Tili tuli, laskut maksettu ja 500e jäi kuukaudeksi rahaa :/
Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!
Kommentit (154)
Tili tuli, laskut maksettu, jäi 1900e. Voisin osta a uudet kesävanteet autoon, ens kevättä silmällä pitäen
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi 100e. Pitäs käydä lääkärissäkin mutta en voi koska laskun maksuaika on kaksi viikkoa. Punkki purrut jalkaan ja siinä on iso rinkula. Toivottavasti en kuole. Ruokana nuudelia, puuroa ja kauden kasviksia.
Lääkäriin pitää mennä varsinkin tuollaisessa tilanteessa! Ei terveysaseman hinnat kovin korkeat ole ja laskua saa aina kyllä siirrettyä kun vaan rehellisesti kertoo tilanteen.
Minulla on tilillä yli 1500€ ja olen tukien varassa elävä ihminen. Olen siis maksanut tämän kuun vuokran, rästin jääneiden vuokrien osasumman, ja ruokaa on kaapit täynnä. Tuo on siis käyttöraha, mikä minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!
Jos yksin asut niin toi summa on aika iso ja hyvin tuolla pärjää sekä hieman juhliikin! Tee budjetti ja laske valmiiksi miten paljon rahaa menee mihinkin ja mistä voisit tinkiä. Helpottaa kummasti kun on kaikki paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon opiskelija, asun yksin ja tilillä on n. 6000e, pitäisi tulla vielä lisääkin. Aika luksusta opiskella kun ei tarvitse murehtia rahasta. Vuokraan menee 350e yksiöön, joten sekin kustannus aika olematon.
M31.
Se on hyvä ku isi ja äiti maksaa. Kermaperse.
Typerää nimittelyä, vai tarkoitatko sanoa, että jos sinulla olisi rahaa ja lapsia, niin et mitään ekstraa heille ikinä antaisi?
Jos antaisit, niin sittenhän muutkin saisivat nimitellä lastasi tuollaisella termillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tilillä yli 1500€ ja olen tukien varassa elävä ihminen. Olen siis maksanut tämän kuun vuokran, rästin jääneiden vuokrien osasumman, ja ruokaa on kaapit täynnä. Tuo on siis käyttöraha, mikä minulla on.
Miten voi olla mahdollista että sulle jää noin paljon rahaa? Et taida asua etelä suomessa? Perheellinen? Yksin asuvan ei vain ole mahdollista saada noin paljon tukia, ilman että on jotain erityistukia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää meidän verotus on kyllä ihana asia <3 Tein vähän, siis hyvin vähän, ylitöitä. Sain niistä 80 euroa lisää palkkaa bruttona. Käteen mulla jäi 40 euroa _vähemmän_ kuin viime kuussa, jossa en tehnyt yhtään ylimääräistä. Kyllä kuulkaa työnteko kannattaa <3
Ja tätä peukutetaan into pinkeänä. Tässähän ei ole kyse verotuksesta vaan sinun ennakkoveroprosentistasi. Verotuksessa saat takaisin 2018.
Pieni vihje, sinun ja peukuttajien kannattaa laskea se ennakkoveroprosentti tarkemmin kohdilleen ja huomioida kuukausi ja vuositulorajat.
Joo, mä tiedän että lopullinen verotus tasaa tilanteen, mutta ei se mua tässä kuussa lämmitä. Ja tää kumulatiivinen laskutapa on sellainen, jota mä en suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan, että voisin lasketuttaa sitä prosenttia joka välissä uudestaan.
Mutta kerro sinä minulle! Mulla on ansioraja koko vuodelle 62 500. Elokuun brutto oli n. 3570 ja käteen jäi n. 2460. Syyskuun brutto n. 3650 ja käteen jäi n. 2420. Elo- ja syyskuussa mulle tulee vain ns. peruspalkka plus sit tosiaan tuo vähäinen ylityö syyskuussa. Lokakuusta lähtien mun palkassa on kaikki mahdolliset lisät (elo ja syys maksetaan takautuvasti silloin), jolloin se on n. 5000. Miten mä voisin nyt sitten paremmin ennakoida verojani?
Vierailija kirjoitti:
Prkle kun olisin nuorempi niin pykäisin lasta lapsen perään ja elelisin herroiksi.
Lapset olisi tietysti ilmaiseksi päivät päiväkodissa ja viikonloput etä isällä tai tukiperheissä koska olisin niin "väsynyt ja masentunut "ja perhetyöntekijä kävisi kunnan laskuun siivoamassa ja minä vain makasin sohvalla ja laskisin rahojani silloin kun en olisi shoppailemassa ja kahvittelemassa ystävien kanssa.
Ap tarkensi, että ruoka on jo huomioitu, että hän laskee ne peruslaskuiksi kuuluvaksi.
Näin ymmärsin, että 500 eurosta ei makseta ruokakuluja enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prkle kun olisin nuorempi niin pykäisin lasta lapsen perään ja elelisin herroiksi.
Lapset olisi tietysti ilmaiseksi päivät päiväkodissa ja viikonloput etä isällä tai tukiperheissä koska olisin niin "väsynyt ja masentunut "ja perhetyöntekijä kävisi kunnan laskuun siivoamassa ja minä vain makasin sohvalla ja laskisin rahojani silloin kun en olisi shoppailemassa ja kahvittelemassa ystävien kanssa.
Oikeasti viitsit kadehtia mielenterveysongelmaista yksinhuoltajaa? Ei taida kovin hyvin mennä sullakaan.
Mulle tuli just analyytikon hommista 4000e käteen ja varasin matkan E-Amerikkaan. Se on ammatinvalintakysymys, mitä te olette niissä 2000 brutto töissä? Itse en sillä liikahtaiskaan. Ja mikä olen nyt vielä se joka maksan teille ne teidän kaikenmaailman tuet jotka pitäisi poistaa. Jos ansaiset vähän niin ansaitsen, jokainen saa mitä kuuluu, se on oma valinta.
AnaaliLyytikko kirjoitti:
Mulle tuli just analyytikon hommista 4000e käteen ja varasin matkan E-Amerikkaan. Se on ammatinvalintakysymys, mitä te olette niissä 2000 brutto töissä? Itse en sillä liikahtaiskaan. Ja mikä olen nyt vielä se joka maksan teille ne teidän kaikenmaailman tuet jotka pitäisi poistaa. Jos ansaiset vähän niin ansaitsen, jokainen saa mitä kuuluu, se on oma valinta.
Vaikea uskoa että koulutettu ihminen kirjoittaisi noin kökköä suomenkieltä... no, täällähän voi jokainen esiintyä kenä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee laskuja pitkin kuukautta. Miten te olette saaneet järjestettyä noin, että voitte maksaa kaiken tilipäivänä?
Se onnistuu ku vaan kerää saapuneet laskut kasaan ja maksaa ne vasta tilipäivänä. Vaikka maksaakin muutaman päivän eräpäivän jälkeen, niin ainakaan itse en ole saanut maksumuistutuksia tms., tosin jotkut ovat lisänneet seuraavaan laskuun viivästyskorkoa viivästyksestä, mutta summat ovat olleet alle euron summia. Tai sitten vaan soittaa ks. laskuttajalle ja pyytää eräpäivän siirron tilipäivälle.
M45
Mä taas olen ihan innoissani, kun sain työn, jossa palkka on sen 2000 e/kk. Nyt saan 300-400 enempi käteen kuussa ja pystyy vähän säästämäänkin. Aiemmin toi laskujen jälkeen 400 ruokaan yms on ollut ihan arkea.
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkensi, että ruoka on jo huomioitu, että hän laskee ne peruslaskuiksi kuuluvaksi.
Näin ymmärsin, että 500 eurosta ei makseta ruokakuluja enää.
Missä muka niin sanoin?
Siitä 500 pitää kyllä ruoat ja bensat jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ymmärsin, että 500 eurosta ei makseta ruokakuluja enää.Missä muka niin sanoin?
Siitä 500 pitää kyllä ruoat ja bensat jne.
Ap
Joku taisi sekoittaa sinut siihen Ikea/Sri Lanka -tyyppiin, joka pisti koko ylijäämäsumman sileäksi.
Vierailija kirjoitti:
Usein ollut eräpäivä jo esim. viikon päästä laskun saapumisesta ja jos myöhässä maksaa niin tulee 20% korko laskulle, tietysti hätätapauksessa voi senkin seuraavassa kuussa maksaa.
Äläs valehtele.
Suomen pankki tiedottaa, että korkolain mukainen viitekorko on 0,0 % ajalle 01.01.2017 - 30.06.2017.
Viivästyskorko samalle ajanjaksolle on siten 7,0 % vuodessa ( viitekorko lisättynä korkolain mukaisella 7 %:n lisäkorolla.)
Kulutusluotoissa, kuluttajakaupassa ja oman asunnon ostamisessa tai vuokrauksessa itselle tai perheenjäsenelle ei voi sopia suuremmasta viivästyskorosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee laskuja pitkin kuukautta. Miten te olette saaneet järjestettyä noin, että voitte maksaa kaiken tilipäivänä?
Se onnistuu ku vaan kerää saapuneet laskut kasaan ja maksaa ne vasta tilipäivänä. Vaikka maksaakin muutaman päivän eräpäivän jälkeen, niin ainakaan itse en ole saanut maksumuistutuksia tms., tosin jotkut ovat lisänneet seuraavaan laskuun viivästyskorkoa viivästyksestä, mutta summat ovat olleet alle euron summia. Tai sitten vaan soittaa ks. laskuttajalle ja pyytää eräpäivän siirron tilipäivälle.
M45
Ihan helposti onnistuu. Mulle tulee palkkaa tässä kuussa 15.9. ja 29.9. Tänään maksoin laskut, joiden eräpäivä on ennen 29.9.
29.9. maksan laskut joiden eräpäivä on ennen 14.10. olevaa tilipäivää. Tosin tää systeemi on ehkä hankalampi jos tili tulee kerran kuussa.
Koskaan en ole maksanut laskuja myöhässä.
Itse sain 1300 euroa palkkaa.Firmalla maksuvaikeuksia ja palkat tulee miten sattuu ja myöhässä. On alipalkka alaan nähden. Vai tekisikö joku lähihoitajan työtä tällä palkalla? Melkein täydet tunnit. Ei ole muutakaan työtä joten olen nyt vielä täällä. Sitten, kun vuokra on maksettu niin ei paljon rahaa jää.
No onhan sitä nyt tuossakin, laskujen jälkeen!
Ihan perus keskituloisen massit.