Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies ilmoitti, että lapsiperheelliset ovat etusijalla loma-aikoja jaettaessa - onko muka ok?

Vierailija
09.09.2017 |

Mitäs mieltä olette tällaisesta epätasa-arvoisuudesta? Hän määritteli tietyt ajankohdat vuodesta (koulujen lomat, joulut jne), jolloin perheellisillä olisi etuoikeus pitää lomansa. Pitäisikö pyytää tarkemmat speksit siitä miten määritellään lapsiperhe, onko aikuiset kotona asuvat lapset vielä tämän kategorian alla? Entä jos kaksi lapsiperheellistä haluaa yhtä aikaa lomailla ja vain toinen pystyy olemaan poissa, niin miten tilanne ratkaistaan ja kumman eduksi?

Kyseessä on kunta-ala ja kyllä, luottamusmiehelle on laitettu viestiä. Kokemuksianne kaipaisin :)

Kommentit (503)

Vierailija
501/503 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä sinkkuna ja perheellisenä ja ymmärrän perheellisten tuskan näissä loma-asioissa. Siksi olen aina sinkkuna vapaaehtoisesti joustanut jos mahdollista. Ei ole minulle niin tarkkaa. Ymmärrän kyllä kolikon kääntöpuolen ja halun osallistua suvun kanssa loman viettoon, esim. isovanhempien tai tätien/setien näkökulmasta. Kannatan kuitenkin ensisijaisesti sinkkujen tai (vapaaehtoisesti)lapsettomien joustamistä tässä asiassa. Eräässä entisessä työpaikassa otettiin kiinteä lomakierto käyttöön ja se kierto vei aina 2-3 vuotta ja hölmöintä tuossa oli ettei suurin osa edes ollut töissä siellä tuota 2 vuotta. Ilmeisesti joku lapseton ja vanhempi vakkari oli hermostunut kun ei osannut sopia joustavasti tiimiläisten kesken noista lomavuoroista ja valitti todennäköisesti luottamusmiehelle asiasta. Tuo älytön lomakierto jossa loman joutui pitämään esim. touko- tai syyskuussa oli yksi syy sieltä lähtöön. Toivottavasti ko. järjestelyn aikaan saanut henkilö muisti taputella itseään oikein kunnolla selkään.

Vierailija
502/503 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mulla on tapana sanoa pomolle, että valitettavasti nuo tietyt koulun loma-ajat mun on pakko olla kotona (ekaluokkalaiset kaksoset ja tokaluokkalainen). Miehen kanssa toki sumplimme niin, että joustoa on jonkin verran. Pomo voi sitten antaa joko loman, tai olen saikulla/hoitamassa sairasta lasta.

Lapsellisena hän tajuaa tämän aivan hyvin. Valitan, en pysty jättämään pieniä keskenään ja eiköhän lastensuojelukin aika nopeasti asiaan puuttuisi, jos näin tekisin. Vaihtoehtoja ei vaan ole. Vuosi-pari vielä ja lupaan taas joustaa muiden hyväksi, ihan niinkuin tein aina ennenkin.

Koulun kesäloma on kaksi ja puoli kuukautta. Siihen päälle syysloma, joulun välipäivät ja hiihtoloma. Melkoiset lomaedut työpaikalla, jos pystyy edes kahteen pekkaan järjestämään niin, että aina on jompi kumpi vanhemmista kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/503 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja veisin asian liittoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan