaa pudottaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tää meidän verotus on kyllä ihana asia <3 Tein vähän, siis hyvin vähän, ylitöitä. Sain niistä 80 euroa lisää palkkaa bruttona. Käteen mulla jäi 40 euroa _vähemmän_ kuin viime kuussa, jossa en tehnyt yhtään ylimääräistä. Kyllä kuulkaa työnteko kannattaa <3
Toi on positiivista kuitenkin, jos sait jotain palkkaa tilille asti. Mun mieheltä menee seuraavat kolme palkkaa veroihin, jos edes riittää. Ehkä joulukuussa tulee jotain tilille asti, tai sitten ei. Ihania nämä osakesäästöpalkkiosysteemit kun rahaa tulee niin paljon ettei palkka riitä veroihin.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran unohtanut maksaa sähkölaskun. Ei siinä mennyt edes kahta viikkoa, kun sain kirjekuoren Lindorffilta. Ennen eräpäivää voi tietenkin maksaa, mutta ei ne laskut aina tule niin ajoissa, että silti pystyisi kaiken samana päivänä maksamaan. Ehkä enemmistön kuitenkin. Pitää ottaa kokeiluun.
Älä viitsi valehdella. Maksumuistutuksen saa lähettää vasta 14 päivää eräpäivän jälkeen ja siitä menee ainakin se toiset kaksi viikkoa, ennen kun laittavat perintään. Tästä on ihan laki olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi 100e. Pitäs käydä lääkärissäkin mutta en voi koska laskun maksuaika on kaksi viikkoa. Punkki purrut jalkaan ja siinä on iso rinkula. Toivottavasti en kuole. Ruokana nuudelia, puuroa ja kauden kasviksia.
Tulee halvemmaksi mennä lääkäriin heti, kuin jäädä odottelemaan sen rinkulan kanssa. Borrelioosi ei ole leikin asia.
Kieltämättä luottotietojen menetys ei kuulosta enää edes pahalta. Pakko kai sitä jotain olisi keksiä.
Voit sopia myös terveyskeskusmaksujen maksupäivän siirtämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Jösses. Olen ollut töissä yli 30 vuotta, eikä mulla ainakaan jää 'ylimääräistä' viissatasta laskujen maksun jälkeen! Ole iloinen jos sulla moinen rikkaus on.
No paljon sulla sitten jää? Kai sa jotain syötkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran unohtanut maksaa sähkölaskun. Ei siinä mennyt edes kahta viikkoa, kun sain kirjekuoren Lindorffilta. Ennen eräpäivää voi tietenkin maksaa, mutta ei ne laskut aina tule niin ajoissa, että silti pystyisi kaiken samana päivänä maksamaan. Ehkä enemmistön kuitenkin. Pitää ottaa kokeiluun.
Älä viitsi valehdella. Maksumuistutuksen saa lähettää vasta 14 päivää eräpäivän jälkeen ja siitä menee ainakin se toiset kaksi viikkoa, ennen kun laittavat perintään. Tästä on ihan laki olemassa.
Ei minulla ole tarvetta valehdella täällä. Sähköyhtiöni on ulkoistanut karhukirjeiden lähettämisen Lindorffille. Minusta se alkuperäinen lasku ei ollut edes sitä kahta viikkoa myöhässä, mutta sen saatan muistaa väärin. Ei kuitenkaan ainakaan yhtään enempää.
Tietysti oletimme sinun olevan sinkku. Ei ihminen jolla on lapsia voi olla noin köyhä.