Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Peugeot on niin aliarvostettu merkki?

Vierailija
08.09.2017 |

Etenkin uudet 208, 3008 jne todella hienoja ja upeita ajaa. Sisustaan on panostettu. Edullisia. Katsastustilastojen mukaan esim. 208 on yhtä luotettava kuin Honda, Mazda jne.

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oikein hyviä autoja:

306 1.4 oli, ajettiin noin 600000 km, hyvä auto, vaikka tehoja ei toki ollut paljoa.

Citroen Xsara 1.6 bensa, kohta 500000, hyvä auto.

Peugeot 307 2.0 bensa, kohtalainen esitys - ruosteongelmia, vaihtuu kohta 508 2.0 hdi Peugeotiin.

Mulla ollu Peugeot 307sw 1.6 bensa ja oli hyvä auto. Ei tehoja paljoa mutta ei niitä tarvitse ollakaan tuolla normaalin liikenteen joukossa. Hyvin ehti pakasta toiseen ajoissa siinä missä kuka tahansa muukin millä tahansa autolla.

Vierailija
102/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli joskus vanha 607, aika lohnakka peli oli ja hintaansa nähden hyvä, vaikkakin ainoa minulla ollut auto jota varten tuli hankittua vikakoodinlukija ja käytettyäkin sitä. Vikailmoitukset oli kuitenkin yleensä jotain satunnaisia häiriöitä, jotka katosi nollaamalla muutamaksi kuukaudeksi. Vanhahan se oli ja lopulta ruostui niin pahasti ettei kannattanut alkaa korjaamaan katsastukseen, mutta ihan hyvin autoa 1500 eurolla kolmeksi vuodeksi.

Nyt kun olen paria 208 kokeillut, toinen vuokra-auto ja toinen huollon sijaisauto, niin luulin että ne oli jotenkin rikki kun piti jotain outoa rutinaa ja törinää, mutta eipä ne kai molemmat samalla tavalla rikki olleet kuitenkaan, vähän ajettuja uudenkarheita autoja molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen tampio tahtoisi ajaa millään ranskalaisella autolla.

Vierailija
104/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo 3008 vm. -20. Bensa. Oon ollut tyytyväinen, ei mitään vikoja, toki oon huolto-ohjelman mukaisesti huollattanut. Viimeisin huolto oli kyllä tosi kallis, siitä pieni miinus. Mulla ei tosin ole kauheasti kokemusta autoista, voihan ne huolto-ohjelmat olla kalliita merkillä kuin merkillä. 

Plussaa siitä että pösö ei herätä muissa mitään tunteita. Miehellä on bemari ja jatkuvasti ollaan rattiraivon kohteena kun sillä ajetaan. 

Vierailija
105/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo 3008 vm. -20. Bensa. Oon ollut tyytyväinen, ei mitään vikoja, toki oon huolto-ohjelman mukaisesti huollattanut. Viimeisin huolto oli kyllä tosi kallis, siitä pieni miinus. Mulla ei tosin ole kauheasti kokemusta autoista, voihan ne huolto-ohjelmat olla kalliita merkillä kuin merkillä. 

Plussaa siitä että pösö ei herätä muissa mitään tunteita. Miehellä on bemari ja jatkuvasti ollaan rattiraivon kohteena kun sillä ajetaan. 

Kokeilepa Teslaa kun pienimunaiset bemarikuskit ahdistuvat jo kilometrien päässä sellaisen nähdessään.

Vierailija
106/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa Teslaa kun pienimunaiset bemarikuskit ahdistuvat jo kilometrien päässä sellaisen nähdessään.

Miehellä oli se aiemmin. Joo herätti sekin tunteita. Samoin se Audi joka miehellä oli ennen Teslaa. 

Se mikä on pysynyt samana on miehen varustelun koko. Sullako vaihtelee automerkin mukaan? 

Vierailija
107/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

406 oli mahtava peli aikoinaan, 306 myös luotettava hyvä vehje. Mutta valitettavasti kun PSA lähti näihin öljykylpyisiin jakohihnoihin niin puretecheissä on ollut aivan yhtä paljon murheenkryyniä, ellei enemmänkin, kuin fordin ecoboostissa. THP kone myös kannattaa kiertää niin kaukaa kuin on mahdollista. 

Öljykylpyjakohihnoista löytyy juttua jo paljon netistä ja en suosittele niihin koskemaan ollenkaan. Käytettynä et voi tietää mitä öljyä on käytetty ja missä kunnossa hihna oikeasti on, ja onko öljysihti jo alkanut mennä tukkoon ja jakohihna murentaa.

Jos ostaisin jostain syystä sellaisen auton jossa on öljykylpyinen jakohihna, vaihtaisin sen osana kauppaa, öljypohja irti ja öljysihdin putsauksen kera. Lisäksi valmistajan osia ja öljylaatua käyttäen. 

Mutta en osta sellaista autoa, jossa tuo tyhmä keksintö on. 

Vierailija
108/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä oli se aiemmin. Joo herätti sekin tunteita. Samoin se Audi joka miehellä oli ennen Teslaa. 

Se mikä on pysynyt samana on miehen varustelun koko. Sullako vaihtelee automerkin mukaan? 

Jo vain. Porolla ajellessa hyvinkin pienet, bemarilla kivekset putoavat, mutta penis ei kasva. Vasta Teslalla olen päässyt isomunaisten harvalukuiseen joukkoon.

Vierailija
109/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

406 oli mahtava peli aikoinaan, 306 myös luotettava hyvä vehje. Mutta valitettavasti kun PSA lähti näihin öljykylpyisiin jakohihnoihin niin puretecheissä on ollut aivan yhtä paljon murheenkryyniä, ellei enemmänkin, kuin fordin ecoboostissa. THP kone myös kannattaa kiertää niin kaukaa kuin on mahdollista. 

Öljykylpyjakohihnoista löytyy juttua jo paljon netistä ja en suosittele niihin koskemaan ollenkaan. Käytettynä et voi tietää mitä öljyä on käytetty ja missä kunnossa hihna oikeasti on, ja onko öljysihti jo alkanut mennä tukkoon ja jakohihna murentaa.

Jos ostaisin jostain syystä sellaisen auton jossa on öljykylpyinen jakohihna, vaihtaisin sen osana kauppaa, öljypohja irti ja öljysihdin putsauksen kera. Lisäksi valmistajan osia ja öljylaatua käyttäen. 

Mutta en osta sellaista autoa, jossa tuo tyhmä keksintö on. 

Eikö tuo polttomoottori ole aika tyhmä keksintö?

Vierailija
110/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aikoinaan 107 ja 208. Tykkäsin molemmista ja olivat halpoja uutena ostettaessa. Ikinä noissa mitään vikaa ollut ja 107 oli vielä lisäksi niin pieniruokainen, että tuntui siltä kuin olisi tankkaantunut pelkästään huoltoaseman ohi ajaen. No moottoritiellä tuo ei ollut paras mahdollinen, mutta kenen elämä on pelkkää moottoritietä 

Köyhän onneksi pökötit ovat niin huonosti arvostettuja Suomessa, että käytetyn auton pystyy ostamaan hyvin edullisesti. Kulutus-osat ovat myös niihin hyvin edullisia, jos käytetyn auton hankkii. Esimerkiksi jotkut jarrupalat maksaa muutamia euroja 

Vierailija
111/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin paska auto..esim.takavuosina meni taka-akseleiden laakerointi,jos ei ollut rasvanippoja tai jäi homma tekemättä..lukuisia olen vuosien aikana vaihtanut..ja joihinkin malleihin jakohihnan vaihto maksaa maltaita..nyk.puretech- moottorit jakohihnaongelmaisia,jos varman päälle pelaa niin kerran vuodessa hihna+kilkkeet uusiksi..muuten on kyllä tyylikkäitä nämä uudet pösöt..

Vierailija
112/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi vielä sinkitty kori ei ruostu koskaan.

Vähän epäilen.   Jo kymmeniä vuosia sitten automerkit mainostivat sinkittyjä koreja tai "syväterästä", mutta niissä oli silti puutteita ja varmaan suurin osa ruostuneet ja paalattu.  Vanha systeemi, että joku Volvo tehtiin hyvästä teräksestä ja ruostesuojattiin ja tarkkailtiin ruosteen etenemistä ja estettiin puuttumalla pieniinkin ruostumisiin nopeasti, on toimiva.

Tietyn standardin mukainen ruoeseenesto oli pakollinen hetken aikaa, mutta maahantuojat ja tehtaat välttivät sen antamalla todistuksen että auto on tehtaalla suojattu standardin mukaan - sitten vai kovaa ajoa auton pohjasta välittämättä ja 10:n vuoden päästä vakavia ruosteongelmia ja siitä 5 vuotta ja paaliin.

Peuget teki ainakin suomalaisten mielestä kovin ruostuvia malleja 60-70-luvulla, ja sai varmasti palautetta ruostumisesta, pitäisi kyllä olla jo oppinut tekemään ruostumattomia autoja vuosikymmenissä, mutta valmistushintahan sen ratkaisee, mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
113/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Peugeot on kaikista arvostetuin merkki - meinaan pippurimyllyissä.

Vierailija
114/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösön bensamoottori leikkas usein kiinni kun suunniteltu niin, ettei öljy kierrä.

Vierailija
115/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Peugeot ole aliarvostettu kuin Suomessa missä ei ymmärretä autoista mitään. Euroopassa Pökötin kerää mitaleita ja palkintoja vuodesta toiseen. Kuten muutkin ranskikset.

Vierailija
116/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Ranskalaiset ovat parhaimmillaan nakkikioskilla, kaikilla mausteilla.

Vierailija
117/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ranskikset saa grilliltä.

Vierailija
118/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska parempiakin on olemassa,miksi ajaa jollain pösöllä.

Vierailija
119/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösön omistaja on pösilö

Vierailija
120/133 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa lausua nimeä, joten en ole koskaan pystynyt ostamaan.

Pösoo.

Nyt heti kauppaan hakemaan oma ranskatar.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän