Avioiduin miehen kanssa, joka on luottotiedoton, työtön, köyhä, velkaantunut, mt-ongelmainen...
... ja kaiken huipuksi vielä kiltti. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kolmanteen. Mä olen työtön omasta tahdostani koska olen sellaisessa tilanteessa että en saisi työnteosta enemmän kun työttömänä olemisesta. Olenko siis mt-ongelmainen kenties? Luottotiedotkin on mennett joskus 15 vuotta sitten nuoruuden höperöissä. Ehkä aika epäsosiaalinen olen myös koska idioottien kanssa seurustelu ei kiinnosta. (ja niitä riittää täällä missä minä asun) Jos huomaan tervejärkisen kivan ihmisen en jää sanattomaksi ja mielellään kommunikoin ja seurustelen.
Ei sinua kukaan voi pelkästään tuon perusteella määritellä mt-ongelmaiseksi - itse tiedät oman vointisi. Enkä minäkään, eikä mieheni, eivätkä juuri muutkaan tuntemani ihmiset seurustele vapaaehtoisesti idiootteina pitämiensä ihmisten kanssa, joten keep up the good work. -ap
Olet tosi smart ass ap. Varmaan tosi fiksu ja lämmin ihminen in real life.
Noh, pääasia ettei se ole insinööri tai poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että et kuitenkaan suhtaudu kovin lämpimästi mieheesi. Jotenkin tuo tapasi kommentoida on outo. Esim. otsikkosi jo pelkästään oli oudon leimaava, köyhä, velkaantunut ja luottotiedoton on aika saman asian sanomista useampaan kertaan.
Oletko varma että et itse kärsi jonkin sortin persoonallisuushäiriöstä? Et kuulosta kovin terveeltä itsekään.
Huh, miehesi on siis ollut ihan osastollakin ja diagnoosiin. Hyvä, minä kun luulin että nykyään leimataan kaikki työttömät, köyhät ja luottotiedottomatkin jonkin sortin mt-ongelmaisiksi. Nykyään kun ihmiset on valmiit leimaamaan muita ties miksi tuntematta edes henkilöä tai hänen tilannettaan sen kummemmin.
Otsikko oli tietoinen provokaatio. Juuri siinä mainitsemieni ominaisuuksien luullaan usein olevan ehdoton este pariutumiselle, minkä lisäksi niiden perusteella ihmisestä luullaan muutenkin vaikka mitä. Tämän aloituksen tarkoituksena oli nimenomaan yrittää vähän ravistella ennakkoluuloja ja hillitä sitä leimaamista, josta sinäkin tässä valitat. Muistuttaa, että noiden ominaisuuksien takaa löytyy valtavasti erilaisia tarinoita ja ihmisiä, myös todella hyviä tyyppejä. Muistuttaa, että myös tällainen mies voi löytää kumppanin, ja vieläpä melko helpostikin, jos on huolehtinut tietyistä asioista. Eihän minua toki välttämättä uskota, mutta olenpahan yrittänyt ainakin. Ja jos en olisi maininnut noita ominaisuuksia otsikossa, koko aloituksessa ei olisi ollut mitään pointtia. (Ja luettelemani jutut eivät sikäli ole keskenään samoja asioita, että luottotiedoton ei aina ole köyhä, eikä köyhä luottotiedoton, eikä kaikilla köyhillä ole velkaa, jne.) Mitä tulee kaikkiin vastauksiini tässä ketjussa, niin enpä kyllä keksi, miten voisin miehestäni enää kovin paljon lämpimämmin puhua. Ehkä olen jäävi vastaamaan siihen, onko minulla jokin persoonallisuushäiriö, joten en tiedä, mutta mihin ihmeen persoonallisushäiriöön tällainen sitten viittaisi? Ettet nyt vain leimaisi itse minua? -ap
Höpönlöpö työttömyys omasta asenteesta kiinni, kun hakijoita yhtä paikkaa kohden on yli 300.