Nuoren äidin vauva-show lentokentillä. Ei muuten kiinnostanut ketään.
Mitä ne oikein kuvittelee päässään? Lähinnä ärsytti ja hävetti tän pikkurouvan show: Lasta nosteltiin ja käänneltiin että näkeekö kaikki nyt varmasti ja samalla heiluteltiin ihania hiuksiaan kun oltiin niin ääreist kauniita.
Laosikin villiintyi ja siitäpä olikin varmaan kiva mennä samaan koneeseen äitylin kanssa.
Kun siinä lentoa odotellessa tosiaankin vaan odotellaan kukin. Ei tarvi todellakaan jonkun alkaa pitää katsokaa-kaikki-mua showta.
Kommentit (137)
Mä olen varmaan juurikin tuollainen showmamma. Homma alkaa siitä kun yritän viihdyttää tyyppiä. Sitten katson lasta silmiin, ja siellä se on. Pilke. Tunnen onnea ja haluan näyttää sen koko maailmalle. Näin siis kuopuksen kanssa, esikoisen kanssa olin unenpuutteen takia suohirviö.
Äitinä tottuu olemaan erilaisten eritteiden maalitaulu. Useimmiten ne vaan pyyhkäistään harsolla ja jatketaan hommailua. Ehkä sen takia kaikki äidit eivät niin kauheasti välitä läikkyykö siitä nokkamukista. Pitäisi toki, mutta ei välttämättä edes tule mieleen kun on itse kaiket päivät ties missä mönjässä.
Mä aina heiluttelen pikkuveikkaani puistossa, että katsokaa nyt. Mulla on naamallani sellanen jännä ilme, tunnistatte mut siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat on söpöjä, lapset ei.
No ei ole. Pahimmillaan omistajat antavat hurtan tulla hyppimään päälle kuraisilla tassuillaan. Sitten omistaja vaan möllöttää, kun sanon koiralle "ei saa hyppiä" ja siirryn kauemmaksi. Jos omistaja vielä antaa koiralle hihnaa lisää, potkaisen rakin kauemmaksi. Tuollaisia huonotapaisia höseltäjiä lähes kaikki koirat on loppuun asti.
Juuri näin, olen kolmet koiran kuraamat housut maksattanut näillä hurttien omistajilla. Ja potkaisen bootsilla koiraa mahaan, aina jos tulee iholle.
Mistä te tuollaisia koiria, tai pikemminkin koiran omistajia löydätte jotka antaa koiran hyppiä päälle? Itellä on koira ja siitä syystä tuolla lenkittäessä tulee vastaan paljon muita koiria, eikä yksikään omistaja ole antanut koiran hypätä minua päin. Ei tuu mieleen että ois joku antanut koiran hypätä vasten, oli itellä koira mukana tai ei.
Mut sinällään totta, ei pidä koiran antaa likaisilla tassuilla pomppia kenenkään vaatteita likaamaan. En tykkäis siitä minäkään, vaikka koira itelläkin on.
Jos koira hyppii ihmisiä vasten, on se omistajan eikä koiran syy, kohdista vihasi ensi kerran omistajaan.
On se koirankin syy, typeriä kouhottavia sekundahurttia kaikki päälle pomppijat. Meidän koiralla ei ollut ikinä edes minkäänlaista tarvetta hyppiä ihmistä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että tulee näin katkeraa ja vihamielistä porukkaa kun äidin lastaan kohtaan osoittama hellyys ja huomio aiheuttaa tällaista kateellisuutta - ja kierre on valmis...
Kaikille jotka ovat lapsiaan hoivaavia äitejä tässä ketjussa ikävästi kommentoineet: suosittelen terapiaa, jos vaan suinkin on varaa. Kaikki lapset ansaitsevat vanhempiensa huomion ja huolepidon. Olen pahoillani, jos te olette jääneet vaille, mutta vahinko on ainakin osittain korjattavissa. Ei muuta kuin terapeutille, Kela korvaa osan jos varat on vähissä! Kivaa syksyä kaikille!
Sä missasit pointin kokonaan.
Ehkä niin, luin vain ensimmäisen sivun. Mikä se pointti sitten oli, jonka missasin? Omasta mielestäni minua ei vaan viehätä pikkumaisuus, vaan jos vanhemmilla ja lapsilla on kivaa keskenään, sen ei pitäisi olla kenellekään ongelma, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja mokkatakkinen tyttö on kyllä hivenen typerä jos laittaa 400e takin päälleen lentokentälle. kuka vain voi kompastu yms ruuhkassa. eli tilannetajua köhöm vai miten se meni
Olen jo aiemmin maininnut: "ennakoimaton vahinko sitten asia erikseen". Kyllä, aina voi kompastua tai saada vaikka vieressä seisovan aikuisen ylläriyrjöt päälleen. Se on elämää. Täyden nokkamukin heiluttelu ihmistungoksessa on typerää ajattelemattomuutta (siis lapsi heilutteli ja äiti keskittyi vaan sille lapselle hihkumiseen).
Mutta annan anteeksi tuolle äidille. Ei hän ole yhtään niin paha kuin te, joille ei rautalangasta vääntämälläkään mene perille.
Mistä tiedät, oliko nokkamukissa silikoninen systeemi sisällä, mikä vaatii imua, että sieltä voi tulla yhtään mitään? Tiesitkö, että sellaisiakin nokkamukeja on olemassa, ja niitä saa kyllä heilutella vaikka miten päin ilman, että mukista lentää pisaraakaan juomaa?
Vierailija kirjoitti:
miksi tätä nyt on niin vaikea myöntää teidän? Asia on päivänselvä ja olen nähnyt näitä "kattokaa hei kaikki nyt minua, minua, minua kun mulla on tää vauva tässä". Ja tosisaan ne äidit haluaa huomiota ja ihanaa-ihanaa ihailua ympäriltään.
Ja siinä vissi ero jos yritetään vaan pitää lasta rauhallisena tai opettaa sitä odottamaan vielä hetki. Kuin se että aletaan pitämään sitä olen keskipiste-ja kaikki kadehtii mua-esitystä. Oli kerran yksi aviomies niin kyllääntynyt vaimonsa käytökseen. Näki että se esitys vi-tti sitä.
Tämä äiti-vauva-viha on kyllä käsittämättömällä tasolla! Nyt ollaan siis siinä pisteessä, että jo pelkkä _oleminen_ ärsyttää. Eli siis ei tarvita imettämistä, ei tarvita vauvan parkua, vaan pelkkä äidin ja lapsen yhdessäolo ärsyttää. Olisikohan ap:n kannattanut harkita pysymistä kodin seinien sisäpuolella? Kenen muun ajatuksia ap lukee? Pitääkö itsetietoisesti kadulla kävelevä kaunis nainen muodikkaissa vaatteissaan showta? Ärsyttääkö se? Miksi äiti ei saisi näyttää siltä, että on ylpeä lapsestaan? Millaista ihmistä se voi häiritä? Olisiko ap onnellinen, jos äiti vaikuttaisi onnettomalta lapsensa kanssa? Mitä oloa se ap:ssa ja hengenheimolaisissa vahvistaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että tulee näin katkeraa ja vihamielistä porukkaa kun äidin lastaan kohtaan osoittama hellyys ja huomio aiheuttaa tällaista kateellisuutta - ja kierre on valmis...
Kaikille jotka ovat lapsiaan hoivaavia äitejä tässä ketjussa ikävästi kommentoineet: suosittelen terapiaa, jos vaan suinkin on varaa. Kaikki lapset ansaitsevat vanhempiensa huomion ja huolepidon. Olen pahoillani, jos te olette jääneet vaille, mutta vahinko on ainakin osittain korjattavissa. Ei muuta kuin terapeutille, Kela korvaa osan jos varat on vähissä! Kivaa syksyä kaikille!
Ehkä niin, luin vain ensimmäisen sivun. Mikä se pointti sitten oli, jonka missasin? Omasta mielestäni minua ei vaan viehätä pikkumaisuus, vaan jos vanhemmilla ja lapsilla on kivaa keskenään, sen ei pitäisi olla kenellekään ongelma, päin vastoin.
Pointti: Show pidetään, jotta saataisiin huomiota. Ei lapsen takia. Selvä ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakaroitten kanssa pysytään sisätiloissa kunnes rääpäle täyttää 15 jolloin voi mennä riparille. Siihen asti pidettävä pois ihmisten jaloista.
Koskee erityisesti msogeleja yhdeksän raha-automaattinsa kanssa.
Kas, kas. Huoranpennun mässyttämien lääkkeiden vaikutus alkaa loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakaroitten kanssa pysytään sisätiloissa kunnes rääpäle täyttää 15 jolloin voi mennä riparille. Siihen asti pidettävä pois ihmisten jaloista.
Koskee erityisesti msogeleja yhdeksän raha-automaattinsa kanssa.
Kas, kas. Huoranpennun mässyttämien lääkkeiden vaikutus alkaa loppua.
Kauheeta!
Vierailija kirjoitti:
Kahvilassa tänään: Äiti jonottaa kahden lapsensa kanssa, toinen haettu voimistelusta. Äiti pyytää lasta siinä näyttämään, mitä tänään opittu. Ja lapsi tekee työtä käskettyä - voikkaliikkeitä kahvilassa kun muut yrittää kantaa kuumia kahvejaan ja pitää yllä kahvilatunneelmaan. Söpöä ja taidokasta - juu äidistä kyllä...
Minäkö kateellinen, en. Lapsia itsellänikin ja sm-tason urheilijoita, mutta ne kyllä esiintyy ihan siellä kisakentillä vaan.
Mitä tästä ajattelemattomuudesta pitäisi nyt ajatella? Että kaikki äidit ovat tällaisia, vai että lapset tekee ihmisistä ajattelemattomia? Eiköhän kysymyksessä ole ajattelematon yksilö. Jotenkin kyllästyttää, että vanhempia yritetään niputtaa yhdeksi ajattelemattomien laumaksi yksittäisten tapausten perusteella. Totta kai on olemassa ajattelemattomia vanhempia, kun miettii, kuinka suurella osalla aikuisista ylipäätään on lapsia! Onhan jo tilastollinen tosiasia että joukkoon mahtuu kaikenlaisia. Turha silti yrittää välittää mielikuvaa, että veloista tai ikisinkuista löytyisi jotenkin paremmat ihmiset kuin pienten lasten vanhemmista.
Mä en oikeasti edelleenkään ymmärrä minkälaisesta showsta puhutaan. "Kyllä ne tilanteet tunnistaa!" No kuvailkaa! En mä ainakaan ole koskaan tunnistanut ja haluaisin ymmärtää mistä tässä oikein puhutaan. Varsinkin vauvojen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei kyllä ollut pointtia missattavaksi. Nykyään pointiksi vissiin riittää kun vaan ärsyttää. Ärsyttää sinä, tuo, nuo. Mitään itsereflektiota ja tunteiden hallintaa ei tarvitse harrastaa kun vaan ärsyynnytään ja oksennetaan se sitten av:lle. En kyllä kadehdi tuollaista matalaotsaista mielenmaisemaa.
Mahot, kärttyiset, ukkojensa jättämät ylijäämä-ämmät ovat kateellisia kaikille. Joutaisitte kaatopaikalle koko paskasakki.
Shown tunnusmerkkejä:
- Äidin puheäänen volyymi nousee teennäisen kovaksi (ison luentosalin perälle kuuluisi ilman mikkiä).
- Äiti ei oikeastaan edes katso lapseen vaan seuraa ympäristöä.
- Lapsi on itsekin selvästi hämmästynyt, koska äiti ei normaalisti niin käyttäydy.
Aito lapsesta huolehtiminen ja vuorovaikutus ovat ihan eri asioita.
Minä ensin ja vain minä -ihminen on typerys kaikissa rooleissa: Autoilijana, pyöräilijänä, vanhempana, naapurina jne.
Mutta silti, ehkä niinä vauvavuosina muuten järkeväkin ihminen saattaa putkinäköistyä 'it's all about us' - ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mikä show? Onko jonkun mielestä se joku show jos naurattaa vauvaa ja vaikka "heittelee" ilmaan? Minusta se on ihan vaan sitä että yritetään pitää lapsi iloisena. Parempi varmaan iloinen vauva kuin itkevä? Ei ole tullut mieleenkään että pitäisin jotain showta jos nauratan vauvaani julkisella paikalla.
On se show, kun se viihdytys tehdään niin suurieleisesti ja samalla vilkuillaan, että näkikö varmasti kaikki. Ja valmiiksi tyytyväisen vauvan viihdyttäminen oli se sitten "varmuuden vuoksi" tai oman egon pönkittämiseksi on ihan kasvatuspsykologienkin (esim Keltinkangas-Järvinen) mukaan haitallista.
Ei mikään eläin korvaa lasta. Voi oppia elämään jos lasta ei saa. Tilanteen mukaan täytyy elää ja sopeutua. Itsellä oli viimeinen mahdollisuus saada vauva aikanaan. Suuresti kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
ko. kommentin tykkäykset:
ylös177
alas120.
Onko tällä palstalla enemmän trolleja kuin tavallisia ihmisiä? Vai onko meissä suomalaisissa kollektiivisesti joku outo vinouma? Onko porvoolaisella chihuahua neidillä 177 eri profiilia?
SIis oikeasti, mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ko. kommentin tykkäykset:
ylös177
alas120.
Onko tällä palstalla enemmän trolleja kuin tavallisia ihmisiä? Vai onko meissä suomalaisissa kollektiivisesti joku outo vinouma? Onko porvoolaisella chihuahua neidillä 177 eri profiilia?
SIis oikeasti, mitä?
Joo samaa miettinyt minäkin että kestääkö täällä palstailla enää kun tuntuu että porukka täällä ajattelee jostain asioista jotenkin tosi vinoutuneesti.
Sit kun noita alkaa löytyä jo kaveripiirissä. Ääh. Itselläkin lapsi, mutta ihan oikeasti voidaan kyllä puhua muustakin kun Villellä tuli eka hammas ja kato ku on söpö. Plaaplaaplaa. Ei jaksa kuunnella.