Paljon on vielä työtä kasvisruuan...
Vasta sijalla 10 on kasvisruoat suosituimmat ruuat listalla. 1.pizza 2.pihvi/leike. Minkälainen kampanja pitäis käynnistää?
Kommentit (44)
Pitäiskö lopettaa lihantuotanto kokonaan? Ei lihaa kaupassa- --> ei lihaa lautasella
No mun lempiruokaa on pizza ja hampparit vaikka kasvissyöjä olenkin. Pizzaan tulee savustettua paprikaa, basilikaa ja artisokan sydämiä, hamppariin taas vaikka oumphia, suolakurkkua, tomaattia, sipulirenkaita, salaattia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nopeammin luonnonvarat hupenevat ja mitä voimakkaammin maapallo ajautuu syöksykierteeseen, sitä kovemmalla äänellä tunnutaan vastustavan kaikkea, mikä tuhoa voisi edes viivyttää. Esimerkkinä juuri kasvisruokailun kammoksuminen. Erikoista, outoa.
Ei se markkinointi vaan toimi noin, syyllistämällä, jalustalla seisoen.
Tein huomion ilmiöstä, josta sinä ilmeisesti olet hyvä esimerkki. En näe jalustaa itselläni.
Iso osa ihmisistä muokkaa ruokavaliotaan sen perusteella, mikä on hyvänmakuista, helppoa, sopivan hintaista ja mahdollisesti myös trendikästä. Haluatko vaikuttaa heihin? No se ei onnistu tuollaisella tuomiopäivän messuamisella, asenteella, että "MINÄ OLEN JO PELASTUNUT, SINÄ ET".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta sijalla 10 on kasvisruoat suosituimmat ruuat listalla. 1.pizza 2.pihvi/leike. Minkälainen kampanja pitäis käynnistää?
Häh? Eikö tuossa ensimmäisenä ole juuri pitsa? Ei se ole mitään liharuokaa.
No sehän riippuu pizzasta. Suurin osa ottaa pizzaansa jotain lihaa täytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään kampanjoita kannata pystytellä. Kasvisruoasta pitäisi tehdä niin houkuttelevaa (maku, käytännöllisyys, helppous, hinta), että ihmiset haluaisivat sitä enemmän käyttää. Ai, ei ole mahdollista? No, sitten se on aina enemmän tai vähemmän marginaalista.
Se nyt ei ole mikään makuasia. Joko syöt tai itket ja syöt
Juurikin makuasia tämä on. Miksi ihmeessä siirtyisin kasvissyöjäksi, kun se ei vaan makunsa puolesta houkuta. Ei ole yhtään kunnollista argumenttia miksi minun kannattaisi lopettaa lihan syönti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nopeammin luonnonvarat hupenevat ja mitä voimakkaammin maapallo ajautuu syöksykierteeseen, sitä kovemmalla äänellä tunnutaan vastustavan kaikkea, mikä tuhoa voisi edes viivyttää. Esimerkkinä juuri kasvisruokailun kammoksuminen. Erikoista, outoa.
Tein huomion ilmiöstä, josta sinä ilmeisesti olet hyvä esimerkki. En näe jalustaa itselläni.
Iso osa ihmisistä muokkaa ruokavaliotaan sen perusteella, mikä on hyvänmakuista, helppoa, sopivan hintaista ja mahdollisesti myös trendikästä. Haluatko vaikuttaa heihin? No se ei onnistu tuollaisella tuomiopäivän messuamisella, asenteella, että "MINÄ OLEN JO PELASTUNUT, SINÄ ET".
Anteeksi, mutta mitä ihmettä? Maapallon tuhoutuminen ihmisten kulutustottumuksien vuoksi on faktaa, siihen ei mitään messuamista kaivata. Enhän ole puhunut mitään itsestäni... Ja niin, syön pieniä määriä lihaa itsekin, mutta se ei estä minua näkemästä, mikä olisi järkevää kuluttamista maapallon kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö lopettaa lihantuotanto kokonaan? Ei lihaa kaupassa- --> ei lihaa lautasella
Onhan kalakin lihaa ja sitä saa kun käy järvestä hakemassa. Ja riistaa saa rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinähän tuhoat omien jälkeläistesi elinolosuhteet.
Se oli ihan vain vinkki, jos haluat vaikuttaa ihmisiin oikeasti. Mutta jatka toki, kukaan ei kuule.
Ei sellaisiin ihmisiin ole järkeä tuhlata aikaansa, jotka eivät järkipuhetta kuuntele. Kyllä Siperia opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Taas kasvisruokaterroristi...
Kuinka moni kääntyy uskovaiseksi siksi, että ennestään uskovaiset tungettelevat juttuineen?
Miksi joku alkaisi syödä kasvisruokaa siksi, että joku yrittää painostaa? Eiköhän se johda lähinnä lisääntyvään makkaransyöntiin.
Jos todella haluaa vaikuttaa ihmisten ruokailutottumuksiin, pitää esittää asia positiivisesti. Kertoa esimerkein, että on olemassa myös maukasta kasvisruokaa, jolla nälkä tosiaan siirtyy kauemmas kuin vartin päähän.
Itse joudun terveyssyistä remontoimaan ruokailutottumukseni. Huomattavasti lisää kasviksia ja suolaa, sokeria ja rasvaa paljon vähemmälle. En silti sorru kasvisruokauskovaisuuteen. Liha on hyvä proteiinin lähde ja sitä on oleva ruoassani vastakin.
"Taas". Saa olla aika puusilmä, jos ei tunnista päivänselvää provoa. Jos tämä ei ole false flag niin ei sitten mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä ihmettä? Maapallon tuhoutuminen ihmisten kulutustottumuksien vuoksi on faktaa, siihen ei mitään messuamista kaivata. Enhän ole puhunut mitään itsestäni... Ja niin, syön pieniä määriä lihaa itsekin, mutta se ei estä minua näkemästä, mikä olisi järkevää kuluttamista maapallon kannalta.
Mutta kun kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, koita nyt käsittää. Itsekin yritän syödä eettisempiä vaihtoehtoja, mutta joitakin ei kiinnosta, eikä mikään messuaminen auta asiaa. Heidät pitäisi saada kiinnostumaan kasvisruoasta muilla keinolla kuin syyllistämällä maapallon tuhoutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse kertoa minulle faktoja. Pahoittelen jos olet ns. väärä puu. Oletin, että olet näitä keskustelujen kestoargumentoijia, jotka ei koskaan lakkaa eikä opi. Se, mitä yritän sanoa: nuo faktat eivät valitettavasti kiinnosta isoja massoja. Tai "kiinnostaa", mutta eivät ne ole heille se motiivi muuttaa ruokavaliotaan radikaalisti. Siihen tarvitaan ihan muita markkinointikeinoja.
Kasvisruokailijoita on vähemmän, kuin sekasyöjiä.
Nuo pitsat ja hampurilaiset ovat niin tyypillisiä Suomessa.
Samoin makaronilaatikko, kalapuikot, lihapyörykät, muussi ja jauhelihakastike...
Kasvisruokien äänissä tulee paljon hajaantumista. Erilaisia kasvisruokavalioitakin on useita.
Linssikeitto, linssi-ratatoulle, kasvis-papulaatikko... 😋
Aivan ihania hyvin tehtynä :)
No onhan se nyt jo saatana jos ei lempiruoassakaan saa olla lihaa. Vaikka söisi sitä lemppariaan kenties pari kertaa vuodessa, niin ei, ei se käy joillekin. Onko tämä nyt joku provo tarkoituksena saada kasvissyöjät näyttämään ihan urpoilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mihinkään tuhoudu, kun otetaan huomioon että ilmastonmuutoskin on kusetusta.
Ei muuta kuin hyviä reseptejä kehittelemään ja niitä jakamaan! Paasauksella kukaan ei kiinnostu mistään ruoasta. Olen sitä mieltä, että nykyinen kasvisruokabuumi on ihan sen ansiota että on todella hyviä vegaaniblogeja ja helppoja ja hyviä kasvisruokatuotteita on tullut viimeisten vuosien aikana paljon myyntiin, kuten esim. härkis joka on meillä kiirepäivän pelastus tortillojen välissä. Joskus 15-20 vuotta sitten ei tarjonta esim. kasvipohjaisten "maitotuotteiden" osalta ollut kovin laaja eikä makukaan aina niin mahtava. No nyt tuli jopa ben&jerryn jäätelöitä maidottomana. Terveystietoisuus on tietysti yksi syy miksi ruoka ei ole enää sitä mitä omassa lapsuudessani eli perunaa makkaralla, vaan monipuolisempaa ja värikkäämpää. On myös ihana kokeilla uusia makuja ja muistaa että kaikesta kokeilemastaan ei ole aina pakko yrittää pitää jos ei vain maistu, vaihtoehtoja kyllä löytyy!
Tarjoa vaikka ystävillesi kauden laadukkaista kasviksista tehtyä ruokaa, laadukkailla raaka-aineilla ei voi mennä paljon pieleen jos ei ole ihan surkea kokki. Kauden kasviksia kun käyttää niin hintakin on yleensä kohtuullinen jollei jopa järkyttävän halpa eli tyyliin 1 e/kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kasvissyönti on sulla sijalla yksi, niin ei sen pidä kaikilla muilla olla sama.
Kyllä sen nyt vaan pitää, vai haluatko kuolla? Nykymeno ei ole kestävää
Me kaikki kuollaan joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse kertoa minulle faktoja. Pahoittelen jos olet ns. väärä puu. Oletin, että olet näitä keskustelujen kestoargumentoijia, jotka ei koskaan lakkaa eikä opi. Se, mitä yritän sanoa: nuo faktat eivät valitettavasti kiinnosta isoja massoja. Tai "kiinnostaa", mutta eivät ne ole heille se motiivi muuttaa ruokavaliotaan radikaalisti. Siihen tarvitaan ihan muita markkinointikeinoja.
Ok, ihmettelinkin, kun mielestäni olin ihan asiallinen enkä mitenkään fanaattinen. Joskus tuntuu, ettei kasvisruokailua saa perustella järkisyillä tai tieteellä, vaan se leimataan aina idologiseksi hapatukseksi. Voisi olla hyödyllistä kysyä lihan suurkuluttajilta, mikä saisi heidät oikeasti lisäämään kasveja ruokavalioonsa. Lihantuotannon vähentämisellä olisi oikeasti suuri merkitys luonnolle (ja toki eläimille), joten toivottavasti jokin taho keksii uusia parempia keinoja saada ihmisiä kiinnostumaan aiheesta.
Höpö höpö!
Paini muualle levittämään propagandaasi.