Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärkeää asiaa kaupan ostoskärryistä!

Vierailija
13.09.2017 |

Hei! Olen todella huolestunut siitä että vanhemmat, usein ei-suomalaiset istuttavat pienet lapsensa haalareissa ja ulkokengät jalassa sinne kärryyn. Aina ei kehtaisi olla sanomassa. (Olen kyllä puuttunut asiaan kun olen nähnyt pienen lapsen rattaissa kylmällä ilmalla heikosti puettuna ilman hanskoja. Siihen tuli toinenkin nainen nätisti selittämään että kyllä pitää laittaa tumput käteen)

Voisitteko kauppiaat, ( jos joku nyt ehtii av:ta lukea, laittaa jonkin kyltin siihen kärryparkkiin, missä olisi piirrettynä lapsi kärryissä ja ruksi päälllä kieltomerkkinä? Teksti Suomeksi ja Englanniksi, niin ei k.o. ryhmä joka tätä lähinnä harjoitta, saisi pultteja kiellosta.

Kiitos sinulle tamperelainen market-kauppias, joka olet tämän tehnyt!

Kiva laittaa sinne koirankakkaisiin kärryihin ruokatarvikkeita ja kotona sitten pöydälle ja jääkaappiin. Yäk! Viekää myyjät viestiä pomoille! Ei maksa paljon ja saatte asiakkaita meistä "pöpökammoisista"

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en ikinä ota kärryjä, eli osta yhdestä kaupasta niin paljoa etten korilla selviä. Siitä sitten päästäänkin kihomatoihin. 😁

Vierailija
2/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en ikinä ota kärryjä, eli osta yhdestä kaupasta niin paljoa etten korilla selviä. Siitä sitten päästäänkin kihomatoihin. 😁

Koritkin ovat törkyisiä. Sitten niitä laitetaan lattialle, ja potkitaan kengällä eteenpäin, ja sitten pinoon takaisin...

Olen ymmärtänyt että kärryjä jossain pestään, mutta meidän paikkakunnalla ne ovat olleet valehtelematta pesemättä kauppojen rakentamisesta lähtien, ja valitettavasti ne näyttävät myös siltä. En ymmärrä miten muita ei ilmeisesti häiritse, itse olen valitettavasti pakko-oireinen ja minulle tuo on tuskaa. Valitsenkin ennemmin sen siistin kaupan, mutta valitettavasti näyttää siltä että mikään kauppa ei niitä pese.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koritkin ovat törkyisiä. Sitten niitä laitetaan lattialle, ja potkitaan kengällä eteenpäin, ja sitten pinoon takaisin...

Olen ymmärtänyt että kärryjä jossain pestään, mutta meidän paikkakunnalla ne ovat olleet valehtelematta pesemättä kauppojen rakentamisesta lähtien, ja valitettavasti ne näyttävät myös siltä. En ymmärrä miten muita ei ilmeisesti häiritse, itse olen valitettavasti pakko-oireinen ja minulle tuo on tuskaa. Valitsenkin ennemmin sen siistin kaupan, mutta valitettavasti näyttää siltä että mikään kauppa ei niitä pese.

Ja lisättäköön että meillä ei näy kovin kauheasti muita kuin ihan valkoisia alkuasukkaita, jotka niitä lapsiaan kärryihin pistävät.

Vierailija
4/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut oman ostoskorin. Autolla kulkiessa helppo heittää auton perään. Kävellen lähikaupassa käydessäni siihen mahtuu kyllä useamman päivän ruoat. Wc- ja talouspaperit täytyy sitten hakea erikseen, eivät mahdu koriin.

Vierailija
5/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähiössä asuu reilusti toistasataa kansalaisuuttaa omaavaa ihmistä. Kaikenvärisiä lapsia istuu niissä kärryissä. Suomalaisille on vaan helpompi sanoa kun on yhteinen kieli, siksi ajatus tuosta kieltolapusta panna lapsi kärryyn on hyvä, kun eivät kaikki enkkuakaan puhu.

Vierailija
6/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita suoraan kauppaan palaute. Infossa on valmiita lomakkeita tai sähköpostilla. Myös kärryjen pesusta, jonka normaali kauppa hoitaa usein.

Vierailija
7/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku missä kärryt pestään? Kuinka usen? Ja korit on kyllä niin saastaisia, että kiitos ei, niissä kun näkyy lika.

Vierailija
8/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä liiallista bakteereiden pelkoa.

Vierailija
9/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas olikin tärkeää!

Vierailija
10/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Kalevan Prismassa on huippukärryt! Niissä on niin matalat laidat ettei varmaan kellään tule mieleenkään niihin mukuloita istuttaa. Eikä tarvitse kaivaa sieltä lattian tasolta niistä jättikärryistä tavaroita. Sitä en muista onko niissä lastenistuintakaan. Jos ei ole, kuten muisteleen, niin eivätpä pääse nuoleskelemaan työntöaisaa.

Vierailija
11/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa pieni pressu/ vahakankaan palainen, ja laittakaa se suojaksi korin/kärryn pohjalle. Tai sitten kerätkää ostokset suoraan kassiin, joka on kärryissä.

Vierailija
12/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita suoraan kauppaan palaute. Infossa on valmiita lomakkeita tai sähköpostilla. Myös kärryjen pesusta, jonka normaali kauppa hoitaa usein.

Kyllä on sanottu myyjille. Tuo sähköposti olikin hyvä idea. Sitä käytänkin, kun olen saanut jossain erinomaista palvelua. Täytyypä luoda anonyyymimpi meiliosoite, kiitti!

Vierailija
13/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä netissä katselinkin, s-kaupasta en löytänyt paikkaa ilmoitukselle, k-kauppaan laitoin sekä myös terveystarkastajalle, mitään ei ole vuosiin tapahtunut.

Vierailija
14/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään myyjää joka osaisi kertoa faktoja kärryjen ja korien pesusta? Kai nyt jollakin on tänään vapaapäivä tai on saikulla?

Vierailija
15/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään myyjää joka osaisi kertoa faktoja kärryjen ja korien pesusta? Kai nyt jollakin on tänään vapaapäivä tai on saikulla?

Ehkä myyjät eivät tiedä.

Tuossa on vanha lehtijuttu

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/ostoskarryjen-pesuvalit-vaihteleva…

Ainakaan eräässä lähikunnassa ei pestä koskaan.

Vierailija
16/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kyllä ihmisen terveys vaatiikin altistusta bakteereille. Ja kai tekin nyt kuitenkin pesette ne ruoka-aineet joita ei ole pakattu?

Vierailija
17/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isot kyltit sisäänkäyntien luona, että kärryssä saa istua vain niille varatulla paikalla. Aina kun vaan bongataan, että jonkun lapsi istuu siellä itse kärryssä niin käydään asiallisesti kertomassa, että tämä ei ole sallittua.

Kärryt ja korit meillä pestään muistaakseni kerran kuussaa tai kahdessä. Tämä on siis ulkoistettu samalle firmalle joka hoitaa pullonpalautuksen.

Henk. koht itseäni ärsyttää kanssa ne kärryssä istuskelijat ja välillä tekisi mieli sanoa vastaan väittäjille, että jos se lapsi ei enää mahdu istumaan siihem tarkoitettuun paikkaan, on se varmasti kyllin iso jo kävelemään omin jaloin.

Ja suomalaiset harrastaa tätä ihan yhtä paljon kun ulkomaalaiset. Eniten tätä kuitenkin tapahtuu mustalaisilla.

Vierailija
18/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kärryssä on paikka lapselle, niin miksi sitä ei saisi käyttöä? Lisäksi en ymmärrä mitä hanskat kuuluvat asiaan, miksi niitä pitäisi kaupassa pitää?

Vai mitä sä yrität sanoa

Vierailija
19/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy kyllä sanoa, että enpä ole tuollaistakaan tullut koskaan ajatelleeksi. 😂 Aina olen lapannut kaikki ostokset surutta koriin tai kärryyn enkä edes, ei sen puoleen, en edes pese ihan vain omaan käyttöön meneviä vihanneksia jne. No, eipä siltikään tule vaikuttamaan mihinkään, vaikka aloituksen luinkin.

Vierailija
20/42 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kyllä ihmisen terveys vaatiikin altistusta bakteereille. Ja kai tekin nyt kuitenkin pesette ne ruoka-aineet joita ei ole pakattu?

Kaikkihan ne pakattu on. Mutta esim maitotölkin pohjassa oleva koirankakkamönjä ei oo kiva jääkaapissa, siitä se huomaamatta nostetaan ruokapöytään. En minä ainakaan maitoa kaada tölkistä kannuun. No jossain juhlissa kerma ja maito pannaan nekkaan, mutta joka ikinen muu tavara on kyllä pohjasta likainen. Kassalla kyllä pakkaavat vaatteet erikseen pieneen muovipussiin ja näyttävät pyyhkivän hihnoja silloin tällöin. Siitä kiitokset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän