Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö, että kouluihin voi lain mukaan mennä seuraamaan oppitunteja?

Vierailija
11.09.2017 |

Eli sinne vaan isät ja äidit katsomaan niitä pikkuperkeleitä, millaisia ovat.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, olen ollut seuraamassa.

Vierailija
22/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voisin pokkana mennä erääseen lukioon kyyläämään opettajaa, johon olen ihastunut? Ei sillä, että todellakaan kehtaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin ja olen ollutkin. Useammin kuin kerran.

Vierailija
24/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin kyllä tulosta etukäteen, sillä nykyään kaikkien kouluampumisten ja puukotusten jälkeen kouluissa suhtaudutaan hyvin valppaasti ulkopuolisiin vieraisiin. Mieheni  on ope, ja kertoi, että moni opettaja oli mennyt kysymään auditorian oven edessä seinoneelta tuntemattomalta mieheltä, mitä mies siellä teki. Mies sattui olemaan auditoriossa puhuvan vieraan turvamies. Turvamies oli kiitellyt opettajien valppautta.

Vierailija
25/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. En ole ollut, enkä ole menossa. Omat työt pitää hoitaa.

Vierailija
26/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voisin pokkana mennä erääseen lukioon kyyläämään opettajaa, johon olen ihastunut? Ei sillä, että todellakaan kehtaisin.

Juurikin näin. Pokkana voisit.

Vierailija
27/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työttömänä menisin mielelläni. On niin tylsää ja olen seurankipeä. Mukava siinä olisi kuunnella oppituntia ja kutoa samalla vaikka villasukkaa.

Vierailija
28/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Pokkana voisit.

Ongelma muodostuisi tosin siitä, että se vaatisi vahvaa humalaa, ja se taas on järjestyssäännöissä kielletty...

Vierailija
29/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joka ikisessä vanhempainillassa maininnut tästä ainakin kymmenen vuoden ajan. IKINÄ ei ole tullut vanhempia seuraamaan tunteja.

minä olen myös päiväkodissa maininnut. Moni on käynyt. Meitä kävi myös moni vanhempi lapseni luokassa, kun oli ekalla.

Vierailija
30/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko myös yliopistoja? Ei ole varaa avoimen yliopiston kursseille voinko mennä maksamatta opiskelemaan?

Koskee, mutta et voi osallistua tentteihin tai saada suorituksia.

Vierailija
31/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Oon käynytkin. Osa opeista ei kuulemma tykkää, pojan opelle oli ok. Tosin oli osa mun omaa opintojen lopputyöprojektiani, mutta silti. 

Vierailija
32/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirikkö lasten vanhemmat seuraamaan opetusta.

Vierailija
33/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin kun opettaja ilmoitti lapseni kiusaavan luokkalaistaan poikaa. Oli nolannut tätä ja levittänyt juoruja hänestä, ja meillä ei todellakaan tuollaista käytöstä hyväksytä. Menin sitten seuraamaan tunteja lapsen kiljumisesta ja anelusta huolimatta. Ei ole enää kiusannut, ainakaan ei ole mitään ilmoituksia tullut ja nykyään koko luokka ihan hyvää pataa keskenään.

Menin ihan siksi että on mun tehtävä kasvattaa tuo lapsi, ei koulun. Jos lapsi ei osaa käyttäytyä on mielestäni mun tehtävä laittaa lapsi kuriin, ei opettajan jonka tulisi keskittyä opetukseen. 

Vierailija
34/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut lapseni koulussa oppitunteja seuraamassa ja suosittelen sitä muillekin. Siten saa paljon tietoa sekä koulun / opettajan toiminnasta että myös lapsen toiminnasta luokassa.

Vierailija
35/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs perjantai-iltapäivisin?

Vierailija
36/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut lapseni koulussa oppitunteja seuraamassa ja suosittelen sitä muillekin. Siten saa paljon tietoa sekä koulun / opettajan toiminnasta että myös lapsen toiminnasta luokassa.

Jaksan epäillä, että lapsi käyttäytyy luokassa samalla tavalla kuin normaalisti, jos vanhempi istuu paikalla. Ei siis saa todellista kuvaa. Opettajakin pystyy helposti muuttamaan toimintatapaansa siksi aikaa kun on "kyttääjä" paikalla. Seuraamisen pitäisi tapahtua havainnoitavien tietämättä ennen kuin saisi luotettavaa materiaalia.

Vierailija
37/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menin kun opettaja ilmoitti lapseni kiusaavan luokkalaistaan poikaa. Oli nolannut tätä ja levittänyt juoruja hänestä, ja meillä ei todellakaan tuollaista käytöstä hyväksytä. Menin sitten seuraamaan tunteja lapsen kiljumisesta ja anelusta huolimatta. Ei ole enää kiusannut, ainakaan ei ole mitään ilmoituksia tullut ja nykyään koko luokka ihan hyvää pataa keskenään.

Menin ihan siksi että on mun tehtävä kasvattaa tuo lapsi, ei koulun. Jos lapsi ei osaa käyttäytyä on mielestäni mun tehtävä laittaa lapsi kuriin, ei opettajan jonka tulisi keskittyä opetukseen. 

Opettajana suuri kiitos sulle!!! ♡♡♡♡

Vierailija
38/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kivaa jos luokassa olisi toinen aikuinen katselemassa mussukoiden toimintaa. Se myös varmasti hillitsisi menoa.

T.ope yläkoulusta

Vierailija
39/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, mutta ei tulisi pieneen mieleenikään mennä. Omassa kouluajassa oli ihan tarpeeksi pulpetin ääressä istumista. Ei kiitos enempää.

Vierailija
40/46 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin koska Suomessa koulut ovat julkisia paikkoja. Olen joskus käyttänyt tätä vipuvartena jos joku epäpätevä opettaja on sössöttänyt lasteni käyttäytyvän heidän mielestään huonosti. Yleensä urputtaminen loppuu siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi