Nuoren äidin vauva-show lentokentillä. Ei muuten kiinnostanut ketään.
Mitä ne oikein kuvittelee päässään? Lähinnä ärsytti ja hävetti tän pikkurouvan show: Lasta nosteltiin ja käänneltiin että näkeekö kaikki nyt varmasti ja samalla heiluteltiin ihania hiuksiaan kun oltiin niin ääreist kauniita.
Laosikin villiintyi ja siitäpä olikin varmaan kiva mennä samaan koneeseen äitylin kanssa.
Kun siinä lentoa odotellessa tosiaankin vaan odotellaan kukin. Ei tarvi todellakaan jonkun alkaa pitää katsokaa-kaikki-mua showta.
Kommentit (137)
Olen 50 v. enkä ole nähnyt ap:n kuvailemaa showta koskaan. Lähinnä välittyy ap:n katkeruus.
Minulla ei ole lapsia mutta siskollani on vauva. Tämän vuoksi tulee kiinnitettyä huomiota pikku lapsiin, kun itsellänikin sellainen nyt lähipiirissä on. Mut täytyy kyllä sanoa, etten ymmärrä mitä showta ap tarkoittaa? Eli lasta ei saa viihdyttää eikä vauvalle kannata puhua, jos ei halua pahoittaa jonkun mieltä, koska silloin pitää showta? Ilmeisen paha tilanne on, jos äiti on lisäksi huolehtinut itsestään? Siis oikeesti??
Ennen siskon lasta en kiinnittänyt mitään huomiota vauvoihin tai äiteihin. Miksi te, jotka heistä häiriinnytte, tarkkailette heitä? Antakaa ihmisten olla. Minusta aika kuviteltua, että joku pitäisi "showta". Eikö kaikki vähänkään kovempi ääniset pidä? Miksi ette heihin kiinnitä huomiota? Tai jotkut muut, jotka ovat niin olevinaan. Ikävästi kuulostaa kyllä siltä, että ap on jostain syystä katkera ja kohdistaa sen nyt äiteihin.
Viime syksynä pääsin todistamaan brunssilla tälläistä showmammaa. Pää kääntyili koko ajan meidän kolmen hengen naisseurueeseen päin, että huomaammehan varmasti, miten hän on oikein lähtenyt vauvansa ja miehensä kanssa lauantaina brunssille. Hirveä show koko ajan. Muutaman viikon päästä törmäsin samaan eukkoon parkkihallissa; lässytys alkoi samantien kun minut huomattiin, sitä ennen oli kyllä ihan hiljaista :D
Vierailija kirjoitti:
Täh? Kuulostaa siltä, että podet salaa vauvakuumetta kun noin tarkasti katsoit.
Trust me, ainoat asiat, jotka pyörivät äidin mielessä lentokentällä ovat "ole pliis hiljaa" "älä kakkaa nyt" "älä pliis oksenna" "toivottavasti lento ei myöhästy tai joudun imettämään" "miten järjestän itseni ja tavarat koneeseen mahd helposti" "laulan vaikka 1000krt pienet sammakot, kunhan pysyt iloisena". Ja kaikki tämä vain siksi, että tuntemattomat kanssamatkustajat olisivat tyytyväisiä. Ei, vauvan esittely ei käy etäisestikään mielessä.
Tämä!!! 😂 Niin totta. Mentiin kesällä ulkomaille ja tämä ei vois paremmin kuvata mun fiiliksiä lentokentällä ja koneessa.
Mitenkäs tästä tuli mieleen eräs toinen äitishow, jonka taannoin näin.
Beibi oli vaunuissa, kyse oli ilmeisesti aika hiljattain syntyneestä lapsesta. Nuori äiti oli pukeutunut likipitäen läpinäkyvään vartaloa nuoleskelevaan mekkoon, jonka alla ei ollut pikkuhousuja, mutta rintaliivit oli.
Hän varmaankin koki olevansa aikasmoinen hottis maitorintoineen. Itsestä asu näytti harvinaisen mauttomalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 v. enkä ole nähnyt ap:n kuvailemaa showta koskaan. Lähinnä välittyy ap:n katkeruus.
Minä korotan, 12 vuotta lisää, liikun paljon, jopa lentäen, enkä ole moista nähnyt. Ap:n kaltaiset pissikset kyllä esittää niin kentillä, kuin muuallakin, sääliähän ne herättää, nämä pissikset.
Nainen on naiselle susi!
Kiitos että todistatte taas tämän ikivanhan totuuden.
Muistan vieläkin vuosien takaa erään nuoren intialaisen pariskunnan vauvoineen lentokentällä. Molemmat hassuttelivat vauvan kanssa ja vauva oli pelkkää hymyä. Lähes kaikki lähellä istujat katsoivat touhua hymyillen, itsellenikin tuli hyvä mieli katsellessa.
Tämä pariskunta ei kyllä ympärilleen katsellut että millaisia reaktioita saa, siinä varmaan ero ap:n kertomukseen.
Minä olen lähössä lokakuun alussa Espanjaan 3 kk tyttäreni kanssa ja aion lentokentällä halailla häntä niin paljon ja heilutella hiuksiani ja väännellä treenistä hoikkaa kroppaani ;) saat sitten rauhassa tuntea kateuden tuntojasi.
Niin kyllähän sen tosiasian näkee siitä lapsen reaktiosta: Ne on hämmentyneit ja hämmästyneitä aluksi äidin käytöksestä. Sitten ne innostuu tietysti kun ne luulee että äiti onkin todella kiinnostunut niistä. Se tosin kestää vaan sen hetken eikä kestä normaaliarjessa. Tsori mutta näitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat on söpöjä, lapset ei.
No ei ole. Pahimmillaan omistajat antavat hurtan tulla hyppimään päälle kuraisilla tassuillaan. Sitten omistaja vaan möllöttää, kun sanon koiralle "ei saa hyppiä" ja siirryn kauemmaksi. Jos omistaja vielä antaa koiralle hihnaa lisää, potkaisen rakin kauemmaksi. Tuollaisia huonotapaisia höseltäjiä lähes kaikki koirat on loppuun asti.
Juuri näin, olen kolmet koiran kuraamat housut maksattanut näillä hurttien omistajilla. Ja potkaisen bootsilla koiraa mahaan, aina jos tulee iholle.
Mistä te tuollaisia koiria, tai pikemminkin koiran omistajia löydätte jotka antaa koiran hyppiä päälle? Itellä on koira ja siitä syystä tuolla lenkittäessä tulee vastaan paljon muita koiria, eikä yksikään omistaja ole antanut koiran hypätä minua päin. Ei tuu mieleen että ois joku antanut koiran hypätä vasten, oli itellä koira mukana tai ei.
Mut sinällään totta, ei pidä koiran antaa likaisilla tassuilla pomppia kenenkään vaatteita likaamaan. En tykkäis siitä minäkään, vaikka koira itelläkin on.
Jos koira hyppii ihmisiä vasten, on se omistajan eikä koiran syy, kohdista vihasi ensi kerran omistajaan.
Ne on yleensä näitä hihna pitkällä hällä väliä omistajia jotka ei oo kouluttaneet muutenkaan koiriaan. Mulle tuli just kk sitten itselle tällainen 6-vuotias tapaus, aivan saatanallisen rasittava otus välillä ja ei tottele yhtään, hyppii päälle ja räkyttää, näykkii nilkkoja kun kävelee liian läheltä kuppia yms. Sukulainen osti pentuna, jätti kouluttamatta ja sosiaalistamatta ja tuuppasi mulle kun se näykkäisi lasta poskesta. Mun tehtävä nyt sitten koittaa kouluttaa tämä tollero tai viedä piikille.
Eli mitä tahansa ihminen tekee, jopa puhuminen, ne tekee sen, jotta saisi kiusata sinua ja omaa lastaan?
Olen pahoillani, mutta kukaan ei varmasti ajattele sinua lainkaan. Jos haluat muiden huomioivan sinut niin hymyile ja ole ystävällinen heille niin silloin he varmasti lämmöllä ajattelevat sinua.
Äidit tekee kaikkensa, ettei vauva itke ja oman äidin äänestä he ei itke vaan nälästä, märästä vaipasta, väsymyksestä ja mahavaivoista. Joillakin on kovempi ääni, mutta siitä ei lapset itke. Jos joku vanhempi vihaisena raivoaa lapselle niin se on hyvin väärin ja siitä lapset itkee.
Pienten lasten äideillä menee kaikki huomio lapsiinsa, kuten kuuluu, mutta eivät he varmasti halua pahaa muille ihmisille. Taaperot ja vauvat ei aina tottele, vaikka kuinka hyvin kasvattaa. Muutamaa vuotta taaperoiän jälkeen joitain asioita vielä harjoitellaan kotona ja tarhassa ihan jokaisen lapsen kanssa ja vielä aikuisikään astikin. Lapsilla ei ole yhtä kehittyneet aivot kuin aikuisella ja lapsilta, vauvoilta ja taaperoilta varsinkin, on väärin odottaa aikuisen kykyä ajatella ja toimia eri tilanteissa. Eivät he pahaa muille halua, vaikka sylki lentää tai kuppi ei pysy liikkumatta kädessä. Vauvat ja pienet taaperot ovat aina psykologisesti itsekeskeisiä eivätkä he kykene ajattelemaan asioita muiden kannalta vielä.
Ihmisen keskushermosto on kehittynyt vasta parikymppisenä. Etuotsalohko, joka säätelee impulsiivista käyttäytymistä ja kertoo mikä on oikein ja väärin on lapsilla, teineillä ja nuorilla aikuisillakin vielä kehittymätön. Vaikka kuinka hyvin lapsen kasvattaa niin he tekevät asioita, joita ei aikuisten maailman katsomuksen mukaan tulisi tehdä. Lapsen tarkoitus ei ole tuolloin vahingoittaa muita eivätkä he tajua sitä tehdessään sen vahingoittavan muita. Aikuiset eivät myöskään osaa etukäteen kieltää kaikkea mahdollista ja ilman jatkuvaa toistoa lapset unohtaa ne.
