Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä "titteli" minulle, kun aviomiehestäni tulee isoisä?

Vierailija
13.09.2017 |

Mieheni tytär saa joulukuussa lapsen ja tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Ollaan kaikki todella innoissamme asiasta ja tänään mietittiin, että tuleeko miehestäni pappa vai vaari tai joku muu. No mietittiin myös, että mikä minä olisin tälle lapselle? Isoäiti tai mamma/mummi ym menee tyttären äidille niin kuin kuuluukin. Haluaisin kuitenkin olla joku muu, kuin pelkkä etunimi vaikka kyllä sekin käy. Miten muut ovat tittelöineet isoisän vaimon lapsen syntyessä? Tai vastaavasti isoäidin aviomiehen?

Kommentit (220)

Vierailija
41/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä vaan! Et ole lapselle muuta kuin vaarin uusi, et ole mummi, olet sitä sitten omien lapsiesi lapsille.

Vierailija
42/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä lapsella on kaksi mummoa, toinen on oma äitini ja toinen miehen isän naisystävä.

Anopille ei sitä kunniaa suoda että sais mun lapselle olla mummo.

Näin se vain on! Pankaa se avionrikkojalutka kärsimään ja maksamaan teoistaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen että sinua kutsutaan nimellä eikä vaikka ämmäksi. Mitään titteliä ei tietenkään ulkopuoliselle tule, eihän sinun perheessäsi/suvussasi mikään muutu.

Vierailija
44/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokaisella isovanhemmalla on "omat" kutsumanimet. Miehen vanhemmat ovat eronneet ja appiukolla on "uusi" puoliso (ovat olleet jo useita vuosia yhdessä). Näin ollen meillä on mummi, mummu ja mamma. Kaikki saivat itse valita omat kutsumanimensä ja minkäänlaista "kiistaa" ei syntynyt. Toimii meillä hyvin :) Jos taas olisi esim. useampi pappa, niin etunimiliitteellä erottelisin.

Vierailija
45/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomiehesi on jatkossa ukki/vaari/tmv ja sinä olet  edelleen "ritva" tai "ritu".

Vierailija
46/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä vaan! Et ole lapselle muuta kuin vaarin uusi, et ole mummi, olet sitä sitten omien lapsiesi lapsille.

No kuule sinä et sitä päätä!

Vierailija
47/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla joku "titteli" tuossa tapauksessa?

Vierailija
48/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne oli etunimi-mummu ja etunimi-pappa. tosin oikeatkin isoisät päätyivät olemaan meidän lapselle pappoja (serkut nimenneet molemmissa suvuissa) niin niitä etunimi-pappoja oli sitten 3. Joista lopulta se ei-biologista-sukua oleva on läheisin.

Isoisän uusin vaimo, joka tuli kuvaan kun meidän. /

lapsi on jo kouluikäinen, kulkee pelkällä etunimellä, serkukset eivät ole häneen oikein lämmenneet..

Vierailija
49/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen samassa tilanteessa kuin sinä, tuplasti. En todellakaan olisi halunnut mitään "mummaa tai mummia". Herranen aika, olin 38-vuotias, kun miehen lapsi sai esikoisen ja kahden alakouluikäisen äiti. Täällä sanottiin, että vanhemmat päättää. No, on se kohteliasta kysyä siltä kohteeltakin, erityisesti näiltä "naiduilta äideiltä/iseiltä", että mitä haluavat olla. Meillä minua on kutsuttu etunimellä ja se on ehdottomasti paras vaihtoehto. Mies on vaari ja minä "maija". Lapset on läheisiä ja miehen ex ei ole mitenkään mummuna, kun ei kiinnosta. Silti hän on lasten suussa "Kaisa-mummu", kun sitten on toinenkin oikea mummu, joka on ihan täysmummu joka suhteessa, myös tunnetasolla.

Vierailija
50/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla kolme isovanhemmat. Miehen puolelta miehen vanhemmat jotka ovat mummu ja ukki, minun äiti ja isäpuoli ovat mummo ja pappa ja sitten vielä minun isä ja äitipuoli ovat mummi ja vaari. Isäpuolella ei ole omia lapsia ja papan rooli on ollut hänelle todella tärkeä. Kaikki isovanhemmat ovat myös lapsille tärkeitä.

Vierailija
51/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiasta päättävät vanhemmat. Tuskin sinusta lapsen "mummo" tulee jos et ole äitipuoli miehesi tyttärelle.

Vierailija
52/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen isän vaimo oli laittanut onnittelukorttiiin että vaari ja "mummi'. Yhteisesti sovittiin kun seuraavan kerran nähtiin, että lainausmerkit saa pudottaa pois, kyllä hän on meille ihan oikea mummi.

Miettikää yhdessä mikä on sellainen nimi, joka sopii kaikkien suuhun!

Niinpä. Tosin ap vaikuttaa juuri niin itsekkäältä ihmiseltä, että pelkällä etunimellä kutsuminen ei hänelle jatkossa enää sovi vaikka kukaan muu ei muuta nimitystä halua käyttää.

Ap haluaa tittelin.

Vierailija
53/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden naisen joka on tekomummo miehensä lapsenlapsille. Ja siis lapsenlapset ovat tämän keksineet rakkaalle ihmiselle. 😁

Vierailija
54/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varamummo tai ihan vaan etunimellä. Koska et ole tulevalle lapselle mitään sukua

Vierailija
55/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä.

Vierailija
56/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä sun pitäisi saada joku uusi nimitys kun et sinä miksikään muutu? Sinä et saa lapsenlapsia, sinusta ei tule mummoa etkä ole edes sukua joten miksi sinua pitäisi jatkossakaan kutsua muulla kuin etunimelläsi?

Kyllähän ap:n perheeseen / sukuun tulee lapsenlapsia. Lapsenlapset tulevat näkymään myös ap:n elämässä ja ovat varmasti hänelle rakkaita ja ap heille. Ei välien tarvitse olla jäätävät vaikkei verisukulaisuutta olisikaan, päinvastoin, suhteet ukin/vaarin/papan puolisoon voivat olla hyvin lämpimät.

Tästä kaikesta huolimatta meillä kutsutaan isän puolisoa etunimellä. Minusta tuntuisi oudolta nimittää isän puolisoa lasteni mummoksi kun hän ei ole minun eikä mieheni äiti ja olin jo ihan aikuinen kun menivät isäni kanssa yksiin. 

Mummoja meidän lapsilla on laskentatavasta riippuen on kaksi tai kolme; toinen varsinaisista mummoista vaan on kuollut.  90+ isomummo on lasten elämässä kuitenkin myös ja porskuttaa edelleen.

Vierailija
57/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden naisen joka on tekomummo miehensä lapsenlapsille. Ja siis lapsenlapset ovat tämän keksineet rakkaalle ihmiselle. 😁

Tää on oikeasti aika ihana; lasten vilpitön nimitys ja varmasti kaikella rakkaudella hänelle annettu. :D

Vierailija
58/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä puolestaan mieheni äidin pitkäaikaista avomiestä kutsutaan ihan vaan etunimellä. Yritti kyllä itse että häntä kutsuttaisiin papaksi. Tämä kyllä torpattiin alkuunsa, vaikka miehen isä oli tässä vaiheessa jo kuollut. Mummin aviomies ei ole mitään sukua lapsille eikä muutenkin käytökseltään ja sanomisiltaan sellainen että ei "ansaitse" pappa nimitystä. Ajoittain viinan kanssa ongelmaa jne. Selvinä kausina ihan jees kyllä.

Vierailija
59/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä.

Kyllä me ollaan ihan yhdessä mieheni tyttären kanssa asia päätetty. Onneksi miehen tytär on vähän järkevämpi kuin sinä.

Vierailija
60/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusilotko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä