Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijän työsaavutus vaihelee paljon eri päivinä.

Vierailija
09.09.2017 |

Jos hänellä on hyvä päivä, niin työsaavutus on hyvä, jos on huono päivä, niin saavutus on melko surkea. Tavallaan pidän ihan ymmärrettävänä sitä, ettei aina voi olla huippuvireessä. Mutta nyt viimeksi tuli kyllä jo mieleen, ettei ole työkunnossa, kun piti siirtää toisiin tehtäviin, kun ei saanut mitään aikaiseksi.

Joskus sillä ei ole niin hirveän paljon väliäkään miten yksittäinen päivä menee, kunhan keskimääräinen saavutus on ookoo. Mutta on myös päiviä, jolloin tappio on viisi tonnia vain siksi, että työntekijä oli huonossa vireessä.

Miten suhtautuisit, jos työnantajasi puhuisi sinulle tällaisesta asiasta ja pyytäisi pyrkimään hyvään työvireeseen kriittisinä päivinä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten on lakisääteinen työterv.hoito - työkyvyn ylläpitoon ja kuntoutukseen.

Vierailija
22/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan työtä? Tästä on vaikea saada kuvaa. Ei kuitenkaan ojankaivuuta. Tuskin mitään niin ainutlaatuista hommaa on, ettei voi jotain yläkäsitettä alasta laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta 13 h päivää peräkkäin. Siinä se vastaus tuli. Näet itse ettei hän jaksa vaan uupuu. Tuollaista ei pitäisi olla. Järjestele työt paremmin.

Vierailija
24/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran tarvittaessa töihin kutsuttava, niin otatte varmasti epäröimättä paremman jos vaan saatte. Ilmeisesti hän on siis jokatapauksessa paras, vaikka vähän huonommallakin teholla.

Tämä ei ole mikään mediaseksikäs ala, joten varsinaista tunkua tekijöistä ei ole. Siinä mielessä tämä työntekijämme on ilman muuta paras mitä on saatavilla. Ja hänessä on paljon hyviä puolia: on joustava, tunnollinen, tietyssä mielessä luotettava, saatavilla. Onko sitten räyhkeää vaatia kaiken tuon lisäksi vielä tuottavaa työn jälkeä? Ap

Vierailija
25/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi sairastan lievää masennusta. Sitä en tosin ole juuri töissä kertonut.

Tiedän työntekijän olevan masentunut, vaikka ei ole kertonut sitä minulle työntekijän roolissa vaan ystävänä. On tietenkin mahdollista, että olen yliherkkä hänen vioilleen tuon vuoksi mitä tiedän. Mutta toisaalta tuosta työalasta vastaava ihminen ei varsinaisesti tiedä masennuksesta, silti hänkin huomaa jopa minua paljon paremmin, että tänään on tahti poikkeuksellisen hidas. Ja pohtii syitä siihen. Ap

Vierailija
26/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappio 5 tonnia?

Tätä ihmettelen minäkin, missä työssä saa päivässä viiden tonnin tappion aikaiseksi? Yksittäinen työntekijä?

Juu ei se työntekijä varsinaisesti tuhoa mitään tms. viiden tonnin edestä. Eli siinä mielessä ei aiheuta tappiota. Mutta oletus on, että kun työntekijä on töissä, niin silloin saa päivän aikan myös jotain aikaiseksi. Ja kun oletus ammattimieheltä on se 200 metriä ojaa, niin 50 metriä ei oikein tyydytä työnantajaa. Ja lasken nyt tappioksi sen 150 metriä, joka jää siltä päivältä saavuttamatta. Kun siihen saavuttamattomuuteen ei ole mitään ulkoista syytä. Ap

Kalliita metrejä, 150 metriä tuottaa 5000 tappiota, yhdeltä työntekijältä päivässä. Tää vaikuttaa vähän oudolta.

Vierailija
27/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta 13 h päivää peräkkäin. Siinä se vastaus tuli. Näet itse ettei hän jaksa vaan uupuu. Tuollaista ei pitäisi olla. Järjestele työt paremmin.

Ihan en tyydy tuohon vastaukseen. Hän on alalle lähtiessä tiennyt tyon luonteen eli sesonkiajat. Jos nuorella ihmisellä uupuu voimat kahdesta 13 tunnin työpäivästä, niin aika huono työkunto on. Työmatkat ovat kuitenkin vain pari minuuttia, joten työvuorojen välissä jää levolle aikaa 11 tuntia. Ei tuollainen tahti pitäisi vetää niin huonoon kuntoon, että työsaavutus putoaa kolmantena päivänä neljännekseen normaalista. Ap

Vierailija
28/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hidas, sinun pitää tehdä itse.

Vierailija
29/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon tehtaassako tuollaista.

Älä jaksa naurattaa.

Vierailija
30/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappio 5 tonnia?

Tätä ihmettelen minäkin, missä työssä saa päivässä viiden tonnin tappion aikaiseksi? Yksittäinen työntekijä?

Juu ei se työntekijä varsinaisesti tuhoa mitään tms. viiden tonnin edestä. Eli siinä mielessä ei aiheuta tappiota. Mutta oletus on, että kun työntekijä on töissä, niin silloin saa päivän aikan myös jotain aikaiseksi. Ja kun oletus ammattimieheltä on se 200 metriä ojaa, niin 50 metriä ei oikein tyydytä työnantajaa. Ja lasken nyt tappioksi sen 150 metriä, joka jää siltä päivältä saavuttamatta. Kun siihen saavuttamattomuuteen ei ole mitään ulkoista syytä. Ap

Kalliita metrejä, 150 metriä tuottaa 5000 tappiota, yhdeltä työntekijältä päivässä. Tää vaikuttaa vähän oudolta.

Niin, kuten joku jo yllä sanoi, niin kyseessä ei ole kirjaimellisesti ojankaivuu. Mutta tuo oli minusta ihan hyvä vertaus siinä mielessä, että ammattitaitoisten työntekijöiden saatavuus on samaa luokkaa kuin kaivurin kuljettajien osalta. Ja työn vaatimukset samaa luokkaa. Kaivurinkuljettajallakin ne tappiot voivat hyvinkin olla tuon suuruiset, jos kaivurimies ei edisty työssään, mutta työmaalla ovat hänen kanssaan maanajossa traktroinkuljettaja ja kuorma-autonkuljettaja, kaivannossa lapiomies, työmaalla käy työnjohtaja, toinen kaivuri tasoittaa ympäristöä, jne. Ja kaikki tämä miehistö koko päivän vain vaivaisen 50 metrin vuoksi. Ap

Vierailija
31/35 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hidas, sinun pitää tehdä itse.

Niinhän se tilanne nyt hoidettiin. Mutta ei siitä kannata palkkaa maksaa, että itse sitten kuitenkin tekee työn. Ap

Vierailija
32/35 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetätä 1 pitkä pv ja tee itse loput 2. säästyyhän siinä rahaa.

Vierailija
33/35 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappio 5 tonnia?

No, teollisuudessa ainakin monessa ihan työntekijätasoisessa tehtävässä saa tupeloitua kymppitonneja ilmaan muutamalla virheliikkeellä. 

Vierailija
34/35 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetätä 1 pitkä pv ja tee itse loput 2. säästyyhän siinä rahaa.

Jotain tällaista vaihtoehtoa voisi ottaa esille, kun asiasta keskustellaan. Ja se toinen vaihtoehto on tietenkin pitää huolta jaksamisestaan. Kunhan vielä muotoilen asian niin, ettei se kuulosta kiristämiseltä tai uhkailulta. Ap

Vierailija
35/35 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappio 5 tonnia?

Ei onneksi sentään noin paljoa yhdessä päivässä, mutta reilusti yli pari tonnia. Onnistumisprosentti on toki yli 95 %, mutta epäonnistumiset täytyy korvata asiakkaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi