Mies avautui kännissä ja nyt olen rikki
Avomies sanoi humalassa että ei ole ikinä pitänyt minun ulkonäöstä. Vartaloni on kuulemma todella ruma. Oikeasti se onkin, tiedän sen mutta olen laihtunut alkuajoista ja loukkaannuin kamalasti. Selvinpäin on kuitenkn kehunut minua. Kasvoja ja silmiä tms.
Pahinta oli kuitenkn tämä.... Kännipanetuksesa hyväili mua ja toisteli entisen naisystävänsä nimeä. Jälkeenpäin ei muista siitä mitään, mutta minulla se pyörii mielessä.
Ei ole pyytänyt anteeksi koska ei muista mitään. Naureskeli vain.
Kommentit (194)
Kännisen puheita ei kannata ottaa todesta.
A) En usko, että humalainen "puhuu aina totta". Älytön mantra, joka aina lausutaan totuutena, mutta jolle ei ole mitään oikeita perusteita.
B) Olet syystä pahoillasi. Sinun on rohkeasti nostettava kissa pöydälle. Kerrot miehelle syyttelemättä ja selkeästi omista tunteistasi. Älä hyväksy vähättelyä. Asia on syytä käsitellä kunnolla, ei olkaa kohautellen ja puolivillaisesti.
C) Jos mies ei ymmärrä eikä kadu, mieti tarkkaan, mihin olet valmis. Kunnioita itseäsi ja kehoasi, omaa ainutlaatuista kauneuttasi, tunteitasi, sieluasi. Älä ala ainakaan irse vähätellä itseäsi ja tunteitasi, vaikka joku kypsymätön ihminen niin tekisikin.
Vierailija kirjoitti:
Noin siinä käy kun ottaa omaan tasoon verrattuna liian komean miehen.
Ai että taas tätä sinun empatiakykyäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä taas...
Mies toi kaupasta jäätelöä mutta muuten ollut tosi hiljainen. Kumpa keksisin miten otan asian puheeksi ilman nalkutusta.
Sanot että nyt on asia niin että olet todella pahoittanut mielesi siitä vi*tun kännipuheesta ja tarvitset aikaa miettiä jatkatko tätä suhdetta vai et.
- Miten oikeasti pystyisit vielä vuosien jälkeen olemaan varma että miehesi himoitsee ja haluaa juuri sinua? Jääkö kaivamaan nämä sanat ja tilanne pidemmäksi aikaa, vuosienkin päähän?
Itsensä puolustaminen ja kunnioituksen vaatiminen tässä tilanteessa ei ole nalkuttamista. Ellei mies sitä tajua, niin ei varmaan kannata tuhlata aikaa tuollaiseen suhteeseen. Sano, että tuntuu vieläkin pahalta, kun puhui sinulle niin rumasti. Vaikka ei oikeasti muistaisikaan mitään, niin on pahoillaan jos sinusta oikeasti välittää. Yritä kerätä itsetunnon rippeesi ja ole rohkea, ansaitset parempaa ja ihan varmasti löydätkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene plastiikkakirurgille kaunistumaan ja pidä edes hieman huolta ulkonäöstäsi.
Minulla oli jo aika varattuna, mutta muut vaivat esti operaation. Nykyään olen paremman näköinen, mutta ilmeisesti mikään ei riitä. Kiitos, tämä auttoi mun pahaan oloon. Olen kai arvoton vaikka kuinka olisin normaalipainoinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene plastiikkakirurgille kaunistumaan ja pidä edes hieman huolta ulkonäöstäsi.
Minulla oli jo aika varattuna, mutta muut vaivat esti operaation. Nykyään olen paremman näköinen, mutta ilmeisesti mikään ei riitä. Kiitos, tämä auttoi mun pahaan oloon. Olen kai arvoton vaikka kuinka olisin normaalipainoinen.
Ap
Pahoin pelkään, että mies loukkasi tarkoituksella. Jos olet noin epävarma ulkonäöstäsi, hän tietää, että se on heikko kohtasi. Kun ei pyydä anteeksikaan, niin pakko arvella, että hän polkee itsetuntoasi, jotta voi kokea itse olevansa yläpuolellasi. Toisin sanoen henkistä alistamista, kunnes oikeasti uskot olevasi arvoton. En usko hänen vahingossa valinneen sinua kumppanikseen, on tunnistanut huonon itsetunnon jo alkumetreillä. Nyt sinun pitäisi sisuuntua ja löytää omanarvontuntosi.
Rauhoitu ap, vähentäkää alkoholin käyttöä, kyllä silloin voi tulla sanottua kaikenlaista, mitä ei oikeasti tarkoita. Mitään peruuttamatonta niinkuin oikeaa pettämistä ei ole tapahtunut, niin voit antaa anteeksi ja hanki itsellesi itseluottamaus ilman mitään leikkauksia.
Tämähän on uskomattoman monien miesten ns. "salattu totuus". Ollaan katkeria kumppanille siitä, ettei saatu sitä unelmien kissaa. Että piti tyytyä.
Ihmiset ovat turhan herkkänahkaisia. Minunkin mies humalassa oli suhteen alkuaikoina vähän turhan testailija, milloin suhde loppuu tähän ja kuinka muistutan hänen äitiään - ei todellakaan ole mitään samaa. Itse toki loukkaannuin mutta vahvana ja ihmisten käytöstä pohdiskelevana ihmisenä mietin mistä känniäkäily johtui. Sieltä löytyi sitten nätisti kaivelemalla pelkoja ja käsittelemättömiä asioita.
No vaikka parempi itse jättää kuin tulla jätetyksi, ei ollut taitoa riidellä rakentavasti, minun tiettyjen asioiden hyssyttelyä ja ärsyyntymistä hyssyttelystä, hyväksynnän kaipuuta ja kaikkia jänniä juttuja. Kun toisilleen oikeat ihmiset kohtasivat niin uskallettiin jutella asioista mitä ei oltu juteltu toisten ihmisten kanssa. Pari ensimmäistä vuotta opeteltiin asioita toisistamme ja itsestämme, se kannatti. Poukkoilu on ohi. Luottamus toiseen ihmiseen vahva.
Mieheni on voinut olla minua kauniimman naisen kanssa ja minä olen voinut olla komeamman miehen kanssa mutta ei yhtä rakkaan. Ja tämä rakkaus on itse rakennettu. Minä en hämäänny jos en ole se ylivertaisin nainen koskaan jollakin saralla koska minä olen minä, paras mahdollinen valinta. En voisi kuvitella ketään miestäni rakkaampaa ihmistä.
Jos joku on jättämässä miestään siksi, että mies kännissä sanoo, että joku on häntä kauniimpi niin kyse taitaa olla naisen itsetunnossa. Mutta jos se on totuus niin sitten se on kestettävä. Ei kai mies voi valehdellakaan. Jostain syystä te olette yhdessä, käy joskus rauhallinen keskustelu miehesi kanssa miksi olette yhdessä ja vapaaehtoisesti valinneet toisenne. Joku syy siihen on. Pariskunta ei voi valheellisesti pönkittää toistensa itsetuntoa, että olet kauniimpi kuin Miss Universum jos naisella on belgialaiset kaivospölkyt jalkoina. Mutta voit vahvasti seistä niillä pölkyillä jalat maassa. Et sinä tuulesta tai haihattelusta kaadu. Ajattele, että tuo mies on valinnut sinut ja siihen on syy. Voit edelleen rakastaa hullun lailla, älä anna ihmisyytesi ja elämäsi olla kiinni muista ihmisistä. Voit rakastaa hullun lailla sitä samaa miestä. Vanhana naisena muistat päällimmäisenä sen tunteen, että olet rakastanut hullun lailla, et välttämättä niin tarkkaan sitä miestä ;) ja kaikki naiset ovat vanhoja kurppia elämänsä ehtoopuolella, se tasoittaa pelin. Huokaise ja elä täysillä ilman pelkoja ja epävarmuuksia, se kannattaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat turhan herkkänahkaisia. Minunkin mies humalassa oli suhteen alkuaikoina vähän turhan testailija, milloin suhde loppuu tähän ja kuinka muistutan hänen äitiään - ei todellakaan ole mitään samaa. Itse toki loukkaannuin mutta vahvana ja ihmisten käytöstä pohdiskelevana ihmisenä mietin mistä känniäkäily johtui. Sieltä löytyi sitten nätisti kaivelemalla pelkoja ja käsittelemättömiä asioita.
No vaikka parempi itse jättää kuin tulla jätetyksi, ei ollut taitoa riidellä rakentavasti, minun tiettyjen asioiden hyssyttelyä ja ärsyyntymistä hyssyttelystä, hyväksynnän kaipuuta ja kaikkia jänniä juttuja. Kun toisilleen oikeat ihmiset kohtasivat niin uskallettiin jutella asioista mitä ei oltu juteltu toisten ihmisten kanssa. Pari ensimmäistä vuotta opeteltiin asioita toisistamme ja itsestämme, se kannatti. Poukkoilu on ohi. Luottamus toiseen ihmiseen vahva.
Mieheni on voinut olla minua kauniimman naisen kanssa ja minä olen voinut olla komeamman miehen kanssa mutta ei yhtä rakkaan. Ja tämä rakkaus on itse rakennettu. Minä en hämäänny jos en ole se ylivertaisin nainen koskaan jollakin saralla koska minä olen minä, paras mahdollinen valinta. En voisi kuvitella ketään miestäni rakkaampaa ihmistä.
Jos joku on jättämässä miestään siksi, että mies kännissä sanoo, että joku on häntä kauniimpi niin kyse taitaa olla naisen itsetunnossa. Mutta jos se on totuus niin sitten se on kestettävä. Ei kai mies voi valehdellakaan. Jostain syystä te olette yhdessä, käy joskus rauhallinen keskustelu miehesi kanssa miksi olette yhdessä ja vapaaehtoisesti valinneet toisenne. Joku syy siihen on. Pariskunta ei voi valheellisesti pönkittää toistensa itsetuntoa, että olet kauniimpi kuin Miss Universum jos naisella on belgialaiset kaivospölkyt jalkoina. Mutta voit vahvasti seistä niillä pölkyillä jalat maassa. Et sinä tuulesta tai haihattelusta kaadu. Ajattele, että tuo mies on valinnut sinut ja siihen on syy. Voit edelleen rakastaa hullun lailla, älä anna ihmisyytesi ja elämäsi olla kiinni muista ihmisistä. Voit rakastaa hullun lailla sitä samaa miestä. Vanhana naisena muistat päällimmäisenä sen tunteen, että olet rakastanut hullun lailla, et välttämättä niin tarkkaan sitä miestä ;) ja kaikki naiset ovat vanhoja kurppia elämänsä ehtoopuolella, se tasoittaa pelin. Huokaise ja elä täysillä ilman pelkoja ja epävarmuuksia, se kannattaa aina.
Mutta ei ap:n mies sanonut että ei ole kaikkein kaunein, vaan että on ruma. Siinä on aika iso ero.
En todellakaan ymmärrä tätä "kännissä sanottua ei lasketa" meininkiä.
Hitto tollanen loukkaa helkutisti. Ihan hirveen pettymyksen se mies sulle aiheutti, ja pahanmielen myös. Jos se nyt mitätöi koko homman naureskella tai vähättelemällä,niin hei ihan oikeesti:
Oo ittes puolella!
Jos sä jatkat tossa suhteessa menetät itsekunnioituksen. Nyt sulla on superp"ska olo mutta arvaan mitä, sun mies sen olon sulle aiheutti. Se helpottaa kun irtaudut rakastuneisuudesta ja hyväksyt että hirvee pettymys tuli!
Voimia jatkoon! Vedä vaikka raivarit, tollasen jälkee tartte miettiä että tuntuuko tää nyt toisesta nalkuttamiselta 😤
Mulle exä hus kerran riidan yhteydessä, että "pese joskus se persees!" :D Joo, meni tunteisiin ja enää kukaan ei paina mua takaa päin. Ikinä. Kyllä mä sitä pesin ja pesen edelleen, mutta mulla persvako hikoilee ja se hiki haisee perseelle :D Olen tästä nyt hyvin tietoinen ja doggy style on sitten historiaa. Pahoitteli tietenkin sanojaan mutta sanottu mikä sanottu, eihän sitä takaisin enää saa. Ja varmaan vaan ajan kysymys millon siitä joku ois huomauttanu.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi enää minun avomies tuollaisen jälkeen
Jos nainen sanoisi jotain vastaavaa, hän olisi sillä samalla minuutilla oven ulkopuolella.
No oman elämänne tai itsetuntomme te pilaatte jonkun toisen sanojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mun äijäni huutaa exänsä nimeä sängyssä, niin minäpä alan laulaa Värttinä-yhtyeen kappaletta "mie tahon tanssia". Samalla työnnän sormet sille rektukseen venyttäen sitä. Nopiasti on oikia nimi löytyny.
Ootko nyt ihan varma, ettei se tee tuota tarkoituksella... 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi enää minun avomies tuollaisen jälkeen
Tätä minäkin mietin.
Tää oli ollut juomatta 10 kk ja selvänä on tosi ihana mutta jos alkoholi saa todelliset ajatukset pintaan... Feikannut koko ajan että tykkää?
Pieni määrä alkoholia voi tuoda todellisia ajatuksia pintaan ja rohkaisee sanomaan ne. Suurempi määrä alkoholia taas nostaa joissain ihmisissä pintaan ilkeän ääliön, joka ei oikeasti edusta sitä, mitä ko. ihminen oikeasti on tai ajattelee. Jos ihminen ei muista sanomisiaan tai tekemisiään, kyse on todennäköisesti jälkimmäisestä.
Sitten pitäisi vain ymmärtää olla juomatta niin paljon, että tolkku menee.
Aika vauhdilla saa varautua vaihtamaan puolisoa jos ei yhtään kestä loukkaavia sanoja.
En. Missä sellainen paikka on?