Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä "titteli" minulle, kun aviomiehestäni tulee isoisä?

Vierailija
13.09.2017 |

Mieheni tytär saa joulukuussa lapsen ja tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Ollaan kaikki todella innoissamme asiasta ja tänään mietittiin, että tuleeko miehestäni pappa vai vaari tai joku muu. No mietittiin myös, että mikä minä olisin tälle lapselle? Isoäiti tai mamma/mummi ym menee tyttären äidille niin kuin kuuluukin. Haluaisin kuitenkin olla joku muu, kuin pelkkä etunimi vaikka kyllä sekin käy. Miten muut ovat tittelöineet isoisän vaimon lapsen syntyessä? Tai vastaavasti isoäidin aviomiehen?

Kommentit (220)

Vierailija
61/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme uusperhe, jossa minun ja mieheni lapset olivat tosi pieniä kun tultiin perheeksi. Kaikki kutsuu isovanhempia samoilla nimillä. Eli on mummi ja vaari ja mamma ja pappa. Tietenkin kysyttiin isovanhemmilta, voiko heitä näin kutsua, vaikka ei ole "oikea" isovanhempi. Kaikille sopi hyvin. Ja lapsillehan nämä henkilöt ovat ihan oikeita isovanhempia, vaikkei verisukua olekaan.

Vierailija
62/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nobody-mummo, feikki-mummo, wannabe-mummo, tyrkky-mummo. Oikeasti, sä et ole mitään sukua niille lapsille, niillä on ihan biologiset isovanhemmat. Ja jos ei ole elossa enää, sä et tule niitä koskaan korvaamaan. Aivan sama miten itseäsi nimität, perhe kutsuu sua miten haluaa ja iskostaa sen myös lapsiin. Riippuen vähän siitä millä tyylillä olet sukuun ollut tunkeutumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä vaan! Et ole lapselle muuta kuin vaarin uusi, et ole mummi, olet sitä sitten omien lapsiesi lapsille.

No kuule sinä et sitä päätä!

Etkä sinä.

Kyllä me ollaan ihan yhdessä mieheni tyttären kanssa asia päätetty. Onneksi miehen tytär on vähän järkevämpi kuin sinä.

Ja perästä kuuluu tai sinä et sitä kuule...

Vierailija
64/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäheikki.

Vierailija
65/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sen verran fiksuja vanhempia että ollaan ihan yhdessä vanhempiemme puolisoiden kanssa asiasta jutelleet.

Itse en ole suinpäin huutamassa että "Minä päätän" vaan osaan myös keskustella asiaan liittyvien henkilöiden kanssa ja kysyä mitä he haluavat.

Moni täällä näköjään ei osaa..

Vierailija
66/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä "pelkässä etunimessä" ole mitään pahaa.

Minun isovanhempani erosivat 12 vuotta ennen syntymääni ja mamman puolisoa ja pappan puolisoa on aina kutsuttu etunimellä. Siitä yksittäisestä etunimestä muodostui ikään kuin titteli, on "Pappa ja Mirja". On aina ajatellut että minulla on kuusi isovanhempaa ja kolme "mummolaa".

Vierailija
67/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä vaan! Et ole lapselle muuta kuin vaarin uusi, et ole mummi, olet sitä sitten omien lapsiesi lapsille.

Etkä sinä.

Kyllä me ollaan ihan yhdessä mieheni tyttären kanssa asia päätetty. Onneksi miehen tytär on vähän järkevämpi kuin sinä.

Tuskin kuuluu, ottiko noin koville:D

Vierailija
68/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta leski

Vierailija
69/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Mikähän olisi sopivan lyhyt nimitys ulkopuoliselle ihmiselle jota kaikkien on vain pakko sietää..? Akka? Ämmä? 

Vierailija
70/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aina ajatellut että minulla on kuusi isovanhempaa ja kolme "mummolaa".

OLEN aina ajatellut...

Vierailija
71/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä.

Sulla taitaa ottaa, itsehän en ole edes suostunut koskaan tapaamaan sitä lorttoa. Kaikki kun eivät ole vanhempiensa ja hu*ruleiden ohjailtavissa. Voin myös kertoa että nimitykset on selän takana ihan jotain muuta kuin naaman edessä. Uskon täysin varmasti että kuulut juuri näihin..

Vierailija
72/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Mikähän olisi sopivan lyhyt nimitys ulkopuoliselle ihmiselle jota kaikkien on vain pakko sietää..? Akka? Ämmä? 

Ymmärrän ettei noin vittumaisen ihmisen elämään kuulu mukavia ihmisiä, mutta tää keskustelu tuskin koskee sua paitsi jos joku kuuromykkä on vahingossa sua erehtynyt tuikkaamaan.

Vierailija
73/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko "persona non grata" tarpeeksi hienolta kuulostava titteli? Osuva se on ainakin.

Vierailija
74/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset ihmiset ovat niin ahdaskatseisia, että ovat sitä mieltä, että täyttyy olla verisukua, jotta voi olla mummi. Outoa porukkaa.

Ap:n miehen lapsi ei muusta tiedäkkään, kun että tämä nainen on aina ollut hänen elämässään. Miksi ihmeessä hän ei siis olisi mummi, mamma, mumma tai mikä vaan itse haluaa.

Vierailija
75/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä.

Sulla taitaa ottaa, itsehän en ole edes suostunut koskaan tapaamaan sitä lorttoa. Kaikki kun eivät ole vanhempiensa ja hu*ruleiden ohjailtavissa. Voin myös kertoa että nimitykset on selän takana ihan jotain muuta kuin naaman edessä. Uskon täysin varmasti että kuulut juuri näihin..

Sun tapauksessa tunne on varmaan molemminpuolinen ainoastaan lapsiasi käy sääliksi, toivottavasti isä kasvattaa heitä.

Ja minun sinun tapaukset ei liity mitenkään toisiinsa, miehen tytär kun sattuu olemaan paljon fiksumpi kuin sinä ja ei harrasteta tuota h***rittelua koskaan, ei edessä eikä takanapäin.

Vierailija
76/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä.

Saa isä olla ylpeä tyttärestään:D tai sitten on jonkun jätetyn katkeraa tilitystä kun on mies lähtenyt paremman matkaan. Miksi muuten kukaan huorittelisi isänsä naisystävää..

Vierailija
77/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani äitini miehestä tuli äijä. Hän oli meille läheinen, kunnes äitini erosi hänestä. Uudesta miehestä käytetään etunimeä. Tosin olemme niin vähän tekemisissä ettei lapset edes muista hnen nimeään.

Äitipuoleni taas ei ole läheinen minulle joten häntäkin puhuttelemme nimellä. Ei lapset häntäkään Aina muista.

Mieheni puolelta myös pelkälöä nimellä.

On jotenkin kurjaa että on sitä vaihtuvuutta noissa mummo ja ukki puolissa. Minkäs teet.

Vierailija
78/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äitipuoli on paljon mukavampi kuin miehen äiti joten lapset ovat alkaneet kutsua häntä mummuksi ja miehen äitiä kutsutaan etunimellä jos hänen nimensä tarvii jossakin mainita.

Vierailija
79/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä.

Saa isä olla ylpeä tyttärestään:D tai sitten on jonkun jätetyn katkeraa tilitystä kun on mies lähtenyt paremman matkaan. Miksi muuten kukaan huorittelisi isänsä naisystävää..

Totta kai isä on ylpeä tyttärestään, ei ole muiden vietävissä. Isän kanssa onkin hyvät ja lämpimät välit, tapaamisten ehdoksi olen ainoastaan asettanut että huo*uli ei tule paikalle tai tapaamiset päättyy siihen. Ei ole vielä päättynyt seitsemän vuoden jälkeen.

Vierailija
80/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin lapsen, niin kysyisin äitipuoleni/isäpuoleni (ja sama miehen puolelta) että miksi mahdollisesti haluaisivat itseään kutsuttavan. Olisi mukavaa että mummo/vaaripuoli kokisi itse nimityksensä kivaksi ja itselleen sopivaksi. Meillä (nyt jo aikuinen) nuo meni silleen luonnollisesti, että äitini kutsui itseään mummiksi jo synnärillä "mikäs mummin kulta se siellä makoilee" jne. Mielellään siis vaari/mummopuoli saisi itse tosiaan päättää miksi haluaa itseään kutsuttavan. 

Veljen vaimo yritti saada lapsiaan kutsumaan isääni papaksi, koska hänen isästään tulee kuulemma vaari lapsille. Ei se ihan noin mennyt :D Hyvin osaavat lapset täsmentää Pasi-vaari, ja Heikki-vaari, kun kysytään kumpi vaari. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme