Paljon on vielä työtä kasvisruuan...
Vasta sijalla 10 on kasvisruoat suosituimmat ruuat listalla. 1.pizza 2.pihvi/leike. Minkälainen kampanja pitäis käynnistää?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin luulin, että saattaisitte ymmärtää markkinoinnin päälle, onhan kasvissyönti yleistä ns. luovissa piireissä. Mutta ei. Samaa jankkausta. "Mutta kun minulle on tärkeää. Minua kiinnostaa. Minun eettiset arvot."
Monet eivät motivoidu eivätkä kiinnostu samoista asioista ja näkökulmista kuin te, joten tuo on aivan hyödytöntä jos teidän tavoitteenanne on saada isompi muutos aikaan.
Mikä sekasyöjiä voisi mielestäsi motivoida? Mikä saisi heidät kiinnostumaan kulutustottumuksien muutoksesta, joka on loppujen lopuksi kaikkien etujen mukaista? Realistista ei ole lihankulutuksen lakkaaminen, mutta vähentäminen voisi hyvinkin olla mahdollista. Olisiko heittää ideoita? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nopeammin luonnonvarat hupenevat ja mitä voimakkaammin maapallo ajautuu syöksykierteeseen, sitä kovemmalla äänellä tunnutaan vastustavan kaikkea, mikä tuhoa voisi edes viivyttää. Esimerkkinä juuri kasvisruokailun kammoksuminen. Erikoista, outoa.
Ei se markkinointi vaan toimi noin, syyllistämällä, jalustalla seisoen.
No siinähän tuhoat omien jälkeläistesi elinolosuhteet.
Se oli ihan vain vinkki, jos haluat vaikuttaa ihmisiin oikeasti. Mutta jatka toki, kukaan ei kuule.
Näinhän se menee, että saarnaamisella tai lopunajan maalailulla ei paljon vaikuteta. Niin kauan kun lihaa on kaupat pullollaan ja kasvisruoan tekeminen on arjessa huomattavasti työläämpää ja hitaampaa kuin sekaruoan, korkeintaan pieni syyllisyys saattaa seurata lihaisia valintoja. Mutta niitä tehdään silti. Yleensä massat reagoivat vasta sitten kun on pakko. Ja täytyy sanoa, että söisin huomattavasti useammin pelkkiä kasviksia, jos minulla ei olisi lapsia. Lasten kanssa on edelleen hankalaa toteuttaa kasvisruokaideaa käytännössä, kun huomioidaan ruoanlaittoon kuluva aika, vaiva ja se tosiasia, että kasvisruoista ei saa niin helposti maukasta kuin liha-, kala- ja kanaruoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin luulin, että saattaisitte ymmärtää markkinoinnin päälle, onhan kasvissyönti yleistä ns. luovissa piireissä. Mutta ei. Samaa jankkausta. "Mutta kun minulle on tärkeää. Minua kiinnostaa. Minun eettiset arvot."
Monet eivät motivoidu eivätkä kiinnostu samoista asioista ja näkökulmista kuin te, joten tuo on aivan hyödytöntä jos teidän tavoitteenanne on saada isompi muutos aikaan.
Mikä sekasyöjiä voisi mielestäsi motivoida? Mikä saisi heidät kiinnostumaan kulutustottumuksien muutoksesta, joka on loppujen lopuksi kaikkien etujen mukaista? Realistista ei ole lihankulutuksen lakkaaminen, mutta vähentäminen voisi hyvinkin olla mahdollista. Olisiko heittää ideoita? :)
Ohis, mutta ainakin laadukkaat kasvisjalosteet voisivat auttaa asiaa. Tähän mennessä tulleet härkikset yms. ovat olleet pettymys itselleni.