Pienet lapset myös kertovat äidilleen ym. läheisilleen siitä mitä näkevät ja ovat rehellisiä eivätkä he tajua miksi esim. ihmisten ulkonäöstä ei saa puhua. Yleensä lapsen silmissä kaikki ovat kauniita ja mielenkiintoisia rypyistä, ylikiloista tms. huolimatta. Esim. ihminen, jolla on paljon ryppyjä tuo lapsen mieleen rakkaan isoäidin tai naapurin ihanan rouvan, lihava ihminen jonkun lapselle rakkaan ihmisen, nainen, jolla on erittäin pitkät hiukset Rapunzelin jne. Tuota piirrettä monet äidit häpeävät, vaikka sen onneksi toivottavasti kaikki ymmärtävät olevan hyvän tahtoista lapsen osalta. Samoin pienet lapset kertovat tunteistaan avoimesti.
Hymyilkää ja olkaa kilttejä kaikille niin teidän oma ja muiden elämä muuttuu paremmaksi. Häiritsevistä asioista voi aina huomauttaa kohteliaasti, jos toinen ei huomaa asiaa.
Meiltä aikuisilta puuttuu usein lasten tärkein ominaisuus. Jos se meillä kaikilla olisi niin maailma olisi hyvä ja kaunis paikka asua. Tieto on tärkeää, mutta se ominaisuus on tärkein tässä elämässä.
Se on nimittäin lapsen kyky rakastaa. Lapset haluavat luonnostaan kaikkien ihmisten olevan hyviä ja kilttejä toisilleen ja ystäviä keskenään. He eivät halua epäoikeudenmukaisuutta ja mitään pahaa kenellekään ja tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän häiritsi odotella 400€ mokkanahkatakissa kun vieressä seisoi mamma ja sylilapsi, ja lapsen nokkamuki heilui kädessä aika holtittomasti. Tilannetaju, muiden huomioiminen, ohoi. Onneksi en kastunut.
No oliko sulla siinä takissa hintalappu kiinni? Ehkä se katsoi että toivottavasti nokkamuki ei roiskauta mutta onneksi tuolla on vain 30e Ginan tusinatakki niin vahinko ei ole suuri.
Katkera much? Tää av on kyllä niin mahtava! Ihan aiheellista mainita että oli saakelin kallis takki niin ärsyttävää jos sen joku kakara likaa. Sikäli mikäli sillä sun kersallas ei ole kyllä oikeutta sotkea toisen ihmisen 30€ takkiakaan. Kerran bussiin mennessä yks lapsi tökkäs jäätelöllään mun 500€ laukkuun ihan suoraan, katsoin aika pahasti takaisin mutta onneksi oli nahkalaukku ja tahra lähti pois. Useat vanhemmat on tällaisia, antavat lapsensa heilua banaanien/jätskien/nokkamukien/trippmehujen kanssa ja vieressä olevat ihmiset saavat väistellä. En vapaaehtoisesti mene yleensä lapsiperheiden läheisyyteen, mutta jossain tilanteissa on vain pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän häiritsi odotella 400€ mokkanahkatakissa kun vieressä seisoi mamma ja sylilapsi, ja lapsen nokkamuki heilui kädessä aika holtittomasti. Tilannetaju, muiden huomioiminen, ohoi. Onneksi en kastunut.
Mikset siirtynyt täystuhon läheltä?
Juma***ta mikä kommentti et mikset siirtynyt. Taas yksi äiti mikä on sitä mieltä maailma pyörii hänen ja hänen ihanan vellinaaman ympärillä. Ehkä tuossakin paikassa olisi mamman ja vellinaaman katsottava vähän ympärilleen ja otettava muutkin huomioon. Maailmassa riittää itsekkäitä ihmisiä......
Luuletko että äitiäkään kiinnosti paskaakaan mitä muut hänen "show'staan" ajattelivat? Pääasia että lapsi pysyi rauhallisena ja tyytyväisenä.
Kuten aiemmin mainitsin, jotkut ihmiset ei erota teeskentelä tai paljon muutakaan kanssaihmisistä.
Voi myös olla paljon mahdollista että ette ole törmänneet näihin showtyyppeihin. Vielä.
Mutta kun törmäätte, sen tunnistaa :)
Ja tosiaan, ei ole kyse äidin ja vauvan vuorovaikutuksesta! Sehän normaalia että vauvalle jutellaan, hymyillään, vauvaa pidetään sylissä jne.
Vaan kun äiti hakee huomiota, SE NÄKYY.
Se on todella läpinäkyvää esitystä.
Oletko koskaan miettinyt, että tulkintasi on sinun omien asenteittesi ja lapsuutesi kasvatuksen tuottama ja väärä?