Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jari Sillanpää kärysi amfetamiinista!

Vierailija
13.09.2017 |

Omikin Vain elämää jaksoissa sekavan oloinen.

Kommentit (1601)

Vierailija
961/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako euroa piriannos maksaa? Kiinnostaa miten vertautuu alkoholiin.

Vierailija
962/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoffman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Sillanpään aineiden vetäminen johtuu sairaudesta, ymmärrän täysin hänen tilanteensa ja jopa hyväksyn sen.

Hortonin neuralgiaa ei lääkitä amfetamiinivalmisteille. Mainittu ketjussa jo useita kertoja. Lääkkeeksi Hortoniin olisi Jarin kannattanut ottaa vaikka aika ajoin sieni- tai lsd-trippi, ne pitävät joidenkin sairaiden kohdalla kohtaussarjoja poissa hyvinkin tehokkaasti. Laillistahan tämäkään ei tietty ole, mutta horton-piireissä kyllä hyvinkin tunnettu ja ilmeisesti jokseenkin käytetty "hoitomuoto". 

Eli ei, ei kyllä nyt siltsu metukkaa ihan lääkkeeksi ole kiskonut, pikemminkin stimulantit voivat laukaista kohtaussarjan.

Oma yskän parani heroiinilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PerusMeno kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metamfetamiini voi toki vaikka tappaa ensimmäisellä kerralla, jos sitä käyttää liikaa (kovan huumeen määritelmä), mutta sitä voi myös käyttää vuosikymmenten ajan niin, että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat. En kannusta käyttöön vaan kerron vain faktat.

Kristallipa on tuosta vielä jalostetumpaa tavaraa. Juurikin se sama, jolla jenkeissä 90%+ huumeidenkäyttäjistä heittää veivinsä. Tuolla aineella ei enää juuri sellaisia satunnaisia viihdekäyttäjiä ole.

Kristallimeta on vaikutusmekanismiltaan täysin samaa kamaa, mutta erona on se, että sitä voi myös polttaa. Riippuvuuspotentiaaliin vaikuttaa olennaisesti käyttötapa, mitä nopeammin aine vaikuttaa, sitä koukuttavampaa se on. Tämän takia polttaminen ja injenktointi ovat koukuttavimpia. Mutta kristallimetaa voi toki käyttää myös limakalvojen kautta tai syömällä, vaikka se taitaakin olla melko harvinaista. Ja minkään tilaston mukaan ei yli 90 % käyttäjistä kuole käyttöön. Ei minkään huumeen kohdalla, tämä on aivan varma asia. Laitapa linkki lähteeseen, niin lupaan syödä silinterihattuni.

Aiemmin sanoit, että näistä ei ole luotettavaa tietoa, koska ilmoittautumalla huumeiden käyttäjäksi joutuu huonoon valoon. Nyt sitten kuitenkin pitäisi uskoa tilastoja ja prosentteja. Älä viitsi hassutella. Mistä tiedät esimerkiksi niiden pohjoiskorealaisten käyttäjien kuolevuudesta? Et mistään.

Vierailija
964/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aika hiton laimea "anteeksipyyntö" jartsalta! Tuli vaikutelma, että ei juuri katunut tekoaan, koska aineiden käytöstä huolimatta itse piti itseään ajokunnossa ja vähätteli "törttöilyään". Ei mitään puhetta siitä, että aineiden käyttö on ongelma, johon aikoo hakea apua. Voi apua...

Vierailija
965/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Lehtien uutisointia haluan kommentoida sen verran, että ”törttöilyksi” kutsuttu liikennerikkomukseni oli tosiasiassa keltaisen viivan ylitys, kun ohitin pysäkillä seisovan bussin toisen auton vanavedessä. Lehdissä on kirjoitettu, että minun epäillään syyllistyneen huumausaineen vaikutuksen alaisena ajamiseen. Tämä pitää paikkansa, vaikka kyseessä olikin hyvin vähäinen määrä.

– Oli ajattelematonta lähteä liikenteeseen, vaikka koin, että olin täysin ajokykyinen. Pyydän tätä anteeksi. Tiedostan elämän rajallisuuden, ja intohimoisena ihmisenä hakeudun helposti uusien kokemusten pariin. Kunpa olisikin voimaa ja ymmärrystä tehdä elämässä aina vain oikeita valintoja.

– Tapahtuneesta huolimatta elämän karikot hiovat meitä jokaista ja toivottavasti ne myös tekevät meistä hitusen parempia ihmisiä.

– Työt jatkuvat normaalisti. Nyt valmistaudun Valokeilassa-konserttikiertueseen, ja kiertueen jälkeen jatkan töitäni sovitusti kunnes lähden lomalle tammikuussa. Keväällä palaan keikkalavoille uusin voimin, Sillanpää lopettaa.

Minä näen tuossa lausunnossa pelkkää vähättelyä ja ylimielisyyttä. Näennäinen pahoittelu mutta sitten puolustellaan toimintaa ja käyttöä ja oletetaan ihmiset tulevat keikoille edelleen. Näin puhuu päihderiippuvainen joka ei myönnä ongelmaansa eikä aio hakea siihen apua.

Näin.

Olin huumeissa ajaessani autoa, mutta ihan pikkuisen vain. Sori siitä. Unohtakaa koko juttu, elämä jatkuu.

Vierailija
966/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän ne hyödyt nyt sitten ovat Sillanpään huumeiden käytöstä? Jotenkin tuntuu, että raittiudesta olisi enemmän hyötyä ihan kenelle tahansa. Palstan nappikauppias toki kehuu, miten kokonaisvaikutukset ovat perin edullisia. Minä en usko mainoksiin, jos väitteet vaikuttavat liian hyviltä ollakseen totta.

Jätetäänkö nuo nappikauppiassolvaukset suun muut pois ja keskustellaan itse aiheesta kuin aikuiset, jooko?

Hyödyt viihdekäytössä ovat tietenkin viihteelliset. Vertaa vaikka alkoholiin, jonka viihdekäytöstä ei kauheasti terveyshyötyjä ole, mutta silti moni käyttäjä kokee ajoittaisen humaltumisen olevan sen arvoista.

Vierailija
967/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vaikutta siltä että ei tajua tilannettaan. Vähättelee liikennerikkomustaan "keltaisen viivan ylitys", oli omasta mielestään ajokuntoinen, kyse vaan intohimosta ja uusista kokemuksista. Kuulostaa pahalta koska kuulostaa koukussa olevan totaaliselta denialilta.

Miksi pidät varmana, että kyse olisi riippuvuudesta? Suurin osa metamfetamiinin käyttäjistä ei ole aineesta riippuvaisia, ja viikonlopun tai ainakin maanantain käyttö saattaa vielä näkyä keskiviikon huumetesteissä, vaikka käyttäjä tuntisikin itsensä jo täysin selväksi.

Niinkuin on jo todettu, niin kyseessä on vakavaa riippuvuutta aiheuttava huume, jolla on vaaralliset sivuvaikutukset. Tämä huume voi johtaa nopeasti kuolemaan. On vähän eri asia kuin joku kannabiksen pössyttely silloin tällöin.

On eri asia toki. Tämä paha metamfetamiini on myös huume, jota annetaan lapsille lääkkeenä kauppanimellä Desoxyn. Niin kauhean tappavasta huumeesta on kyse. Kyllä, sen väärinkäyttö voi johtaa todella nopeasti peruuttamattomiin neurologisiin vauroihin ja psykoosiin, josta on vaaraa muillekin, mutta näissä tapauksissa on kyse myös käyttäjien vaikeasta elämäntilanteesta. Jari Sillanpää ja joku asunnoton ja syrjäytynyt jenkkimies ovat aivan eri asemassa väärinkäyttöpotentiaalin suhteen.

Lääke on lääkärin määräämä niin pieni annos, ettei siitä päihdy.  Lääke määrätään sairauden hoitoon. lman lääkärin määräystä ostamisessa ja käytössä kyse on laittomasta toiminnasta eli rikoksesta. Kun lääkekäytön annostus päihtymistarkoituksessa ylitetään kyse on itsetuhoisesta riskistä, joka vammauttaa ja juuri siksi se onkin laitonta.

Mehän ei tiedetä millä annoksella Jari on käyttänyt. Lääkekäytössä käytettävät määrätkin tietenkin näkyisivät testissä. Ja siksi toisekseen, alkoholin viihdekäyttömäärätkin ovat neurotoksisia - se on hyvä muistaa tässä kauhistelussa. 

Ja kyllä, pelkkä käyttökin on rikos, mutta se ei aina tarkoita sitä, että asia olisi väärin. Homoseksuaalinen akti oli vielä muutama vuosikymmen sitten rikos, onko homoseksuaalisuus sinusta väärin?

Tottakai alkoholi tuhoaa aivoja myös. Mitään päihteitä ei pitäisi käyttää lainkaan, eikä valmistaa ja myydä. Yhtä päihdettä ei tee yhtään paremmaksi ja vähemmän tuhoisaksi se, että jokin toinenkin on neurotoksinen.  Homoseksuallisuus ei vahingoita ketään, kaikki päihteet vahingoittavat sekä käyttäjäänsä että läheisiä ja ympäristöä. Päihdeteollisuus kokonaisia yhteisöjä, yhteiskuntia aina valtiotasolle saakka.

Vierailija
968/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako euroa piriannos maksaa? Kiinnostaa miten vertautuu alkoholiin.

Metamfetamiinista en tiedä, mutta gramma piriä maksaa n. 35-40 euroa. Siitä riittää yhdeksi illaksi, joten kalliimmaksi tulee kuin kossupullo tai kaljalaatikko.

Vierailija
969/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän ne hyödyt nyt sitten ovat Sillanpään huumeiden käytöstä? Jotenkin tuntuu, että raittiudesta olisi enemmän hyötyä ihan kenelle tahansa. Palstan nappikauppias toki kehuu, miten kokonaisvaikutukset ovat perin edullisia. Minä en usko mainoksiin, jos väitteet vaikuttavat liian hyviltä ollakseen totta.

Tykkään, että pistätte palstan narkki-inttäjälle vastaan. On parempi, että ampuu suoraan alas naurettavat väitteet "turvallisuudesta ja laillistamisesta".

Nappikauppiaan ase kun on hyökätä perusteettomilla syytöksillä, aivan kuin erään rapakontakaisen valtion päämies.

Vierailija
970/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

– Lehtien uutisointia haluan kommentoida sen verran, että ”törttöilyksi” kutsuttu liikennerikkomukseni oli tosiasiassa keltaisen viivan ylitys, kun ohitin pysäkillä seisovan bussin toisen auton vanavedessä. Lehdissä on kirjoitettu, että minun epäillään syyllistyneen huumausaineen vaikutuksen alaisena ajamiseen. Tämä pitää paikkansa, vaikka kyseessä olikin hyvin vähäinen määrä.

– Oli ajattelematonta lähteä liikenteeseen, vaikka koin, että olin täysin ajokykyinen. Pyydän tätä anteeksi. Tiedostan elämän rajallisuuden, ja intohimoisena ihmisenä hakeudun helposti uusien kokemusten pariin. Kunpa olisikin voimaa ja ymmärrystä tehdä elämässä aina vain oikeita valintoja.

– Tapahtuneesta huolimatta elämän karikot hiovat meitä jokaista ja toivottavasti ne myös tekevät meistä hitusen parempia ihmisiä.

– Työt jatkuvat normaalisti. Nyt valmistaudun Valokeilassa-konserttikiertueseen, ja kiertueen jälkeen jatkan töitäni sovitusti kunnes lähden lomalle tammikuussa. Keväällä palaan keikkalavoille uusin voimin, Sillanpää lopettaa.

Minä näen tuossa lausunnossa pelkkää vähättelyä ja ylimielisyyttä. Näennäinen pahoittelu mutta sitten puolustellaan toimintaa ja käyttöä ja oletetaan ihmiset tulevat keikoille edelleen. Näin puhuu päihderiippuvainen joka ei myönnä ongelmaansa eikä aio hakea siihen apua.

Näin.

Olin huumeissa ajaessani autoa, mutta ihan pikkuisen vain. Sori siitä. Unohtakaa koko juttu, elämä jatkuu.

Eikä sori oikeestaan edes siitä huumeissa ajamisesta (koska huumeita oli ihan vähän vaan) vaan siitä jos jollekin tuli paha mieli ja huoli. Eihän toi ota mitään vastuuta mistään. Mitään en oo oikeesti tehny.

Vierailija
971/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kommentti koko ketjussa. Ajattelin aivan samoin.

Vierailija
972/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan on! Joka on aina tehnyt kaiken oikein ja on virheetön heittäköön ensimmäisen kiven. Hirveetä moralisointia ja ajojahtia. Jari oli ottanut vaan vähän eikä esim. pullollista kossua. Eli ei siis ollut käännissä edes!

Vierailija
973/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole täällä väittänyt, että päihteiden käyttö olisi millään tavalla terveellistä tai hyödyllistä. Se on ihan sun omaa paskavammaista tulkintaasi.

Kyllä tässä kommentissa 979 mielestäni puhutaan nimenomaan hyödyistä:

Metamfetamiini voi toki vaikka tappaa ensimmäisellä kerralla, jos sitä käyttää liikaa (kovan huumeen määritelmä), mutta sitä voi myös käyttää vuosikymmenten ajan niin, että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.

Ja ennen tuota kommenttia on monessa kommentissa väitetty, että amfetamiini auttaa liikenteessä mm. reagointikykyä parantamalla.

Vierailija
974/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PerusMeno kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metamfetamiini voi toki vaikka tappaa ensimmäisellä kerralla, jos sitä käyttää liikaa (kovan huumeen määritelmä), mutta sitä voi myös käyttää vuosikymmenten ajan niin, että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat. En kannusta käyttöön vaan kerron vain faktat.

Kristallipa on tuosta vielä jalostetumpaa tavaraa. Juurikin se sama, jolla jenkeissä 90%+ huumeidenkäyttäjistä heittää veivinsä. Tuolla aineella ei enää juuri sellaisia satunnaisia viihdekäyttäjiä ole.

Kristallimeta on vaikutusmekanismiltaan täysin samaa kamaa, mutta erona on se, että sitä voi myös polttaa. Riippuvuuspotentiaaliin vaikuttaa olennaisesti käyttötapa, mitä nopeammin aine vaikuttaa, sitä koukuttavampaa se on. Tämän takia polttaminen ja injenktointi ovat koukuttavimpia. Mutta kristallimetaa voi toki käyttää myös limakalvojen kautta tai syömällä, vaikka se taitaakin olla melko harvinaista. Ja minkään tilaston mukaan ei yli 90 % käyttäjistä kuole käyttöön. Ei minkään huumeen kohdalla, tämä on aivan varma asia. Laitapa linkki lähteeseen, niin lupaan syödä silinterihattuni.

Aiemmin sanoit, että näistä ei ole luotettavaa tietoa, koska ilmoittautumalla huumeiden käyttäjäksi joutuu huonoon valoon. Nyt sitten kuitenkin pitäisi uskoa tilastoja ja prosentteja. Älä viitsi hassutella. Mistä tiedät esimerkiksi niiden pohjoiskorealaisten käyttäjien kuolevuudesta? Et mistään.

Amfetamiinit ovat niitä päihteitä joiden liikakäyttö johtaa mielenterveysongelmiin ja kierteeseen hullujen huonelle. Niitä päihteitä se ei ole, jotka johtavat hautaan yliannostuksina.

Vierailija
975/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätetäänkö nuo nappikauppiassolvaukset suun muut pois ja keskustellaan itse aiheesta kuin aikuiset, jooko?

Hyödyt viihdekäytössä ovat tietenkin viihteelliset. Vertaa vaikka alkoholiin, jonka viihdekäytöstä ei kauheasti terveyshyötyjä ole, mutta silti moni käyttäjä kokee ajoittaisen humaltumisen olevan sen arvoista.

Kaksi lasillista Bollingeria riittää mulle, kiitos🥂Olen iloinen ja pirteä muutenkin. En tarvitse yhtään enempää ja ikävät laskuhumalat ovat muutenkin so last season.

Vierailija
976/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa aika hiton laimea "anteeksipyyntö" jartsalta! Tuli vaikutelma, että ei juuri katunut tekoaan, koska aineiden käytöstä huolimatta itse piti itseään ajokunnossa ja vähätteli "törttöilyään". Ei mitään puhetta siitä, että aineiden käyttö on ongelma, johon aikoo hakea apua. Voi apua...

Vaikka mut on tässä ketjussa jo leimattu pillerikauppiasnarkkariksi, niin tuosta olen samaa mieltä. Todella huono kommentti Jarilta. Nyt olisi ollut se paikka, kun myönnetään virheet, luvataan muutosta ja pyydetään anteeksiantoa. Ihan sama oliko hän oikeasti päihtynyt ja sekoillut liikenteessä vai näkyikö vain viikonlopun jämät lievän liikennerikkomuksen yhteydessä. Näillä tähdillä pitäisi ilmeisesti aina olla joku neuvonantaja hoitamassa kaikki lausunnot ja somepäivitykset, etteivät mokaisi itseään enää enempää tilanteessa, jossa ollaan jo tosi syvällä kakassa.

Vierailija
977/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palstalla saa päivästä toiseen mesota laittomien aineiden käyttöön kannustava ja niiden käytön haittoja väheksyvä kirjoittaja, vaikka muutoin sensuuri on erittäin tiukka? Kysynpähän vaan.

Vierailija
978/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palstalla saa päivästä toiseen mesota laittomien aineiden käyttöön kannustava ja niiden käytön haittoja väheksyvä kirjoittaja, vaikka muutoin sensuuri on erittäin tiukka? Kysynpähän vaan.

.

Vierailija
979/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole täällä väittänyt, että päihteiden käyttö olisi millään tavalla terveellistä tai hyödyllistä. Se on ihan sun omaa paskavammaista tulkintaasi.

Kyllä tässä kommentissa 979 mielestäni puhutaan nimenomaan hyödyistä:

Metamfetamiini voi toki vaikka tappaa ensimmäisellä kerralla, jos sitä käyttää liikaa (kovan huumeen määritelmä), mutta sitä voi myös käyttää vuosikymmenten ajan niin, että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.

Ja ennen tuota kommenttia on monessa kommentissa väitetty, että amfetamiini auttaa liikenteessä mm. reagointikykyä parantamalla.

Metamfetamiinia käytetään Amerikassa ADHD-lääkkeenä nimellä Desoxyn. Jos annos on tarpeeksi pieni, sillä ei ole neurotoksista vaikutusta.

Tämä on tosin ihan eri asia kuin se, että poltetaan jäätä piipusta päihtymistarkoituksessa.

Vierailija
980/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja ilmaista mainosta Valokeilassa-kiertueelle.