Tiesittekö, että kouluihin voi lain mukaan mennä seuraamaan oppitunteja?
Eli sinne vaan isät ja äidit katsomaan niitä pikkuperkeleitä, millaisia ovat.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä menin kun opettaja ilmoitti lapseni kiusaavan luokkalaistaan poikaa. Oli nolannut tätä ja levittänyt juoruja hänestä, ja meillä ei todellakaan tuollaista käytöstä hyväksytä. Menin sitten seuraamaan tunteja lapsen kiljumisesta ja anelusta huolimatta. Ei ole enää kiusannut, ainakaan ei ole mitään ilmoituksia tullut ja nykyään koko luokka ihan hyvää pataa keskenään.
Menin ihan siksi että on mun tehtävä kasvattaa tuo lapsi, ei koulun. Jos lapsi ei osaa käyttäytyä on mielestäni mun tehtävä laittaa lapsi kuriin, ei opettajan jonka tulisi keskittyä opetukseen.
Opettajana suuri kiitos sulle!!! ♡♡♡♡
Suurkiitos myös minulta kiusatun äitinä!
Taatusti käytän samaa jos omat lapseni päätyvät perseilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa lapselle aika nolo tilanne.
Voit mennä seuraamaan opetusta ihan vaikka ventovieraaseen kouluun, ei sen tarvitse olla lapsesi koulu ja luokka.
Nykypäivänä kaikkien kouluampumisten jälkeen en kyllä opettajan uskaltaisi päästää tunnille aivan tuntematonta ihmistä jolla ei ole lasta meidän koulussa. En varmaan saa lain mukaan esim. tarkistaa mitä henkilöllä on laukussaan. Mielestäni laiminlöisin velvollisuuteni huolehtia lasten turvallisuudesta jos noin vain päästäisin kenet tahansa luokkaan. Lasten vanhemmat ovat tervetulleita kaikille tunneille.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut lapseni koulussa oppitunteja seuraamassa ja suosittelen sitä muillekin. Siten saa paljon tietoa sekä koulun / opettajan toiminnasta että myös lapsen toiminnasta luokassa.
Uskotko tosissasi että lapsi käyttäytyy luokassa samalla tavalla kuin normaalisti silloin kun äiti on katsomassa? Ihme jos lapsikaan ei ole kovin älykäs ja käyttäytyy huonosti...
Vierailija kirjoitti:
oman alansa ammattilainen ja isä kirjoitti:
Tiesin koska Suomessa koulut ovat julkisia paikkoja. Olen joskus käyttänyt tätä vipuvartena jos joku epäpätevä opettaja on sössöttänyt lasteni käyttäytyvän heidän mielestään huonosti. Yleensä urputtaminen loppuu siihen.
Vipuvartena? Eli uhkaillut tulevasi katsomaan? Miksi uhkailla kun voi vain mennä kouluun?
Koska aikani on sen verran kallista, että teen mielummin sen ajan työtäni. Lisäksi pieni epävarmuus pitää opettajan sopivasti varpaillaan.
Kaikki opetus yliopistoissa ei ole julkista, esim. lääketieteellisessä vain luennot, ruumiinavauksiakaan ei saa mennä ulkopuoliset huvikseen seuraamaan eikä tietysti käytännön opetusta oikeilla potilailla klinikassa. Opetuspotilaaksi toki saa lähteä ja opetussairaaloissa sillä keinoin voi päästä myös jonossa edelle jos suostuu esim. gynekologialla tähän.
Lukioihin saa mennä abityttöjä vilkuilemaan.
Vipuvartena? Eli uhkaillut tulevasi katsomaan? Miksi uhkailla kun voi vain mennä kouluun?