Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tili tuli, laskut maksettu ja 500e jäi kuukaudeksi rahaa :/

Vierailija
15.09.2017 |

Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO! Sait kuitenkin laskut maksettua! Ja jäi vielä ylikin rahaa - esim. ruokaan. Itke vasta sitten, kun maksettuasi laskut ei jää ollenkaan rahaa, eikä palkka edes riitä laskujen maksuun.

Viidellä sadalla eurolla sinnittelee kyllä. Tarkkuutta kulutukseen. Ostolakko, vain ruokaa.

Elämä on Suomessa järkyttävän kallista. Juuri tuli uutinen, että tuloerot kasvavat. Silti, sinulla on työ, josta saat säännöllistä palkkaa. Mikäli itket joka kuukausi sitä, miten "vähän" sinulle jää kuukaudessa käteen maksettuasi laskut, niin ala sen sijaan kiinnittää tarkempaa huomiota elämäsi kustannuksiin!

Vierailija
42/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö teidän nuorien kanssa! Mä maksoin laskut maanantaina, tilille jäi 150€. Meitä on 4-7 henkilöä + 2 koiraa ja hamsteri. Lapset teinejä. Seuraava raha on lapsilisä 26 päivä, silloin tulee 200€ jolla elämme 1.10. asti kun tulee miehen palkka. Siitä maksamme laskut, tankkaamme auton ja ostamme pakkasen täyteen. Yleensä siinä vaiheessa on n. 100€ miehen tilillä, sillä elämme puoliväliin kuukautta jolloin minun pieni, säälittävä palkkani tulee. Onhan tämä hiukan kitkutusta mutta kyllä näin pärjää! Itse valitsimme ostaa asunnon ja auton, niihin ne kaikki rahat nyt sitten menee. Nyt on hyvä aika vuodesta kun on tarjolla itse kasvatettua perunaa ja salaattia.

Jos yhdelle ihmiselle jää 400€ niin oikeasti häpeä, ei sulla ole mitään hätää!

Se oli 500 ja en elele tässä yksin mutta kiitos häpeän hirveesti 😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!

Niin? Kerjäätkö sääliä vai rahaa vai miksi kerroit tämän?

Vierailija
44/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee laskuja pitkin kuukautta. Miten te olette saaneet järjestettyä noin, että voitte maksaa kaiken tilipäivänä?

Ei laskua tarvitse maksaa eräpäivänä. Sen voi maksaa aiemmin tai jopa 2vkoa myöhemmin kuin eräpäivä. Itse maksan kaikki kuukauden aikana tulleet laskut 1. päivä samalla kuin vuokran. Samalla kirjaan kaikki menot ylös ja teen loppukuun budjetin, paljonko jää per viikko ruokaan yms, jääkö huvitteluun esim. 50€ jolloin voin käydä vaikka leffassa tai kirpparilla.

Nämä perusteet opetti äitini minulle lapsena, on kirjanpitäjä.

Vierailija
45/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen laskut? Jos olet vaikka Visalla ostellut jos jotakin ja nyt maksat, niin ihan rahankäyttöähän se on ollut. Tässä kuussa teet saman taas, niin kyllähän sinulla kuukaudessa on aina enemmän käytetävissä kuin se 500 euroa.

Vierailija
46/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas nyt joitain nyppii.

Vierailija
47/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjäisin ihan loistavasti tuolla summalla. Saisin jopa sästöönkin. Opiskelijana käteen jää nykyisin miinusmerkki laskujen jälkeen, koska miehen satunnaiset tulot vievät asumistuen. Olen oppinut tulemaan todella vähällä toimeen ja vaatteita en osta ennen kuin edelliset on reikäiset ja rikki. Hyvä että sinulla on töitä, mieheni masentui ja meni ihan epätoivon partaalle, kun oli muutamia vuosia työttömänä. Työ antaa ihmiselle sisältöä ja nostattaa itsetuntoa, työttömyys on yksi syöpä.

Vierailija
48/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee laskuja pitkin kuukautta. Miten te olette saaneet järjestettyä noin, että voitte maksaa kaiken tilipäivänä?

