Mies avautui kännissä ja nyt olen rikki
Avomies sanoi humalassa että ei ole ikinä pitänyt minun ulkonäöstä. Vartaloni on kuulemma todella ruma. Oikeasti se onkin, tiedän sen mutta olen laihtunut alkuajoista ja loukkaannuin kamalasti. Selvinpäin on kuitenkn kehunut minua. Kasvoja ja silmiä tms.
Pahinta oli kuitenkn tämä.... Kännipanetuksesa hyväili mua ja toisteli entisen naisystävänsä nimeä. Jälkeenpäin ei muista siitä mitään, mutta minulla se pyörii mielessä.
Ei ole pyytänyt anteeksi koska ei muista mitään. Naureskeli vain.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vauhdilla saa varautua vaihtamaan puolisoa jos ei yhtään kestä loukkaavia sanoja.
Ex kommentoi ikävästi ja itsetunto oli ihan maassa. Nykyinen ei ikinä, missään tilanteessa ole sanonut mitään loukkaavaa tai rumaa ulkonäöstä tms. Kyllä tämä riippuu ihan ihmisestä.
Kauan olit exän kanssa, kauan nykyisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme Kaikki Teille Kelpaakin. Oikeasti naiset, ei saa olla noin krvänkipeä.
Parhaat naurut aikoihin! Kiitos! :) 😂
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu ap, vähentäkää alkoholin käyttöä, kyllä silloin voi tulla sanottua kaikenlaista, mitä ei oikeasti tarkoita. Mitään peruuttamatonta niinkuin oikeaa pettämistä ei ole tapahtunut, niin voit antaa anteeksi ja hanki itsellesi itseluottamaus ilman mitään leikkauksia.
Vain mies käyttää alkoholia. Harvoin, mutta silloin ihan kunnolla monta päivää putkeen.
65 on Ap.
Kiitos kommentoijille. Katson saanko miestä jutteluetäisyydelle tänään. On ollut koneella pitemmän aikaa eikä edelleenkään puhu mitään. Ihan kuin minä olisin syyllinen tähän tilanteeseen.
Kai minä olen - en taida välittää enää yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi rakastaa sisältä noin rumaa ja pinnallista miestä? En ymmärrä nykyaikaa ja naisia, enkä halua pinnallista miestä, valitettavasti 99,99% miehistä on sellaisia, muutama promille on oikeasti henkisiä, vahvoja, jaloja ja rohkeita....enpä ole vielä itse löytänyt siksi15 vuotta olen ollut yksin ja aion ollakin, sillä tunkkaista matelijaa en ota.
Jos 99,99 % miehistä on sikoja, miten MUUTAMA promille eli enemmän kuin yksi promille voi olla säyseitä. Nyt takaisin peruskoulun matikantunnille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole humalatila mikään tekosyy tuollaiseen käytökseen. Humalassa saattaa toki liioitella asioita, mutta totuus siellä takana on kuitenkin.
Tiedän että en ole mikään kaunotar eli sen ei olisi pitänyt loukata. Tämä mun lapsellinen usko miehen rakkauteen mureni. Hitto kun vain olisi pyytänyt anteeksi kun kerroin näistä sille. Vaan ei...
Ap
Pahintahan tuossa on, ettei sitä suhdetta enää ole, vaan mies rikkoi sen tuhanseksi sirpaleeksi.
Ja kaikki se arvostus ja luottamus on rakennettava uudestaan. Ja vain harvat siihen pystyvät, sillä sanat eivät mihinkään katoa, vaan säilyvät ihmismielessä, vaikka antaisikin anteeksi.
Joskus elämässä on vain mentävä eteenpäin ja tehtävä se puhtaalta pöydältä, jolloin suhteen onnistumisen mahdollisuudet ovat paremmat, kuin taustalla ei ole mörköjä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat turhan herkkänahkaisia. Minunkin mies humalassa oli suhteen alkuaikoina vähän turhan testailija, milloin suhde loppuu tähän ja kuinka muistutan hänen äitiään - ei todellakaan ole mitään samaa. Itse toki loukkaannuin mutta vahvana ja ihmisten käytöstä pohdiskelevana ihmisenä mietin mistä känniäkäily johtui. Sieltä löytyi sitten nätisti kaivelemalla pelkoja ja käsittelemättömiä asioita.
No vaikka parempi itse jättää kuin tulla jätetyksi, ei ollut taitoa riidellä rakentavasti, minun tiettyjen asioiden hyssyttelyä ja ärsyyntymistä hyssyttelystä, hyväksynnän kaipuuta ja kaikkia jänniä juttuja. Kun toisilleen oikeat ihmiset kohtasivat niin uskallettiin jutella asioista mitä ei oltu juteltu toisten ihmisten kanssa. Pari ensimmäistä vuotta opeteltiin asioita toisistamme ja itsestämme, se kannatti. Poukkoilu on ohi. Luottamus toiseen ihmiseen vahva.
Mieheni on voinut olla minua kauniimman naisen kanssa ja minä olen voinut olla komeamman miehen kanssa mutta ei yhtä rakkaan. Ja tämä rakkaus on itse rakennettu. Minä en hämäänny jos en ole se ylivertaisin nainen koskaan jollakin saralla koska minä olen minä, paras mahdollinen valinta. En voisi kuvitella ketään miestäni rakkaampaa ihmistä.
Jos joku on jättämässä miestään siksi, että mies kännissä sanoo, että joku on häntä kauniimpi niin kyse taitaa olla naisen itsetunnossa. Mutta jos se on totuus niin sitten se on kestettävä. Ei kai mies voi valehdellakaan. Jostain syystä te olette yhdessä, käy joskus rauhallinen keskustelu miehesi kanssa miksi olette yhdessä ja vapaaehtoisesti valinneet toisenne. Joku syy siihen on. Pariskunta ei voi valheellisesti pönkittää toistensa itsetuntoa, että olet kauniimpi kuin Miss Universum jos naisella on belgialaiset kaivospölkyt jalkoina. Mutta voit vahvasti seistä niillä pölkyillä jalat maassa. Et sinä tuulesta tai haihattelusta kaadu. Ajattele, että tuo mies on valinnut sinut ja siihen on syy. Voit edelleen rakastaa hullun lailla, älä anna ihmisyytesi ja elämäsi olla kiinni muista ihmisistä. Voit rakastaa hullun lailla sitä samaa miestä. Vanhana naisena muistat päällimmäisenä sen tunteen, että olet rakastanut hullun lailla, et välttämättä niin tarkkaan sitä miestä ;) ja kaikki naiset ovat vanhoja kurppia elämänsä ehtoopuolella, se tasoittaa pelin. Huokaise ja elä täysillä ilman pelkoja ja epävarmuuksia, se kannattaa aina.
Tuubaa. Kai ymmärrät, että ap:n tapaus olisi verrannollinen siihen, että nainen sanoisi himalassa selvälle miehelleen, että "sulla on niin mitättömän pieni, ettei ole ikinä tuntunut missään enkä ole siksi tykännyt panemisesta kanssasi. Toisin oli exälläni Ranella, jolla oli iso. Ajattelenkin Ranea aina, kun olen sängyssä kanssasi." Sitten jälkeenpäin ei pyytäisi edes anteeksi ja kun näkisi miehensä pahoittaneen kommentista mielensä kovasti, nauraisi.
Vierailija kirjoitti:
Aika vauhdilla saa varautua vaihtamaan puolisoa jos ei yhtään kestä loukkaavia sanoja.
Monta huonoa valintaa on tullut tehtyä, mutta noin alhaisen kanssa ei sentään ole tullut oltua edes parisuhteessa. Jonkilainen alistumiskulttuuri kai siinä on takana, että suostuu sietämään tuollaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole humalatila mikään tekosyy tuollaiseen käytökseen. Humalassa saattaa toki liioitella asioita, mutta totuus siellä takana on kuitenkin.
Tiedän että en ole mikään kaunotar eli sen ei olisi pitänyt loukata. Tämä mun lapsellinen usko miehen rakkauteen mureni. Hitto kun vain olisi pyytänyt anteeksi kun kerroin näistä sille. Vaan ei...
ApPahintahan tuossa on, ettei sitä suhdetta enää ole, vaan mies rikkoi sen tuhanseksi sirpaleeksi.
Ja kaikki se arvostus ja luottamus on rakennettava uudestaan. Ja vain harvat siihen pystyvät, sillä sanat eivät mihinkään katoa, vaan säilyvät ihmismielessä, vaikka antaisikin anteeksi.
Joskus elämässä on vain mentävä eteenpäin ja tehtävä se puhtaalta pöydältä, jolloin suhteen onnistumisen mahdollisuudet ovat paremmat, kuin taustalla ei ole mörköjä.
Tämä kommentti on hömppää. Ylidramaattista hömppää. Jos yhden känni-illan sammakoilla suhde murenee tuhansiksi sirpaleiksi niin sitä suhdetta ei oikeasti ole edes ollut. Suhde ei ole ollut kestävällä pohjalla. Miehen ei tarvitse rakentaa naisen itsetuntoa, jokainen rakentaa sen itse. Vain itseensä luottava voi tarjota toiselle luottamusta.
Sanat ovat vain sanoja. Kannattaa selvittää mitä siellä sanojen takana on, millainen ihminen ja mitä hän oikeasti ajattelee kun alkoholi ei sumenna mieltä ja harkintaa. Kaikki ihmiset eivät löydä kestävää onnea koska eivät osaa rakentaa sitä. Aina roiskuu kun rakkautta rapataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPahintahan tuossa on, ettei sitä suhdetta enää ole, vaan mies rikkoi sen tuhanseksi sirpaleeksi.
Tämä kommentti on hömppää. Ylidramaattista hömppää. Jos yhden känni-illan sammakoilla suhde murenee tuhansiksi sirpaleiksi niin sitä suhdetta ei oikeasti ole edes ollut. Suhde ei ole ollut kestävällä pohjalla. Miehen ei tarvitse rakentaa naisen itsetuntoa, jokainen rakentaa sen itse. Vain itseensä luottava voi tarjota toiselle luottamusta.
Sanat ovat vain sanoja. Kannattaa selvittää mitä siellä sanojen takana on, millainen ihminen ja mitä hän oikeasti ajattelee kun alkoholi ei sumenna mieltä ja harkintaa. Kaikki ihmiset eivät löydä kestävää onnea koska eivät osaa rakentaa sitä. Aina roiskuu kun rakkautta rapataan.
Olet väärässä. Normaali empaattinen ihminen olisi pahoillaan, jos tietäisi loukanneensa toista syvästi. Ap:n mies ei ole.
Taidat olla itse tyyppiä, joka pitää oikeutenaan loukata muita eri syiden varjolla ja vaatii, ettei niiden muiden pidä loukkaantua siitä.
Taidat tietää itsekin mitä sun pitää tehdä. Miten neuvoisit ystävää vastaavassa tilanteessa? Pystytkö otse antamaan anteeksi ja unohtamaan, vai kaivatko tämän esiin aina kun on riitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat turhan herkkänahkaisia. Minunkin mies humalassa oli suhteen alkuaikoina vähän turhan testailija, milloin suhde loppuu tähän ja kuinka muistutan hänen äitiään - ei todellakaan ole mitään samaa. Itse toki loukkaannuin mutta vahvana ja ihmisten käytöstä pohdiskelevana ihmisenä mietin mistä känniäkäily johtui. Sieltä löytyi sitten nätisti kaivelemalla pelkoja ja käsittelemättömiä asioita.
No vaikka parempi itse jättää kuin tulla jätetyksi, ei ollut taitoa riidellä rakentavasti, minun tiettyjen asioiden hyssyttelyä ja ärsyyntymistä hyssyttelystä, hyväksynnän kaipuuta ja kaikkia jänniä juttuja. Kun toisilleen oikeat ihmiset kohtasivat niin uskallettiin jutella asioista mitä ei oltu juteltu toisten ihmisten kanssa. Pari ensimmäistä vuotta opeteltiin asioita toisistamme ja itsestämme, se kannatti. Poukkoilu on ohi. Luottamus toiseen ihmiseen vahva.
Mieheni on voinut olla minua kauniimman naisen kanssa ja minä olen voinut olla komeamman miehen kanssa mutta ei yhtä rakkaan. Ja tämä rakkaus on itse rakennettu. Minä en hämäänny jos en ole se ylivertaisin nainen koskaan jollakin saralla koska minä olen minä, paras mahdollinen valinta. En voisi kuvitella ketään miestäni rakkaampaa ihmistä.
Jos joku on jättämässä miestään siksi, että mies kännissä sanoo, että joku on häntä kauniimpi niin kyse taitaa olla naisen itsetunnossa. Mutta jos se on totuus niin sitten se on kestettävä. Ei kai mies voi valehdellakaan. Jostain syystä te olette yhdessä, käy joskus rauhallinen keskustelu miehesi kanssa miksi olette yhdessä ja vapaaehtoisesti valinneet toisenne. Joku syy siihen on. Pariskunta ei voi valheellisesti pönkittää toistensa itsetuntoa, että olet kauniimpi kuin Miss Universum jos naisella on belgialaiset kaivospölkyt jalkoina. Mutta voit vahvasti seistä niillä pölkyillä jalat maassa. Et sinä tuulesta tai haihattelusta kaadu. Ajattele, että tuo mies on valinnut sinut ja siihen on syy. Voit edelleen rakastaa hullun lailla, älä anna ihmisyytesi ja elämäsi olla kiinni muista ihmisistä. Voit rakastaa hullun lailla sitä samaa miestä. Vanhana naisena muistat päällimmäisenä sen tunteen, että olet rakastanut hullun lailla, et välttämättä niin tarkkaan sitä miestä ;) ja kaikki naiset ovat vanhoja kurppia elämänsä ehtoopuolella, se tasoittaa pelin. Huokaise ja elä täysillä ilman pelkoja ja epävarmuuksia, se kannattaa aina.
Tuubaa. Kai ymmärrät, että ap:n tapaus olisi verrannollinen siihen, että nainen sanoisi himalassa selvälle miehelleen, että "sulla on niin mitättömän pieni, ettei ole ikinä tuntunut missään enkä ole siksi tykännyt panemisesta kanssasi. Toisin oli exälläni Ranella, jolla oli iso. Ajattelenkin Ranea aina, kun olen sängyssä kanssasi." Sitten jälkeenpäin ei pyytäisi edes anteeksi ja kun näkisi miehensä pahoittaneen kommentista mielensä kovasti, nauraisi.
Vertaile sinä vaan. Sinä et ymmärrä ihmismieltä, ihmisten käyttäytymistä ja virheitä, virheistä oppimista ja anteeksi antamista. Ja mieshän ei verrannut näitä kahta naista ääneen, kuten sinä kehut Ranen munaa ja vertailet. Oikeasti verrannollista olisi sanoa miehelleen, että sinun munasi on pieni. Ja voihkia Ranen nimeä panemisen aikana. Eli loukkaantuneena haluat kaksin verroin loukata. Ei siitä hyvää tule.
Kosta. Sanot sille että oot sen kans vaan säälistä koska sillä on vitun pieni kyrpä ja että saat nautintos muualta. Kenenkään ei tule kärsiä suhteessa jos toinen on täys paska. Ansaitset parempaa. Mä oon kokenu samaa mut eipä sillä väliä 😂😂exät on syystä exiä. Itsellä on nykyään maailman ihanin mies 💖😍jopa kännissä 😍😂 se ei turhia draamaile saati jauha paskaa. Toiv löydät paremman ihmisen sun rinnale koska ansaitset sen. Kaikilla on oikeus onneen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Normaali empaattinen ihminen olisi pahoillaan, jos tietäisi loukanneensa toista syvästi. Ap:n mies ei ole.
Taidat olla itse tyyppiä, joka pitää oikeutenaan loukata muita eri syiden varjolla ja vaatii, ettei niiden muiden pidä loukkaantua siitä.
Mistä tiedät ettei mies ole pahoillaan, nauraa hermostuneena kun ei tiedä miten paikkaisi mokansa. Mies on hiljaa, voi olla häpeissään tai ei, en tiedä enkä oleta tietäväni. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. En taida olla tyyppi, joka loukkaa muita tai vaatisi ettei muut siitä loukkaantuisi. Taas oletit.
Minä ainakin kysyisin mieheltä syytä ja niin kiinnostunut olen niistä vastauksista että kysyisin syytä syyttämättä. Totuus on kiinnostavaa. Minua ei muut ihmiset määritä sanoilla niin siksi en niin pelkää sanoja ja tilanteita, yritän löytää yhteyden keskustelulle ilman tunteiden kuohuntaa, silloin voi päätellä paljon suhteen jatkosta.
En ihmettele pariskuntien riitaisia suhteita kun tällä palstalla olevien vastausten perusteella ihmiset eivät ole kovin välkkyjä selvittelemään konflikteja. Hyökätään heti takaisin tai erotaan (no uhataan heti erota mutta ei siltikään erota) tai vetäydytään siilipuolustukseen. Keskustelu ei suju syyttämättä.
Vitsi mikä reppana ap on. Tollasia lapamatoja on kiva pitää varalla kun tietää että ei ne koskaan lähde kuitenkaan vaikka niitä kohtelisi miten vain.
Lähtökohtaisesti en nimittelisi ihmisiä reppanoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi mikä reppana ap on. Tollasia lapamatoja on kiva pitää varalla kun tietää että ei ne koskaan lähde kuitenkaan vaikka niitä kohtelisi miten vain.
Kiitos sinulle kommentista ja kiitos muillekkin. Hyvä kun olette auttaneet selventämään ajatuksia vaikka se koskee kovasti. Olen liian kiltti reppana ja sinisilmäinen. Kai mua on vedätetty koko suhteen ajan.
Ap.
Aika kylmää meininkiä parisuhteessa, jos tuollainen käytös on jonkun mielestä ihan normaalia ja selvitettävissä, vaikkei toisesta saa mitään irti. Miksi pitäisi sietää tuollaista? Kertokaa nyt.
Ex kommentoi ikävästi ja itsetunto oli ihan maassa. Nykyinen ei ikinä, missään tilanteessa ole sanonut mitään loukkaavaa tai rumaa ulkonäöstä tms. Kyllä tämä riippuu ihan ihmisestä.