Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ostaa jatkuvasti huonolaatuista tavaraa halvalla, kun kuvittelee sen tulevan halvemmaksi?

Vierailija
07.09.2017 |

Kerta toisensa jälkeen ostaa tavaraa josta ainakin minä näen heti onko kestävää vai ei. Sanoo ettei hänellä ole varaa parempilaatuiseen, kun parempilaatuisesta joutuisi maksamaan ehkä 30 euroa enemmän, mutta se myös kestäisi vuosia eikä hajoaisi parin kuukauden jälkeen.

Minulla on siis ollut tiedossa ehdottaa hänelle kestävämpiä mutta hieman kalliimpia vaihtoehtoja, mutta henkilö tekee samat virheet toistuvasti.

Millainen ihminen ei ymmärrä ettei se halpa ja huono tule pidemmän päälle halvaksi ja on kaikkea muuta kuin ekologista?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkeitin kestää?

Juuei.

Ainoa joka oikeasti kestää ja sen saa halvemmalla tarjouksesta on moccamaster...

Minulla on edelleen käytössä isoäidiltäni perimänäni Philips halpiskeitin vuodelta -94. :D

Vierailija
22/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ajattelee, että se halpa kestää sen aika, että hän saa enemmän rahaa ja voi sitten ostaa sen paremman. Toisinaan halpa myös kestää pitkään. Vaatteissa taas on aika ikävä pitää samaa vaatetta vuodesta toiseen, vaikka se kestäisikin. 

Ostin opiskeluaikoina pesukoneen juuri tällä periaatteella, että se kestänee opiskelujeni ajan ja minulla on kyseinen kone edelleen yli 10 vuoden jälkeen. :D Samoin kahvinkeitin on samalla periaatteella silloin ostettu.

Autonikin on maksanut 250€ ja se on kolmatta vuotta käytössä ilman sen suurempia ongelmia. Eikö tuolla julkisesti nytkin joku Audimies kiukuttele kun on kallista laatuautoon joutunut korjaamaan tuhansilla :D

Sä puhut nyt aidasta kun pitäisi puhua aidan seipäästä. Etkö sinä ymmärtänyt että aloituksessa otettiin esille se miten henkilö X ostaa HUONOLAATUISTA tavaraa vaikka ap olisi pystynyt ehdottamaan tälle parempilaatuisia vaihtoehtoja omien kokemuksiensa pohjalta. Toisilla on myös parempi silmä erottamaan se mikä on korkealaatuista ja kestävää.

Kukaan ei tässä ketjussa ole väittänyt että halpa tarkoittaisi huonoa laatua vaan sitä että ap:n tuntema henkilö ostaa jatkuvasti halpaa P.skaa vaikka ap sanoo että se ei kestä.

Koita nyt imeä tämä informaatio tattiisi.

Mitali on jo postissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkeitin kestää?

Juuei.

Ainoa joka oikeasti kestää ja sen saa halvemmalla tarjouksesta on moccamaster...

Minulla on edelleen käytössä isoäidiltäni perimänäni Philips halpiskeitin vuodelta -94. :D

Anoppilassa on 80-luvun keitin, taitaa olla Philips sekin.

Vierailija
24/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ajattelee, että se halpa kestää sen aika, että hän saa enemmän rahaa ja voi sitten ostaa sen paremman. Toisinaan halpa myös kestää pitkään. Vaatteissa taas on aika ikävä pitää samaa vaatetta vuodesta toiseen, vaikka se kestäisikin. 

Ostin opiskeluaikoina pesukoneen juuri tällä periaatteella, että se kestänee opiskelujeni ajan ja minulla on kyseinen kone edelleen yli 10 vuoden jälkeen. :D Samoin kahvinkeitin on samalla periaatteella silloin ostettu.

Autonikin on maksanut 250€ ja se on kolmatta vuotta käytössä ilman sen suurempia ongelmia. Eikö tuolla julkisesti nytkin joku Audimies kiukuttele kun on kallista laatuautoon joutunut korjaamaan tuhansilla :D

Sä puhut nyt aidasta kun pitäisi puhua aidan seipäästä. Etkö sinä ymmärtänyt että aloituksessa otettiin esille se miten henkilö X ostaa HUONOLAATUISTA tavaraa vaikka ap olisi pystynyt ehdottamaan tälle parempilaatuisia vaihtoehtoja omien kokemuksiensa pohjalta. Toisilla on myös parempi silmä erottamaan se mikä on korkealaatuista ja kestävää.

Kukaan ei tässä ketjussa ole väittänyt että halpa tarkoittaisi huonoa laatua vaan sitä että ap:n tuntema henkilö ostaa jatkuvasti halpaa P.skaa vaikka ap sanoo että se ei kestä.

Et tunnista itsestäsi käytöstä, josta syytät muita?

Vierailija
25/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin oikein oivallinen esimerkki aiheessa pysymisestä menemättä ollenkaan henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
26/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se kallimpi hinta ei ole laadun tae. Samaa paskaa eri paketissa. Ihan tuurista kiini, että kumpi kestävämpi.

Koita säkin ymmärtää että ap tuntee tämän shoppailijan, jolle ensisijainen valintaperuste ostoksessa on halpa hinta, huolimatta siitä kuinka heikkoa laatua tuote on. Kukaan ei sanonut etteikö halvalla voisi saada kestävää, vaan kyse on henkilöstä, joka ostaa nopeasti hajoavaa tavaraa vain koska se on halpaa.

Vierailija
27/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielellään puisen vaatekaapin hintaan 129,90 €, kuten huonolaatuisen feikkilevykaapin hinta on.. Teetkö sellaisen minulle tuohon hintaan täyspuisena? Mitat leveys 90 cm, syvyys 52 cm, korkeus 180cm. Voin maksaa siitä jopa tuon 30 € enemmän, eli 159,90€. Postimyynnin vastaavalla 7,90 € toimituskululla, tietenkin.

Vierailija
28/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaste on se ettei hinta ole laadun tae.Halpakin on joskus hyvä (No ehkei Kiinalainen roju),esim. alennusmyynneistä hankittu. Itse ostin lenkkarit 8.50 alesta ja ne kesti kolme vuotta. 130 WANNABE lenkkareissa jo reikä vaikka ne on vasta 3kk vanhat .. Vaatteissa varsinkin hankalaa tuo laadun tunnistus.19.90 takki ollut käytössä jo neljä vuotta...Haltin 399 takki kutistui pesussa!!!Toisaalta yksi kalliimpi Adidas ollut jo 10 vuotta käytössä...

Vierailija
29/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä ostan halpoja ja huonolaatuisempia tuotteita silloin kun tiedän, että kyseisen tuotteen tarve jää vähäiseksi tai lyhytaikaiseksi. Tämä tarkoittaa esimerkiksi kerran tai kaksi vuodessa käytettäviä talvisia juhlakenkiä, tai jotain auton tunkkia, jota käytän vain kumin puhjettua kerran vuosikymmenessä hätäapuna sen verran, että saan auton liikkumaan oikealle rengasliikkeelle asti (mulla ei ole aikomustakaan vaihtaa itse renkaita syksyin-keväin - rengasliike tekee sen puolestani oikein edulliseen hintaan ja vielä pesee ja varastoi ne toisen kauden kumit).

Sitten kun tiedän, että joku tavara on paljon, usein ja pitkään käytössä, panostan siihen enemmän. Esimerkiksi arkikenkiin, tai siihen rengasliikkeeseen. Mitä tärkeämpi se minulle on, sitä enemmän panostan.

Vierailija
30/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin ketjuihin tulee aina joku viisastelemaan että kyllä sitä hyvääkin tavaraa saa halvalla.

Joo, niinpä, harmi että moni ei valitse tuotetta laadun mukaan vaan ostaa halpaa vain hinnan vuoksi.

Vierailija
31/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon sellanen rymueetu, että saan vaatteen kuin vaatteen tahrattua aika nopeasti niin ettei saa puhtaaksi. Harmittaa huomattavasti vähemmän kun paita maksoi 30€ kuin 110€. Mulla ei vaatteet säily yhtään sen kauempaa vaikka olisivatkin laadukkaampia.

Vierailija
32/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syys halvan ostamiseen on varmaan siinä, ettei ole varaa ostaa sitä kalliimpaa. Ja tässäkin keskustelussa on monta esimerkkiä jo tullut, että se halpakin voi olla hyvä. Joten halpaa ostaessaan on mahdollisuus, että saa samalla myös hyvän. Samalla logiikalla ihmiset myös lottoaa, siinä on mahdollisuus saada pienellä rahalla suuri voitto.

Vierailija
33/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon sellanen rymueetu, että saan vaatteen kuin vaatteen tahrattua aika nopeasti niin ettei saa puhtaaksi. Harmittaa huomattavasti vähemmän kun paita maksoi 30€ kuin 110€. Mulla ei vaatteet säily yhtään sen kauempaa vaikka olisivatkin laadukkaampia.

Hyvä pointti. Tämän takia mm. lapsen vaatteissa suosin paljon kirppiskamaa enkä juuri ostele merkkituotteita. Ei millään jaksa stressata, repeääkö tai sotkeentuuko luumumehulla se monen kympin paita. Niillä kirppisvaatteilla ei ole niin suuri menetys.

Itselläkin on revennyt parin sadan euron takki heti kuukauden käytön jälkeen (kaatuessa raapiutui rikki). Korjasin sen toki, mutta eipä se enää uuden veroinen ole.

Vierailija
34/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostelis joku esimerkki tuotteesta joka on 30€ kalliimpi ja laadukkaampi. En nyt itse keksi mitään.

Kun etsin huonekaluja niin erot täyspuisiin oli satoja ellei tuhansia euroja.

Vierailija
35/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri, jonka ainoa harrastus on shoppailla halpakaupoissa. Esittelee viikoittain milloin mitäkin ja ihmettelee miksi meillä ei jatkuvasti tarvi ostaa uutta.

Vierailija
36/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minkälainen. Vähävarainen.

Ei ihme jos on vähävarainen ja sellaisena pysyy, kun jatkuvasti ostaa roskaa parin kuukauden välein!  Jos kerralla maksaa esim. kengistä hieman reilummin, ei tarvitse taas ens kuussa hakea uusia 10 euron lätysköitä. Joita saa siis ostaa monet vuodessa. Juu, halvaksi sekin tulee...

Kerralla kun investoi hieman kalliimpiin mutta takuulla laadukkaisiin tuotteisiin, tulee säästöä pitemmän päälle rutkasti. Lisäksi laatu säilyttää muotonsa ja värinsä, on kauniimpaa katsella ja takuulla kunnon lestit ja leikkaukset!

Kenkien hinnalla ei ole mitään tekemistä niidne kestävyyden kanssa.

40 euron kengät kestävät ainakin sen 2 vuotta jokapäiväistä käyttöä.

Ei ne 200 euron kengät kestä yhtään sen enempää.

Vierailija
37/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin ketjuihin tulee aina joku viisastelemaan että kyllä sitä hyvääkin tavaraa saa halvalla.

Joo, niinpä, harmi että moni ei valitse tuotetta laadun mukaan vaan ostaa halpaa vain hinnan vuoksi.

Tuotteen kestävyyttä ei voi nähdä päältäpäin.

Vierailija
38/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nyt vielä tarkentaa, että tämä aloitus koskee sitä, kuinka tietyt henkilöt ostavat tiettyjä tuotteita laadusta välittämättä vain halvan hinnan mukaan.

Minä näen kyllä päältäpäin, ovatko esimerkiksi kengät kestävät.

Ap

Vierailija
39/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaaseen panostaminen vähän korkeammalla hinnalla on köyhälle muutenkin edullisempaa. Kun lopulta kuolee nälkään ruokarahojen puutteesta, rahaongelmat ratkeavat kauaskantoisesti. Nerokasta!

Vierailija
40/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minkälainen. Vähävarainen.

Ei ihme jos on vähävarainen ja sellaisena pysyy, kun jatkuvasti ostaa roskaa parin kuukauden välein!  Jos kerralla maksaa esim. kengistä hieman reilummin, ei tarvitse taas ens kuussa hakea uusia 10 euron lätysköitä. Joita saa siis ostaa monet vuodessa. Juu, halvaksi sekin tulee...

Kerralla kun investoi hieman kalliimpiin mutta takuulla laadukkaisiin tuotteisiin, tulee säästöä pitemmän päälle rutkasti. Lisäksi laatu säilyttää muotonsa ja värinsä, on kauniimpaa katsella ja takuulla kunnon lestit ja leikkaukset!

Kenkien hinnalla ei ole mitään tekemistä niidne kestävyyden kanssa.

40 euron kengät kestävät ainakin sen 2 vuotta jokapäiväistä käyttöä.

Ei ne 200 euron kengät kestä yhtään sen enempää.

No minäpä kerron miksi suosittelin henkilölle 90 euroa maksavia kenkiä (ulkonäkö lähes sama) kuin 60 euron kenkiä - kyse ei ollut siitä että olisin vain olettanut kalliimpien olevan kestävämmät, vaan koska itselläni oli ne kalliimmat kengät ja kestäneet usean vuoden ajan. No henkilö ei minua uskonut, vaan osti ne heikkolaatuisen näköiset ja mitäpä tapahtui kuukauden sisällä - kengissä oli reikä pohjassa ja jalkapöydän kohdalla olevat saumat ratkenneet.

Tässä tapauksessa se kalliimpi vaihtoehto olisi ollut parempi. Ei kyse ole hinnasta vaan laadusta. Aivan hyvin nuo kengät hintoineen olisivat voineet olla toisinpäinkin, eli kalliimpi olisi voinut olla huonompi, mutta tässä tapauksessa ei ollut, joten henkilö teki virheen valitessaan halvat.

Ap