Ei laskua tarvitse maksaa eräpäivänä. Sen voi maksaa aiemmin tai jopa 2vkoa myöhemmin kuin eräpäivä. Itse maksan kaikki kuukauden aikana tulleet laskut 1. päivä samalla kuin vuokran. Samalla kirjaan kaikki menot ylös ja teen loppukuun budjetin, paljonko jää per viikko ruokaan yms, jääkö huvitteluun esim. 50€ jolloin voin käydä vaikka leffassa tai kirpparilla.

Olin kerran unohtanut maksaa sähkölaskun. Ei siinä mennyt edes kahta viikkoa, kun sain kirjekuoren Lindorffilta. Ennen eräpäivää voi tietenkin maksaa, mutta ei ne laskut aina tule niin ajoissa, että silti pystyisi kaiken samana päivänä maksamaan. Ehkä enemmistön kuitenkin. Pitää ottaa kokeiluun.

Vierailija
49/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€ ihan hyvä netto laskujen maksamisen jälkeen. Etenkin jos ap:lla se on tilapäistä.

Vierailija
50/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei opettanut tasaamaan menoja? Joka kuukausi maksetaan toiselle tilille sama summa. Tällä tilillä on aina rahaa maksaa laskut eräpäivänä. Vain huono rahankäyttäjä joutuu maksamaan laskut tilipäivänä

Vierailija
51/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanokaa sitten riittääkö se kun itsellänne on 3 opiskelevaa pikkuhiljaa itsenäistyvää urheilevaa teiniä ;)

Mutta nyt lähden apteekkiin, enpä aamulla muistanut että sinnekin menee n. 40e rahaa. Samalla viikonlopun ruokaostokset.

Ap

Vierailija
52/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi 400 euroa laskujen jälkeen, ja olen työtön. Minullahan menee silti hyvin.

Vierailija
53/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on aina niin hassua. Tili X euroa ja laskujen jälkeen käteen muutama satanen.

Yhtään ei tiiä mistä sinun laskut koostuu? Vaikka uusi auton lyhennys 500e, asuntolainan lyhennys 1500e, kesän visalasku 1000e. Noi kulut on omia valintoja ja turha itkeä kun on mitotoittanut itsensä tuloihin nähden liian tiukille.

Mulla toi 500 ihan normi setti yhna. 150 bensaan työmatkaan ja loput 350 ihan kaikkeen ja lainan lyhennys on 500, yhtiövastike 450, ei autolainaa, joten 1800 köteenjäävästä osasta 350 maksettu sähköt netit kotivakuutukset.

Ei juhlittu ei. Mutta laskut on maksettu, lapsella nuorison kestävät vaatteet ja ruokaa on.

Vierailija
54/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pärjäisin ihan loistavasti tuolla summalla. Saisin jopa sästöönkin. Opiskelijana käteen jää nykyisin miinusmerkki laskujen jälkeen, koska miehen satunnaiset tulot vievät asumistuen. Olen oppinut tulemaan todella vähällä toimeen ja vaatteita en osta ennen kuin edelliset on reikäiset ja rikki. Hyvä että sinulla on töitä, mieheni masentui ja meni ihan epätoivon partaalle, kun oli muutamia vuosia työttömänä. Työ antaa ihmiselle sisältöä ja nostattaa itsetuntoa, työttömyys on yksi syöpä.

Näin juuri. Työssäkäyvä ei tätä tajua, mutta hänelle olisi kuitenkin maailman loppu, jos joutuisi kuukauden ajaksi lomautetuksi. Tai edes viikoksi! Sitten itku kun ei rahaa ja masentaa. Ja samoin itku jos "pääsee" työttömäksi.

Samalla kadehditaan työttömiä. Ei voi kun ihmetellä tuota itsekeskeisyyttä. Aivan kuin työssäkäynti olisi jotai hyväntekeväisyyttä. Itse en ole koskaan valittanut siitä että olen töissä ja saan siitä rahaa. Tunnen monia, jotka tekevät samantasoista hommaa harjoitus/tukipalkalla. Saman verran töitä, samoja töitä oikeasti alipalkalla. He ovat työttömiä, jotka yrittää saada töitä. Otetaan kai, kun halvalla saa ja tarvii just nyt johonki hommaan, mutta ei ole aikomustakaa palkata sen jakson jälkeen.

Vierailija
55/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500e/kk on 125e/viikko ja reilu 17e/pv.

Jos kaikki muu on maksettu ja tarvii ostaa vain ruokaa ja mahdollisesti hieman bensaa, niin minusta tuolla pärjää ihan kivasti. Tietty voi jäädä kaikenlainen ylimääräinen pois; leffassakäynnit, vaateostokset tmv.

Mulla tulee käteen n.2000e. Laitan siitä toiselle tilille miehen kanssa 1100e, kuten miehenikin. Tälle tilille menee siis 2200e/kk. Sieltä menee perheen yhteiset laskut (vakuutukset, hoitopaikat, autohuollot) ja lainat/vastikkeet. Normaalisti kuukauden menot on 1300-1500e, joten kuukausittain jää pahan päivän varalle, reissaamiseen, lasten vaatemenoihin ja muuten vain yllättäviin menoihin n.700-900e/kk.

Laskujen jne. jälkeen (ne omat laskut; työpaikan autopaikka, puhelin, mahdollinen luottokorttilasku jne) minulla jää käteen n.700e/kk ja ihan hyvin on riittänyt.

Vierailija
56/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt taas ymmärrä tätä AP:n vinkumista. Ensin valitetaan kun eri ole rahaa, mutta sitten käykin ilmi, että rahat on tuhlattu. 

Vierailija
57/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää eläkkeestä 300 euroa käyttörahaa pakollisten laskujen jälkeen.Teen tarkan pudjetin joka kuukausi.Ruokakauppaan 180e, maalausharrastus 50e,70e muuhun tarpeelliseen,esim.kirpparille,jos tarviin vaatetta.Onneksi en tarvitse mitään lääkkeitä,sillä silloin olisin pulassa.

Vierailija
58/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys kirjoitti:

Minulle jää 50e joten sulla menee aika hyvin.

Niin. Jotkut valittavat pienistä. Minulle jäi äsken 40€. Sillä pitäisi elättää kaksi lastakin. Onneksi lapsilisät tulee tilille loppukuusta.

Vierailija
59/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei opettanut tasaamaan menoja? Joka kuukausi maksetaan toiselle tilille sama summa. Tällä tilillä on aina rahaa maksaa laskut eräpäivänä. Vain huono rahankäyttäjä joutuu maksamaan laskut tilipäivänä

Tällainen olisi toki järkevää jos en olisi yksin. Nyt laskuni on lähinnä puhelinlasku, vuokra, vesi ja sähkö, vakuutus pari kertaa vuodessa. Jos olisi puolisoa, lasta, autoa, eläimiä, lainaa, visaa, reissua niin toki voisi olla järkevä vaihtoehto, sellaisen talouden tulot ja menot painii hiukan eri sarjassa kuin minä.

Unohdin kertoa myös sen että mikäli eräpäivä ei miellytä, on laskussa numero johon voit soittaa ja pyytää uuden eräpäivän, mikäli et uskalla jättää laskuja yhä roikkumaan. Tällainen on todella yleistä eikä mitenkään noloa. Olen monesti siirtänyt laskun eräpäivää jos samalle kuulle on sattunut jostain syystä monia suurempia menoja.

Vierailija
60/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte te kyl köyhii!

Mä kuule epäilen, että suurimmalla osalla suomalaisista elämä on tuollaista/tällaista, arkea.

Pää pysyy pinnalla kovalla säästämisellä, 50€/kk, joka menee sekin parin kuukauden päästä johonkin äkkinäiseen menoon.

Ihan kansan lihavuus ongelmaankin olis ratkaisu että asumisen jälkeen jäis rahaa johonkin muuhunkin kuin suklaapatukkaan, silloin kun oikein vituttaa elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi