Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärkeää asiaa kaupan ostoskärryistä!

Vierailija
13.09.2017 |

Hei! Olen todella huolestunut siitä että vanhemmat, usein ei-suomalaiset istuttavat pienet lapsensa haalareissa ja ulkokengät jalassa sinne kärryyn. Aina ei kehtaisi olla sanomassa. (Olen kyllä puuttunut asiaan kun olen nähnyt pienen lapsen rattaissa kylmällä ilmalla heikosti puettuna ilman hanskoja. Siihen tuli toinenkin nainen nätisti selittämään että kyllä pitää laittaa tumput käteen)

Voisitteko kauppiaat, ( jos joku nyt ehtii av:ta lukea, laittaa jonkin kyltin siihen kärryparkkiin, missä olisi piirrettynä lapsi kärryissä ja ruksi päälllä kieltomerkkinä? Teksti Suomeksi ja Englanniksi, niin ei k.o. ryhmä joka tätä lähinnä harjoitta, saisi pultteja kiellosta.

Kiitos sinulle tamperelainen market-kauppias, joka olet tämän tehnyt!

Kiva laittaa sinne koirankakkaisiin kärryihin ruokatarvikkeita ja kotona sitten pöydälle ja jääkaappiin. Yäk! Viekää myyjät viestiä pomoille! Ei maksa paljon ja saatte asiakkaita meistä "pöpökammoisista"

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on isot kyltit sisäänkäyntien luona, että kärryssä saa istua vain niille varatulla paikalla. Aina kun vaan bongataan, että jonkun lapsi istuu siellä itse kärryssä niin käydään asiallisesti kertomassa, että tämä ei ole sallittua.

Kärryt ja korit meillä pestään muistaakseni kerran kuussaa tai kahdessä. Tämä on siis ulkoistettu samalle firmalle joka hoitaa pullonpalautuksen.

Henk. koht itseäni ärsyttää kanssa ne kärryssä istuskelijat ja välillä tekisi mieli sanoa vastaan väittäjille, että jos se lapsi ei enää mahdu istumaan siihem tarkoitettuun paikkaan, on se varmasti kyllin iso jo kävelemään omin jaloin.

Ja suomalaiset harrastaa tätä ihan yhtä paljon kun ulkomaalaiset. Eniten tätä kuitenkin tapahtuu mustalaisilla.

Kiitos vastauksesta! Olet ilmeisesta aspa. Ymmärrän että ei ole helppo mennä sanomaan asiasta. Minä asiakkaana kyllä uskallan. Missä päin nää kyltit on, voitko kertoa edes suunnilleen. Tampereella olen nähnyt vain yhdessä kaupassa. Onko sama kauppa?

Vierailija
22/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on isot kyltit sisäänkäyntien luona, että kärryssä saa istua vain niille varatulla paikalla. Aina kun vaan bongataan, että jonkun lapsi istuu siellä itse kärryssä niin käydään asiallisesti kertomassa, että tämä ei ole sallittua.

Kärryt ja korit meillä pestään muistaakseni kerran kuussaa tai kahdessä. Tämä on siis ulkoistettu samalle firmalle joka hoitaa pullonpalautuksen.

Henk. koht itseäni ärsyttää kanssa ne kärryssä istuskelijat ja välillä tekisi mieli sanoa vastaan väittäjille, että jos se lapsi ei enää mahdu istumaan siihem tarkoitettuun paikkaan, on se varmasti kyllin iso jo kävelemään omin jaloin.

Ja suomalaiset harrastaa tätä ihan yhtä paljon kun ulkomaalaiset. Eniten tätä kuitenkin tapahtuu mustalaisilla.

Kiitos vastauksesta! Olet ilmeisesta aspa. Ymmärrän että ei ole helppo mennä sanomaan asiasta. Minä asiakkaana kyllä uskallan. Missä päin nää kyltit on, voitko kertoa edes suunnilleen. Tampereella olen nähnyt vain yhdessä kaupassa. Onko sama kauppa?

Helsingissä tämä. Kyltit kärryjen vieressä sekä pääsisäänkäynnillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en ikinä ota kärryjä, eli osta yhdestä kaupasta niin paljoa etten korilla selviä. Siitä sitten päästäänkin kihomatoihin. 😁

Koritkin ovat törkyisiä. Sitten niitä laitetaan lattialle, ja potkitaan kengällä eteenpäin, ja sitten pinoon takaisin...

Olen ymmärtänyt että kärryjä jossain pestään, mutta meidän paikkakunnalla ne ovat olleet valehtelematta pesemättä kauppojen rakentamisesta lähtien, ja valitettavasti ne näyttävät myös siltä. En ymmärrä miten muita ei ilmeisesti häiritse, itse olen valitettavasti pakko-oireinen ja minulle tuo on tuskaa. Valitsenkin ennemmin sen siistin kaupan, mutta valitettavasti näyttää siltä että mikään kauppa ei niitä pese.

Kiva kuulla että joku muukin kiinnittänyt asiaan huomiota.

T. Ap

Vierailija
24/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla kyllä terveystarkastajan vaatimus kaikille kaupoille, että tämä lapset ostoskärryissä kieltävä kyltti on kärryparkin yhteydessä ja että kieltoa myös valvotaan.

Vierailija
25/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en ikinä ota kärryjä, eli osta yhdestä kaupasta niin paljoa etten korilla selviä. Siitä sitten päästäänkin kihomatoihin. 😁

Mitä? Onko koreissa sitten kihomatoja?

Vierailija
26/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo! Voi olla myös kuppa, täi ja satiainen kavereineen. 🤔

Vierailija
27/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita suoraan kauppaan palaute. Infossa on valmiita lomakkeita tai sähköpostilla. Myös kärryjen pesusta, jonka normaali kauppa hoitaa usein.

Minä netissä katselinkin, s-kaupasta en löytänyt paikkaa ilmoitukselle, k-kauppaan laitoin sekä myös terveystarkastajalle, mitään ei ole vuosiin tapahtunut.

Tää on just tätä. Ihme ettei terveystarkastajakaan ottanut asiakseen. Mikä kaupunki? Jos Tampere, niin laitan itsekin viestiä. Tai tehokkaampaa varmaan, että saavat paljon viestejä.

T. Se joka on ostanut oman ostoskori

Vierailija
28/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään myyjää joka osaisi kertoa faktoja kärryjen ja korien pesusta? Kai nyt jollakin on tänään vapaapäivä tai on saikulla?

Ehkä myyjät eivät tiedä.

Tuossa on vanha lehtijuttu

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/ostoskarryjen-pesuvalit-vaihteleva…

Ainakaan eräässä lähikunnassa ei pestä koskaan.

Ei voi olla totta! Kaksi kertaa vuodessa!!! Ilmeisesti vielä faktaa. Yäk!

Vierailija
29/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tommosia urputtajia pitäisi Martin kunnolla jysäyttää otsaan, samalla huutaen täysillä "PÖPÖ!!! PÖPÖ!!! PÖPÖ!!!"

Vierailija
30/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita suoraan kauppaan palaute. Infossa on valmiita lomakkeita tai sähköpostilla. Myös kärryjen pesusta, jonka normaali kauppa hoitaa usein.

Minä netissä katselinkin, s-kaupasta en löytänyt paikkaa ilmoitukselle, k-kauppaan laitoin sekä myös terveystarkastajalle, mitään ei ole vuosiin tapahtunut.

Tää on just tätä. Ihme ettei terveystarkastajakaan ottanut asiakseen. Mikä kaupunki? Jos Tampere, niin laitan itsekin viestiä. Tai tehokkaampaa varmaan, että saavat paljon viestejä.

T. Se joka on ostanut oman ostoskori

Oulun terveystarkastajalle taitaa lähikunnissakin kuulua, mutta tuon jutunkaan perusteellahan heitä ei kiinnosta.

Vierailija
31/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset kähmii käsillään kaikkea, myös sieltä kihomatopuolelta. Kyllä noita on kahvoissa. Kädet on hyvä pestä aina kun tulee kotiin. Joskus ollut niin tahmainen kori, että tekee mieli pestä jo pullonpalautuspisteellä ennen kuin kähmii autonratin.

Vierailija
32/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä liiallista bakteereiden pelkoa.

Samaa mieltä. Kyllä ihmisen terveys vaatiikin altistusta bakteereille. Ja kai tekin nyt kuitenkin pesette ne ruoka-aineet joita ei ole pakattu?

Kaikkihan ne pakattu on. Mutta esim maitotölkin pohjassa oleva koirankakkamönjä ei oo kiva jääkaapissa, siitä se huomaamatta nostetaan ruokapöytään. En minä ainakaan maitoa kaada tölkistä kannuun. No jossain juhlissa kerma ja maito pannaan nekkaan, mutta joka ikinen muu tavara on kyllä pohjasta likainen. Kassalla kyllä pakkaavat vaatteet erikseen pieneen muovipussiin ja näyttävät pyyhkivän hihnoja silloin tällöin. Siitä kiitokset!

Sitten siihen pöydän koirankakkaan lasketaan voileipä ja suolinkaiset kiittää. Yök! Oikeasti kapalle olisi myyntivaltti mainostaa kärrypisteellä, että nämä pestään säännöllisesti ja aikaväli näkyviin.

Vierailija
33/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien ostoskorien ja kassien myynti pompsahti juuri hurjasti. 😒

Vierailija
34/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan kannattaa hankkia lapsiperheitä varten niitä "autokärryjä " missä lapsi istuu alhaalla autossa ja ostokset tulee yläkoreihin.

Olen nähnyt noita kieltolappuja kauppoissa "ei lasta kärryyn ", koska jokunen vuosi sitten vanhemmat tunki penskansa niihin kärryihin. Joka kauppareissulla näki lapsia niissä, mutta nyt se on loppunut ainakin täällä päin.

Vierailija
35/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse töissä kaupassa ja todellakin ne on ne kantasuomalaiset jotka kakaroitaan siellä kärryissä kuljettaa.

Vierailija
36/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit syyhypunkin, se on paha.

Vierailija
37/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Kaikkee sitä onkin, nuokin ovat niin pieniä pöpöjä, ettei niitä edes huomaa, täytyy olla tosi tarkkana. Jos se kaksimetrinen lapamato hengaa törkyisessä korissa tai kärrissä, niin sen sentään pystyy näkemään ja nakkaamaan johonkin muualle loikoilemaan. 😈

Vierailija
38/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Kaikkee sitä onkin, nuokin ovat niin pieniä pöpöjä, ettei niitä edes huomaa, täytyy olla tosi tarkkana. Jos se kaksimetrinen lapamato hengaa törkyisessä korissa tai kärrissä, niin sen sentään pystyy näkemään ja nakkaamaan johonkin muualle loikoilemaan. 😈

Oon muuten nähnyt ostoskärryissä sen kaksimetrisen lapamadon. Äitykkä työnteli anttilassa sellaista varmaan 16-vuotiasta jöllikkää ostoskärryissä.

Vierailija
39/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, lapamadot saa karistettua siinä kaljaosastolla viimeistään kyydistä, mutta noista pienemmistä ei tahdo päästä eroon millään.

Vierailija
40/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä istuu paljon ihan täkäläistenkin lapsia, enkä ole edes mikään s*vakki varsinaisesti...

Ne koritkin kyllä ällöttää. Kun ne on pinossa, niin osuuko se ylemmän korin "lattiapohja" muuten sinne alemman "sisäpohjaan"?

Täällä meidän ihanassa kansainvälisessä vantaalaislähiössä kun tallaa näitä kusipaskaisia ja oksennuksisia sekä räittyjä asfaltteja pultsareiden ja narkkareiden kanssa sulassa sovussa, niin onko se nyt ihme, jos sitä vähän tulee pöpökammoiseksi? :-P Mut joo, ehkä mun tarttis mennä tonne asemalle siedättään itseeni ja hieromaan poskeani vaikka sinne pissalta haisevaan hissin lattiaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi