Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tili tuli, laskut maksettu ja 500e jäi kuukaudeksi rahaa :/

Vierailija
15.09.2017 |

Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, mitä sä vikiset? Mulla jos jäis noin paljon eläisin herroiksi! 90e jäi ja kuukauden päästä tulee lisää.

Vierailija
22/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että teillä on lisiä palkoissa.

Normisumma mitä käteen tulee on n.1600-1700€/kk, ei lisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, mitä sä vikiset? Mulla jos jäis noin paljon eläisin herroiksi! 90e jäi ja kuukauden päästä tulee lisää.

No on toi mulle pieni raha. Opiskelevia lapsia, autoa pakko käyttää töissä joten bensaankin menee tuosta osa jne.

Milloin sitten saa vikistä?

Tiesitkö että jossain perheet elelee kadulla, älä sinäkään vikise siellä.

Ap

Vierailija
24/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 850 e tilille. Kahden viikon päästä saman verran ja kerran kuussa saan verotonta kilometri ja ruokarahaa 900 e. Ei lainoja, enää. Jonkun talouden laskun maksan, ruokaa ostan ja autoa tankkailen.

Huoleton olotila. Mutta toisinkin on joskus ollut.

Vierailija
25/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi 200 euroa. Ne menee Sri Lankan viisumiin, Ikeareissuun ja noin 100 eurolla saan tehdä mitä vaan, ostan varmaan vaatteita. Ei oo heleppoa ei.

Et syö kuukauteen mitään?

Vierailija
26/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te kyl köyhii!

Vierailija
27/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi 100e. Pitäs käydä lääkärissäkin mutta en voi koska laskun maksuaika on kaksi viikkoa. Punkki purrut jalkaan ja siinä on iso rinkula. Toivottavasti en kuole. Ruokana nuudelia, puuroa ja kauden kasviksia.

Tulee halvemmaksi mennä lääkäriin heti, kuin jäädä odottelemaan sen rinkulan kanssa. Borrelioosi ei ole leikin asia.

Kieltämättä luottotietojen menetys ei kuulosta enää edes pahalta. Pakko kai sitä jotain olisi keksiä.

Lääkärin laskuun voi neuvotella lisää maksuaikaa tai maksaa osissa. Ei siitä heti luottotiedot mene.

Vierailija
28/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niska limassa saa töitä painaa ja tässä tulos. Eipä paljoa juhlita!

Niin ?

Monilla, hyvin monilla, ei jää mitään jäljelle palkasta pakollisten laskujen maksamisen jälkeen.

Älä valita.

Vierailija
29/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää meidän verotus on kyllä ihana asia <3 Tein vähän, siis hyvin vähän, ylitöitä. Sain niistä 80 euroa lisää palkkaa bruttona. Käteen mulla jäi 40 euroa _vähemmän_ kuin viime kuussa, jossa en tehnyt yhtään ylimääräistä. Kyllä kuulkaa työnteko kannattaa <3

Vierailija
30/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllästyin ajoin kaikki kulut alas. Myin kolmion ja muutin halpaan kaksioon vuokralle. Myin auton ja laitoin rahat taksirahastoon varalle. Teini pikkuisen kapinoi, mutta ihan hyvin sopeutui. Jouduin pitkään miettimään asuntoa, mutta taloudellisesti helpotti kun lainaa oli paljon. Auton peräänkin olen itkenyt. Aikaa ja vaivaa kuluu, mutta onneksi kaupungissa pääsee julkisilla. Luopumani asiat ovat luksusta joita kaipaan. Toisaalta sain tilalle stressittömämmän rahatilanteen. Noita ennen luovuin lehdistä ja muista pikkumenoista. Lapsen harrastus on vielä valinnainen menoerä. Se tuottaa hyvinvointia enemmän kuin vie rahaa.

Vierailija
31/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on taas niitä valintoja. Jos menot ovat liian suuret tuloihin nähden, niin sitten pitää tehdä asialle jotain. 

Paljonko AP:n nettotulot ovat? Helpottaisi hieman tätä tilanteen hahmottamista.

Vierailija
32/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko koittanu siirtää lemmikin ruokia johonki edullisempaan? 50/100e kuussa kuulostaa TOSI paljolta. Vai onko jotain erityistarvetta, esim keliakia?

Silläkin säästää ison pennin jos sillointällöin pystyy esimerkiksi osan ruuasta korvaamaan edullisella vaihtoehdolla.

Meillä näyttelypoika veti ihan prismaruokaa ja silti kanto pokaaleja ympäri maailmaa kotia (;

Vierailija
33/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllästyin ajoin kaikki kulut alas. Myin kolmion ja muutin halpaan kaksioon vuokralle. Myin auton ja laitoin rahat taksirahastoon varalle. Teini pikkuisen kapinoi, mutta ihan hyvin sopeutui. Jouduin pitkään miettimään asuntoa, mutta taloudellisesti helpotti kun lainaa oli paljon. Auton peräänkin olen itkenyt. Aikaa ja vaivaa kuluu, mutta onneksi kaupungissa pääsee julkisilla. Luopumani asiat ovat luksusta joita kaipaan. Toisaalta sain tilalle stressittömämmän rahatilanteen. Noita ennen luovuin lehdistä ja muista pikkumenoista. Lapsen harrastus on vielä valinnainen menoerä. Se tuottaa hyvinvointia enemmän kuin vie rahaa.

Mä pohdin tekeväni samoin, olen myös ison asuntolainan kanssa tuskaileva yh, tosin en voi muuttaa kaksioon koska lapsia on kaksi. Eli kolmio pitäisi olla, mutta joka tapauksessa halvempien kuukauskulujen asunto on mielessä. Mulla on auto aika pitkälti teinin harrastuskuskausta ja muuten stressitöntä liikkumista varten.

Miten uskalsit tehdä tuon asuntopäätöksen ja miten se käytännössä meni? Löysitkö uuden kodin mieleisestä paikasta? Miten jaksoit myyntirumbaa ja muuta?

Vierailija
34/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut maksettu, minulle ja miehelle jäi yhteensä 1000e. Meitä on 2+5, mutta onneksi tili tulee kahden viikon välein.

Vierailija
35/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee laskuja pitkin kuukautta. Miten te olette saaneet järjestettyä noin, että voitte maksaa kaiken tilipäivänä?

Vierailija
36/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko AP kertoa nettopalkan ja sitten pakolliset kuukausittaiset menot. Voidaan sitten yhdessä miettiä mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
37/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko AP kertoa nettopalkan ja sitten pakolliset kuukausittaiset menot. Voidaan sitten yhdessä miettiä mitä pitäisi tehdä.

En voisi.

Halusin vaan huokaista täällä tilannettani enkä halua enkä kaipaa mitään talousasiantuntijoitten neuvoja. Tiedän kyllä tuhlaavani joskus liikaa ja tilaavani välillä liikaa kirjoja koska kirjat = ❤️ ja tiedän että lopettamalla kaiken ylimääräisen säästäisin rahaa ja elelisimme leveämmin ja säästöpossuun jäisi enemmän rahaa .. mutta nyt on nyt ja ensi kuussa luultavasti on enemmän rahaa.

Kiitos vaan kaikille vastaajille mutta kuten alkuperäisessä viestissä jo sanonkin, tällä ei juhlita. Eletään kyllä.

Ap

Vierailija
38/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö teidän nuorien kanssa! Mä maksoin laskut maanantaina, tilille jäi 150€. Meitä on 4-7 henkilöä + 2 koiraa ja hamsteri. Lapset teinejä. Seuraava raha on lapsilisä 26 päivä, silloin tulee 200€ jolla elämme 1.10. asti kun tulee miehen palkka. Siitä maksamme laskut, tankkaamme auton ja ostamme pakkasen täyteen. Yleensä siinä vaiheessa on n. 100€ miehen tilillä, sillä elämme puoliväliin kuukautta jolloin minun pieni, säälittävä palkkani tulee. Onhan tämä hiukan kitkutusta mutta kyllä näin pärjää! Itse valitsimme ostaa asunnon ja auton, niihin ne kaikki rahat nyt sitten menee. Nyt on hyvä aika vuodesta kun on tarjolla itse kasvatettua perunaa ja salaattia.

Jos yhdelle ihmiselle jää 400€ niin oikeasti häpeä, ei sulla ole mitään hätää!

Vierailija
39/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla on lapsia, niin parin viikon päästä tulee lapsilisät. Eli tuo 500 kuukaudeksi ei ole koko totuus.

Vierailija
40/154 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi.

Halusin vaan huokaista täällä tilannettani enkä halua enkä kaipaa mitään talousasiantuntijoitten neuvoja. Tiedän kyllä tuhlaavani joskus liikaa ja tilaavani välillä liikaa kirjoja koska kirjat = ❤️ ja tiedän että lopettamalla kaiken ylimääräisen säästäisin rahaa ja elelisimme leveämmin ja säästöpossuun jäisi enemmän rahaa .. mutta nyt on nyt ja ensi kuussa luultavasti on enemmän rahaa.

Kiitos vaan kaikille vastaajille mutta kuten alkuperäisessä viestissä jo sanonkin, tällä ei juhlita. Eletään kyllä.

Ap

Minäkin huokaisen. Voi miten ❤ ostella kaikkea. Ja asua mukavasti. Ajaa edustavalla autolla ym. Tili tuli ja jäi vain 20€. Ei voi mitään, kun vaan ❤ tuhlailla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän