Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä "titteli" minulle, kun aviomiehestäni tulee isoisä?

Vierailija
13.09.2017 |

Mieheni tytär saa joulukuussa lapsen ja tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Ollaan kaikki todella innoissamme asiasta ja tänään mietittiin, että tuleeko miehestäni pappa vai vaari tai joku muu. No mietittiin myös, että mikä minä olisin tälle lapselle? Isoäiti tai mamma/mummi ym menee tyttären äidille niin kuin kuuluukin. Haluaisin kuitenkin olla joku muu, kuin pelkkä etunimi vaikka kyllä sekin käy. Miten muut ovat tittelöineet isoisän vaimon lapsen syntyessä? Tai vastaavasti isoäidin aviomiehen?

Kommentit (220)

Vierailija
1/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen päättävät lapsen vanhemmat.

Vierailija
2/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ja akka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä. Toimii ihan hyvin. Tärkeintä on kuitenkin suhde, ei se millä ketäkin nimitetään.

Vierailija
4/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Universaalista näkökulmasta katsoen titteli näyttää todeksi yhä enemmän meitä haittaavia taakkoja.

Vierailija
5/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, lapsen vanhemmat päättävät. Ja joskus se muovautuu suuhun sopivatksi pikkuhiljaa. Meillä oli alkuun Martti-vaari ja Jukka-pappa ja puolisot olivat "vaan" etnimillään. Eri perheissäkin menee eri tahtia. Toisen miehen veljen perhe puhui reteesti mummosta ja papasta, vaikka meillä ei se istu suuhun vieläkään. 

Lapset siis saattavat mennä Martti-vaarille ja Raijalle.

Vierailija
6/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin ennenkin, selän takana sanovat horaakeliksi.

Vierailija
7/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päätä lapsen vanhemmat sitäkään, onko vaari vai ukki. Kyllä jokainen ihan oman kutsumanimensä päättää.

Olen itse äitipuolena miettinyt samaa asiaa kun lapset nyt jo aikuisia. En ole tullut mihinkään tulokseen.

Vierailija
8/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sitten vaarin naikkonen.

Eiköhän se ole paras ihan etunimellä vaan.

Vierailija
9/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vara-mummu on kaverini äitipuoli :)

Vierailija
10/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kutsunut isoisäni uutta vaimoa (menivät naimisiin kun olin vielä lapsi) etunimellä ja häntä tituleerataan varamummoksi. Emme ole hirveästi tekemisissä, joten muuta nimeä ei ole muodostunut.

Saisiko sinun nimestäni muotoiltua jonkin lempinimen? Suvussamme eräs mies ei halunnut olla pappa tms., joten hän on Äijä :')

Vierailija
11/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kutsuu vaarinsa vaimoa vara-mummuksi. :) tai joskus vaan hänen etunimellään.

Vierailija
12/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo.

Vierailija
13/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu-puoli

Vierailija
14/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun äiti on mummo mun miehen lapsille. Lapset alkoivat itse sanoa mummoksi.

Vierailija
15/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli-

Vierailija
16/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummeli-

Piti kirjoittaman

Mummeli-nimi

Vierailija
17/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isän vaimo oli laittanut onnittelukorttiiin että vaari ja "mummi'. Yhteisesti sovittiin kun seuraavan kerran nähtiin, että lainausmerkit saa pudottaa pois, kyllä hän on meille ihan oikea mummi.

Miettikää yhdessä mikä on sellainen nimi, joka sopii kaikkien suuhun!

Vierailija
18/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isovanhemmat pappa ja mummu, mummi ja ukki. Mun isän vaimo on ämmi ja mun äidin mies on "Paavo"-pappa.

Vierailija
19/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mun isän puolisoa kutsutaan etunimellä, samoin miehen äidin puolisoa. Ihan rakkaita ja tärkeitä ihmisiä ovat meidän lapsille etunimilläänkin. :) Tää oli meidän vanhempien toive että etunimiä käytetään. 

Vierailija
20/220 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on vaari ja "maija", mummi on kuollut. Lapset tunteneet Maijan syntymästään asti ja ovat läheisiä, silti joku mummo-nimi särähtäisi korvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä