Petyin, kun lapsen kaveri oli meillä
Rankka työviikko takana, niin rankka, että itkin tänään töissä.
Suunnittelin viettäväni rennon perjantai-illan kahden (5& 7 v.) lapseni kanssa. Varasin ruokaa meille kolmelle ja jäätelöt lapsille. Kun tulin kotiin, lasten kaveri olikin meillä, 7 v. lapseni oli päästänyt kaverin sisälle tietämättäni (oli yksin 20 min kotona ennen minua ja nuorimmaista).
Nyt en kehtaa lämmittää ruokaa, kun sitä ei ole tarpeeksi, että voisi yllätysvieraalle tarjota. Kauhea nälkä itsellä, kun en ehtinyt töissä syödä. Kaupassakin kävin pikaisesti töiden jälkeen enkö ehtinyt ottaa kuin tälle illalle ruokaa.
Olen tosi stressaantunut, haluaisin vaan olla kotona rennosti omien lasteni kanssa, ilman vieraita, edes tämän illan!
En kehtaa käskeä lasten kaveria kotiin.
Väsyttää.
Kommentit (29)
Ei ihme, että lapsilla on mielenterveysongelmia, jos perheissä ei ole yhtäkään aikuista. kello on noin 18, sano lapsen kaverille, että kotiin vartin päästä, meillä alkaa oman perheen koti-ilta.
No lähetät vieraan lapsen kotiin. Sanot että teillä alkaa viikonlopun vietto. Ei sen vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että lapsilla on mielenterveysongelmia, jos perheissä ei ole yhtäkään aikuista. kello on noin 18, sano lapsen kaverille, että kotiin vartin päästä, meillä alkaa oman perheen koti-ilta.
Ja toisissa perheissä lasten kaverit on tervetulleita! Kiva olla se paskaperhe, joka ajattelee vain itseään.
7 vuotias on koululainen jonka pitää jo osata olla hetki yksin. Juu ja ymmärrän aloittajaa. On sama tilanne Vaikka lapsi on 11v ja kavereita kaksi!
Sun koti, sun säännöt. Mä kielsi omalta lapseltani kaverien kotiin Tuomisen tänään. Miksei muka voi sanoa lapsen kaverille, että nyt haluatte olla perheen kesken?
Nyt teet perheellesi ruokaa, sanot kaverille että kotiinpäin, koska teillä on tänään rauhoittumisilta, syöt ja nautit vapaaillasta. Ei ole mitään syytä mikset voisi tehdä niin. Kunnioita itseäsi ja pidä rajasi. Kaverille voi sanoa että huomenna uudestaan. Siis jos se sopii teille.
Pitäähän sun nyt kehdata 7-vuotiaalle sanoa, että nyt meillä alkaa perheen keskinäinen aika ja hänen olisi aika lähteä kotiin.
Hei, oikeesti! Meillä on paljon isompienkin lasten kohdalla sanottu pe-iltaisin, että nyt meillä ruoka ja heipat. Tai sitten, että meillä syödään nyt ja voitte jatkaa leikkiä sitten ulkona vielä vähän aikaa.
Tsemppiä nyt ap, olet aikuinen nainen!
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sun nyt kehdata 7-vuotiaalle sanoa, että nyt meillä alkaa perheen keskinäinen aika ja hänen olisi aika lähteä kotiin.
Sallikaa lasten tulla... tai älkää salliko. Mitä pitää hankkia niitä lapsia ja sitten estää niiltä kaverit! Kuka nykyisin kaksistaan pihalla leikkii? Siellä sitäpaitsi sataa.
No voi jestas. Meillä on aina tapana että kaverit lähtevät kun aletaan syömään. Huikkaan niille vaan että ruvetaan syömään, lähtekäähän kotio. Kipittävät kiltisti pihalle.
Enkä kyllä ymmärrä mikset voisi syödä itseksesi ihan rauhassa jos kerta olet niin väsynyt? Mä olen monesti töiden jälkeen väsähtänyt ja nappaan välipalaa ja kuumaa kaakaota sänkyyn ja loikoilen rauhassa. Lasten kanssa olen sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisissa perheissä lasten kaverit on tervetulleita! Kiva olla se paskaperhe, joka ajattelee vain itseään.
Paitsi tähän alapeukuttajien mielestä on kivaa olla paskaperheitä! :D
Vierailija kirjoitti:
No voi jestas. Meillä on aina tapana että kaverit lähtevät kun aletaan syömään. Huikkaan niille vaan että ruvetaan syömään, lähtekäähän kotio. Kipittävät kiltisti pihalle.
Enkä kyllä ymmärrä mikset voisi syödä itseksesi ihan rauhassa jos kerta olet niin väsynyt? Mä olen monesti töiden jälkeen väsähtänyt ja nappaan välipalaa ja kuumaa kaakaota sänkyyn ja loikoilen rauhassa. Lasten kanssa olen sitten myöhemmin.
Sun 5- ja 7-v:t antaa sun olla rauhassa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sallikaa lasten tulla... tai älkää salliko. Mitä pitää hankkia niitä lapsia ja sitten estää niiltä kaverit! Kuka nykyisin kaksistaan pihalla leikkii? Siellä sitäpaitsi sataa.
Meille on aina saanut lapset tulla todella vapaasti. Mutta sitten kun on perheen keskeistä aikaa, se pitää pystyä sanomaan myös niille kavereille. Ja pyytää tulemaan sitten vaikka huomenna. Töykeä ei tarvitse olla, kyllä lapset yleensä ystävällistäkin puhetta ymmärtävät.
Vierailija kirjoitti:
7-vuotias lapsi yksin kotona?
Ajattele että meillä oli 5-vuotias eskarilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etukäteen sovitusti, ei muuten.
Mieluummin ajattelen itseäni kuin toimin naapuruston ilmaisena lastenhoitajana kaikki viikonloput. Paskempi se perhe on, joka ei välitä omasta lapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä! Asioita on jaettava.
Vierailija kirjoitti:
Sun koti, sun säännöt. Mä kielsi omalta lapseltani kaverien kotiin Tuomisen tänään. Miksei muka voi sanoa lapsen kaverille, että nyt haluatte olla perheen kesken?
Tuominen ei ole sukunimi tässä yhteydessä, joten voit kirjoittaa sen pienellä, ole hyvä.
No niimpä. Teidän perheessä ei ole yhtään aikuista. Sun pitää johtaa sitä yh-perhettäsi, kertoa mitä tehdään ja miten eletään. En ole kyllä koskaan pettynyt siihen että lapsillani on kavereita kylässä. Aina ovat olleet tervetulleita ja ruokaakin on riittänyt. Käske lapsi kotiin ja toivota toisella kertaa tervetulleeksi. Kannatta myös kertoa lapsille, ettei ovea saa avata teidän perheessä ilman äidin lupaa
7-vuotias lapsi yksin kotona?