Liian innokas mies ahdistaa, kannattaako lopettaa tapailu?
Kyse siis nettituttavuudesta. Ollaan kerran tavattu kahvittelun merkeissä ja sitten alkoi tämä pommitus. Aluksi se oli jopa vähän imartelevaa, mutta nyt minulle paukkuu jatkuvasti viestiä aamusta iltaan, kysyy koska nähtäisiin taas uudestaan, on kuulemma kovin ihastunut ja olen juuri sellainen mitä hän etsii. Olen yrittänyt kohteliaasti sanoa, että katsotaan miten sopii ja jättänyt jopa vastaamatta joihinkin lepertelyihin, kun en voi tuntemattomalle ihmiselle vastata "samoin". Alkuun hän olikin kiinnostava ja ajattelin, että onpas mukava mies, mutta nyt olen kyllä kovin ahdistunut.
On myös pari kertaa jo tullut negatiivista arvostelua miksi vastaan niin tönkösti ja syyttelyä eikö hän muka kiinnosta minua jne.
Järki sanoo, että tämä loppuu nyt tähän ja aion sen hänelle sanoa. Hän varmasti kysyy syytä, niin kerronko, että ahdistuin hänen innokkuudesta?
Kommentit (50)
Nyt hoidat asian fiksusti ja kerrot miehelle suoraan että liian innokas pommitus ahdistaa sinua. Etkä siis sen takia halua enää tavata miestä. Ja neuvot vastaisuuden varalle että ei kannata enää muitakaan naisia kohtaan harrastaa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat takiaisia sen takia, koska karuselli pyörii ja nainen deittailee muitakin samaan aikaan. Jos et paina päälle, niin joku muu kyllä niin tekee. Et välttämättä sinä, mutta muut kyllä.
Kokemukseni perusteella voin sanoa, jos miehet haluaa tuota niin ei tarvitse kuin siirtyä tuonne kartalle piirretyn rajan toiselle puolen. Sieltä meinaa tuntuu tulevan heti läjäpäin sydämiä vaikka tietäähän tuon kyllä minkä tähden. Tinder vaan auki ja siirrät sormea hiukan edemmäs, johan alkaa kuulumaan leperryksiä. Uskon ettei kaikki tuon maan naiset ole tuollaisia. Mulle sattui nyt vain osumaan tietyltä alueelta rakkauspommittajia.
Minulla oli joskus samanlainen pommittaja mies, joka ikinen minuutti olisi pitänyt vastata viestiin jos en vastannut heti nano sekunnissa niin alkoi kysely rumpa: mitä oon tehnyt väärin, miksi et vastaa, ootko suuttunut yms
Laitoin lopulta estolle enkä vastannut mitään
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että nyt tinderin ja muiden deitti sovellusten aikakaudella, kaikki pitää tapahtua tosi nopeesti, kiire tavata joku ja kiire parisuhteeseen ja sitten jos ei toimi, niin kiire äkkiä hankkia tilalle joku. Tuonlaisten kanssa harvemmin mikään pitkäaikainen juttu onnistuu, jos ei osaa olla itsensä kanssa tai tajua edetä toinen huomioiden rauhallisemmin. Hosumalla ei hyvää saa. Pätee naisiin ja miehiin.
Tämä pätee aika paljon valitettavasti, kiire parisuhteeseen, kiire muuttaa saman katon alle, kiire kihloihin, kiire hankkia lapsia ja ehkä kiire jopa naimisiin
Sitten se kupla puhkeaa ja tajuaa et on tehnyt elämänsä virheen
Tapailin tuollaista ap:n kuvailemaa miestä jonkin aikaa. Todellakin toivon että olisin laittanut poikki jo heti alkuun kun huomasin kuinka paljon mua pommitettiin viesteillä ja puheluilla ja ikävöinnillä. Ahdistuin pahasti, mutten kilttinä tyttönä osannut sanoa riittävän törkeästi, jotta mies olisi ymmärtänyt hellittää pommitustaan. Yritin kyllä nätisti sanoa muttei auttanut yhtään, kun jätin vastaamatta alkoi törkyviestien pommitus ja naljailu. Olin todella hämmentynyt koska en aikaisemmin ollut vastaavaan törmännyt, mies oli hyvin mustasukkainen ja alkoi jonkun ajan kuluttua syyttämään minua pettämisestä ja ties mistä jos en vastannut hänelle haluamallaan tavalla. Tämä tapaus oli kyllä jotenkin mt-ongelmainen, juttua olisi vaikka kuinka, mutta hävettää likaa kun en ollut riittävän vahva katkaisemaan heti, jotenkin kuvittelin että mies muuttuisi kun tajuaisi että olen luotettava. Onneksi pääsin hänestä eroon kuitenkin, mutten oikein uskalla luottaa miehiin enää, en ainakaan enää ole niin sinisilmäinen.
Olen myös tavannut samanlaisen miehen. Oltiin tavattu kaksi kertaa kun mies alkoi puhua yhteenmuutosta kun puhuin siitä että minulla on liian iso vuokra. Mies olisi siis halunnut muuttaa luokseni että voisi maksaa vaikka koko vuokran puolestani. En halunnut tuntematonta miestä asumaan luokseni. Hän vaan jankutti siitä ja suuttui kun en suostunut.
Silloin lopetin jutun niin kohteliaasti kuin osasin. Mieheltä tuli kokoajan rakkausviestejä, ikäväviestejä ja torjuin edelleen ne kohteliaasti. Sitten alkoi tulla uhkailua ja haukkumista, välillä taas ikävä viestejä, ja mies ilmestyi paikkoihin joissa liikuin. Seurasi ja vakoili. Estin numeron enkä vastannut viesteihin. Hyi hitto että oli ahdistava ja karmiva tapaus.
Napakka viesti, että hommasta ei tule mitään. Ei liian kohtelias yms. Älä anna mitään vaihtoehtoa tai siimaa sanomalla nätisti. Kertakaikkiaan vaan, että ei ja lopeta yhteydenpito. Jos teidän suhde on ollut pari kahvittelua, se ei ole vielä yhtään mitään eikä velvoita sua pitämään suhteena. Ja jos ei usko sinua, HETI uhkaus lähestymiskiellosta ja yhteys poliisiin jos siltikin jotain jankuttaa.
Ei terve ihminen takerru yhden tapaamisen jälkeen. Muutenkin suoruus on paras taktiikka. Ja vänisijät estoon, ellei suoraa puhetta uskota.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että nyt tinderin ja muiden deitti sovellusten aikakaudella, kaikki pitää tapahtua tosi nopeesti, kiire tavata joku ja kiire parisuhteeseen ja sitten jos ei toimi, niin kiire äkkiä hankkia tilalle joku. Tuonlaisten kanssa harvemmin mikään pitkäaikainen juttu onnistuu, jos ei osaa olla itsensä kanssa tai tajua edetä toinen huomioiden rauhallisemmin. Hosumalla ei hyvää saa. Pätee naisiin ja miehiin.
Täysin ymmärrettävää, koska monille useiden ihmisten tapailu ei tunnu kovin luontevalta. Joten, jos toinen kiinnostaa, niin haluaa tapailla tiheään ja katsoa onko tässä jutussa aineksia johonkin vai onko syytä siirtyä suosiolla seuraavaan.
Sitä kannattaa miettiä niin, että olisiko vastaava käytös yhtä lailla ahdistavaa jos/kun olisi itse aivan hullaantunut toisesta. Toki liika innokkuus helposti pilaa koko jutun, en minä sillä, vaan sitä että jos tuntemukset olisikin molemmin puolisia, mies just ja vielä vähän enemmänkin kuin mitä olet aina halunnut niin olisiko vastaavanlaiset yhteydenotot edelleen yhtä ahdistavia ja omaan makuun liian tiiviitä? Jos ne "oikealta ihmiseltä" olisi enemmän kuin jees niin silloin mies ei ole creepy stalkkeri vaan ihastunut ja yrittää saada juttua etenemään. Hiemankin kokematon on aika hukassa sen kanssa mikä on sopiva määrä yhteydenpitoa mutta voikin olla melkoinen helmi kun rentoutuu.
Toisaalta se kertoo jo kaiken jatkamisen järkevyydestä, jos toinen on ehkä vähän sinnepäin ja lähinnä osaa vain ärsyttää ja ahdistaa..
Vierailija kirjoitti:
Napakka viesti, että hommasta ei tule mitään. Ei liian kohtelias yms. Älä anna mitään vaihtoehtoa tai siimaa sanomalla nätisti. Kertakaikkiaan vaan, että ei ja lopeta yhteydenpito. Jos teidän suhde on ollut pari kahvittelua, se ei ole vielä yhtään mitään eikä velvoita sua pitämään suhteena. Ja jos ei usko sinua, HETI uhkaus lähestymiskiellosta ja yhteys poliisiin jos siltikin jotain jankuttaa.
Enää ei kannata.
Lukekaa muut palstalla olevat miehet tämä ketju tarkkaan ja ottakaa opiksi.
Jännämiesmäinen välinpitämättömyys tehoaa naisiin.
Hyi, näitä on ollut itsellänikin. Joku omanarvontunnon ongelma ja hylkäämisen pelko siinä vois olla taustalla. Joka tapauksessa helvetin epäkiinnostavaa ja ällöttävää.
Mikään ei ole tehokkaampi keino nollata toisen kiinnostus kuin takertuminen ja viestipommitus.
Pommituksen kohteena olevalle, joka haluaa päättää tapailun ja/tai yhteydenpidon, lienee viisainta laittaa jämäkän kohtelias viesti, jossa päätetään tapailu ja toivotetaan hyvät jatkot.
Itse olin joskus hieman huono ihminen ja ihan mielenkiinnosta vastailin takertujan viesteihin vielä sen jälkeen, kun päätin tapailun. Halusin tietää mitä hän vielä voikaan keksiä epätoivossaan. En siis toki toivoa antanut, mutta vastailin viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa muut palstalla olevat miehet tämä ketju tarkkaan ja ottakaa opiksi.
Jännämiesmäinen välinpitämättömyys tehoaa naisiin.
Jännämiehillä ja ok näköisillä naisilla on sama lähtötilanne. Seuraa löytyy välittömästi kunhan vain vaivautuu aktivoimaan profiilin. K-miehen pitää kirjoitella vaivalla henkeviä, jotta pääsisi edes eka treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kannattaa miettiä niin, että olisiko vastaava käytös yhtä lailla ahdistavaa jos/kun olisi itse aivan hullaantunut toisesta. Toki liika innokkuus helposti pilaa koko jutun, en minä sillä, vaan sitä että jos tuntemukset olisikin molemmin puolisia, mies just ja vielä vähän enemmänkin kuin mitä olet aina halunnut niin olisiko vastaavanlaiset yhteydenotot edelleen yhtä ahdistavia ja omaan makuun liian tiiviitä? Jos ne "oikealta ihmiseltä" olisi enemmän kuin jees niin silloin mies ei ole creepy stalkkeri vaan ihastunut ja yrittää saada juttua etenemään. Hiemankin kokematon on aika hukassa sen kanssa mikä on sopiva määrä yhteydenpitoa mutta voikin olla melkoinen helmi kun rentoutuu.
Toisaalta se kertoo jo kaiken jatkamisen järkevyydestä, jos toinen on ehkä vähän sinnepäin ja lähinnä osaa vain ärsyttää ja ahdistaa..
Eivät ne tietenkään silloin tuntuisi ahdistavalta, jos kiinnostus olisi molemminpuolista. Silloin jos kiinnostusta toiseen ei ole, kaikista hänen huomionosoitukistaan lähinnä ahdistuu, olivat ne kuinka tiheässä tai harvassa tahansa. Minusta tuo ahdistuminen kertoo ihan suoraan siitä, ettei kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, näitä on ollut itsellänikin. Joku omanarvontunnon ongelma ja hylkäämisen pelko siinä vois olla taustalla. Joka tapauksessa helvetin epäkiinnostavaa ja ällöttävää.
Mikään ei ole tehokkaampi keino nollata toisen kiinnostus kuin takertuminen ja viestipommitus.
Pommituksen kohteena olevalle, joka haluaa päättää tapailun ja/tai yhteydenpidon, lienee viisainta laittaa jämäkän kohtelias viesti, jossa päätetään tapailu ja toivotetaan hyvät jatkot.
Itse olin joskus hieman huono ihminen ja ihan mielenkiinnosta vastailin takertujan viesteihin vielä sen jälkeen, kun päätin tapailun. Halusin tietää mitä hän vielä voikaan keksiä epätoivossaan. En siis toki toivoa antanut, mutta vastailin viesteihin.
Ei kannata vastailla enää, joku voi käsittää sen väärin. Kerrasta poikki ja jos vielä tulee viestiä, ei mitään vastausta ja tarvittaessa estot päälle.
Minä viestittelin kerran yhden yli-innokkaan Tinder-tuttavuuden kanssa. Vaikka vähän ahdisti niin yritin olla avoimin mielin. Hän sitten houkutteli minua viikonlopuksi extemporematkalle kotikaupunkiinsa ja kun puntaroin päivän aikana ehdotusta niin jo alkuiltapäivästä tuli viesti jossa haukkui minua mm. valehtelijaksi ja lupausten rikkojaksi. Oli myös kytännyt koska olen messengerissä ja vetänyt siitä massiiviset päätelmät miksi en ollut viestittänyt hänelle vaikka olin kertaalleen käynyt paikalla. Liika innokkuus on epäsytyttävää, mutta pahimmassa tapauksessa kyseessä voi olla kuvatun kaltainen sairas ihminen. Olen tosi iloinen, että tämän tyypin todellinen luonto selvisi jo ennen näkemistä.
Kiinnostunut mies kannattaa aina jättää!
No tässä se taas nähdä ettei naisille kelpaa mikään. Jatkuvasti on palstalla viestejä että onko mies kiinnostunut vai ei kun ei ole viikkoon kuulunut mitään ja sit kun selvästi ois kiinnostusta ilmassa niin sekään ei oo hyvä. On se vaikeeta
Ne noudattaa jenkkien 'order now' meininkiä :D