Avioiduin miehen kanssa, joka on luottotiedoton, työtön, köyhä, velkaantunut, mt-ongelmainen...
... ja kaiken huipuksi vielä kiltti. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä kilttimiehet jaksavat ulista ettei naisille kelpaa työtön, köyhä tai mt-ongelmainen mies, kun pitäis olla rikas jännämies. Eivät vaan tajua että oikeasti kiltti ja hyväluonteinen mies on kuumaa kamaa, olkoonkin rahaton ja masentunut.
Mun mies on paljon vanhempi kuin minä eikä mikään hyvätuloinen vaikka töissä käykin, mutta on vaan niin ihana ja huolehtivainen, joskus melkein ällön positiivinen kun itse olen kyyninen paska :D Tää on sitä tosirakkautta <3
Mä tunnen yhden neliraajahalvaantuneen naisen, jolla on työpaikka. Tarkoittaako tämä sitä, että neliraajahalvaantunut nainen ei ole muita huonommassa asemassa työpaikkaa etsiessä?
Kiltteys itsessään ei heikennä miestenkään pariutumismahdollisuuksia tippaakaan. Tähän "kilttimieheyteen" kuitenkin tuntuu kuuluvan vaikka mitä muutakin, joka saattaa heikentääkin. Ainakin katkeruus, puutteelliset sosiaaliset taidot ja verkostot sekä arkuus - näistä mikään ei muuten päde omaan mieheeni. Rahasta en sitten osaa sanoa. En ainakaan tunne naisia, jotka olisivat torjuneet ketään rahan takia. Kilttimieheyden sijaan olisi mielestäni osuvampaa puhua vaikka arkamiehistä. Silloin uskoisin heidän pariutumisvaikeutensa täysin. -ap
Omaatko kovan hoivavietin ja saat assosioitua tätä tarvetta häneen, joten olet siksi hänen kanssaan?
Jos tarkoitat mt-ongelmilla jotain perusmasennusta, niin teidän suhteessanne ei ole mitään ihmettelemistä eikä syytä huoleen. Mutta jos mt-ongelma on oikea sairaus kuten bipolaarisuus tai skitsofrenia, niin tilanne on aivan toinen enkä voi kyllä suositella noista kärsivää kumppaniksi. Niistä ei koskaan parane.
Vierailija kirjoitti:
Omaatko kovan hoivavietin ja saat assosioitua tätä tarvetta häneen, joten olet siksi hänen kanssaan?
Ihan hyvä kysymys, johon en osaa antaa täysin yksiselitteistä vastausta. Minulla kyllä on melko voimakas hoiva- ja huolenpitovietti, ainakin jonkinlainen. Toisaalta en silti usko, että se on mikään keskeinen motiivi tälle suhteelle. Ensinnäkin, en näe miestäni minään holhottavana reppanana, hän hoitaa tällä hetkellä omia asioitaan määrätietoisesti täysin itse, nyt kun kokee että hänellä on syy elää. Toiseksi, hän tuli elämääni vaiheessa, jolloin minulla oli akuutisti rankka elämäntilanne. Alkuvaiheessa koen olleeni itse saamapuolella, hän tuki minua. Kolmanneksi, hoivaviettini ei oikeastaan koskaan ole edellyttänyt toisen osapuolen avuttomuutta. Hellyys ja jonkinlainen huolenpito tuntuu kelpaavan hyvin monenlaisille miehille (ja muille olennoille), en minä siihen mitään pelastettavaa raukkaa tarvitse. -ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat mt-ongelmilla jotain perusmasennusta, niin teidän suhteessanne ei ole mitään ihmettelemistä eikä syytä huoleen. Mutta jos mt-ongelma on oikea sairaus kuten bipolaarisuus tai skitsofrenia, niin tilanne on aivan toinen enkä voi kyllä suositella noista kärsivää kumppaniksi. Niistä ei koskaan parane.
Tässä tapauksessa on kyse vain "perusmasennuksesta" ja ahdistuksesta. Tosin käsittääkseni bipon ja skitsofreniankin voi monissa tapauksissa saada sen verran oireettomiksi, että hyvä parisuhde onnistuu. Tunnen itsekin tällaisia tapauksia. Mutta sitten on toki myös niitä hankalia, en itsekään uskaltaisi lähteä bipon tai skitsofreenikon kelkkaan, ellen tuntisi tyyppiä ja tilannettaan hyvin. -ap
Työkykyinen, terve mies ei koskaan ottaisi vastaavaa naista. Miehet ovat niin tunnekylmiä.
Vierailija kirjoitti:
Työkykyinen, terve mies ei koskaan ottaisi vastaavaa naista. Miehet ovat niin tunnekylmiä.
Nainen = ihmiskunnan filantrooppi
Pidä omat pankkitunnuksesi visusti piilossa ja turvassa äläkä lainaa isoja rahoja. Toivottavasti ei salaa pelaa uhkapelejä.
Se on susi lampaan vaatteissa. Pankkitunnarit piiloon ja visusti. Jossain vaiheessa toi illuusio romahtaa. Se on hommannu sut vaan siks että sulla on vielä ne luottotiedot. Pian alkaa lepertelyvaihe, jossa sulla maksatetaan kaikki hankinnat. Pian sulla on miljoona osaria joka suuntaan. On uutta iphonea - miehelle, uutta ipadia - miehelle, uutta macia - miehelle, uus 65 tuumanen telkku - miehelle, jne. You have been warned.
Vierailija kirjoitti:
Ei bipolaarisuus tai skitsofreniakaan ole niin paha kuin tietyt persoonallisuushäiriöt. Bipo ja skitsofrenia voi pysyä hyvin aisoissa oikealla lääkityksellä, mutta pershäiriöön ei tehoa lääkkeet eivätkä ne ole muutenkaan parannettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Se on susi lampaan vaatteissa. Pankkitunnarit piiloon ja visusti. Jossain vaiheessa toi illuusio romahtaa. Se on hommannu sut vaan siks että sulla on vielä ne luottotiedot. Pian alkaa lepertelyvaihe, jossa sulla maksatetaan kaikki hankinnat. Pian sulla on miljoona osaria joka suuntaan. On uutta iphonea - miehelle, uutta ipadia - miehelle, uutta macia - miehelle, uus 65 tuumanen telkku - miehelle, jne. You have been warned.
Tämä kyllä huvitti. Näiden n. neljän vuoden aikana mieheni on hankkinut vain pari puhelinta ja tietokoneen osaa - itse. Vieläköhän hän aikoo paljastua sudeksi jossain vaiheessa? :D Hän ei ylipäätään koskaan ole tuhlannut rahaa. Luottotiedot menivät pahana masennuskautena, johon liittyi mm. kelan tukien takaisinperintää. Veloistakin suurin osa on vanhaa opintolainaa, jota hän ei saa anteeksi (on yrittänyt). Mutta eipä sillä, ymmärrän silti tuon varoittelun. Stereotypioiden takana on usein jonkun verran totuutta. Olisin luultavasti skipannut mieheni, jos hän olisi tullut vastaan nettideiteillä. Onneksi meillä oli kuitenkin yhteinen kaveripiiri, jossa mieheni ei olisi pystynyt esittämään minulle muuta kuin on. Aivan noin vakuuttunut ei silti mielestäni pitäisi olla stereotypioiden pätemisestä silloin kun ei tunne ihmistä. -ap
Miehet syö enemmän. Maksaa kuitenkin vähemmän. Ensin ajattelee ettei se nyt mitään, mutta kyllä se vuosien viipeessä nakertaa. Siinä vaiheessa omii muutakin.
Jos miehellä on hyvä omanarvontunto, hän ei maksata menojaan muilla. Hyvää luonnetta ei saa rahallakaan. Mutta jos olet löytänyt aidon frendin, onnea ei kannata hehkutella, herättää kateutta.
En usko.
veikkaan että jos saisimme nähdä hänet niin vähintään psykopaatin piirteet olisi havaittavissa.
Vielä tuosta kun kutsut miestäsi mt-ongelmaiseksi niin onko siis ihan diagnosoitu lääkäreiden toimesta tuo mt-ongelma. Masennus, onko ihan diagnosoitu? Ei taida olla sitten pahemman luokan masennusta kuitenkaan eli elää suht koht normaalia elämää? Vai onko hänet diagnosoitu mt-ongelmaiseksi sinun tai muiden toimesta koska on työtön ja luottotiedoton? Näinkin on joskus käynyt. Meillä on aika paljon mt-ongelmaisia jos kriteereinä on luottotiedottomuus ja työttömyys.
Asiasta kolmanteen. Mä olen työtön omasta tahdostani koska olen sellaisessa tilanteessa että en saisi työnteosta enemmän kun työttömänä olemisesta. Olenko siis mt-ongelmainen kenties? Luottotiedotkin on mennett joskus 15 vuotta sitten nuoruuden höperöissä. Ehkä aika epäsosiaalinen olen myös koska idioottien kanssa seurustelu ei kiinnosta. (ja niitä riittää täällä missä minä asun) Jos huomaan tervejärkisen kivan ihmisen en jää sanattomaksi ja mielellään kommunikoin ja seurustelen.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
veikkaan että jos saisimme nähdä hänet niin vähintään psykopaatin piirteet olisi havaittavissa.
Lol. Illalla viimeisenä asiana minkä tekee ennen nukahtamistaan hän ottaa minut kainaloonsa, ja aamulla ensimmäisenä hän keittää meille kahvia ja tuo sen minulle sänkyyn. Hän ei ole koskaan tahallaan halunnut loukata eikä alistaa minua, ja näin on ollut jo vuosia. Että jos tämä on sitä psykopatiaa, niin kelpaa kyllä minulle. Uskon kyllä silti ihan helposti, että huomaisit miehessäni psykopaatin piirteitä, jos haluat niitä nähdä. Psykopaattien piirteisiin kun kuuluu usein esim. olla mukava vieraille. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuosta kun kutsut miestäsi mt-ongelmaiseksi niin onko siis ihan diagnosoitu lääkäreiden toimesta tuo mt-ongelma. Masennus, onko ihan diagnosoitu? Ei taida olla sitten pahemman luokan masennusta kuitenkaan eli elää suht koht normaalia elämää? Vai onko hänet diagnosoitu mt-ongelmaiseksi sinun tai muiden toimesta koska on työtön ja luottotiedoton? Näinkin on joskus käynyt. Meillä on aika paljon mt-ongelmaisia jos kriteereinä on luottotiedottomuus ja työttömyys.
On kyllä diagnoosit ja ollut vuosia sitten ihan osastollakin. Oli aika huonossa kunnossa. Nykyään tilanne selvästi parempi, mutta en silti sanoisi, että hän elää vieläkään normaalia elämää. Tai mikä nyt on normaalia? Hän tekee kyllä töitä tilanteensa parantamiseksi, mutta ei silti vieläkään kykenisi täyspäiväiseen työhön. Olet ihan oikeassa, ei luottotiedottomuutta ja työttömyyttä saisi pitää minkäänlaisia mt-ongelmien kriteerinä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kolmanteen. Mä olen työtön omasta tahdostani koska olen sellaisessa tilanteessa että en saisi työnteosta enemmän kun työttömänä olemisesta. Olenko siis mt-ongelmainen kenties? Luottotiedotkin on mennett joskus 15 vuotta sitten nuoruuden höperöissä. Ehkä aika epäsosiaalinen olen myös koska idioottien kanssa seurustelu ei kiinnosta. (ja niitä riittää täällä missä minä asun) Jos huomaan tervejärkisen kivan ihmisen en jää sanattomaksi ja mielellään kommunikoin ja seurustelen.
Ei sinua kukaan voi pelkästään tuon perusteella määritellä mt-ongelmaiseksi - itse tiedät oman vointisi. Enkä minäkään, eikä mieheni, eivätkä juuri muutkaan tuntemani ihmiset seurustele vapaaehtoisesti idiootteina pitämiensä ihmisten kanssa, joten keep up the good work. -ap
Jotenkin tuntuu että et kuitenkaan suhtaudu kovin lämpimästi mieheesi. Jotenkin tuo tapasi kommentoida on outo. Esim. otsikkosi jo pelkästään oli oudon leimaava, köyhä, velkaantunut ja luottotiedoton on aika saman asian sanomista useampaan kertaan.
Oletko varma että et itse kärsi jonkin sortin persoonallisuushäiriöstä? Et kuulosta kovin terveeltä itsekään.
Huh, miehesi on siis ollut ihan osastollakin ja diagnoosiin. Hyvä, minä kun luulin että nykyään leimataan kaikki työttömät, köyhät ja luottotiedottomatkin jonkin sortin mt-ongelmaisiksi. Nykyään kun ihmiset on valmiit leimaamaan muita ties miksi tuntematta edes henkilöä tai hänen tilannettaan sen kummemmin.
Ainakin sillä on hyvä luonne. Arvaa minkälaista helvettiä elämästä tulee kuin on jonkun mielenvikaisen sadistin kanssa? Se vie sulta kaiken!!!! Itsetunnosta ja elämänilosta ei jää jäljelle mitään.